1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Sticky overkill in Sony forum

Discussie in 'Xboxworld.nl : Frontpage en forum discussie' gestart door Darkwing, 25 mei 2008.

  1. Darkwing

    Darkwing Active Member

    Berichten:
    6.510
    Leuk Bevonden:
    25
    Ik vind het een beetje vreemd dat het Sony / Playstation forum zoveel sticky topics heeft. Ik tel er maar liefst 8, geen enkel ander subforum heeft zoveel stickies. Waarom is dit? En waarom is dit nodig? Waarom zou het [Centraal] Playstation Store topic sticky moeten blijven bijvoorbeeld? Of [PS3] XMB Wallpapers, die slechts enkele posts in telt, de laatste van februari?

    Ik zie het nut er niet echt van in; zoveel wordt er nou ook weer niet gepost in het Sony forum dat deze topics zoek dreigen te raken, en daarnaast zijn de meeste van die topics in mijn ogen niet belangrijk genoeg dat ze een sticky waard zijn. Het zorgt er ook nog eens voor dat je eerst een flink eind moet scrollen voordat je de topics tegenkomt waar wél in gepost is.

    Mijn voorstel is dus om de topics die niet langer relevant zijn als sticky (en dat zijn imho de meeste) te unsticken.
     
  2. Daz

    Daz

    Berichten:
    16.099
    Leuk Bevonden:
    2.256
    En dan heb ik ook nog een voorstel, er zijn wat aantal topics betreft het importeren van games en overige. Nu staan de topics; Online Gamestore - Ervaringen, prijzen levertijden etc.., Het Grote: Ik wil games/accessoires/hardware uit het buitenland bestellen en het Xbox 360 Koopjes Spotten [deel 8] allemaal los in het Xbox 360 Games gedeelte.

    Ik zou het handig vinden om deze sticky te maken, of misschien een apart forum/gedeelte aanmaken voor dit soort zaken? Zo heb je ook een Playstation koopjes topic, en er wordt nu steeds meer gevraagt naar HD-DVD koopjes. Misschien dat zo'n koopjes topic ook de moeite waard is?
    Dit kun je dan allemaal in één gedeelte zetten, zodat het dan, althans voor mijn mening, wat overzichtelijker is.
     
  3. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Mbt Sony forum: de wallpapers en folding heb ik sticky-af gemaakt. Verder vind ik het persoonlijk een prima oplossing voor het probleem dat er natuurlijk geen subfora zijn in het Sony gedeelte. De overige zes laat ik, vooralsnog iig, gewoon staan. Ben benieuwd hoe andere gebruikers van het Sony-forum dit ervaren en pas het dan eventueel verder aan.

    Mbt reply Dazling: Noted, even kijken wat de rest van de mods er van vinden :)
     
  4. Daz

    Daz

    Berichten:
    16.099
    Leuk Bevonden:
    2.256
    Dit topic is sticky in het Xbox 360 Games gedeelte, maar wordt volgens mij ook niet echt veel gebruikt.. Kijk maar wat je er mee doet. ;)
     
  5. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Blijvertjes:
    [PS3] Hardware/Algemeen [Deel 3]
    Sony PSP - Deel 2
    [Centraal] Playstation Store
    [PS3] De Games [deel 3]

    Twijfelgeval ;): [PS3] Vaste playstation 3/xbw gameavond
    Waarom? Omdat er eigenlijk nauwelijks gebruik van wordt gemaakt.
    Het is zeker een leuk idee, maar als er geen animo voor is is het zonde om het sticky te laten.

    Niet sticky: [PS3] Playstation Network Problemen
    Zelfs het gameavond topic heeft meer pagina's.
    Niet de moeite waard om sticky te laten

    En een apart koopjes subforum zou handig zijn!
    Dus dan ook niet alleen voor de 360/Wii/PS3.
    Maar misschien ook algemenere koopjes?

    We willen uiteraard allemaal geld besparen. :cool:

    [​IMG] [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 26 mei 2008
  6. Tsux

    Tsux Active Member

    Berichten:
    1.889
    Leuk Bevonden:
    0
    *Is het eens met DulleNL*
     
  7. Goiz

    Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.408
    Leuk Bevonden:
    38
    Eens. Laatste 2 niet sticky imo. Maar ik laat het over aan de admins/mods die meer met de PS te maken hebben. Ze moeten maar ff kijken wat weg kan :)

    Een subforum voor koopjes vind ik wat overdreven. Uiteindelijk zitten we gewoon met z'n allen op XBW en niet op Kieskeurig.nl :)

    Afhankelijk van de populariteit van een topic zou er best 1 stiky kunnen worden. Verder vind ik die 3 voorbeelden die je noemt afzonderlijk juist handig, vooral mensen die specifiek zoeken naar online stores, producten in het buitenland kopen of puur naar koopjes.

    Over een apart subforum, zie antwoord op Dulle.
     
  8. Tim

    Tim Active Member

    Berichten:
    7.740
    Leuk Bevonden:
    1.938
    Vaste gameavond en netwerkproblemen topic zijn imo ook geen sticky waard. Als je ze nodig hebt vind je wel want het subforum is toch niet groot qua threads
     
  9. Dioga

    Dioga Piraat

    Berichten:
    3.143
    Leuk Bevonden:
    52
    http://forum.xboxworld.nl/showthread.php?t=86006

    Op het hele forum is dit de enige sticky die terecht is.

    Stickies zijn er om aandachtspunten aan het daglicht te brengen. Populaire threads hoeven niet gestickied te worden want die blijven toch wel bovenaan. Aangezien er een apart mededelingen forum is zijn er maar weinig stickies terecht.
     
  10. Darkwing

    Darkwing Active Member

    Berichten:
    6.510
    Leuk Bevonden:
    25
    Helemaal mee eens, had het niet beter kunnen zeggen :)
    Imho zijn al die stickies in het PS3 forum echt niet nodig. Waarom daar wel en in andere fora niet? Dioga geeft al aan waarom het nutteloos is om algemene lopende topics stickies te maken.
     
  11. Dioga

    Dioga Piraat

    Berichten:
    3.143
    Leuk Bevonden:
    52
    Ik vind dit subforum trouwens ook geniaal:

    Xbox hardware:
    http://forum.xboxworld.nl/forumdisplay.php?f=61

    Is het niet beter om de optie "users can open threads in this subforum" uit te zetten? Want voor zover ik kan zien wordt elk geopend topic gesloten met een verwijzing naar 1 van de 4 stickies. :D
    Die paar threads die dan wel de slotenmakers omzeilen, die kunnen dan makelijk bij die 4 big ass verzameltopics.
    Scheelt een hoop werk, toch? :p
     
  12. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Is te verdedigen. Ik heb Sony al wat verder aangepast en wacht verder ff op reacties van andere mods en admins.
     
  13. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Geen subforum? :'-( Dan moet ik ergens anders op zoek naar een goedkoop boek, goedkope film, TV, wasmachine, butt plug, nachtkastje, kamerplanten.

    Maar om toch even op de koopjes door te gaan:
    In het Xbox 360 koopjes topic worden altijd posts verwijderd als er bv. een discussie aan de gang is of een winkel een bestelling al dan niet uitlevert.
    Het is in de loop der jaren lijkt me toch wel duidelijk geworden dat er blijkbaar de behoefte is aan de mogelijkheid om ook dat soort discussies te kunnen voeren. Zo een discussie wordt immers iedere keer weer opnieuw gehouden. (en ook even snel weer verwijderd :+)

    Misschien dat er iig iets soepeler gemod kan worden in dat topic?
    Die startpost stamt ook alweer uit het jaar nul:
    Beetje érg stijf regime is et niet? ;)
     
  14. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Maar Dulle, er is ook een sterke behoefte aan orde en overzicht in dat topic. Zodra er wat milder gemod wordt, stromen de reports weer binnen. Ik krijg steeds de indruk dat veel mensen zich juist storen aan al die off-topic discussies. Het was bedoeld als een overzicht. Er bestaan ook topics over Bestellen uit het buitenland of Ervaringen met gameshops.
     
  15. Cookie

    Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.247
    Leuk Bevonden:
    528
  16. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Die reports komen denk ik oa. ook door de veel te strenge startpost.
    Als er daar nou niet zo op gehamerd wordt dat je alleen maar de prijzen mag posten, zouden veel mensen ook niet snel gaan klagen als er (een fatsoenlijke!) discussie ontstond over een bestelde game.

    Als er nou gewoon werd verteld dat je dus koopjes moet spotten (duh), en dan niet ál te ver offtopic moet gaan, zouden veel mensen al begrijpen dat er niet alleen heel stijf gespot moet worden.
    Je hebt koopjes waar gewoon verder of gediscussieerd 'moet' worden:
    GoW toen ie 29.99 was
    Halo 3 icm XBL voor 13 maanden
    de HD DVD speler
    De Guitar Hero Aerosmith aanbieding bij Wehkamp.
    enz.
    Mensen blijven altijd met vragen/twijfels zitten, en die kunnen ze nu nergens kwijt.

    edit: Dus zo een discussie mogen wel in het 'Ervaringen met Gameshop topic...?

    edit2: Ok, blijkbaar wel (Cookie's reactie niet gezien).
    Ik dacht dat daar ook al vaker discussies werden afgekapt.

    Voor een volgende discussie over een bestelling/koopjes ed. houd ik iig jullie quotes bij de hand. ;) :+
     
    Laatst bewerkt: 12 jun 2008
  17. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Wel, de meeste reports zijn toch echt wensen voor minder gelul en meer koopjes. Veel leden willen snel kijken of ze ergens iets goedkoop op de kop kunnen tikken, die posten zelf niet. Maar het is misschien een idee om vaker te verwijzen naaar die andere 2 topics. Ik ga ze iig opnemen in de startpost. :)

    ---> Terug naar de discussie over het Sony forum.
     
  18. Dioga

    Dioga Piraat

    Berichten:
    3.143
    Leuk Bevonden:
    52
    Prijzen zijn niet discutabel. Alles heeft zijn prijs. Daar kan je het mee eens of oneens zijn maar de prijs verandert niet. GOW kost ergens 30 euro. Jippie! Maar hoe kan je daar uberhaupt een discussie over voeren? "Ik vind dat 30 euro te duur is? Te goedkoop is?" Compleet irrelevant. De thread is om koopjes te posten, niet om je mening te spuien omdat je iets te duur vindt. Als ik die thread bekijk wil ik koopjes zien en niet lezen dat een of andere gast een spelletje te duur vindt want dat boeit me niet. En eerlijk gezegd is er geen andere discussie mogelijk over een prijs als consument; meestal vinden mensen iets te duur. Te goedkoop zal denk ik niet voorkomen.
    Dus de discussie 'moet' helemaal niet gevoerd worden. Als een spel nergens in de aanbieding is dan kost het spel gewoon de gangbare prijs, die alle winkels en websites hanteren. Is het spel wel ergens in de aanbieding, of ergens lager geprijsd dan bied die thread de uitkomst om het daar iedereen te laten weten. Daar hoeven verder geen woorden aan vuil te worden gemaakt. 'Dit' is de prijs en of je dat nou leuk vindt of niet is jammer dan.
    Door strak de moderen daar biedt de thread de uitkomst om goedkoop spellen te kopen. De zoekfunctie binnen threads werkt perfect als iedereen alleen koopjes post en niet gaat ouwehoeren over zo iets onzinnigs als aanbiedingen. Het is al in de aanbieding, waarom dan nog meer woorden er aan vuil maken?
     
  19. Narcosis

    Narcosis PSN Tag: Narcosis8

    Berichten:
    171
    Leuk Bevonden:
    0
    ik vind het juist handig, dat zijn net de topics die het meest bezocht worden in het Sony gedeelte, en wat maakt het uit, ga je er dood van als er een topic sticky is als je er toch nooit komt
     
  20. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Omdat die prijs een fout van de betreffende webshop was.
    Dan kun je discussieren/praten over de vraag of het uitgeleverd gaat worden, elkaar op de hoogte houden van de status enz.

    Over gewone aanbiedingen hoeft ook niet echt gediscussieerd te worden, maar over de foute aanbiedingen wel. (of het moet wel een héél goede gewone aanbieding zijn ;))

    Maar goed, dat is offtopic.
    The Matrix en Cookie hebben al duidelijk gemaakt in welke topics daar dan wel over gepraat mag worden.
     
    Laatst bewerkt: 13 jun 2008

Deel Deze Pagina