1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Studie (HvA)

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door nycity, 11 jan 2004.

1. Q-Dancer

Q-Dancer Guest

Ik doelde eigenlijk meer op dit:

dus op dit moment doe ik helemaal niks:+ Maar ik ga vanaf september naar de Hotelschool in A'dam dus dat word wel leuk:)

2. M_Master

M_Master Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    ik doe Mediatechnologie in Amersfoort op ROC de Amerlanden.

3. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Ik doe nu Bouwkunde op't MBO nivo 4.
    Ben nu met m'n afstudeer stage bezig.
    Heb me al ingeschreven voor de opleiding Bouwkunde HBO op de hogeschool van R'dam.

Ik heb ook wel een lange weg gevolgd om te bereiken wat ik wil.
    4 jaar VBO met als richting Elektrotechniek.

Mijn streven is om dadelijk architect te worden.
    Heb dus best nog een lange weg te gaan: 2,5jaar HBO, 4 jaar Academie van Bouwkunst. Ben nu bijna 20 dus reken maar uit:eek:.

Het bedrijf waar ik nu stage loop, zit ik samen met nog 2 anderen studenten. Ze komen beiden van de hogeschool van Utrecht vandaan. De één doet z'n oriënterende stage en de ander z'n afstudeer stage.
    Die jongen die z'n oriënterende stage loopt, heeft wel een achterstand op het bouwtechnische gebied. Hij komt van't gymnasium af, en is vervolgens door gegaan naar't HBO.
    Dat is dus weer een voordeel van een langere weg via't MBO.

4. kaliet

kaliet Xbox-loos

Leuk Bevonden:
    1
    Ik doe Interactieve Media op de Hogeschool van Amsterdam, zit in het eerste jaar en ben druk bezig (net zoals de threadstarter) om m'n punten te halen voor m'n P, en het lukt me tot nu toe zeer goed! :D

Ik zit btw dus ook op de HvA... hmmz xbw meeting op school? :D:D

5. T-box

T-box XBW donkergroentje

Leuk Bevonden:
    0
    Een half jaar Werktuigbouwkunde op Universiteit Twente. Op zich best grappige studie alleen wel een beetje eenzijdig technisch.

Gelukkig kun je op UT veel zelf kiezen (met oa een minor) en kan ik (mocht ik het 5 jaar volhouden) wat veelzijdiger kiezen.
    Tot nu toe wel alle punten gehaald dus daar ligt het niet aan :p

6. hattrickrulez

hattrickrulez FootballFreestyler

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zit nu in Havo-5 en wil volgend jaar International Business and Management Studies gaan doen op de Hanzehogeschool te Groningen. De studie is helemaal in het Engels en het 3e jaar volg je in het buitenland.

7. TheWalrus

TheWalrus Guest

Even als reactie op de allereerste post in deze thread. Het verschil tussen havisten en mensen van het MBO is ook heel duidelijk te zien op de pabo.

Ik kom zelf van de HAVO (en ik had voordat ik op de pabo kwam een jaar Geschiedenis (met dertig punten :)) op de universiteit gedaan. De mensen bij mij in de klas die Sociaal Pedagogisch werk (MBO) hebben gedaan hebben het veelal moeilijker met de leerstof maar ze hebben veel meer praktijkervaring en over het algemeen een veel minder schoolse houding. Ook heb ik vaak het idee dat ze veel beter weten wat ze willen, maar dat komt denk ik doordat ze ouder zijn.

Laatst bewerkt door een moderator: 6 feb 2004
  8. nycity

nycity OPTIMUS

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zelf heb een lange weg gemaakt.. Ik ben begonnen op het VBO, daarna heb ik 4 jaar MBO gedaan en zit nu dan in m'n eerste jaar van het HBO. Wat TheWalrus zegt is helemaal waar. Mensen van het MBO hebben meer praktijk ervaring en omdat ze meestal ouder zijn weten ze beter wat ze willen.

Zelf maak ik het ook mee. Op het HBO nu werken we in zogenaamde werkgroepen met z'n allen aan 1 opdracht. Vaak zit je met 5 á 6 mensen in zo'n groep. Elke x maak ik het mee dat deze mensen id groep, vaak mensen van het VWO/HAVO niet weten hoe ze moeten omgaan met werken in teamverband. Iemand van het MBO weet dit wel en neemt het team dan vaak op zich als een soort van 'leider' van de bende..!

Daarnaast is er natuurlijk wel het feit dat mensen van de HAVO/VWO beter zijn met de theorie doordat ze gewoon makkelijk kunnen leren.

Ik vin het wel een mooie balans - iemand van het MBO die de boel aanstuurt en de mensen van de HAVO/VWO laat 'rekenen'.. Tenmiste zo maak ik het mee...!

9. johnablade

johnablade get a life!

Leuk Bevonden:
    0
    ik doe nu rechten aan de universiteit van utrecht. de studie bevalt me wel aardig, maar de universiteit zelf vind ik wat minder. ben zelf ook op een wat ongebruikelijke manier hier terecht gekomen. eerst heb ik havo gadaan, toen een jaartje HBO aan de hoge school van utrecht (financieel zakelijke dienstverlening), daar heb ik mn P (propedeuse) gehaald, en daarmee ben ik naar de universiteit gegaan.

10. Jajojo

Jajojo ÜberCosy!

Leuk Bevonden:
    4
    Hah, wen er maar niet aan. Datgene wat jij nu beschrijft zal in de meeste gevallen simpelweg toe te wijzen zijn aan leeftijdverschil (en daarmee overwicht). Over 1 of 2 jaar zullen die rollen eerder omgedraaid zijn (dat is wel het geval in mijn ervaring). Veel mensen die van het MBO afkomen moeten op het moment dat het wat meer aanpoten wordt, moeite met het bijhouden van het niveau.

11. johnablade

johnablade get a life!

Leuk Bevonden:
    0
    idd, dat voordeel op andere is na een tijdje weg en dan zul je zien dat de ex mbo'ers het erg moeilijk krijgen. veel kappen er dan ook mee en gaan meteen werken.

12. TheWalrus

TheWalrus Guest

Dat is niet waar. Het leidinggeven door oud MBO ers vind ik ook niet realistisch maar ik denk wel dat veel oud MBO'ers compenseren door betere motivatie en meer praktijkervaring. Het is niet echt een inhaalrace, uiteindelijk horen bieide thuis op het HBO.

Laatst bewerkt door een moderator: 7 feb 2004
  13. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Ik ben het helemaal met TheWalrus eens.
    Uiteindelijk trekt't gelijk, en is't niveau hetzelfde. Er zijn natuurlijk altijd uitzonderingen maar goed.

Het enige voordeel dat een ex-MBO'er op't HBO heeft t.o.v. een havist op't HBO is de voorsprong op't technische vlak, samenwerken in groepsverband en praktijk ervaring door 200 verplichtte stage dagen.

Ik merk dat zelf heel goed nu. Ben nu dus met mijn afstudeerstage bezig op't MBO.
    Zoals ik al eerder heb verteld, is daar nog een jongen die stage loopt. Hij komt van't gymnasium, en is doorgegaan naar't HBO. Hij loopt nu dus zijn oriënterende stage.
    Zo'n 6 kéér op één dag, komt hij naar mij toe om te vragen hoe die een bepaalde constructie moet oplossen. Dat is dus de 4 jaar extra kennis die ik heb opgedaan op't MBO.

14. Badkiller

Badkiller Hardcore xbwer!

Leuk Bevonden:
    19
    Ik zit nog (:eek:) in havo 3 (1e jaar Gymn. 2e jaar Atheneum:+), ik moet dit jaar een profiel kiezen en ik zit best in de knoop...
    Ik weet al wat ik ongeveer wil worden.. grafische ontwerper ofzo... iig met computers, ikzelf denk aan N&T, maar is dat wel noodzakelijk?? :eek:
    Het lijkt me erg moeilijk.... maar ik weet het nu niet meer...

Help?

15. TheWalrus

TheWalrus Guest

je hebt nog twee jaar :) En 2 VWO is heel anders (en makkelijker dan) 3Havo. 3 jaar havo is hetzelfde als 4 jaar mavo. 4 jaar VWO is pas hetzelfde als 5 jaar Havo :) (zie doorstroming)

16. XboxRulez4ever!

XboxRulez4ever! XBW Luizak

Leuk Bevonden:
    1
    hier komt mijn levens verhaal:9

Groep 7 proef cito - genazium(ofzoiets)
    groep 8 Cito - havo atu......;)
    1e mavo havo
    1e word over geplaatst naar vbo mavo( wegens dislectie)
    2e vbo mavo
    3e vmbo op andere school - Installatie techniek
    4e vmbo examen jaar Installatie techniek.
    Nu doe ik de opleiding Operationeel medewerker op het scheepvaart en transport college in Rotterdam
    Volgend jaar ga ik stoppen met de opleiding en hoop dan aangenomen te zijn voor de opleiding Digital Media Productin op het GLR. :9

17. Badkiller

Badkiller Hardcore xbwer!

Leuk Bevonden:
    19

2 jaar voor wat?

ik moet dit jaar nog een profiel kiezen;)

18. Iris

Iris psn: Irisistible

Leuk Bevonden:
    56
    Volgens mij 2 jaar voordat je klaar bent met de havo.

19. TheWalrus

TheWalrus Guest

Ja dat bedoelde ik. Ik weet niet in hoeverre een bepaald profiel noodzaak is. met mijn pretpakket kon ik destijdsalles doen :)

Gewoon naar een decaan gaan, of je mentor, die hebben van de maffe banentestjes. Als ik me daaraan gehouden had dan was ik nu jazzzanger op het conservatorium, of filmmaker ;) Maar die kunnen je heel goed adviseren over het (voor jou) juiste profiel :)

20. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    :eek:!!

Deel Deze Pagina