1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Stoddart koopt 5 oude Arrow's

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Bitchslap, 19 jun 2003.

  1. Bitchslap

    Bitchslap _O_Rolling Stones_O_

    Berichten:
    212
    Leuk Bevonden:
    0
    Stoddart heeft maar liefst vijf Arrows A23 F1-wagens en veertien versnellingsbakken opgekocht. Deze wagens waren vorig seizoen nog tot aan de Grand Prix van Duitsland actief in de Formule 1. Welk bedrag Stoddart precies voor de wagens heeft moeten neerleggen is nog niet bekend.

    Stoddart zou twee dingen met de vijf Arrows A23 kunnen gaan doen: of de meest vitale onderdelen als versnellingsbak en achterwielophanging integreren in de Minardi PS03 of de Arrows A23 een simpele behandeling geven met de zwart-wit-rode verfkwast en zo dus de PS03 volledig aan de kant schuiven.

    Voorlopig wil Stoddart van deze laatste optie nog niets weten: “We gaan niet racen met de Arrows-auto’s. Dat zou wel mogen, maar dat is niet mijn bedoeling. Ik denk dat we de techniek, de computerdata en de informatie over de aërodynamica gaan gebruiken om de PS03 te verbeteren,” aldus Stoddart tegen Racereport.

    Maar er bestaat natuurlijk een grote kans dat de Arrows tijdens het testen een stuk sneller zal blijken te zijn dan de Minardi PS03, en of Stoddart dan nog zo resoluut aan de in Faenza ontwikkelde wagen vast zou houden, zal nog moeten blijken.

    Wat denken jullie zou de Arrows A23 sneller zou zijn dan de Minardi PS03 of langzamer, ik hoop dat het ie wel beter is (de arodynamica of hoe je dat ook mag schrijven is wel beter dan de PS0:cool: want dan hoeft Jos teminste niet altijd achteraan te staan


    p.s. hier heb je de verschillen van de PS 03 en de A 23

    Grand Prix PS03 Arrows A23 Verschil PS02
    Australië 1:30.0 1:29.4 - 0,6 1:30.0
    Maleisië 1:38.9 1:37.9 -1 1:39.4
    Brazilië 1:15.6 1:15.1 -0,5 1:15.3
    San Marino 1:24.9 1:23.8 -1,1 1:24.7
    Spanje 1:20.5 1:18.1 -2,4 1:19.8
    Oostenrijk 1:10.8 1:09.6 -1,2 1:11.3
    Monaco 1:18.4 1:18.6 +0,2 1:19.6
    Canada 1:17.8 1:15.1 -2,7 1:15.5

    zoals je ziet is de arrows overal sneller dan de Minardi alleen in Monaco niet
     
    Laatst bewerkt: 19 jun 2003
  2. ICT-Boy

    ICT-Boy Vinc

    Berichten:
    366
    Leuk Bevonden:
    0
    hij gaat er toch niet mee racen want dat heeft ie al gezegd. ze gaan alleen de data enz. gebruiken om de pso3 door te ontwikkelen! als stoddart dat doet is ie niet zo slim
     
  3. boomer

    boomer Active Member

    Berichten:
    773
    Leuk Bevonden:
    7
    Haha, ze gaan er wel mee racen hoor, anders had hij maar 1 chassis gekoct en niet 13 schakeldingen. Ik weet zeker dat als die sneller is dat ze er mee gaan racen. Er zit alleen zo'n kut kleine tank in.
     
  4. Peter OtH

    Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

    Berichten:
    3.521
    Leuk Bevonden:
    217
    Die schakelbakken van de Arrows waren dat ik me kan herrinneren het enige wat echt betrouwbaar was aan die Arrows dus niet gek dat hij die ook koopt. Ik denk zelf dat ze een hybride Arrows/Minardi gaan maken een Minarrows dus of een Arroardi ;)
    En boomer vergeet niet dat het voor de rest van het seizoen een stuk makkelijker is voor Stoddard om de onderdelen van de Arrows te gebruiken in plaats van 1 onderdeel te kopen, die te onderzoeken en vervolgens weer opnieuw te ontwikkelen.
    Maar hoe dan ook ik denk dat het goed voor minardi is dat ze die spullen nu hebben.. Hoe ze ze dan ook gaan gebruiken
     
  5. BreeZe_USA

    BreeZe_USA Active Member

    Berichten:
    335
    Leuk Bevonden:
    0
    Ze gaan bepaalde onderdelen op de Minardi bolide gooien, denk aan vleugels enz...
     
  6. Stijn

    Stijn the flying Dutchman

    Berichten:
    1.390
    Leuk Bevonden:
    0
    Als ie niet gewoon met die Arrows gaat rijden is ie echt van de pot gerukt. Het mag toch, doe het dan ! Die dingen zijn zo veel sneller. Al haal je maar één punt, dan heb je voor volgend seizoen al weer miljoenen aan reiskosten bespaard. Ik vind dat ie geen keus heeft, met de huidige financiele situatie van het team.....
     
  7. BreeZe_USA

    BreeZe_USA Active Member

    Berichten:
    335
    Leuk Bevonden:
    0
    Punten zal hij zeker halen met de Arrows, Jos is er al 2 keer dichtbij geweest dus wie weet...
     
  8. Tha Mike

    Tha Mike The Good Die Young

    Berichten:
    576
    Leuk Bevonden:
    1
    Welke motoren zitten er eigenlijk is die Arrowsen, er zitten toch geen Asiatec's meer in??? of zitten er Cosworth motoren in???
     
  9. boomer

    boomer Active Member

    Berichten:
    773
    Leuk Bevonden:
    7
    In de arrows zaten, cosworth ja, maar die krijgen ze er natuurlijk niet bij! Ze hebben alleen de chassis gekocht.
     
  10. Tha Mike

    Tha Mike The Good Die Young

    Berichten:
    576
    Leuk Bevonden:
    1
    oke, dacht dat et complete wagens waren, maar k dacht ff dat er deze asiatec's hadden en als het complete wagens waren dan hadden ze niet echt veel meer aan want vorig jaar had minardi dezelfde asiatec's en ook als er cosworth motoren inzatten kwamen ze nog niet veel verder. Maar er staat nergens dat de wagens niet compleet zijn, wel jammer dat stoddart die arrows AX3 (3 zitter!) niet heeft k vond die wel vet (de 2 andere inzittende zaten niet zoals bij de 2 zitters erachter in een lijn maar in de sidepots zeg maar)
     

Deel Deze Pagina