1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Stoned gamen, wat vindt jij er van?

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Athion, 10 mei 2003.

1. Dmatri

Dmatri Bleed til you die

Leuk Bevonden:
    0
    Godverde godverde domme ik BEN NIET ALLEEN hier op het forum....}:]

Sjezus christus ik ben om deze tijd nog aan het posten.....Ra ra hoe kan dat?

Laatst bewerkt: 7 jun 2003
  2. [Liver]

[Liver] Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Mja een verstandige manier zeg je? ja dat zou mooi zijn maar vrijwel niemand kan er verstandig mee omgaan dus dan zou het toch beter zijn om het te verbieden. En waar je trouwens niet op ingaat is mijn stelling:

Mensen die blowen hebben problemen thuis/werk/school en zijn zo zwak om maar te gaan blowen, zodra ze dit één keer gedaan hebben is het eigenlijk wel makkelijk om even van de problemen af te zijn en gaan nog vaker blowen.

3. [Liver]

[Liver] Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ik neem aan dat je dan vanmiddag wat geslapen had en daarom nu weinig slaap hebt...

4. Van die stelling klopt gewoon vrij weinig. In mijn vriendengroep rookt bijna iedereen weleens een jointje, en de meesten doen HBO, universiteit of hebben een goede baan. En ik zou er geeneen tussenuit kunnen pikken die een probleemgeval is.
    Je komt erdoor ook niet van je problemen af. Blowen versterkt een beetje je gevoelens, als je blij bent voel je je er nog beter bij. Maar wanneer je in een dip zit, dan wordt je echt niet veel vrolijker van een jointje ofzo. Soms ben ik weleens flauw van het blowen en rook een paar maanden of half jaartje niet, zonder enige problemen.

5. [Liver]

[Liver] Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    dan ben je zeker één van de weinige hoor en mag je van geluk spreken. en van je vrienden, mss hebben ze stress ofso... want juist op HBO moet je veel doen.

6. We zien het gewoon als een recreatieve manier van ontspannen na een weekje hard gewerkt of gestudeerd te hebben.
    Natuurlijk zie ik soms ook weleens ergens van die gasten die zich de hele dag suf zitten te blowen en voor de rest helemaal geen reet meer uitvoeren. Dan zie ik ook wel dat dat niet opschiet.
    Die zetten ook een beetje een verkeerd beeld neer van de mensen die ook weleens een jointje roken. Mensen hebben dan gauw dat beeld als ze denken aan iemand die blowt.
    Maar er zijn genoeg mensen die er net als ik op verstandige manier mee omgaan.

In vele landen over de hele wereld wordt gemiddeld net zoveel of zelfs meer geblowd als in Nederland. Alleen hebben zij vaak ook nogeens een hoger percentage harddrugsverslaafden.
    Daaruit blijkt dus dat verbieden vrij weinig zit heeft.
    Als de coffeeschops het niet (meer) zouden mogen verkopen, dan zijn er gauw genoeg andere gasten die het geld zien liggen. Je krijgt dan totaal ongecontroleerde verkoop. Die gasten waarbij je het dan zou kopen hebben vaak ook nog wel een pilletje of grammetje 'Bolivian marching powder' op zak, als je begrijpt wat wat ik bedoel. Daardoor zou je dus net zoals in vele andere landen een grote stap wegnemen tussen soft en harddrugs.

Het vreemde van het Nederlandse gedoogbeleid is het zogenaamde "achterdeurbeleid". De coffeeshops mogen de wiet wel verkopen, maar het inkopen en het kweken ervan is verboden.
    De eigenaren van de coffeeshops worden niet in de mogelijkheid gesteld om netjes via de reguliere weg in te kopen en te factureren. De inkoop moet allemaal via de achterdeur gebeuren.
    Als het gelegaliseert zou worden en er gecontroleerde kweek en inkoop zou komen, dan zou dat onder andere een aardig financieel voordeel voor de overheid met zich meebrengen in de vorm van belasting. Nu hebben ze geen enkele manier om te controleren of een shop 2 of 20 kilo inkoopt/verkoopt. Daardoor kan je je wel voorstellen hoe het komt dat er alsnog een hoop zwart geld in omgaat, en de handel zeer aantrekkelijk wordt gezien door 'criminelen'.
    De overheid zou het beste de teelt van wiet kunnen verdelen over een paar verschillende landbouworganisaties. Dan heeft de overheid een veel beter beeld van hoeveel er gekweekt en ingekocht wordt, daar kan belasting over gerekend worden.
    Die boeren zouden zelf ook finacieel weer eens een goed jaar hebben, en kunnen zo dus ook weer een gedeelte van de schulden, die veel van hen hebben aflossen.
    Daarnaast kan er op die manier worden toegezien dat er niet allerlei chemicalien worden gebruikt om de groei van de planten te stimuleren en zo uiteindelijk onnodige schadelijke gevolgen voor de gebruiker met zich mee zouden kunnen brengen.

Laatst bewerkt door een moderator: 7 jun 2003
  7. ErroX

ErroX Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Ow, blow jij 1 x per maand omdat het je longen reinigt?
    ownee 3 x per week umm. In onderzoek is aangetoont dat een joint (hoeft niet eens puur te zijn) ongveer 18 sigaretten bevat.
    1+2=3, ff kijken wat slechter is...

8. Athion

Athion REALM OF XBOX

Leuk Bevonden:
    0
    @ Liver en xboxer2 allebei bedankt voor jullie uhm ... ja, enthousiaste deelname. Helaas is de thread een beetje off-topic gegaan. Maar zolang de discussies fatsoenlijk en onderbouwd blijven heb ik er geen problemen mee.

/Mod edit : Laat het moderen maar aan ons over hoor. Graveheart

En owjah Liver je moet niet iedereen over 1 kam scheren.
    Iedereen die een joint aanraakt is in jou ogen meteen een loser zonder leven. Dit kan dan wel jou mening zijn maar die is wel erg kortzichtig.

Laatst bewerkt: 10 jun 2003
  9. [Liver]

[Liver] Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ben je mod hier? of ben je gewoon hmja hoe zal ik het netjes brengen. bemoeizuchtig.

over één kam scheren. tjá noem dan eens een reden waarom iemand blowt. dan zal ik daar mijn mening wel over geven.

10. NatureGoneWild

NatureGoneWild Nuub on steriods!

Leuk Bevonden:
    5
    Hm... als je het zo stelt zijn gamers ook zwak,want die proberen de werklijkheid eigenlijk ook te ontsnappen,ik rook niet en gebruik ook geen drugs en drinken doe ik zeer zelden.Maar geen problemen met mensen die blowen,zolang ze mij er niet mee lastig vallen.En stoned gamen kan ik dus eigenlijk ook niks over zeggen.Je zal denk ik wel meer lol hebben,maar of het gezond is.Geen idee.

11. styliciouz

styliciouz grasshoppert

Leuk Bevonden:
    0
    Genoeg redenen, ieder zn eigen. Geef jij een reden waarom iemand drinkt. Slaat ook nergens op natuurlijk. & waarom zou iemand jouw mening willen over de reden waarom diegene blowt?

12. ssvegetto

ssvegetto neverine

Leuk Bevonden:
    0
    je moet er van houden

13. [Liver]

[Liver] Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    omdat sommige mensen mss nog zitten te twijfelen of dat ze gaan blowen? dus ik probeer ze te zeggen dat ze dat dus beter niet kunnen doen. en dan nog iets heb ik gezegd dat drinken goed was? nee, het is natuurlijk ook slecht,je kan er ook verslaafd aan raken. daarom drink ik ook niet. en over dat gamen slecht is. ik game als amusement en af en toe om even rust te hebben maar dan weet ik nog wel redelijk wat ik doe. i.t.t. (ja dat betekend in tegenstelling tot) mensen die veel drinken en blowen.

14. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    af en toe een keer blowen kan geen kwaad, zolang je het maar niet te vaak gaat doen (ken mensen waarin het wel het geval was)

15. styliciouz

styliciouz grasshoppert

Leuk Bevonden:
    0
    Nou jongens, k weet niet wat jullie gaan doen... maar ik ga ff n jointje draaien. ;)
    Ben morgen vrij hoor, anders ging t feest niet door O-)

16. styliciouz

styliciouz grasshoppert

Leuk Bevonden:
    0
    HAHA, k had dit nog niet eens gelezen.

Belachelijk toch, zo'n jochie die denkt dat ie alles weet?!
    LIVER, misschien heb je n wel goeie reden hoor, dat je dr zo over denkt, misschien is 1 van je ouders blijven hangen vroeger ofzo.
    Maar zoals ik al zei, ieder heeft zn eigen reden om te beginnen, het nog steeds te doen of om te stoppen.

PS: verslaving?! Geloof me, je kan stoppen wanneer je wilt, zonder ziekelijke bijverschijnselen hoor, als je maar WILT stoppen.
    Net als roken, k heb 7 jaar gerookt en ben in 1x gestopt.

17. Darko

Darko Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    haha vetjes ik was gister met me vrienden echt helemaal wack en toen gingen we ijsjes eten wat ineens heel lekker was en toen gingen we kungfu chaos spelen daar lacht je dan echt dOOd mee:p

18. XiroKe

XiroKe <font color="orange"><b>XBW.nl VIP</b></font> XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    26
    Alleen jammer dat verslaafden meestal de wil niet hebben. :{

19. ErroX

ErroX Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    hehhee, vreetkick....
    KFC is inderdaad vet lache (zonder dat je stoind bent :))
    lache dit, ga dit zeker een keer proberen (keb alleen de demo :mad:)

20. styliciouz

styliciouz grasshoppert

Leuk Bevonden:
    0
    Jij kan t weten?!

Deel Deze Pagina