ja klopt eigenlijk wel xD ik zie dat ik beide versies heb gebruikt xD
ja ik heb wel gedronken en geblowt
Straight edge zijn gaat niet om het beschouwen van je lichaam als een soort tempel, het is eerder het nuchter en dus alert willen blijven. Het leven tot z'n uiterste leven is niet altijd door zo hard mogelijk erdoorheen te gaan, maar soms ook door het zo bewust mogelijk mee te maken. Wat nou uiteindelijk de definitie is van 'living life to the fullest', is voor iedereen zelf in te vullen, niet?
Je zegt ook 'het weerhouden van een enigszins "schadelijke" levensstijl kan misschien gezond zijn voor je lichaam maar staat niet rechtsevenredig aan meer plezier in je leven'. Niet iedereen heeft toch een biertje nodig om het meer naar z'n zin te hebben? Ik ben zelf nuchter net zo gezellig als dat ik ben met 1 of 2 biertjes op, misschien zelfs nog wel gezelliger omdat ik me meer bewust ben van elke actie die ik onderneem.
Zoals ik al eerder heb vermeld (zie quote hierboven) gaat straight edge zijn niet zo zeer om het vermijden van dingen die schadelijk zijn voor je lichaam, alswel het nuchter/alert blijven.
Zie vorige reactie.
Ook worden tats vaak juist gebruikt om de manier van leven te uiten en houvast.
Zou kunnen, zou het niet weten. De meeste mensen die edge zijn eten nog wel vlees, waaronder ik zelf. M'n vriendin dan welliswaar niet, maar dat is dan weer haar persoonlijke keuze, zij heeft bijvoorbeeld zo ook besloten om naast het niet drinken/blowen/roken ook geen energy drank meer te drinken. Is haar ding, niet een 'vereiste'.
Kortom, als je vegetarier bent ben je niet automatisch edge ;D
Laatst bewerkt: 16 jul 2009