1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Stelling; Murat D moet berecht worden volgens volwassenenrecht.

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door TheWalrus, 15 apr 2004.

1. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Heeft die conrector een 2e kans??!!!! NEE!!!!
    Die man is dood en komt nooit meer terug! Zo'n gast als die Murat verdient helemaal geen 2e kans.

Gaat het wel goed met jouw??
    Geen een motief kan deze extreem laffe daad verantwoorden!!!
    En zoals Graveheart al zei:
    IDD!!

Heeft het doodschieten van een conrector wel nut dan??!!!!!

Je moet nou niet gaan lopen doen alsof die Murat het slachtoffer is! Die conrector met zijn familie, die zijn de slachtoffers.

En effe serieus, wat is nou 5 jaar voor een moord? Helemaal niks!
    Gewoon 25 of 30 jaar geven!

Helemaal mee eens! Ze doen het nou net allemaal voorkomen alsof die conrector erom heeft gevraagt en dat die Murat het slachtoffer is!

Laatst bewerkt: 29 apr 2004
  2. Freakezoid

Freakezoid Aarghhh

Leuk Bevonden:
    2
    Ze zouden eigenlijk gewoon een nieuw criminelenbeleid starten. Niet meer van dat: Je hebt iemand vermoord ga maar een paar jaar het TBS in ofzo, maar gewoon al hun kansen wegnemen. Geen rijbewijs meer of paspoort. Iets wat het gewoon niet waard maakt om een zware misdaad te plegen.

3. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    IDD!! Je moet ze dan een normaal leven in alle opzichten onmogelijk maken.

4. Freakezoid

Freakezoid Aarghhh

Leuk Bevonden:
    2
    Foto's openbaar uitgeven in kranten bijvoorbeeld. Een foto van een verkrachter komt nooit in de krant als hij gepakt wordt. Stel dat hij dan vrijkomt en de mensen hebben gewoon geen idee dat hij verkrachter is geweest of nog steeds is.

5. Rush nl

Rush nl FRAUDE!

Leuk Bevonden:
    3
    wat is het doel van de straffen dan?? Is dat het beschermen van de samenleving, of is dat de dader laten lijden...? Zwaarder straffen werkt niet altijd

6. Argus

Argus Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Volwassen strafrecht!

15 jaar cel en tbs...

edit: Rush heeft natuurlijk wel een punt. Proberen we iemand om te vormen om weer in de maatschappij te passen, of doen we het de volgens de Amerikaanse methode: zo zwaar mogelijk straffen?

Ik vind dat we daar een balans tussen moeten vinden. Drie jaar cel geeft weinig voldoening voor de nabestaanden...

Laatst bewerkt: 30 apr 2004
  7. Freakezoid

Freakezoid Aarghhh

Leuk Bevonden:
    2
    Ja misschien hebben jullie daar wel gelijk in, maar een foto van een crimineel zou eigenlijk wel moeten. Mensen hebben het recht om te weten wie er een zware misdaad heeft gepleegd.

8. Orcrist

Orcrist XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8
    Inderdaad, ze beschermen de criminelen wel, maar onschuldige brave burgers worden neergeschoten.. Het is een beetje de omgekeerde wereld in Nederland..
    Ik vind ook dat er foto's moeten worden vrijgegeven. Ik vind dat zodra die kerel vrijkomt de mensen er weet van krijgen waar en wanneer.. Waar hij gaat wonen etc. Dat is je recht als goed burger zijnde vind ik. Die gozer heeft bewust iets gedaan, dan moet hij de consequenties daarvan accepteren.

9. skabap

skabap Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ophangen Die Klootzak!!
    als iemand zoiets kan doen dan voor de rest van dat zielige levendje van hem opsluiten
    of gewoon de doodstraf

10. Raafke

Raafke Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dan mogen ze Bush toch ook ophangen, hij heeft veel meer doden op zijn geweten zonder geldige rede. Maar ik ben ervoor dat hij als een kind beschouwt word en niet als volwassene, want hij is tenslotte ook nog een kind. En ik vind dat je moord wel kunt afschuiven, niet helemaal natuurlijk maar toch, op de opvoeding. Als je wordt geslagen en ook nog op andere manieren wordt misbruikt leer je natuurlijk niet dat dit fout is en denk je dat dat wel mag, maja niemand zal et wel met me eens zijn.

11. Ruttyx

Ruttyx Oh inverted world

Leuk Bevonden:
    5
    Helemaal mee eens, die stomme houding van de regering ook! Wat is er nou belangrijker? De levens van mensen en hun veiligheid of de privacy van een moordenaar? Nou, ik weet het wel! Mourat D. verdient gewoon het maxiamle, levenslang en tbs!

12. Kane

Kane Xcusses voor de post

Leuk Bevonden:
    2
    levenslang alleen is ook genoeg.. aan tbs hebben wij dan toch niks meer.. aangezien hij dan toch niet meer vrij komt.

overgens zijn al die crimminelen wel bang voor tbs. Aangezien de staat hem dan zo lang kan vasthouden als ze zelf willen.. infeite kan het dus levenslang zijn. Maar hij kan ook al weer na 1 week buitenstaan als hij zijn 15 jaar heeft uitgezeten..

13. bary_nl

bary_nl Longhorn

Leuk Bevonden:
    1
    Ik ben het wel met je eens. Bush heeft idd veel onschuldige mensen vermoord. Waarom sluiten ze hem dan niet op.

14. Billie Joe

Billie Joe /\/osh

Leuk Bevonden:
    0
    heel leuk om te zeggen dat je iemand in zijn schouder wilde schieten maar dan heeft die Murat alsnog een flinke draad los in zijn bolle kop. Iedereen die iemand dood mag voor tig jaar de bak in en hij helemaal want dan remt die misschien die marokkanenvriendjes van hem in hun domme acties ;)

Deel Deze Pagina