Zo te zien , rook jij niet en gebruik jij géén drugs , maar je drinkt wel alcohol.
En nu probeer je het hele verval van de maatschappij vast te pinnen op deze 3 feiten .
Het maakt helemaal niets uit dat men de leeftijdsgrens voor drugs , tabak en alcohol op 18 jaar brengt aangezien het voor diegene die daarvoor in de val lopen niets uitmaakt aangezien ze toch verslaafd worden , zij het dat dit alleen maar 2 jaar later gebeurd .
Hoe ik dat weet ? ik kom uit een generatie waar dit op die leeftijd verboden was , en ondanks alles zijn er ook veel van mijn generatie daardoor op het verkeerde pad geraakt.
Nee het grote verval van deze maatschappij is te wijten aan het gebrek aan opvoeding en respect .
Wij hebben destijds nog een degelijke opvoeding genoten waarin liefde , respect en héél belangrijk vooral gehoorzaamheid op de eerste plaats kwam en je je plaats op de wereld wel terdege leerde kennen , en dit zonder al de technische snufjes waarmee de jeugd van nu rotverwend is.
Wij moesten destijds vooral zwijgen en luisteren als ons iets gezegd werd , en wie toch iets terug durfde te zeggen kreeg geheid een forse tik tegen zijn klep , en nog wat extra karweitjes te doen bovenop om het af leren .
En toen wij volwassen werden en zelf kinderen kregen , hebben wij dus gezworen dat onze kinderen niet zulke strenge opvoeding behoorden te krijgen , net zoals wij destijds.
Wij hebben onze kinderen dus véél toleranter en met méér verdraagzaamheid opgevoed en wat hebben wij hiervoor teruggekregen .
Een generatie die geen gebruik van onze tolerantie heeft gemaakt , maar eerder een misbruik en die rotverwend zijn met alle mogelijke nieuwigheidjes die het heden maar biedt en die steevast tegen hun ouders gaan klagen als ze denken dat hun vriendjes meer krijgen dan zijzelf,en die er als het erop aan komt er niet voor terug schrikken om tegen hun ouders een grote bek op te zetten.
En nou krijgen jullie juist de maatschappij die jullie zélf geschapen hebben door misbruik van onze tolerantie te maken .
Over hoe het nu moet verder gaan mogen jullie je hoofd breken , wij trekken ons er niets meer van aan , neem nu jullie verantwoordelijkheid maar op .
Edit: Ik heb mijn twee kids wél de goede opvoeding gegeven , ze zijn hier ook wel verwend, maar ze hebben respect voor anderen en hun studies zijn belangrijk voor hen , mijn werk is dus af , en de oudste drinkt al wel een een pintje maar dat is dan ook alles.
Laatst bewerkt: 26 jan 2006