1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Straight Edge (sXe)

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Oldsk00l, 15 jul 2009.

1. Dedemsvaart

Dedemsvaart redonkulous

Leuk Bevonden:
    24
    Omdat ze hier niet gewend zijn dat gasten ''stoere muziek'' gaan luisteren en tegelijkertijd heel gedisciplineerd zijn:9
    Dedemsvaart staat op nr. 7 van steden/dorpen met meeste drugs gebruik en ook in de top 15 van alcohol gebruik.

Ikzelf vind het wel goed. Ik drink/rook en gebruik zelf ook geen drugs. (ben ook nog maar 15:+ maar goed..)

2. Ebrithil

Ebrithil Active Member

Leuk Bevonden:
    39
    Ach, lekker hard leven is goed voor je immuunsysteem en dus ook voor de evolutie, denk ik dan maar :+

3. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824

Maakt mij niet uit of jij het gebruikt dat moet je helemaal zelf weten. Maar het is gewoon schadelijk zoals alcohol ook is en wat ik ook drink.

4. Oldsk00l

Oldsk00l ouwe school

Leuk Bevonden:
    4
    bron?

eerste hit : schadelijkheid joint

*De rook van een enkele joint is net zo ongezond als die van twintig sigaretten. Er zit meer amoniak, stikstofmonoxide en stikstofoxide in de rook van wiet dan in sigarettenrook, bleek al uit eerder onderzoek.*
    bron

Laatst bewerkt: 16 jul 2009
  5. tricker

tricker Semper Fi

Leuk Bevonden:
    0
    Kameraad van mij is ook Straight Edge! Super gast! Zit ook in een hard rock band, altijd lachen met die vent :lol:

6. Oldsk00l

Oldsk00l ouwe school

Leuk Bevonden:
    4
    welke band? is het een SxE band?

7. Midas-vb

Midas-vb Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb respect voor de mensen die echt straight edge zijn, maar niet voor die gasten die lekker bij die scene willen horen en dan maar straight edge worden. (En dat zijn er ook veel) En als je het dan toch voor jezelf doet, waarom al die eisen stellen enz.

En ach dat alcohol en drugs schadelijk zijn, dat neem ik dan maar voor lief (bij gebruik in mindere mate dan) er zijn zoveel dingen schadelijk, je eet toch ook wel eens snoep ofzo?

8. Ebrithil

Ebrithil Active Member

Leuk Bevonden:
    39
    Is het niet trouwens sXe t.o.v. de SxE die jij hier gebruikt? ;)

9. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.640
    Precies...

Of mensen die er te koop mee lopen. (van kijk mij eens straight edge zijn)

Heb jij trouwens een verleden gehad met drugs Oldsk00l?

10. Danger

Danger XBW Groentje

Leuk Bevonden:
    0
    Teveel sporten is ook schadelijk, net zoals teveel autorijden of een rock-concert bezoeken want daar staat de muziek altijd te hard. BBQ'en is ook schadelijk, geen vlees eten is ook niet gezond dus schadelijk. Je kan simpelweg bijna alle menselijke activiteiten als schadelijk bestempelen want het leid allemaal tot één ding namelijk doodgaan. Nu zijn er natuurlijk verschillende mate van gebruik, heel veel alcohol drinken op regelmatige basis is natuurlijk vele malen meer schadelijk dan BBQ'en waar het vlees een beetje verbrand/zwart is. Maar een biertje, of enkele biertjes op zijn tijd is echt niet merkbaar schadelijk. Sterker nog, als ik een biertje drink verhoogt dit vaak mijn plezier, ik kan van het biertje genieten en mijn stemming wordt vaak ook beter. Een enkele keer leid het zelfs tot diepgaande gesprekken met mensen die ik eigenlijk helemaal niet zo goed ken en daardoor juist leer kennen. Dus je zou ook kunnen zeggen, een biertje (alcohol) op zijn tijd verhoogt het plezier in het leven en is daarom juist gezond! Net zoals bijvoorbeeld het bevredigende effect van het roken van een sigaret waar een roker elke keer weer kan van genieten. Kortom, alles kan schadelijk zijn. Maar je weerhouden van een enigzins "schadelijke" levensstijl kan misschien gezond zijn voor je lichaam maar staat niet rechtsevenredig aan meer plezier in je leven en zelfs niet aan ouder worden dan mensen met een "schadelijke" levensstijl, het verhoogt hoogstens je kansen. Maar dat is het missen van een biertje, een biefstukje en hoogstens op zijn tijd een jointje/sigaretje (al rook ik niet, niks) niet waard voor mij. Misschien leef ik dan wel een paar jaar langer, maar gezien ik die waarschijnlijk toch beleef op een plek waar ik op de dood wacht en liever dood ben dan leef, namelijk een bejaardentehuis, kunnen die enkele maanden of misschien wel jaren me vrij weinig schelen.

11. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Btw, waarom mogen tattoos wel binnen sXe? Wordt dat niet gezien als een soort verwaarlozing van je lichaam?

12. Oldsk00l

Oldsk00l ouwe school

Leuk Bevonden:
    4
    ja klopt eigenlijk wel xD ik zie dat ik beide versies heb gebruikt xD

ja ik heb wel gedronken en geblowt

Straight edge zijn gaat niet om het beschouwen van je lichaam als een soort tempel, het is eerder het nuchter en dus alert willen blijven. Het leven tot z'n uiterste leven is niet altijd door zo hard mogelijk erdoorheen te gaan, maar soms ook door het zo bewust mogelijk mee te maken. Wat nou uiteindelijk de definitie is van 'living life to the fullest', is voor iedereen zelf in te vullen, niet?

Je zegt ook 'het weerhouden van een enigszins "schadelijke" levensstijl kan misschien gezond zijn voor je lichaam maar staat niet rechtsevenredig aan meer plezier in je leven'. Niet iedereen heeft toch een biertje nodig om het meer naar z'n zin te hebben? Ik ben zelf nuchter net zo gezellig als dat ik ben met 1 of 2 biertjes op, misschien zelfs nog wel gezelliger omdat ik me meer bewust ben van elke actie die ik onderneem.

Zoals ik al eerder heb vermeld (zie quote hierboven) gaat straight edge zijn niet zo zeer om het vermijden van dingen die schadelijk zijn voor je lichaam, alswel het nuchter/alert blijven.

Zie vorige reactie.
    Ook worden tats vaak juist gebruikt om de manier van leven te uiten en houvast.

Zou kunnen, zou het niet weten. De meeste mensen die edge zijn eten nog wel vlees, waaronder ik zelf. M'n vriendin dan welliswaar niet, maar dat is dan weer haar persoonlijke keuze, zij heeft bijvoorbeeld zo ook besloten om naast het niet drinken/blowen/roken ook geen energy drank meer te drinken. Is haar ding, niet een 'vereiste'.
    Kortom, als je vegetarier bent ben je niet automatisch edge ;D

13. Nightbringer

Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    556
    Valt Heaven Shall Burn hier dan ook toevallig onder? (aangezien die ook vegetariër zijn)

14. WinterBase

WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    654
    Die andere Duitse band, Maroon bestaat ook uit alleen maar vegetariërs. Geen idee verder over die ook onder Straight Edge vallen.

15. Nightbringer

Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    556
    Het is wel metalcore vandaar :) tot zover gaan m'n kennis.

16. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Als je me post goed gelezen had, ben ik het met je eens, maar Tyrant zei dat een joint totaal niet schadelijk was. :)

17. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Ik haat dit soort vergelijkingen...

Waarom? Wie bepaalt wat erin de joint zit? wat voor wiet? misschien wel een beetje hasj ipv wiet. Zulke vergelijkingen slaan nergens op.

18. Tediz

Tediz pendejo

Leuk Bevonden:
    0
    Een oudbakken argument dat ik wel aan zag komen. Volgens sommige opvattingen (die overigens niet definitief of vaststaand zijn) valt cafeïne ook onder drugs, wat natuurlijk klinkklare onzin is. Alcohol is wijdverspreid, gesteund door de commercie en er wordt nauwkeurig onderzoek naar de effecten ervan gedaan, waardoor het aantal alcoholproblemen goed in kaart is gebracht. Naar bijv. verkeersdoden door wiet bestaat nauwelijks onderzoek, wat ook, gemotiveerd door ons slappe drugsbeleid, betekent dat je soms gewoon door kan rijden als je met 'wiet op' achter het stuur zit.

Ik vind het altijd wel grappig dat alcohol tot drugs wordt gerekend; dit speelt de 'soft'drugsverkopers in de kaart en het geeft de overheid een excuus om hun laffe gedoogbeleid in stand te houden. Dit terwijl ik in mijn eigen sociale kring veel vaker met mensen te maken hebben gehad die problemen hebben gehad met wiet (bijna iedereen die het rookte kreeg er vroeg of laat problemen mee) dan met alcohol. Over het opsteken van een jointje wordt altijd onschuldig gedaan, maar met het THC-gehalte van tegenwoordig kan het al na één joint fout gaan. Dan zeggen alle libertijnen 'legaliseer het dan, dan kun je het in de hand houden!', maar als jij voortaan slappe wiet (dus met een laag THC-gehalte) legaal gaat aanbieden dan zal de illegale verkoop gewoon doorgaan. Dank u.

19. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Met alcohol achter het stuur is veel gevaarlijker dan met wiet. Jij hebt waarschijnlijk nog nooit een joint gerookt en hebt geen flauw idee wat het inhoudt. Zelf ben ik natuurlijk geen voorstander van rijden onder invloed van drugs, maar liever iemand die stoned is achter het stuur dan iemand met alcohol op.

Ik wil ook nog ff op een quote van je reageren. Je zegt, maar met het THC-gehalte van tegenwoordig kan het al na één joint fout gaan. Wat bedoel je daarmee? Wiet is echt niet gevaarlijk, een overdosis wiet bestaat helemaal niet. In het ergste geval wordt de blower misselijk en valt ie in slaap...

20. WOUW5

WOUW5 Cpt. Censorshades!

Leuk Bevonden:
    13
    Waar gaat dit topic nu over, vraag ik me af. Er wordt hier een discussie gevoerd over wat wel en niet schadelijk is, maar Oldschool wilt gewoon aangeven wat Straight Edge is. Ook lijken sommige mensen te denken dat het eens soort sekte is, maar dat is volkonen onjuist 8). Straight Edge begon als een 'initiatief' om te voorkomen dat de (britse) (punk)jeugd zich dood dronk, rookte, snoof, spoot en slikte.
    Persoonlijk vind ik het prachtig om mensen tegen re komen die Straight Edge zijn (herkenbaar aan het kruis op de hand en de cola op de bar :9). Je weet dat die mensen gewoon ook zonder al die schadelijke stoffen (bier is echt wel schadelijker dan cola, ontken het niet ;))het naar hun zin hebben.
    Zelf drink ik veel bier en rook ik caak joints, gewoon inhet bijzijn van sXe gasten. Niemand die er een probleem mee heeft. Maar als ik dan zoals gisternacht in de sloot beland :x denk ik egt van, misschien moet ik eens stoppen met al dat spul? maar ik ben zwak en kan de verleiding niet weerstaan.

Deel Deze Pagina