1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Stelling] Nederland moet België annexeren

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Darkwing, 23 okt 2003.

1. Jajojo

Jajojo ÜberCosy!

Leuk Bevonden:
    4
    nah, annexeren is meer een papieren kwestie die eventueel tot enig handgemeen zou kunnen leiden, waar veroveren staat voor directe actie!

2. SjoerdV NL

SjoerdV NL Hardcore Poster?

Leuk Bevonden:
    2
    Uhm, Belgie heeft een groter leger dan Nederland.
    Als we Belgie bij Nederland willen voegen zal dat nadelig zijn voor onze zuiderburen. Hun economie loopt nu beter en dat zal wel een tijdje zo blijven. Maar hoe wil het het wetsverchil gaan veranderen? En de wegen, verkeersborden enz.

3. the Outblast

the Outblast hoi

Leuk Bevonden:
    0
    veroveren is sowieso geen serieuse optie

4. Jajojo

Jajojo ÜberCosy!

Leuk Bevonden:
    4
    Maar goed voor ons! Dat is toch alles wat we moeten weten? Waar wachten we nog op? Eropaf!:)

5. x-box player

x-box player Just because

Leuk Bevonden:
    1
    Het Belgisch leger is echt niet groter. Lijkt me ook vreemd aangezien Nederland een groter(meer inwoners) land is dan Belgie, en de Nederlandse overheid veel geld uit geeft aan defensie. voorbeeld:Belgie wil nog tot 2020(dan zijn ze 42 jaar oud) met de F16 doen terwijl Nederland voor een paar miljard JSF's heeft gekocht(wat ik overigens overdreven vindt) en dan heeft belgie ook nog eens een stuk minder F-16's dan Nederland. Ook op andere leger onderdelen liggen ze zeker op technisch gebied ver achter op Nederland. Dat altijd het beste jongentje van de Amerikaanse klas wil zijn op wapengebied.

Dat hun economie beter loopt dan de Nederlandse is alleen maar een pluspunt, en dan hebben wij ook metteen weer al die gevluchtte miljonairs terug.

Het Wetverschil is denk ik een van de grootste problemen, samen natuurlijk met het feit dat niet iedereen het wil en je achteraf het vroeger was alles beter gezeur krijgt. Zelfs in voormalige oostbloklanden lopen veel mensen te klagen dat vroeger alles beter was.

Het wegen en verkeersborden probleem is wel een van de kleinste problemen, die zijn door de Europeese wetgeving al redelijk gelijk, en veranderingen daarin zijn niet echt schokkend en vindt niemand ook echt erg.

6. Dmatri

Dmatri Bleed til you die

Leuk Bevonden:
    0
    @ x-box player

Goedzo,jij hebt de feiten tenminste op een rijtje
    _O_ O-)

7. Jeruzame

Jeruzame www.JeroenWesten.nl

Leuk Bevonden:
    4
    Ja ik denk dat het verschil in grondwetten het moeilijkste zal zijn. Alleen al qua belastingen zijn er veel verschillen (en dan heeft België het gunstigste belastingstelsel) dus ik denk niet dat de Vlamingen bij Nederland willen samengevoegd worden.

[offtopic]Drie Ernummers op een rij... :)[/offtopic]

8. Jajojo

Jajojo ÜberCosy!

Leuk Bevonden:
    4
    Willen? Ze hebben niks te willen! En die grondwet zal geen probleem zijn, ze hebben daar ook wel papierversnipperaars.

9. the Outblast

the Outblast hoi

Leuk Bevonden:
    0
    wat is jouw probleem, he???
    mensen proberen hier een serieuse discussie te houden en jij komt met opmerkingen als "ze hebben niets te willen"....1 keer is t misschien leuk (vond ik niet, maar toch)
    je bent nu gewoon bezig de discussie te verneuken.......

[back ontopic]
    met die grondwet.....er komt toch ook een europese grondwet.....dan moeten ze sowieso de grondwet wijzigen(NL ook).....duzz..

10. Darkwing

Darkwing Active Member

Leuk Bevonden:
    25
    Dit is sowieso geen serieuze thread (zoals ik al zei in mijn eerste post) :+

11. Tazs

Tazs Small but Dangerous

Leuk Bevonden:
    0

12. Tazs

Tazs Small but Dangerous

Leuk Bevonden:
    0
    Pak er dan ook maar frankrijk bij. :+

13. SjoerdV NL

Leuk Bevonden:
    2
    Inderdaad, het wegengedoe is in Belgie zeer slecht. Weinig aangegeven plaatsen, onduidelijke verkeersborden enz.
    Maar dit weegt niet op tegen de voordelen he ;)

14. Tazs

Tazs Small but Dangerous

Leuk Bevonden:
    0

Hebben we er ook meteen een hoop lekkere wijven bij!!! 8) 8) 8)

15. ImpulzZ

ImpulzZ Katie Holmes

Leuk Bevonden:
    0
    In mijn geschiedenisboek van vorig jaar stond een plaatje van net na de Tweede Wereldoorlog, waarin een groep Nederlanders voorstelden dat ze een flink stuk grond van Duitsland wilden hebben - ter vergoeding van alles wat Duitsland ons land dus aangedaan had..
    Ik kan dat plaatje helaas nu even niet meer vinden, maar het ging er dus om dat ze de Nederlandse grens gewoon een kilometer of 30/40 naar het Oosten op wilden schuiven :)

Dus nu we toch bezig zijn met Nederland aan het uitbreiden, stel ik voor dat we dit plan toch nog even doorzetten :cool: Eerst nog even stiekem ons leger flink vergroten, en dan al die Duitsers verjagen want die spreken onze taal toch niet O-)

Kijk, als we dus zo flink uitbreiden, krijgen we iig flink meer aanzien in Europa en de rest van de wereld :cool:

(btw, misschien iemand die dat plaatje uit mn geschiedenisboek nog kan vinden? :confused: Dan kunnen we alvast even onze nieuwe landkaart afmaken _O_ )

16. SjoerdV NL

Leuk Bevonden:
    2
    Dat is toch gebeurd, dat Nederland een stuk van Duitsland erbij kreeg? Het stuk naast Noord- Limburg als ik me niet vergis.

17. Jajojo

Jajojo ÜberCosy!

Leuk Bevonden:
    4

:+ , jij neemt het idee om Belgie te annexeren dus serieus? Enig idee wat dat inhoudt? Om over de arrogantie nog niet te spreken.

En dan nog boos worden ook, mpff |:- .

18. Mr.blond

Mr.blond Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Jeetje, al 5 blzen lang hoor ik haast niets anders dan ' wat een rotte snelwegen' wel boeiend, dat weet ik lekker zelf wel en daarbij is het wel duidelijk na 1 keertje, neen, hier wordt maar doorgehammerd over onze snelwegen...
    iIk vind overigens persoonlijk dat Nederland aarslelijke 'moderne' kunst heeft. Zo van die opzichtig grote torens ergens in het midden waarniemand van weet wat het moet voorstellen en uiteindelijk iedereen tot het besluit komt dat het een grote ***** is.
    Het cultuurverschil lijkt me eigenlijk geweldig moeilijk te overbruggen.

19. ImpulzZ

ImpulzZ Katie Holmes

Leuk Bevonden:
    0
    Je hoeft je niet gelijk persoonlijk aangevallen te voelen hoor :{ Natuurlijk, over elk land zijn minder leuke dingen te noemen, ook over Nederland natuurlijk dus ik vind het een beetje flauw om gelijk die hollanders om hun kunst te gaan beledigen omdat 3 mensen wat zeggen van de belgische snelwegen :eek:
    Maar goed, het was in ieder geval niet mijn bedoeling iemand te beledigen, sorry als dat bij jou wel zo overkwam O-)

Nu maar weer ontopic :) ,
    Oh wist ik niet :) Maar dan ging het volgens mij niet over zo'n heel groot stuk land, en in dat plaatje wat ik bedoelde ging het over de hele grens van nederland, dus van noord- naar zuidnederland en die grens dan 40KM opschuiven ofzo :p

Laatst bewerkt: 27 okt 2003
  20. Karelax

Karelax Guest

hmm Rusland lijkt me wel een leuk land.

*trekt zijn klompen en vertrekt in zijn trekker naar Moskou*

Deel Deze Pagina