Haha, ik studeer al drie vijf jaar en ben binnen een jaar afgestudeerd. Den ik dan een bekrompen boerenlul omdat ik een stukje typ over de cliché studentenvereniging ? Het zegt wel iets dat je me direct een boerenlul noemt. Ik ben blij dat je zo doorzichtig bent. Ik zie geen verschil tussen een sociëteit en een feesttent. Ik voel me in beide niet thuis. Of je nou gaat zoepn of pilsen, of je nu een kratje drinkt of een fust, of je nu bekakt praat of een accentje hebt, ik zie je als gelijkwaardige.
Kom ik een corspbal tegen dan maak ik vaak een cynische opmerking die hij niet begrijpt omdat hij zo zat is als een gieter,en omdat er dan iemand lacht, lacht hij maar mee. Klopt hij me op de schouder, noemt me ouwe pik, makker, of wat dan ook, schudt me de hand, en brult naar de volgende bekende. Kortom, ik stort niet in, maar begroet hem gewoon.
Ik zie niks zwart wit want ik zeg immers dat er ook leuke studenten verenigingen zijn met feestjes en gewoon normaal contact. Ik woon in Groningen en een studentenvereniging als Vindicat vind ik nogal een platte bedoening, ik bedoel, ze zijn zogezegd verfijnd, maar uiteindelijk gedragen veel van hen zich naar een clichébeeld. Als je dat niks vind sga je niet bij zo’n vereniging.
Als ze daar gelukkig mee zijn, mij best, ik ben ook niet perfect. Ik snap alleen niet waarom het allemaal moet. Maar dat wil niet zeggen dat ik mensen die bij een studentenvereniging niet mag.
Laatst bewerkt door een moderator: 9 sep 2003