Strenger optreden tegen edit-hoeren

Discussie in 'Xboxworld.nl : Frontpage en forum discussie' gestart door Ruud, 16 feb 2005.

1. Darkwing

Darkwing Active Member

Leuk Bevonden:
    25
    Ik heb het zojuist voorgesteld aan de mods. Ik ben zeker voor een strengere aanpak van de inhoudsloze posters, dat kan een topic namelijk enorm verpesten.

2. evisu

evisu Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    _O_

3. evisu

evisu Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    srry dubbel

4. Darkwing

Darkwing Active Member

Leuk Bevonden:
    25
    For your information: de posts hierboven beschouw ik ook als inhoudsloos... :{

Als je niks zinnigs toe te voegen hebt, post dan gewoon niet. Ik weet niet hoe vaak ik het nog moet zeggen, maar denk alsjeblieft eens na voordat je post of het wel nut heeft om het te posten. In veel gevallen kom je er dan achter dat het eigenlijk niks toevoegt, en dus ook niet gepost hoeft te worden.

5. The Pulser

The Pulser Taking Back Sunday

Leuk Bevonden:
    0
    Jullie hebben allemaal wel een punt...

maar om even verder te gaan over het steeds meer achteruitgaan van de sfeer: Ik heb ook al een tijdje het idee dat de sfeer echt steeds "grimmiger" wordt... Mensen worden aggressief om niets en nemen alles veel te serieus, ook ik ben hier wel eens schuldig aan, maar enkel omdat sommige types hier een bord voor hun kop hebben...

Of het nu komt door spammers, uitlokkers of heel zelfs het steeds meer opkomende fanboyisme (waar ik me echt KAPOT aan erger), durf ik niet met zekerheid te zeggen...

wat ik wel weet is dat er harder moet worden opgetreden tegen dit soort gevallen (ik noem een "Werker" die naam moet je toch wel bekend voorkomen nog?) Die heeft dan ook wel een halve ban gekregen, maar goed die kan nog steeds posten of anders een nieuwe account aanmaken...

het moet toch mogelijk zijn om een ip-ban te gebruiken? Ik weet een ip is te veranderen, maar is er dan niet iets als een pc id-code (die dus niet te veranderen valt) en iemand daarop te bannen?

Verder moet er sowieso harder worden opgetreden tegen mensen die draadjes blijven openen terwijl ze het zelf ook hadden kunnen zoeken/googlen... Niet na 1 keer ofzo, foutje moet kunnen maar na 3 tot 5 keer moet je het toch wel door hebben, lijkt me dan...

goed de sfeer moet in ieder geval veranderen, want soms zit ik me echt dood te ergeren aan reacties van sommige leden hier...

edit:

daar ben ik het niet mee eens, een geintje moet kunnen en maakt het forum alleen maar leuker... alleen maar ontopic blijven is gewoon niet gezond en zou de waarde van dit forum ook sterk verminderen...

ik post ook vaak even een offtopic opmerking tussendoor maar dat hoeft niet meteen afgekapt te worden door een mod-edit met dat het offtopic is...

nogmaals een geintje moet kunnen en enkel ontopic bevorderd het forum niet...

Laatst bewerkt: 17 feb 2005
  6. Dioga

Dioga Piraat

Leuk Bevonden:
    52
    Ik ben het helemaal met je eens dat een geintje moet kunnen. Zonder humor is het leven echt fucking saai. Maar één smiley daarintegen vind ik niet echt grappig, en dan hoef ik niet eens te beginnen over de inhoud ervan. Smiley's zijn er om bedoelingen te verduidelijken, niet om één hele post mee te vullen.

7. Taab

Taab man XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.338
    Ik ben nu al een tijdje op dit forum en ik lees meer dan ik post, en vooral de "interessante" discussies lees ik dan en dan vind ik het, als ik het tegenkom, heel storend als een discussie alle kanten opgaat en bijna onleesbaar wordt, omdat mensen eerst iets "stoers" roepen, vervolgens terecht worden gewezen, en daarna hun hele post wijzigen. Inmiddels hadden natuurlijk al 4 andere mensen inhoudelijk gereageerd op de al veranderde post, waardoor die reacties nergens meer op slaan. Dit soort dingen zijn vervelend. Op zich is het niet erg om iets te zeggen waarvan je achteraf spijt hebt, maar als iemand je daarop wijst, dan is het beter om in een nieuwe post erna inhoudelijk op de terechtwijzing, en dus eigenlijk zoals een normale discussie behoort te verlopen, een nieuwe post te plaatsen, dan is het niet dubbel.
    Voor de rest, zoals al eerder gezegd is door verschillende verlichte individuen, het 2e gebod van internetposten: Leest uw post door alvorens te plaatsen.

Over die inhoudsloze posts, dat is inderdaad ook vervelend, maar minstens net zo vervelend vind ik de reacties daarop. Ze zijn wel terecht, maar kunnen m.i. beter door een pm, als dat niet al gebeurd, en vervolgens, zoals al vaak gebeurd, door een edit door mods in de posts zelf met een andere kleur. Er zijn namelijk altijd een paar mensen die zich, al dan niet terecht, geroepen voelen om daarop te reageren. Strontvervelend is dat.

Ruud, ik begrijp dat die hormonen door je lijf gieren, maar probeer in wat kalmere toon te posten. Dat voorkomt nutteloze, inhoudsloze posts die jou erop wijzen. Hetgeen weer meer irritatie bij jou voorkomt O-)

Finally folks, take care of yourselves and...eachother.

8. Ruud

Ruud Guest

Taab slaat de spijker op z'n kop. Het is juist in discussies waar het redelijk fel aan toe gaat (zal je ook weinig verbazen dat ik toevalligerwijs daar vaak toevallig in rol ;) ) dat post echt compleet van inhoud veranderen.

Iedereen weet ook wel op wie/wat voor een soort users ik dan doel als ik hier een topic over open om te klagen. Het zijn namelijk juist de inhoudsloze spammers die 'n discussie met een paar post (incl de reacties daarop) compleet de grond in kunnen stampen. Dit topic bijvoorbeeld was naar mijn idee een aardige discussie. 't Ging er fel aan toe, maar 't kon allemaal net. Jammer, jammer jammer alleen dat er dan altijd weer een paar etters tussen zitten die 't topic dan nét weer over het randje moeten schoppen.
    Een geintje moet kunnen ja, ware het niet dat de mensen met 'n vertekend beeld van wat 'een geintje' is en vinden dat ze overal 'geintjes' mogen maken vaak de mensen zijn die 'n topic compleet kunnen nekken.

Goed, ik zal wat minder opgefokt proberen te reageren, om maar even iemand te quoten van 'n ander forum:
    //edit: ik bedacht me net, is het niet mogelijk de quick-reply voor sommigen te verbergen? Kan net weer die drempel zijn die ze even dat moment van bezinning kan geven of ze nu wel die lame herhaling-oneliner willen posten.
    Das namelijk nog zo iets, users die een soort veredelde papagaaien zijn en alleen maar herhalen wat er al eerder was gepost.

Ik voel het weer opkomen, aaaaarg, aaaaah!!111 8)

Laatst bewerkt door een moderator: 17 feb 2005
  9. Dieselboy

Dieselboy Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    damn gast, waar maak je je druk om, heb je niets beters te doen ofzo?

10. The Pulser

Leuk Bevonden:
    0
    en jij bent dus precies degene die ik nu een week lang had gebanned...

11. Cole Trickle

Cole Trickle Active Member

Leuk Bevonden:
    6
    Ruud geeft een suggestie/probleem aan, wat in zijn ogen valide is. Mocht je het niet met hem eens zijn? Je goed recht, maar probeer nu eens inhoudelijk aan te geven waar je het niet eens mee bent.

Persoonlijk wordt ik veel vermoeider van zinloze opmerkingen. Smilies als post, mensen die denigrerend over proberen over te komen (zoals jouw post) maar ook maar het geringste aan een eigen mening weergeven en algemene slowchat.

Om darkwing te quoten. Als je niets te melden hebt, doe het dan ook niet...

12. Dieselboy

Dieselboy Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    bannen? wat lul je nou man :confused:

13. Dieselboy

Dieselboy Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ok inhoudelijk betekent dit....get a life _0/

EDIT: laat die forumrel maar komen |:-

14. Cole Trickle

Leuk Bevonden:
    6
    Dude, probeer je te jennen? Kijken wie aan het langste eind trekt :)? Simplistische geesten die niet weten wat inhoud betekent, zijn niet in staat mijn gemoedstoestand nadelig te beïnvloeden :+.

Voorts is het natuurlijk niet wij die een leven moeten krijgen. We zijn betrokken, hebben een mening en proberen ook andere mensen deze te laten zien. Degenen die geen interesse hebben in deze mening, maar wel degelijk al die meningen tot zich nemen en zelfs de moeite getroosten daar een opmerking over te plaaten zijn minsinziens degene zonder leven. Je houdt je bezig met zaken die je niet interesseren en doet daar verdomde veel moeite voor op vanalles en nog wat daarover tot je te nemen :confused:?

Ga naar je ballenbak oid.

15. Cyrax

Cyrax Weldoener van beroep

Leuk Bevonden:
    903
    _O_ Haha, sorry hoor... Geweldig.

Om even netjes ontopic te blijven,

Het leven bestaat uit discussies, meningen, opvattingen enz..... Vandaar dat de mensen die inhoudelijk kunnen reageren en ook daadwerkelijk argumenten kunnen aandragen meestal juist wel een leven hebben. Als het je niet boeit, bemoei je er dan niet mee. Niemand zit te wachten op van die loze posts zonder inhoud zoals sommigen graag en vooral veelvuldig maken.

16. The Pulser

Leuk Bevonden:
    0
    je hebt mazzel dat ik geen mod ben...

17. Ruud

Ruud Guest

Goed, voor users zoals Dieselboy moet een apart forumdeel komen waar ze elkaar gezellig het bloed onder de nagels vandaan kunnen halen en waar je startposts weg kunt laten omdat die toch niet worden gelezen. Hell, waarom nog topics, iedereen post maar los wat hij waar wil!

Hoe mooi Cole Trickle het ook weet te verwoorden, 't komt toch niet over op de mensen waar het van op toepassing is. Zonde! Meer actie minder woorden? Werkt denk ik ook niet.

En toen lieten we ons weer heerlijk afleiden en offtopic jagen door een spamslet die 't topic niet heeft gelezen.

18. Cole Trickle

Leuk Bevonden:
    6
    Om dan helemaal ontopic te gaan (hoewel ik dit soort topics toch in een breder verband zie, namelijk irritaties door posts) ben ik het met Ruud eens dat het algemeen netetiquette is om aan te geven wat de edit betreft. Als dit aangegeven wordt, kan altijd nog vanalles en nog wat verandert zijn maar dat terzijde.

Op xbw is dit mi nooit etiquette geweest, maar kan je logischerwijs wel redelijk gokken wat het was en wordt er ook relatief veel gequote (mensen realiseren het zich, of hebben het meegemaakt dat posts wijzigen in de loop der tijd). Is er binnen een paar minuten ge-edit, zonder dat er verder gepost word, ga ik uit van correcties. Veel mensen tikken berichten in de quick reply en die leest niet echt lekker. Wat kan leiden tot rare zinnen, gramaticale fouten ed.

Wordt er ge-edit (vlak) na een paar posts, is de discussie heftig, en is na de edit het verband uit de thread? Ga ik uit van een oververhitte post of een domme post. Wat de poster zich achteraf realiseert. Nu kan dit inderdaad heel irritant zijn, maar soms ook terecht. Je kan in een vlaag iets posten waar je later van denkt, heb ik dit gepost? Op dat moment mag je mijnsinziens best de post verwijderen, later een opmerking maken heeft ook niet heel veel zin. Maar dan lijkt het mij niet meer dan ordentelijk om inderdaad de edit redenen erbij te zetten.

In het algemeen zie ik dit niet zoveel, of lees ik eroverheen :confused:. Als iets totaal over de schreef gaat, zie ik bij voorkeur niet een reaktie maar een bericht naar een mod, via de knop of een pm waarin kort de post wordt verwoord.

19. Master Of Blades

Master Of Blades aka BonkMeister

Leuk Bevonden:
    4
    Maar dat kan in sommige gevallen een hevigere discussie opleveren.

EDIT: [uitbreiding post]. Je krijgt dan het predikaat "moederskindje/huilebalk/..." als ze er op een of andere manier achter komen.

Om even verder te gaan over het editten, ik edit ook veel mijn eigen post in threads als "hoe zie je de persoon boven je" of "raad de auto op de foto". Dan typ ik een bericht in en terwijl ik dat typ is er iemand mij voor. Dan wil ik het hele bericht wel eens editten met: Edit: [naam] was me al voor.

20. StealthViper

StealthViper a.k.a. SlashBite

Leuk Bevonden:
    0
    Jullie zullen nu denken van WTFakkel, maar dit is even een voorbeeld, waarmee ik mijn standpunt sterker maak. Ik vind niet dat we al teveel aandacht moeten besteden aan het feit dat posts worden ge'edit. Simpelweg om de reden dat er niks tegen te doen is. Het hangt dus af van de poster zelf, hoe sociaal diegene is. Ik kan in dit voorbeeld quoten, wat master of blades heeft gezegd, maar aangezien hij z'n tekst een keer heeft ge'edit (om wat voor reden hij ook aangeeft), kan ik alles in die quote zetten wat ik maar wil. Zo kan je dus valse beschuldigingen gaan maken en dat dan weer aan een mod doorgeven. Zo werk je dus alleen maar problemen in de hand. Want als je iemand hier niet moet, zullen veel mensen het leuk vinden om diegene dan ook maar even op dit forum zwart te maken. In mijn ogen kweek je dus meer problemen met strengere toezicht op dat ge'edit, dan dat je problemen ermee oplost.

en mijn excuses dat ik je heb gebruikt voor mijn voorbeeld, master of blades ;)

Deel Deze Pagina