1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Stage / Stagevergoeding

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door gaizka, 30 sep 2008.

1. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Ligt maar net aan het bedrijf waar je komt.
    Eerste stage kreeg ik gewoon helemaal niets (aan het eind 2 psp games, that's it).
    Bij een ander bedrijf 333, waar ik een korte tijd zat. Laatste stage, afstudeerstage 200 netto p/mnd.
    Vind het belangrijker dat je het er naar je zin hebt, je je stage goed kan doorlopen en er wat leert. In Utrecht heb ik een supertijd gehad. Liever dat dan mijn afstudeerpoging ervoor, waarbij ik wel wat meer kreeg, maar niet op de juiste plek zat.

2. Little TommyV

Little TommyV I'm back!

Leuk Bevonden:
    41
    ik loop stage bij een bouwbedrijf ik krijg 7,70 per uur 8 december weer 13 weken bij hetzelfde bedrijf
    maar het ligt gewoon aan wat voor bedrijf je hebt sommige uit mijn klas krijgen niks.

Edit: doe trouwens mbo en dat ik best hoog uurloon heb voor een stage komt ook omdat ik bij dat bedrijf werk in vakanties enzo
    en dus eigenlijk gewoon werken voor mij is maarja dan toch voor een stage :)

Laatst bewerkt: 1 okt 2008
  3. Roerbakmie

Roerbakmie .....

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb het antwoord al gevonden.

We hebben namelijk 10 oktober een presentatie over studeren in het buitenland en daar word alle benodigde info gegeven.

4. Fisichella

Fisichella swangate.nl

Leuk Bevonden:
    29
    Doe ook accountancy en toen ik stage liep, kreeg ik 450 netto (werd geen loonheffing e.d. ingehouden). Maar ik liep stage bij een middelgroot kantoor. Sommigen liepen ook bij de big 4 stage en die kregen 600 of zelfs nog meer. Het hangt dus ook wel van het bedrijf af wat die er voor over hebben.

5. Chillco

Chillco Active Member

Leuk Bevonden:
    6
    Ja dat heb ik ook gehoord, dat bij de big four de stagevergoeding hoger ligt, zit zelf ook bij een middelgroot kantoor. Bij mij wordt er wel loonheffing ingehouden. Het is mooi dat er ook een vergoeding wordt betaald, maar de praktijkervaring vind ik toch belangrijker.
    Ben zelf een week later met mijn stage begonnen, doordat er wat speelde op duaal gebied, maar dat kon niet van school. Maar heb binnen een week een stageplek geregeld.

6. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    Maar om te leven in London is duur!

7. Roerbakmie

Roerbakmie .....

Leuk Bevonden:
    0
    In mn vorige post kon je lezen dat ik daar al rekening mee hield.

8. Chrizzle

Chrizzle Active Member

Leuk Bevonden:
    756
    Stiching Kinderdagverblijf Maassluis, op een peuterspeelzaal en een BSO (buitenschoolse opvang). Dat is wat anders he :cool: Krijg €160 per maand.

Mn vorige stage was met de Beveiliging in het Medisch Centrum Haaglanden in Leidschendam en daar kreeg ik rond de €320.

9. Sloober

Sloober Active Member

Leuk Bevonden:
    16
    Iemand nog een Applicatie Ontwikkelaar nodig voor 4 dagen i/d week via een BBL opleiding? Hard op zoek naar een 'stage'plek voor het westen van NL!

Laatst bewerkt: 10 jun 2010
  10. Bassie

Bassie No lollygaggin'

Leuk Bevonden:
    33
    330 netto per maand. 2,50 bruto uurloon. Ik doe laboratoriumtechniek 2MBO. :)

Ik heb trouwens echt een chille stage, gelukkig. Nadeel is wel dat ik tot 18 augustus door moet, en 2 weken vakantie heb. -_-

11. Fiasco

Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5.869
    Ik krijg na de zomervakantie bij mijn stage zo'n €300 bruto? Wat blijft daar van over qua netto?

12. Nitram

Nitram BiA!

Leuk Bevonden:
    0
    Veel, er gaat nauwelijks wat van af bij zulke lage bedragen.

13. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    Als je een soort machtigings formuliertje bij het bedrijf invult gaat er niks vanaf. Weet alleen ff niet meer hoe die heet.

14. hayabusa halo

hayabusa halo Half-shark, half-man, skin like alligator

Leuk Bevonden:
    253
    Ik ga 15 juni naar Spanje om daar stage te lopen in een animatieteam ergens bij een hotel. Weet nog niet waar, wordt ergens geplaatst.

400 euro vergoeding per maand.
    +Uitwonende beurs
    +OV vergoeding van 75 per maand.

En dan voor 5 maanden.
    Heb er zin in:D

15. Beumah

Beumah ----

Leuk Bevonden:
    0
    Ik krijg voor een kleine 5 maanden $4000 CA. Wat nu ong €3.200 is. Maar er zijn ook genoeg klas genoten die niks krijgen, of een stuk minder.

En idd
    + 300 p maand Stufi
    + 80 p maand ov

En ik vrijwel geen omkosten hier (geen huur etc.) dus ik kom goed terug :)

Laatst bewerkt: 11 jun 2010
  16. hayabusa halo

hayabusa halo Half-shark, half-man, skin like alligator

Leuk Bevonden:
    253
    Netjes, ik heb zelf ook geen onkosten, daar in Spanje, eten wordt geregeld, onderdak.

Alleen het Alcohol niet.
    Dan maar schooien bij de gasten die in het hotel verblijven :+

17. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
    Krijg €300 per maand afstudeervergoeding, bruto=netto door de kleine banenregeling (google maar) die vanaf 1 januari ingevoerd is.

18. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Ik heb de kans gekregen om mijn stages in 1 keer te doen.
    Heb een traject gevolgd van versneld afstuderen, wat dus betekend dat ik ipv 4 maar 3 of 3,5 jaar over mijn HBO doe. (Het gaat om een Bedrijfseconomie opleiding)
    Heb mijn 1e 2 minors als gehad, als 2e jaars. Moet nu nog 2 minors dus als theorie + 1 jaar stage (gewone stage + afstudeerstage).
    Dat laatste begin ik volgend jaar mee, ik ga echter full time aan de slag (in de vorm van een 32 uur contract) en pak de laatste 8 uur voor mijn stage.
    Enorme kans, fulltime salaris en uitstekende sec. arbeidsvoorwaarden bij The Hackett Group als consultant.

Daarnaast heb ik al een baan als mijn stage goed is afgelopen.

Win-win situatie voor mij in ieder geval.

Deel Deze Pagina