1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Stamppot boerenkool met worst...

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Outlander, 3 nov 2003.

1. SjoerdV NL

SjoerdV NL Hardcore Poster?

Leuk Bevonden:
    2
    Niet een een bruine boterham ;)

Mja wij eten ook wel redelijk gezond, ook 1 keer in de week vis. En ook vaak Hollands eten :p

2. ImpulzZ

ImpulzZ Katie Holmes

Leuk Bevonden:
    0
    stampot heerlijk _O_ daarnet nog gegeten: boerenkool met worst :cool: ook lekker is andijviestampot en hutspot :) wat voor andere stampotten zijn er eigenlijk nog meer? :confused:

3. DeYous

DeYous xbox rules

Leuk Bevonden:
    1
    kvind andijvie enzo ook niet al te lekker, maja, eten wat de pot schaft he! Al die lui die zeggen ik lust het niet komen volgens mij echt te vaak bij de mac ;)

4. coolnhl

coolnhl Heads UP!

Leuk Bevonden:
    0
    Hema worst of Unox Worst?

Anyway, stampen zij lekker! Boerenkool, Peestamp.

Maar Pasta's zijn natuurlijk ook lekker :p

5. Graveheart

Graveheart Groovy XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.548
    Hema worst. Die van Unox is niet te vreten.

6. x-box player

x-box player Just because

Leuk Bevonden:
    1
    Blah al die stampot,hutspot etc. Het meeste Nederlandse eten vind ik gewoon niet lekker, zeker de wintergerechten niet. Doe mij maar Italiaans,Frans of Amerikaans eten zonder al die wintergroenten.

7. X BelieveR

X BelieveR Im the X priest

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind ze niet zo lekker, maar ik krijg wel heel vaak stampot. Op het moment zo'n 3 x per week :mad:

8. Dodgie

Dodgie Beat me up Scotty

Leuk Bevonden:
    10
    Blegh! gisteravond Boerekool met worst gehad:mad: Die worst smaakte heerlijk(:9), maar de kool nu net wat minder.

9. Perfect_Shit

Perfect_Shit Chimairist

Leuk Bevonden:
    2
    behoort er geen discussie op gang te komen?? dit topic staat toch in ASEL, dus moet er een discussie komen over de laksheid van de Nederlander t.o.v. gezond eten...

daarvoor citeer ik mezelf even:

10. TheWalrus

TheWalrus Guest

Ik vind stampot boerenkool heerlijk, andijvie ook wel, maar zuurkool wat minder.

Vroeger had je altijd heerlijke Zwanworst, maar bestaat die nog wel ? Nu vind ik hema het best.

Laatst bewerkt door een moderator: 4 nov 2003
  11. Jorundr

Jorundr Helmond Sport

Leuk Bevonden:
    0
    heerlijk

12. Fruxxxano

Fruxxxano Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ik houd niet zow van die hollandse dingen zoals stampotten en zuurkool en ik ben ook niet zow gek op aardappels, gebakken vind ik ze nog wel lekker, geef mij maar rijst, friet, spagettie, pizza, of chinees.

13. Outlander

Outlander Join the Mages

Leuk Bevonden:
    0
    @Perfect_Shit

Stamppot roept bij mij het beeld op van gezondheid... je mag wat vetter eten. Het bekende "kuiltje" in de stamppot mag je vullen.

Je maakt je klaar voor de winter. Stamppot is onlosmakelijk verbonden met guur weer... en de naderende winter.

De groenten die gebruikt worden zijn extra gezond... althans dat is me thuis altijd voorgehouden. Ze verhogen de weerstand.

De doordringende geur van de verse groente en de ui die niet mag ontbreken is kenmerkend voor de stamppot.
    Als je in de buurt van je huis komt... weet je al wat er op tafel zal staan.

En ook na de maaltijd geniet je vaak nog uren na....

14. Perfect_Shit

Perfect_Shit Chimairist

Leuk Bevonden:
    2
    ben het 100% met je eens, dat is gezond eten...

maar ik dacht dat het je punt was dat meer mensen snel even langs de McDonalds gaan ipv de moeite nemen om lekkere boerenkool met worst (ook vet, maar 'gezond' vet) te maken... en de vettige hamburgers worden niet voor niets JUNK-food genoemd...

15. Outlander

Outlander Join the Mages

Leuk Bevonden:
    0
    @Perfect_Shit

Ik vroeg me af of gezond eten nog wel een item is voor de hedendaagse mens. Denken we nog wel na over wat we eten of moet het alleen maar gemakkelijk zijn. Verder vroeg ik me af of de hollandse pot nog wel regelmatig op tafel kwam.

Deze gedachte kwam bij me op toen we deze week de stamppot boerenkool op tafel hadden staan.

Stamppot maken roept bij mij ook een ambachtelijk gevoel op.. het met je handen bezig zijn. De groente zelf snijden en natuurlijk tot een goeie stamppot bereiden.

Je kunt de stamppot ook in de magnetron uitvoering krijgen. Probeer het maar eens... dat doe je maar één keer....

Deel Deze Pagina