1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Stelling] Nederland moet België annexeren

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Darkwing, 23 okt 2003.

1. Kane

Kane Xcusses voor de post

Leuk Bevonden:
    2
    ja de dorpjes Elten en Tudderen.. (spelling?) en een stuk snelweg... maar dat is allemaal een jaar of 2 geleden teruggegeven..
    Er is wel sprake geweest van dat we echt een heel groot stuk claimden.. maar dat is nooit doorgegaan..

2. Gamer

Gamer PS3 - 360 Verslaafde

Leuk Bevonden:
    1
    ja ik ben voor

Revenge voor Brabant , Beide gedeeltes van Brabant 1 weer (Provincie,s N-Brabant , antwerpen , Vlaams + Waals Brabant + Brussel) en het zelfde geld voor beide Limburgen

dan is Brabant weer de grootse (nu is dat Gelderland)

3. Hordo

Hordo Wormen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    21
    Mwah ik hoef niet zo nodig belgie erbij. Doe brabant en limburg maar eraf. Laat Friesland afdrijven en laat Urk en Volendam weer onderlopen :)

Wow de voordelen zijn eindeloos!

4. Pejannl

Pejannl Lan Guru

Leuk Bevonden:
    14
    Ha, als je een keer van Luik naar Luxemburg hebt gereden, of van Brussel naar Luxemburg, dan weet je dat je in Belgie tenminste nog 100 op de snelweg kunt rijden. In Nederland kun je dan mooiere snelwegen hebben, maar je wordt ook gewongen om er veel langer naar te kijken... (Met je slakkengangetje van maximaal 60 km/uur.)

Wat mij betreft gaan het Vlaamse land en Nederland subiet samen. Afgezien van het feit dat ik de Vlaamse kunst net zo'n onzin vind als de Nederlandse kunst (of wat er voordoor moet gaan), torent de Belgische gastronomie met kop en schouders boven de Nederlandse uit, is de gastvrijheid duizenden malen groter, en is de gezelligheid in de staminee niet te vergelijken met de stugheid in de gemiddelde Hollandse kroeg waar je je alleen maar welkom voelt als je er minstens een jaar lang wekelijks hebt vertoefd.

Ja, hoor! Goed plan die annexatie. Dat is voor beide landen een verrijking.

5. X BelieveR

X BelieveR Im the X priest

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind ook dat Nederland en Vlaanderen één land moeten worden. Of dat dan ook Nederland moet gaan heten weet ik niet, dan lijkt het net of wij Vlaanderen hebben opgeslokt en dat mag niet zo zijn. Ik denk bijv aan een naam als "het koninkrijk der Lage Landen". Op zich geen verkeerd idee, prinses Amalia en dat nieuwe zoontje van prins Philip zouden met elkaar kunnen trouwen en dan zouden we beide koningshuizen kunnen verenigen.

Maar goed ik dwaal af, ik ben absoluut voor een vereniging, omdat het voor beide landen ontzettend veel voordelen kan opleveren. Nu is het bijv. nog zo dat Antwerpen en Rotterdam elkaar alleen maar remmen in hun ontwikkeling. Het zijn concurrenten van elkaar. Willen beide havens de explosieve opkomst van Aziatische havens als Shang Hai en Singapore overleven, zullen ze toch samen moeten werken. Dat zou beter gaan als ze onder een regering zouden worden gebracht en het belang van één land vertegenwoordigden. Verder behoren wij als Vlaanderen en Nederland één land zouden worden in een x tot de meest machtige en grootste economieën ter wereld. We zouden een industrie hebben die groter is als die van Frankrijk. Dat geeft ons meteen een plek in de G8. Verder zouden we meer macht kunnen uitoefenen bij de EU omdat ons inwonersaantal in een klap op zon 20 miljoen zou uitkomen.

Ik ben er dan ook absoluut voor om beide landen te laten verenigen. Ik snap ook niet waarom politici nu niet al bezig zijn met de voorbereidingen voor een mogelijke vereninging.

6. Gamer

Leuk Bevonden:
    1
    hmm Hordo wilt geen Brabant & Limburg in zijn New Nederland

mooi zo , wij vallen dan Onder belgie , en Pikken een gedeelte van gelderland in & Dordrecht ook (Goeie Grens BTW) Dort ligt aan het water , dus een goeie nieuwe grens , voorstraf moet men daar plat brabants gaan Praoten

7. bl0kkie

bl0kkie pwn4tsj p0rk !

Leuk Bevonden:
    6
    Niks plat praten, iedereen aan het ABN. Waarom zou je iemand verplichten tot het platen van plat? Ik vind dat 1 van de grote onnozelheden van nederland. Als iedereen nou gewoon praatte kan je ze altijd verstaan...zonder al te veel moeite hoeven te doen :)

8. Gamer

Leuk Bevonden:
    1
    moet je zeggen tegen ons Miljoenen Brabanders in Groot Brabant (BTW : Antwerpen,NoordBrabant,Zuid of Vlaams Brabant & Waals Brabant)

ik zelf praat veel ABN , maar Brabants doe ik ook veel (MSN Ect)

9. the Outblast

the Outblast hoi

Leuk Bevonden:
    0
    als we dan toch bezig zijn, laten we dan gelijk het koningshuis afschaffen......

10. Pejannl

Pejannl Lan Guru

Leuk Bevonden:
    14
    Kijk...

Dát zijn nog eens argumenten waar kracht achter zit!

Als Nederland en België niet gauw samengaan dan gaan de Amerikanen alle goedereen voor het Ruhrgebied via Shanghai en Singapore verschepen (en vanaf daar natuurlijk met paard en wagen).

Ik buig diep voor zoveel inzicht... _O_ _O_ _O_

Mensen die mij kennen weten dat ik buig zodat je de tranen in mijn ogen niet kunt zien... :+

11. Gamer

Leuk Bevonden:
    1
    Beide Koninghuizen afschaffen vind ik goed , de Terug Keer van Hertogdom Brabant ook (Zonder Hertog , met Orgineel Gebied, dus de Provincies Antwerpen en Vlaams & Waals Brabant & Brussel & Noord Brabant) Yep Brabant was een Provincie die blengrijk was voor de Nederlanden , en met Antwerpen als Haven zijn we helemaal sterk (nie da ik pro ben of zo) maar we zijn onofficeel de grootste Provincie in Nederland (NL + BE)

eh ik heb een kaart waar Brabant dus in zijn geheel van noord tot zuid op staat online staan , ff zoeken

12. bl0kkie

bl0kkie pwn4tsj p0rk !

Leuk Bevonden:
    6
    Je voelt wel je trots hé als brabander? Brabant dit, brabant dat, jammergenoeg bestaat het grootste gedeelte van brabant uit weiland, had je er ook wel ff bij kunnen zeggen, zo kan iedereen het grootste zijn ;)

13. Gamer

Leuk Bevonden:
    1
    tja door het splitsen van belgie En Nederland is Brabant Kapot Gescheurd , en vele oude mensen uit Brabant zijn nog steeds kwaad (dus nog na 1830 toen de Nederlanden 2 staaten werden)

iedereen is wel Trots op zijn Provincie :)

14. Gamer

Leuk Bevonden:
    1
    Laatst bewerkt: 24 feb 2004
  15. the Outblast

the Outblast hoi

Leuk Bevonden:
    0
    ik ben trotser op nederland dan op noord-holland...:{

16. Aart

Aart XBW Senior

Leuk Bevonden:
    3
    Het samenvoegen van Nederland en Vlaanderen heeft als gevolg dat Nederland in de G8 terecht komt en Canada eruit moet. Zo krachtig kan de economie zijn van een land met een zo'n klein oppervlakte.

Ik vind het eigenlijk ook niet meer dan logisch dat Vlaanderen op den duur bij Nederland hoort, want het Vlaanderen heeft echt niets met Wallonie en het kost de Vlaanderen miljoenen, zo niet miljarden, per jaar. Alleen al het feit dat je alles in 2 talen moet doen kost veel geld, we hebben het dan nog niet eens over de enorme werkloosheid in Wallonie.

De havens zouden aaneengesloten moeten worden, waarmee een veel hogere efficientie en plaatsing van bedrijven kan plaatsvinden, waar beide landen profijt van zouden hebben.

En het verschil in cultuur is geen argument, althans.. niet sterk genoeg. Want binnen Nederland zijn er ook enorme cultuurverschillen tussen Amsterdammers en bijvoorbeeld Friezen. Het verschil in onderwijs en alle andere overheidstaken is wel een obstakel, maar kan weggewerkt worden in een 30 jaar tijd, Vlaanderen zou een status zoals de Antillen kunnen krijgen. Zo behoudt het grotendeels zijn eigen wetgeving en je zou bij toekomstige wetten het verschil kunnen wegwerken. Dat Vlaanderen echter in het begin een kostenpost is is nog te overzien, want de infrastructuur is namelijk wel een niveau lager dan in Nederland. Echter, dit is naar mijn mening grotendeels veroorzaakt door Wallonie, want dat kost meer dan het oplevert.

17. Gamer

Leuk Bevonden:
    1
    alle Provincies weer samen voegen (denk aan Limburg & Brabant , Vlaanderen , enz) en ik vind da Luxemburg ook bij het nieuwe NL hoort , omdat het deel uit maakt van onze geschiedenis , en een deel light in Belgie , dus NL zou tweetaalig moeten woorden , met als Hoofdtaal , Nederlands , en in lichtere maaten Duits en Frans , (alleen in het zuiden van het nieuwe Nederland en in het zuid oosten , dus luxemburg)

18. the Outblast

the Outblast hoi

Leuk Bevonden:
    0
    tweetalig, met nederlands duits een frans.......:{ right....

iig, ik vind dat nederland juist 1-talig moet blijven...veel praktischer

19. Gamer

Leuk Bevonden:
    1
    Taal

zeg dat tegen de mensen die in het oosten van Bellgie en in het zuiden woonen (oosten = Duits , een gedeelte) Zuid is Frans

zeg maar tegen hun die Waalen en die Duistspreekende da ze Nederlands moeten Kennen , da Vertikken ze echt !!! (athsn nog vaak )

maar ja , in Nederland spreeken vele nog een Streektaal , en ik heb geen zin om zonder me Brabants Accent te spreeken , ik spreek wel ABN gewoon , op vele plekken , ook soms thuis (Combi van ABN & Brabants)

Laatst bewerkt: 24 feb 2004
  20. the Outblast

the Outblast hoi

Leuk Bevonden:
    0
    ik hoef hun ook niet bij nederland, maar nederlandstaligen moeten verenigd worden :9

Deel Deze Pagina