1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Straatraces.......... zielig ?? Kick ?? Onzin ?? Geweldig ??

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Flamingo, 19 mrt 2003.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. masterape

    masterape Guest

    Ik heb het nog nooit gezien maar het lijkt me wel cool om te zien. En al willen hun hun eigen leven op het spel zetten, dan laad ze. Ik zou gaan voor: KICK
     
  2. PPM

    PPM Blaataap

    Berichten:
    292
    Leuk Bevonden:
    0
    eigen leven op het spel zetten: best, dat doen een hoop extreme sporters ook. Maar het leven van anderen daarbij ook op het spel zetten is onacceptabel.
     
  3. hunter

    hunter Battleship

    Berichten:
    446
    Leuk Bevonden:
    0
    ik vin het wel wat hebben idd.....vaak prachtig omgebouwde auto's die een vet geluidje produceren en er verschrikkelijk cool uitzien. probleem is alleen dat men ook nog meer weggebruikers heeft en dus zouden ze idd gewoon een bedrijventerrein ofzow met toestemming moeten gebruiken. Probleem is dan alleen nog wel bv vandalisme wat denk ik ook wel eens plaatsvind, en daarom zal toestemming wel een probleem worden....
    en met toestemming is ook een hoop van de lol eraf :)
    naja de auto's zijn iig wel errug gaaf
     
  4. The Storm

    The Storm Active Member

    Berichten:
    12
    Leuk Bevonden:
    0
    hoor ik daar weer het woord vandalisme maar daar is dus geen sprake van en er zijn geen andere weg gebruikers in de buurt
     
  5. Perfect_Shit

    Perfect_Shit Chimairist

    Berichten:
    765
    Leuk Bevonden:
    2
    hier is het trouwens wel zeer storend, omdat ze in de polder racen, en dat hoor je heel ver in het dorp nog, maar er is nog nooit iets aan gedaan :?
     
  6. Volkoren

    Volkoren Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.096
    Leuk Bevonden:
    3


    en als er een fietser in het donker zonder verlichting aan komt dan heb je wel een probleem...
     
  7. Flamingo

    Flamingo ********************

    Berichten:
    812
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik denk eerder die fietser......
     
  8. The Storm

    The Storm Active Member

    Berichten:
    12
    Leuk Bevonden:
    0
    flamingo weet het wel waar wij altijd onze gang gaan is zo afgelegen daar komen geen fietsers!
    en wat moet een fietser daar half 11 sávonds op een industrieterein?? juist toen was het stil die fietser heeft daar simpelweg niks te zoeken en nog iets een auto heeft lampen?? op zón lange rechte weg zie je een fietser wel aankomen als je je lampen aan hebt en die fietser is ook niet gek hoor want die ziet ik weet niet hoeveel koplampen in de verte
    maar om een lang verhaal kort te maken fietsers komen daar niet!....
     
  9. Volkoren

    Volkoren Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.096
    Leuk Bevonden:
    3

    Je hebt altijd gekke mensen die om half 11 op het industrietrein gaan fietsen 8) om van de natuur te genieten
     
  10. bl0kkie

    bl0kkie pwn4tsj p0rk !

    Berichten:
    1.207
    Leuk Bevonden:
    6
    Hier (assen) schijnt dat er zo nu en dan LEGALE streetraces worden gehouden, maar dan op het TT circuit (motor races). Ben er zelf niet naartoe geweest maar heb de film(s) The fast and the furious en Gone in 60 seconds, helemaal kapot gedraait. Ik doe het dan ook alleen maar voor het geluid, vroemm vroemm....:9
     
  11. Flamingo

    Flamingo ********************

    Berichten:
    812
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik plaatst zo ff een krantenartikel van de afgelopen race zondag.
     
  12. Flamingo

    Flamingo ********************

    Berichten:
    812
    Leuk Bevonden:
    1
  13. gt3

    gt3 Active Member

    Berichten:
    67
    Leuk Bevonden:
    0
    Hi,

    Het straatracen is al een zeer oud gegeven en bestond natuurlijk al lang zelfs in ons kikkerlandje.
    Ik en mijn maten deden dit al zo'n 5 jaar terug en de vorige generatie deed dit natuurlijk ook al.
    Het hele spektakel eromheen is natuurlijk al vet want de ene heeft net een turbo of supercharger laten inbouwen en de ander steekt het geld weer meer in het uiterlijk.
    Sinds de film THE FAST AND THE FURIOS is het bij iedereen bekend geworden en komen ook alle losbolige idioten daarheen om te racen en populair te wezen. Dit vind ik echt jammer want op een gegeven moment heeft het niks meer te maken met racen maar meer om de kick om uit de handen te blijven van de politie je bent immers toch sneller???.
    Alles er om heen is zeer zeker leuk maar er word niks meer echt georganiseerd tot betrekking tot het racen want bijvoorbeeld mensen die in 1 keer de 400 meterbaan op rennen(zonder het gevaar ervan in te zien) mensen keren hun auto op de baan terwijl, er een race word gehouden en nog allemaal van dat soort dingen die indirect levens gevaarlijk zijn.
    Ik probeer niet te zeggen dat het fout is om te racen het is zelfs heel vet en ik doe het zelf ook maar dan niet op die meetings want daar is het voor mij veel te druk. er zijn te veel mensen waardoor de kans op een eenzijdig of meerzijdig ongeluk wel erg groot word. En dan heb je nog de smeris die je bak even in beslag komen nemen omdat je nietsvermoedend in de gaten bent gehouden met betrekking tot je snelheid.
    Voor een veel beter alternatief kan je beter naar zo'n bijeenkomst gaan die georganiseerd worden door verschillende bladen en organisaties maarja illegaal blijft voor vele nog steeds het mooiste.
     
  14. Flamingo

    Flamingo ********************

    Berichten:
    812
    Leuk Bevonden:
    1
    Gt3 je hebt helemaal gelijk, ik ben vanavond ook weer eens gegaan en het is echt allemachtig veel volk. Zoveel had ik ook nog niet eerder meegemaakt, het is te druk om iets te doen. Ja op een gegeven moment springt iedereen in de auto en dan gaan ze met de hele groep naar een ander plaats toe. Dus deze avond heeft me meer benzine gekost dan plezier, het enigste wat ik heb kunnen doen is rubber snuiven, zandhappen en een beetje koekeloeren. Maar van een race was geen echt sprake van :'-( , was gewoon megadruk.

    Misschien volgende week weer :{
     
  15. The Storm

    The Storm Active Member

    Berichten:
    12
    Leuk Bevonden:
    0
    ja hoop het ook voor ons flamingo
    we ziet wel
    ik hou je uiteraard weer op de hoogte!:9
     
  16. Rinus

    Rinus XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.561
    Leuk Bevonden:
    4
    Mijn mening, straatracers moeten harder worden aangepakt en zwaarder gestraft worden.
    Rijbewijs intrekken en wagens invorderen, als mensen zo graag willen racen moeten ze maar een licentie halen en op het circuit gaan racen.
    Het merendeel is een stel wannabe's wat na "The fast and the furious" gezien te hebben denken dat het normaal is om de openbare weg te gebruiken om de bikkel uit te hangen en zo het leven van anderen in gevaar te brengen.

    Mensen, ga thuis lekker met je vrienden je carrera racebaan gebruiken, in plaats van het lopen irriteren van anderen.
     
  17. Flamingo

    Flamingo ********************

    Berichten:
    812
    Leuk Bevonden:
    1
    Nogmaals wij zitten niet zomaar op de openbare weg, wij zitten ver van de bewoonde wereld waar de gewone burger totaal geen last van ons heeft.
     
  18. Rinus

    Rinus XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.561
    Leuk Bevonden:
    4
    Op de openbare weg gelden er regels, of er nou veel mensen zijn of niet, als er verder niemand op de snelweg rijd zegt dat toch ook niet dat ik 180 mag!!

    Als je wilt racen ga je naar een circuit, wil je niet naar een circuit, dan moet je je gewoon aan de snelheid houden zoals in de wegenverkeerswet is omschreven.

    Een wagen is in de handen van iemand die "denkt" dat hij kan racen een moordwapen, zelfs coureurs hebben een licentie nodig om op een circuit te racen.
    Wat denken die zogenaamde racers dan voor een recht te hebben om de openbare weg onveilig te maken.
     
  19. Hordo

    Hordo Wormen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.917
    Leuk Bevonden:
    21
    Straatracen ok, doe dat op banen ofzo op evementen. Doe het NIET op de openbare weg waar je mensen kunt verwonden!
     
  20. Liquid

    Liquid Kobrakai

    Berichten:
    777
    Leuk Bevonden:
    0
    Races deden ze in Assen, op de Auto-Maxx nogwat show... Was wel tof, alleen bijna allemaal gare klote auto's zoals die Opels en Cosworthjes...

    Meetings ga ik ook naartoe, met m'n broer (heeft vette bak 8)), maar daar is niet echt veel te doen ofzo. Stond wel een Impreza daar met 300+ PK en lachgas lekker z'n uitlaat aan het verneuken... :p
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina