1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Studenten cultuur |:(

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Hordo, 9 sep 2003.

1. JaN Nl

JaN Nl Just another guy

Leuk Bevonden:
    0
    idd, ik had 't niet beter kunnen zeggen....

2. Jajojo

Jajojo ÜberCosy!

Leuk Bevonden:
    4
    Jullie zien het allebei veel te zwart-wit, Aart en The Walrus.

3. DMX

DMX X gonna give it 2 ya

Leuk Bevonden:
    0
    neej ik heb d'r ontgroend nou goed8) 8)
    ze vertelde het onder het avondeten hadden we weer een onderwerp om over te praten.:D

4. TheWalrus

TheWalrus Guest

Haha, ik studeer al drie vijf jaar en ben binnen een jaar afgestudeerd. Den ik dan een bekrompen boerenlul omdat ik een stukje typ over de cliché studentenvereniging ? Het zegt wel iets dat je me direct een boerenlul noemt. Ik ben blij dat je zo doorzichtig bent. Ik zie geen verschil tussen een sociëteit en een feesttent. Ik voel me in beide niet thuis. Of je nou gaat zoepn of pilsen, of je nu een kratje drinkt of een fust, of je nu bekakt praat of een accentje hebt, ik zie je als gelijkwaardige.

Kom ik een corspbal tegen dan maak ik vaak een cynische opmerking die hij niet begrijpt omdat hij zo zat is als een gieter,en omdat er dan iemand lacht, lacht hij maar mee. Klopt hij me op de schouder, noemt me ouwe pik, makker, of wat dan ook, schudt me de hand, en brult naar de volgende bekende. Kortom, ik stort niet in, maar begroet hem gewoon.

Ik zie niks zwart wit want ik zeg immers dat er ook leuke studenten verenigingen zijn met feestjes en gewoon normaal contact. Ik woon in Groningen en een studentenvereniging als Vindicat vind ik nogal een platte bedoening, ik bedoel, ze zijn zogezegd verfijnd, maar uiteindelijk gedragen veel van hen zich naar een clichébeeld. Als je dat niks vind sga je niet bij zo’n vereniging.

Als ze daar gelukkig mee zijn, mij best, ik ben ook niet perfect. Ik snap alleen niet waarom het allemaal moet. Maar dat wil niet zeggen dat ik mensen die bij een studentenvereniging niet mag.

Laatst bewerkt door een moderator: 9 sep 2003
  5. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    Hahaha! Onder de groenteschotel vetelde het zusje: "ik ben ontgroend!" "O, wat leuk" zegt mama, "was het lekker?" "Nou", zegt het zusje, "wortel met mayo vind ik maar niks hoor..."

:D:D:D

6. TheWalrus

TheWalrus Guest

Ai, ik quote mezelf nu al

Laatst bewerkt door een moderator: 9 sep 2003
  7. Marius

Marius XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    11
    Mwah, ik ben het wel aardig met de topic-starter eens. Heb een hekel aan het "erbij moeten horen" .. bv. door genoeg bier te moeten drinken en al die ontgroening onzin. Natuurlijk zijn er zat studentenverenigingen waar dikke lol wordt beleefd en natuurlijk is dit een cliché. Maar er zijn er ook meer dan genoeg societeiten waar inderdaad van die elitaire mannetjes zitten die het heerlijk vinden om op iedereen neer te kijken en te pochen over hun schijnbaar ontzettend hoge IQ.

Ieder zijn goed recht. Ik voelde me veel meer thuis op de MTS en toen ik later naar de HBO ging was ik blij dat ik mijn propedeuse jaar mocht overslaan :) Hoefde ik tenminste niet mee te doen aan die onzin.

Ooit, als iedereen groot is zul je zien dat het niet gaat om de hoeveelheid bier die je drinkt, of de auto die je (vader) rijdt. Je zult je zelf moeten zien te redden. Dan kun je met de Dikke van Dale gaan smijten en alle woorden netjes opnoemen uit je hoofd, maar of dat nou zoveel zal helpen? Ik ken zat mensen die nooit naar een HBO of Universiteit zijn gegaan en die een ongelooflijke 'boerenslimheid', handelsgeest of natuurlijk leiderschap bezitten. Vaak sympathieke, nuchtere mensen waar je mee kunt lachen en op kunt bouwen...

oh, wacht ik draaf een beetje door! Het is af en toe best lekker om een beetje te generaliseren :+

Maar zoals je in mijn laatste alinea leest meen ik het wel. Het gaat IMHO niet om iemands IQ om een vriendschap op te bouwen, maar om zijn persoonlijkheid. Daarom voelde ik me op de MTS en later op de HBO tussen de meer "praktische mensen" meer op mijn gemak..

[edit]: ik heb trouwens echt niet iets tegen studenten. Ik heb vrienden/kenissen zat die student zijn aan een HBO of universiteit. Maar zoals ik al zei; het gaat om de persoonlijkheid. Als 1 van die vrienden/kenissen uit de hoogte gaat doen, zal hij of zij het te horen krijgen ook!

Laatst bewerkt: 9 sep 2003
  8. TheWalrus

TheWalrus Guest

Wijs gesproken Marius.

Erbij horen vind ik ook zo iets. Alles wat je bent omver werpen omdat de groep het doet. Ik ben zelf iemand die niet rookt en niet drinkt, groepsdruk krijgt mij niet aan het bier. Natuurlijk kies ik niet altijd alleen voor mezelf maar ik doe niks waar ik niet achter sta.

Ik heb allerlei verschillende vrienden en die heb ik niet gekozen op basis van hun opleiding. Of iemand goed kan rekenen is immers niet belangrijk. Wel merk ik dat ik met veel vrienden van vroeger weinig meer te bepraten heb, zij werken namelijk fulltime, terwijl wij nog studeren. Maar dat hou je natuurlijk altijd. Dat ligt meer aan interesse dan aan intelligentie.

9. Aart

Aart XBW Senior

Leuk Bevonden:
    3
    Je klinkt vrij jaloers, let je altijd op iemand anders geld ofzo? Denk dat je maar al te graag zou willen ruilen, schijnheil..

Dat is juist de grap, je moet niets. Dus waarom oordeel je over iets waar je echt TOTAAL niets vanaf weet. Ikzelf studeer ook in Groningen (toevallig ook Rechten) en ben lid, en kan je zeggen dat je echt een compleet en bekrompen beeld hebt.

Wat je goed wordt geleerd bij een studentenvereniging.

10. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    Da's knap: een bekrompen én tegelijkertijd compleet beeld hebben van een situatie

11. TheWalrus

TheWalrus Guest

nou ja, ik weet niet bij welke vereniging je zit. Mijn beeld is natuurlijk wat dik aangezet maar in de Vindicat heb ik redelijk inzicht.

Ik zeg ook helemaal niet dat je iets moet, ik bedoelde dat ik niet snap waarom je bij een studentenvereniging moet gaan. Nu snap ik het uiteraard wel dat je graag nieuwe mensen ontmoet als je in een nieuwe stad dat je op jezelf gaat wonen.

Stropdasgevechten, de relatie ongelijkwaardige tussen jongere en oudere jaars, de typerende kleding, het is een echte subcultuur. Een subcultuur die mij beslist niet aantrekt, daarom doe ik er ook niet aan mee, ik moet inderdaad niks. Het is je eigen keuze of je bij een dergelijke vereniging gaat, daarom hoef ik het nog niet iets goeds te vinden. Ik zeg alleen hoe ik een dergelijke vereniging beschouw. Dat heeft niks met jaloezie te maken want dan zou ik ook groen van de afgunst moeten zien als ik een Gabber Piet imitator voorbij zie stuiteren met een Vader Abraham pop op zijn rug.

12. SjonKanon

SjonKanon Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Dit is dus echt helemaal waar. In elke stad heb je het corps en of je het nou leuk vind of niet, het corps voldoet gewoon precies aan de hierboven gegeven beschrijving. Dat is gewoon een feit. Natuurlijk zijn er altijd een paar uitzonderingen die de regel bevestigen :p, maar dit beeld klopt gewoon. Denk je dat dit niet zo is, dan zou ik zeggen, praat eens met die gasten, vraag waar ze vandaan komen, wat hun hobby's e.d. zijn of ze werken om hun studie te betalen en je zal het allemaal te weten komen.

13. Cole Trickle

Cole Trickle Active Member

Leuk Bevonden:
    6
    Studentenverenigingen zijn clubjes :D. Zoiets als XBW :confused: Ja absoluut.

Ontgroenen is iets wat je zelf doet. De vereniging zal je altijd toestaan direkt uit te stappen (dat is bij sommige verenigingen dus ook de manier! Naast creeeren van een eenheid binnen je jaar).

Daarbij kan je in de meeste studentensteden kiezen tussen een varieteit van verenigingen. Van politkiek gezien uiterst links tot rechts.

Wat is precies het probleem? Corpskroegen? Ga je naar een andere toch?

14. SjonKanon

SjonKanon Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Als ik even snel een heel klein beetje offtopic mag gaan...

/Mod Nee, dat mag niet :cool:

Gewijzigd door DarkwingDuck

15. TheWalrus

TheWalrus Guest

Even Off Topic, wat zijn bijdehante moderators irritant.....

Laatst bewerkt door een moderator: 11 sep 2003

Deel Deze Pagina