1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Stelling; Murat D moet berecht worden volgens volwassenenrecht.

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door TheWalrus, 15 apr 2004.

1. Orcrist

Orcrist XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8
    Idd.. ze scheren nu iedere jeugdcrimineel over 1 kam.. Geen wonder dat het de verkeerde kant op gaat met onze samenleving.

2. Graveheart

Graveheart Groovy XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.548
    Uhhuh. Dat zou ik ook zeggen als ik voor moord werd berecht.
    Das toch gewoon puur gelul van die gozer.
    De leraar in kwestie zou hem 2 weken later van school sturen.

't is voor mij toch echt moord met voorbedachte rade...

3. Blox

Blox 老外

Leuk Bevonden:
    0
    Of je moet de wet aanpassen (dat bij bepaalde misdaden jeugdrecht niet meer van toepassing is bijvoorbeeld) of je moet murat volgens het jeugdrecht beoordelen. Het kan niet zo zijn dat alleen voor murat een uitzondering wordt gemaakt. Zo maak je, je rechtsysteem compleet belachelijk.

4. WiresOUTLAW

WiresOUTLAW ''screw you guyz''

Leuk Bevonden:
    0
    Stelling: Murat D moet zelf ook door zijn hoofd geschoten worden.

5. Cole Trickle

Cole Trickle Active Member

Leuk Bevonden:
    6
    Het O.M. heeft wel verzocht om volwassen recht in deze. Mijnsinziens kan je bij zoveel bravoure van die jongen ook bijna niet anders tot de conclusie komen dat dit een weloverwogen aktie is geweest. Rationeel komt het op mij zelfs over.

Het Nederlandse strafrecht geeft in die situaties aan dat een persoon boven de 14 ondanks zijn leeftijd onder het volwassen strafrecht kan vallen.

Wel denk ik dat een zo'n jonge man nooit een opsluiting verdient van meer dan zijn geleefde leven. Hoe kan je daar uitkomen? Mijnsinziens ben je dan van het randje van de maatschappij gevallen...

tss barbaar

6. Heavenraiser

Heavenraiser The raiser of heaven

Leuk Bevonden:
    25
    Als Murat nu voor volwassen-straf recht de gevangenis ingaat is zijn hele leven verpest (iedereen die zegt dat hij dat ook bij de leraar heeft gedaan en dus hetzelfde verdient is een sukkel)
    Dan is er een grote kans dat hij weer de fout ingaat (maar dan misschien met een ander misdrijf)

7. Kane

Kane Xcusses voor de post

Leuk Bevonden:
    2
    iemand die denkt dat hij mag beslissen over het leven van andere mensen moet ook maar berecht worden volgens het recht wat voor volwassen mensen geld..
    En soms vind ik het wel eens jammer ja dat de doodstraf niet meer bestaat..

8. DiaLogical

DiaLogical 3 red lights

Leuk Bevonden:
    2
    Weloverwogen of niet. Volwassen recht is volwassenrecht. Als 'ze' de straffen die jongeren opgelegt worden te laag vinden moeten ze maar eerst de wet herzien.

9. mvdstam

mvdstam Active Member

Leuk Bevonden:
    4
    Ik vind het gewoon niet kunnen dit, waarschijnlijk komt'ie er heel makkelijk vanaf met ons tolerantie systeem in Nederland...

Hij moet gewoon berecht worden volgens het volwassenrecht, hij heeft een moord gepleegd, klaar.

Hier enkele uitspraken van Murat:

Die eerste uitspraak vind ik schan-da-lig! Een Nederlandse rector van een school die respect moet hebben voor een probleem (allochtone) tiener? Sorry hoor, en dan ook nog zeggen dat je hem wil "straffen", dit duidt gewoon al zoals graveheart zegt op een voorbedachte rade. Hij heeft de moord gepland, en volgens een stukje tekst wat ik onlangs in de krant heb gelezen mag en jongere boven de 14 (alleen als het om een ernstig misdrijf gaat) volgens het volwassenenrecht berecht worden. Nederland trekt gewoon de verkeerde mensen aan.

10. Orcrist

Leuk Bevonden:
    8
    Deze jongeman verdient wel degelijk een opsluiting van meer dan zijn geleefde leven, gezien de daad die hij heeft verricht..
    Personen die 30 zijn, krijgen voor deze daad bijvoorbeeld een straf van 15 jaar.. Deze personen hebben al 30 jaar levenservaring, en wat blijkt, deze personen zijn meestal vanaf hun jeugd af aan al het verkeerde pad op gegaan maar pas op hun 30e echt de fout in gegaan.. Nou is murat inmiddels al op zijn 15e (of hoe oud is die?) de fout ingegaan, dat bewijst toch echt dat hij alleen maar erger zal worden statistisch gezien.. Dan moet je hem er ook zo naar straffen.

11. Graveheart

Leuk Bevonden:
    1.548
    Hij heeft een ander mens van het leven beroofd, wat denk je dat ie krijgt? Een waarschuwing? :{
    Die gozer moeten ze minmaal 25 jaar opsluiten.
    Zijn leven verpesten? Ahhh, wat zielig. Had ie aan moeten denken voor hij de trekker overhaalde.

12. MORPHEUS

MORPHEUS SNAKE

Leuk Bevonden:
    0
    Idd, ben het stellig eens met iedereen. Wat het crimineel strafrecht betreft ben je in de VS een heel stuk slechter uit.

13. Heavenraiser

Heavenraiser The raiser of heaven

Leuk Bevonden:
    25
    Jullie zeggen dat gewoon omdat het een alochtoon is!!

Maar er zijn wel meer mensen vermoord in Nederland, dus waarom moet Murat dan 25 jaar de bak in?
    of moeten ze dat allemaal?, al die moordenaars?

14. TheWalrus

TheWalrus Guest

Nou, ik vind dat iemand die zijn leraar afschiet flink lang de bak in moet. Of dta nu een autochtoon of een allochtoon is.

Het erge met deze Murat vind ik het feit dat hij uit egocentrish motief handelde en eigenlijk helemaal geen berouw toont.

Die jongen is zestien, was al niet normaal. Je kunt zijn thuissituatie wel als schuldige aanwijzen en uiteraard speelt die een heel belangrijke rol, maar ervaringen in zestien jaar maak je niet ongedaan met twee jaar therapie.

Erg vreemd vind ik het dat ze dit steeds een gewone normale aardige jongen noemen. Hij kwam immers dronken op school, gebruikte allerlei vormen van druges, had vaak ruzie en was de leider van ene hanggroep. Niet echt iemand die je moet prijzen als leuke kwajongen.

Jammer dat veel mensen zijn afkomst aangrijpen om alle buitenlanders in een kwaaddaglicht te plaatsen of juist de autochtonen die Murat als persoon veroordelen af te doen als racisten.

15. Graveheart

Leuk Bevonden:
    1.548
    Dus jij vind ons maar een stelletje racisten?
    Wake up call! Iedere moordenaar moet de bak in!
    Niet alleen degene van buitenlandse afkomst.

Waarom Murat 25 jaar achter slot en grendel moet lijkt me bijzonder duidelijk.
    Ik ben van mening dat als je iemand van het leven beroofd, tenzij je kunt aantonen dat het per ongeluk ging of een ongeluk was, dat je voor minimaal 25 jaar de bak in moet. Wat mij betreft zelfs levenslang.

16. underhunter

underhunter XBW member 706

Leuk Bevonden:
    0
    Ja, jij bedoelt het goed, maar zegt het fout. Wat er nou staat is dat als je iemand van het leven beroofd, en kunt aantonen dat het per ongeluk ging, dat je dan 25 jaar de bak in moet. Je moet mits ff veranderen in tenzij.

Maaruh, niemand is hier racistisch hoor, iemand die zo'n daad pleegt mag gerust zolang de gevangenis in, of diegene nou allochtoon is of niet.

17. Rush nl

Rush nl FRAUDE!

Leuk Bevonden:
    3
    ik hoop dat je het andersom bedoelt, en dat je niet moet aan gaan tonen dat je onschuldig bent....:{

18. Kane

Kane Xcusses voor de post

Leuk Bevonden:
    2
    Dit is echt de meest domme uitspraak die ik ooit op dit forum gehoord heb..
    Ik vind dat je als leerling een beetje respect voor je leraren moet hebben. En dat is tegenwoordig ver te zoeken. Het gaat van kwaad naar erger. De ene dag lees je in de krant dat een leraar in elkaar is geslagen omdat hij een broodje zat te eten tijdens de ramadam en daar waren een paar islamieten het niet mee eens, de volgende dag lees je weer in de krant dat een lerares naar het ziekenhuis is vervoerd omdat een of andere idiote leerling haar een paarkeer met een mes gestoken had. Waar moet dit naar toe? En dan heb je deze debiel nog es, die zijn conrector door het hoofd schiet. En jij vind dat wij rasistisch zijn omdat we deze mongolische moordenaar de bak in willen hebben? Denk je nou echt dat het uitmaakt wie zo iets doet? Hij moet gewoon gestraft worden.
    Maarja, dan heb je nog altijd van die geitenwollensokken figuren die zeggen dat die lieve Moerad verminder toerekenings vatbaar is en dat hij maar niet zo lang moet worden opgesloten :confused: *KOTS!!!*

19. DiaLogical

DiaLogical 3 red lights

Leuk Bevonden:
    2
    De stelling zou eigenlijk moeten zijn. Straffen in Nederland moeten hoger en niet Murat moet berecht worden volgens volwassenrecht.
    Nu lijkt het erop dat jullie Murat een uitzonderlijk geval vinden.

20. Orcrist

Leuk Bevonden:
    8
    Murat is een uitzonderlijk geval. Daarom moet murat ook worden berecht volgens het volwassenrecht. En dan kan hij gewoon berecht worden voor zijn daden.

Deel Deze Pagina