Afgelopen vakantie ben ik ook in belgië op vakantie geweest, en daar merkte ik echt dat er gewoon ruzie werd gemaakt tussen de frans- en de nederlandssprekenden aldaar.
In het ene dorpje spraken ze Nederlands en als je dan 2km doorrijdt is alles in het Frans, rijdt je dan nog even door kom je weer in een Duits stadje en even later spreken ze weer Nederlands. Wat een verwarring!
Bovendien hadden een paar franssprekenden alle verkeersborden waarop het in het Nederlands aangegeven stond, weggekalkt met verf, of zo veranderd dat het er in het Frans stond. Nou, toen dacht ik ook - waarom voegen ze Vlaanderen niet bij Nederland en Wallonië bij Nederland. Lijkt me een prima oplossing, en misschien krijgt Nederland dan nog wat meer aanzien in Europa.
Ze zouden ook heel Belgie en Luxemburg bij Nederland kunnen voegen, en het land dan De Benelux noemen... Op deze manier is je land nog groter en sta je economisch sterker. Maar dan heb je nog steeds zo'n taalprobleem, dus dat lijkt me ook niet de beste oplossing. Dan maar Vlaanderen bij Nederland Vind ik prima
/edit:
Ja inderdaad! daar was ik ook een beetje van geschrokken! wat zijn die wegen daar slecht! alle kabels hangen er zo'n beetje over het hele dorp heen, en de meeste huizen die ik had gezien zagen er ook ronduit smerig uit :{ . Dat vond ik toch wel raar, aangezien België toch één van de rijkste landen van Europa is, wij vroegen ons echt af van waar steekt de regering van België hun geld dan in?! Niet in wegen of bekabeling iig Maar goed, dat is misschien alleen meer inlands zo, in de kleine dorpjes. En voor zo'n beetje elke weg staat iets van "slecht wegdek" in het frans, daar maakten wij ook al grapjes over, "waarom zetten ze niet één GROOT bord erop met 'slecht wegdek' aan het begin van België, scheelt heel wat bordjes Maar zonder gein, als Nederland Vlaanderen annexeerd moeten ze wel wat doen aan die wegen daar en de bekabeling in ieder geval
Laatst bewerkt: 24 okt 2003