Stelling MMORPG alleen 18+

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Kevf, 2 mrt 2006.

?

MMORPG alleen 18+??

  1. Eens.

    30 stem(men)
    25,6%
  2. Oneens.

    87 stem(men)
    74,4%
  1. xtreme-gamer

    xtreme-gamer EMAGDNIM

    Berichten:
    355
    Leuk Bevonden:
    0
    Alleen mensen met gezond verstand zouden die games mogen spelen, niet zo'n 14 jarig jongentje die zichzelf ophangt.

    Maar hoe kun je dat controlleren?
     
    Laatst bewerkt: 2 mrt 2006
  2. NL_Wouter

    NL_Wouter The_Guardian

    Berichten:
    413
    Leuk Bevonden:
    4
    bijna iedereen die zichzelf niet ophangt heeft gezond verstand, op supahmaster, leze, bulleta en xboxers na dan.. ;)

    leeftijden moeten opgeschroefd naar 16+ standaard, scherpere controles door winkeliers + ouders.
     
  3. Gamersea

    Gamersea Going, Going, Gone

    Berichten:
    1.792
    Leuk Bevonden:
    22
    Ik heb wel een gezond verstand, Maar of jij dat hebt?:9
     
  4. Ruttyx

    Ruttyx Oh inverted world

    Berichten:
    2.830
    Leuk Bevonden:
    5
    Ik vind dat ze wel een waarschuwing op de verpakking moeten zetten en misschien een 16+ en 18+ rating. Maar ouders moeten gewoon beter opletten.
     
  5. Brolly

    Brolly Pr0 G4m3r

    Berichten:
    245
    Leuk Bevonden:
    0
    ik ben er voor, maar dan 16+ al die kleine kinderen op een game is ook niet leuk :+
    en dat idee van dat je level kwijtraakt na een bepaalde periode is fantastisch, want ik heb toevalig een vriend die enorm vaak achter de pc zit, en het niet bepaald gezond voor hem is, en daar maak ik me zorgen over.
    dus ik hoop dat ze in de toekomst hier iets aan doen.
     
  6. II DDE II

    II DDE II Skilled&Sexy

    Berichten:
    553
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben het ermee eens. Ik moet als ik in de avond wil spelen soms wel wachten op 300 mensen, tzou ook een stuk minder laggy zijn bij ah in Ironforge ;)

    Nee maar ff serieus. Ik vind dat kinderen het wel mogen spelen. Ik vind het aan de andere kant zielig van een kind indien hij niet in staat is om te stoppen zodat de ouders moeten ingrijpen. Maarja der zit toch sinds kort ook een parental control op ofzo?? Ik ben het niet met de stelling eens.
     
  7. Toxic Squirrel

    Toxic Squirrel 1+1=2

    Berichten:
    669
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik snap wel dat er nu allemaal minderjarig jongetjes nu posten dat ze tegen zijn maar juist zij bezeffen niet dat het ook te verslavend kan zijn.
    Dus ik ben voor en ik denk dat iedereen die een beetje een id heeft over de verslavings factor van mmorpg's dat ook doet.
     
  8. Gamersea

    Gamersea Going, Going, Gone

    Berichten:
    1.792
    Leuk Bevonden:
    22
    Ik vind het niks aan dus mij maakt het eigenlijk niet uit. Bedoel wat is nou de fun van een spel met er lelijk graphics enzo bedoel het is zo saai:{
     
  9. Timmeh

    Timmeh \0/

    Berichten:
    1.807
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat is nog steeds een mysterie, maar dat jij het niet hebt is algemeen bekend, ik heb wel een gezond verstand maar ik ben alleen zo gek als een deur:+.

    ontopic:
    Ik hoorde van een maat van me net iets over dat runescape geval.(zie index ASEL) Ik vind het echt zo'n debiel spel en nou moet je eens zien wat er van komt. Maar als ze de leeftijdsgrens gaan verhogen voor bijv. dit soort spellen bereiken ze er dan wat mee? Ik denk het niet... Een hoop MMORPG's zijn ook vanaf 18 of 16 jaar maar die worden gewoon door minderjarige kinderen gespeeld neem dat maar van mij aan.:+
     
  10. Atmaxar

    Atmaxar Banned

    Berichten:
    363
    Leuk Bevonden:
    2
    Ik weet niet ofdat MMORPG's alleen voor 18+ zouden moeten zijn, maar ik weet wel dat je er ontiegelijk verslaafd aan kan raken. Misschien is dat ook wel de rede van mij en verschillende vrienden waarom we nu niet meer op school zitten maar aan het werk zijn.

    Ik weet nog wel dat dagen dat er naar me gesms't werd: "Jammer, ik dacht laat ik eens naar school gaan om met jou over PristonTale te praten, maar jij bent er niet." Waarop ik dan weer terug stuurde: "Haha, ik heb zojuist die quist gehaald."
     
  11. VooDoo300

    VooDoo300 010

    Berichten:
    1.780
    Leuk Bevonden:
    6
    die jongen die het speelde en die zelfmoord pleegde daar was veel meer aan de hand. dat zijn account gehacked werd, was gewoon de druppel maar was niet de grootste aanleiding.
     
  12. Jerreby

    Jerreby Active Member

    Berichten:
    2.043
    Leuk Bevonden:
    32
    Op heel veel spellen staat dan ook wel 16+, maar geen verkoper die er naar kijkt.
     
  13. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    eigenlijk vind ik dat er een soort van "identificatie plicht" moet komen. t is vaak genoeg dat je een jochie van 12/13 jaar met een game naar buiten ziet lopen voor 18+... :{

    lijkt me niet de bedoeling....
     
  14. Conquistador

    Conquistador XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.869
    Leuk Bevonden:
    5
    Alsof dat zou helpen :mad:

    De grote broer haalt het spel voor zijn broertje.
     
  15. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    is iig beter dan hoe het nu is he...
    wil jij het dan laten hoe het nu is??

    je kan met alles wel liegen, maar we moeten toch een heeeel klein beetje uitgaan van het goede van de mens ;)
     
  16. Gemini NL

    Gemini NL Mell

    Berichten:
    559
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind persoonlijk dat die leeftijdsaanduidingen wel van de verpakkingen kunnen, niemand kijkt ernaar. Ik bedoel; toen ik 11 was liep ik ook met 16+ games de intertoys uit, en nu met me 14 zou ik ook zo de ergste horro game/film kunnen kopen.
    maar ontopic: Ik ben het er niet mee eens, als je dat al 18+ gaat maken moet je ook alle partypeeps/msn en alle forums(ja dit ook dus) 18+ maken.
    Het gaat niet over het begrip mmorpg, het gaat erom dat diegene via het internet een "reputatie" had, dat ie ergens veel moeite voor had gedaan, en misschien werd ie ook wel gepest ofzo.

    Nog ff en sociale contacten hebben wordt 18+

    Edit: Heeft iemand een linkje naar een officieel bericht van die jongen die zelfmoord pleegde?
     
  17. the promise

    the promise Active Member

    Berichten:
    351
    Leuk Bevonden:
    0
    Kevf laat me raden jij ben 18 jaar of ouder
     
  18. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Oneens. Dan mag je op een gegeven moment niets meer. Geen games meer spelen, geen films meer kijken, geen muziek meer luisteren.
    Het ongeval is tragedisch, maar er zijn genoeg mensen die zelfmoord plegen (helaas), jong of oud. Ze zien het leven niet meer zitten (of plegen een aanslag). Je kan het ook zien dat hij juist door deze game nog enigzins plezier heeft gehad en dat die sukkel die hem gehacked heeft een moordenaar (overdreven maar toch) is. Het is maar hoe je het bekijkt.
    Een leeftijdsgrens is niet altijd alles. Ze worden toch wel doorbroken en zijn niet overal. Neem nou alcohol. Onder de 21 (of 18, voor niet-zware drank als bier) is het kut in Amerika, want dan ben je erg beperkt. Hier mag je op je 16de al bier halen. Hoeveel zijn er wel niet die op jongere leeftijd al aan de bier zitten en hoeveel mensen met een volwassen leeftijd zorgen niet voor problemen vanwege drank? In Amerika mag je op je 16de autorijden, hier op je 18de. Maar hoevaak gaat het wel niet fout, ondanks je 'volwassen' bent of zou moeten zijn? En hoe lang mag je nog rijden? Er staat geen eind-leeftijd, maar ouderen zijn regelmatig een gevaar op de weg.
    Nee, hier en daar mogen (en moeten) er zeker grensen zijn, maar dat lost de problemen echt niet geheel op.
     
  19. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Uiteraard worden leeftijdsgrenzen doorbroken, echter iemand onder de 18 woont doorgaans thuis en valt dus onder de verantwoordelijkheid van de ouders. Ik denk dat een rating van 16 of 18+ iig bijdraagt aan een stukje bewustwording.
     
  20. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Mja, maar ouders snappen vaak nog minder van films/games dan kinderen zelf. Die denken juist dat het letterlijk wordt nagedaan (soms waar) ipv het als entertainment te zien. En ik denk niet dat elke ouder mee naar de winkel gaat om PEGI rating te bekijken.
     

Deel Deze Pagina