1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Stelling] Nederland moet België annexeren

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Darkwing, 23 okt 2003.

1. Gamer

Gamer PS3 - 360 Verslaafde

Leuk Bevonden:
    1
    zoals ik al zei ..... laat hun het vuile werk doen..........

maar ja het zijn ook maar mensen........

als je een land wilt hebben , claim je alles .... dus ont-arm je die mensen ook

vraag er paar om naar AMsterdam te verhuizen , kijk dan is dat dus een multi Samenleving !!!!

2. Gamer

Leuk Bevonden:
    1
  3. Grolsch

Grolsch Bierrrrr

Leuk Bevonden:
    0
    Van mij part gooi je heel Belgie tegen Nederland aan. Sterker nog, dat lijkt me zelfs beter, op die manier verdwijnt de haat ook tussen Belgen en Nederlanders en andersom. En dan hoeven we ons geen klein pislandje meer te noemen, natuurlijk.

4. Gamer

Leuk Bevonden:
    1
    iemand NetWerk gezien ???

België gaat Vallen !!!

5. Thriceaddict

Thriceaddict Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Volgens mij is het maar gewoon een storm in het spreekwoordelijke glaasje water en wordt er in het filmpje schromelijk overdreven.

6. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11

Hee jo , we hebben jullie al een keer er met geweld uitgegooid namelijk in 1830 .
    Jullie willen ons alleen om ons goed bier en ons vuurwerk , zou zeggen leer eens een keer bier en vuurwerk te maken zonder dat de boel in het honderd loopt :+ :cool:
    En als jullie ons willen overnemen dan zullen we er toch voor vechten , mijne riotgun staat altijd klaar , dus kom maar af als ge durft ;) O-)

7. X BelieveR

X BelieveR Im the X priest

Leuk Bevonden:
    0
    Mwa België is geen echte natie. Een bijeengeraapt zooitje dat is het.

8. R E M I X

R E M I X LektrokuteD

Leuk Bevonden:
    0
    foutje

Laatst bewerkt: 8 feb 2005
  9. McSparkle

McSparkle Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    1.189
    Lol ! Dan is het vuurwerk wat die lui uit Vlaanderen op zolder hebben liggen óók opeens illegaal 8)

Die zullen balen met oud en nieuwe ;)

10. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11

Dat dacht je maar , als dit zou gebeuren dan gaat men het peil van de belastingen in nederland op het peil van vlaanderen brengen , en zo zullen jullie dan meer dan 10 % extra belasting moeten bijbetalen tegenover vroeger.
    Ook de werkloosheidsuitkeringen en pensioenen zullen bij jullie sterk verlagen gewoon omdat wij in vlaanderen veel minder uitbetaald krijgen dan jullie, en de nieuwe regering zal uiteraard het voor hun meest gunstigste geval nemen.
    Ook zullen jullie de kans lopen op gigantische boetes en intrekking van rijbewijs voor een verkeersovertreding, de goedkoopste is bij ons 175 euro.
    Wij vlamingen worden economisch sterker door jullie , maar voor jullie zal het leven er alleen maar duurder op worden. O-)

11. Kane

Kane Xcusses voor de post

Leuk Bevonden:
    2
    ik denk dat je je daar flink op miskijkt.. vlanderen is een van de economisch sterkste regio's in europa.. we zouden er allemaal op vooruit gaan..

12. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11

Ik woon en werk in vlaanderen en ik weet wat ik hier allemaal zoal aan alle mogelijke belastingen moet betalen.
    De belasting op arbeid is hier zowat het hoogste van europa en de pensioenen zijn hier van de laagste. :confused:

Edit: waarom moet nederland belgie annexeren , het zou eerder andersom moeten zijn *)
    Wat met de beide koningshuizen , zullen we ze elk een waddeneiland geven waar ze mogen over regeren op voorwaarde dat ze zich niet met de rest bemoeien :+

Laatst bewerkt: 8 feb 2005
  13. VooDoo300

VooDoo300 010

Leuk Bevonden:
    6
    ik vind het wel goed mensen in vlaanderen ook.[overdrijf]anders klrijf je israel shit hier en willen ze hun land terug[/overdrijf]
    maar ons iq gaat dan wel als een baksteen naar beneden.

Laatst bewerkt: 10 feb 2005
  14. X-power

X-power Nah

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zie vooralsnog stukken meer voordelen dan nadelen in een eventuele fusie :p.

15. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11

Ja , vertel eens wat jij allemaal als voordelen in zo een samengaan ziet. O-)

16. X-power

X-power Nah

Leuk Bevonden:
    0
    Nja, heb niet zoveel zin om nu alle voordelen op te stellen ;), maar in het algemeen: we worden er als één land beter van. We kunnen bijvoorbeeld de havens van Rotterdam en Antwerpen samen laten werken tot één grote uberhaven. Daarnaast zouden we in de G8 komen hoorde ik, of wordt het dan G9? :p. Jullie als Belgen krijgen onze 'geweldige' voetballers, en we kunnen de beide competities samensmelten. Als één land ontvangen wij van jullie dan weer...Eh...:+.

17. Rush nl

Rush nl FRAUDE!

Leuk Bevonden:
    3
    Het geheel is groter dan de som der delen. NL + BE zou een flink grotere speler worden zowel in de EU als op het wereldtoneel.

18. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11

Goed je noemt 1 sterk punt , de samenwerking tussen de havens van rotterdam en antwerpen zou deze twee tot de sterkste haven van europa maken, maar de economie heeft meer nodig dan een sterk havenbeleid.
    Zuiver economisch gezien is de belgische economie gedoemd tot de ondergang wegens de buitensporig zware lasten die er op de arbeid geheven worden en die de hoogste ter wereld zijn.
    Het is deze zware lasten die de bedrijven hier doen besluiten om naar het buitenland te vluchten , waar de arbeid nog goedkoop is en de milieuwetgeving nog zo streng niet is zoals in belgie.
    Ondanks al die hoge loonkosten die in belgie geheven worden verdiend de gemiddelde belgische arbeider geen hoog loon , gewoon omdat meer dan de helft van wat hij verdiend terug verdwijnt in de staatskas in de vorm van personenbelasting en sociale zekerheid.
    Wij betalen ongeveer 16% sociale zekerheid en minimum 35% belasting op ons brutoloon dit maakt al samen 51%.
    Verdien je iets meer dan stijgt dit bedrag nog met 5 a 10%.
    De schuldenlast van de belgische staat is zowat de hoogste in europa met om en bij de 100% van het bnp dit is wat alle belgen samen op een jaar verdienen en bijgevolg heeft de belgische staat een schuld van 25000 euro per belg, en bij samengaan van beide landen krijgen jullie die schuldenlast er gratis bij.
    Nu hebben jullie als arbeiders en bedienden bij een gelijk loon in vergelijking met ons veel meer nettoloon over dan wij , bij een pensioenuitkering loopt dit verschil zelfs op tot 400 euro per maand in jullie voordeel.
    Als beide landen zouden samengaan staan we economisch sterker , maar alleen de bedrijfswereld zal die winsten in zijn zakken stoppen .
    En persoonlijk gezien zal de belgische arbeider en bediende er zeker niet slechter van worden omdat wij nu al zoveel belasting betalen ,dat het voor ons niet meer mogelijk is om nog meer te betalen omdat we nu al bijna niets meer overhouden.
    Maar jullie nederlanders zouden dan wel eens de rekening van het samengaan moeten betalen omdat jullie veel minder belasting betalen dan wij en het voordeliger is voor de nieuwe regering om jullie naar onze belastingschaal te brengen en die voor de staat miljarden meer aan belasting gaat opbrengen. ;)

19. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11

kerel er zitten voor mij als vlaming ontegensprekelijk veel meer voordelen aan vast dan bij jou het geval zal zijn.
    Ik weet dat voor mij de fiscale lasten niet zullen stijgen , maar wat jou betreft zal je wel eens het slachtoffer kunnen worden van de gelijkschakeling tussen de belgen en de nederlanders , gewoon omdat jullie minder belasting betalen dan wij en het gemakkelijkers is om jullie op diezelfde hoge belastingsschaal te zetten daar waar wij al zoveel jaren zitten en dan kunnen jullie je net zoals wij ook blauw betalen aan belastingen , en blauw is net de kleur van onze eerste minister verhofstadt

20. Spartan_117

Spartan_117 bass

Leuk Bevonden:
    0
    bes wel leuk ID:p
    miss zou et wel werken:p

Deel Deze Pagina