1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Studio E-sports

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door kingarthur, 15 jun 2005.

1. Cyber-Ninja

Cyber-Ninja Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Hehe eindelijk wordt dit idee weer eens werkelijkheid. Vroeger had martijn krabbe ook zou soort games programma.
    Ik kan niet wachten tot het op tv is en ik hoop dat het een succes wordt.

BTW Arthur zijn er nou ook games waar je niet van houdt?

2. lekkerbek312

lekkerbek312 Wicked

Leuk Bevonden:
    0
    en het is maar wat je weinig noemt; een 50 inch hdtv, 24 karaats goud met een spelletje te spelen.

en als we dan toch bezig zijn om kromme vergelijkingen te trekken. dan vind ik het knapper om 3 weken door frankrijk te fietsen, dan met je luie reet (bij wijze van spreken dan, ik val niemand aan) op de bank een spelletje te spelen.

3. kingarthur

kingarthur Ownage

Leuk Bevonden:
    0
    Er komt duidelijk meer bij kijken dan "een spelletje spelen". Bijv bij halo2 reken je minstens 40 dingen tegelijk uit, wrs nog veel meer. En je moet behendig zijn met een controller. Ook is er competitie en worden er wedstrijden gespeeld. Wat maakt het dan geen sport??

4. masterninja

masterninja Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Idd is zeker wel een sport als je echt aan toernooien en wedstrijden meedoet is het gewoon een sport.
    Ligt er gewoon aan hoe je zelf speelt als je het af en toe doet tja dan is het gewoon iets voor jezelf om de tijd te verdrijven.
    Maar speel je elke dag een vast aantal uur tja dan komt het toch dicht bij een sport in de buurt lijkt me.

5. lekkerbek312

lekkerbek312 Wicked

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zeg niet dat het geen sport is. Ik zeg ook niet dat het dat wel is. Ik heb er geen mening over en ik vind de discussie ook niet belangrijk. Ik reageer alleen op een kromme vergelijking.

6. ghost14

ghost14 Active Member

Leuk Bevonden:
    0

Een sport!? Voetbal of tennis dat is een sport daar moet je je huis voor uitkomen en trainen!
    Gamen is gewoon vermaak waar je goed in kan worden in bepaalde multyplayer games.
    Ik weet zeker dat er een argument komt dat je als je goed wil worden met gamen ook veel moet trainen, maar dat is toch totaal iets anders! je zit achter een beeldbuis een controller in je hand en een blikje cola erbij vind ik niet echt iets te maken hebben met sport!
    Ik vind bridge of pokeren ook geen sport maarja dit is gewoon mijn mening.
    Ik vind dat iedereen met veel oefening goed kan worden in een spelletje als halo2.
    Bij voetbal of snowboarden ofzo heb je talent nodig, en gevoel en moet je echt trainen.
    Als je veel games speelt kan je al goed overweg met een controller en is het eigenlijk alleen maar oefenen op tactics en skills, ik vind het echt geen sport.
    Mischien voor nerds die niet kunnen sporten en die dit als sport willen zien omdat ze niet echt kunnen sporten.

Laatst bewerkt: 16 jun 2005
  7. masterninja

masterninja Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dus bij gamen heb je geen talent nodig en als je dat 1 tot 3 uur per dag doet geld dat niet als training?
    Op hoog niveau gamen heb je toch echt volgens mij wel een vorm van talent nodig.
    Mischien zie jij het niet zo ik zeg niet dat ik gamen als sport voor mijzelf zie want ik beoefen het niet als sport ik heb geen zin om elke dag precies hetzelfde spel te spelen.
    Of elke spawn plek van elk wapen uit mijn hoofd te leren want dat doe ik gewoon niet.
    Maar voor sommige mensen die dit wel doen tja dan is het toch echt wel een sport en daar heb ik zeker respect voor.
    En om mensen die dat als sport zien gelijk nerds te noemen die niet kunnen sporten is erg aardig van jou. :{

8. kingarthur

kingarthur Ownage

Leuk Bevonden:
    0
    Ik doe ook aan "gewone" sporten en het enige verschil is dat je bij de één moet rennen. Qua inzicht zijn games moeilijker dan een gewone andere sport. Is maar net wat je als sport beschouwt; ik vind het iig wel een sport en ik kan het toch ook vergelijken nu?? Wat jullie vinden moeten jullie zelf weten...

9. Taab

Taab man XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.330
    Reken je 40 dingen tegelijk uit? Ik ben nieuwsgierig waar je het over hebt. Het enige wat ik doe is rondlopen en schieten. Ik ben dan ook heel slecht.

10. Pascal

Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

Leuk Bevonden:
    57
    Spring je nooit?

11. Victor

Victor Guest

Ik weet er niet zo gauw 40 maar ik weet wel dit:

1. Schieten.
    2. Lopen.
    3. Springen.
    4. Richten.
    5. Nadenken over de bewegingen van je tegenstander.
    6. Schuilen.
    7. Ontwijken.
    8. Goed gebruik maken van je omgeving.
    9. Tactiek bedenken.
    10. Tactiek uitvoeren.
    11. Bukken.
    12. Rijden in een voertuig.
    13. Lol hebben.
    14. Je omgeving goed kennen.
    15. Kundig zijn met je wapen.
    16. Granaten timen.

Er zijn vast wel meer dingen maar mijn zwakke brein kan dit niet berekenen. :cool:

12. pacboyslim

pacboyslim jump for joy

Leuk Bevonden:
    10
    Vroeger toen ik nog een klein Pacboytje was keek ik altijd op de Children's channel naar zo'n programma, dat heette head-to-head ofzo. Ik heb nog ff gegoogled maar kon er niets meer over vinden. Moesten twee gasten het tegen elkaar opnemen op SNES en Megadrive's. Was wel cool toen. Ben benieuwd of het weer zo iets wordt, met wedstrijdelement. Het is sowieso leuk als er weer een gamesprogramma bij komt.

13. kingarthur

kingarthur Ownage

Leuk Bevonden:
    0
    Ja de bedoeling is dat er wedstrijden getoond worden waarbij iemand, met wat verstand van het spel, commentaar geeft op de wedstrijd.

Oh en om ff makkelijk voorbeeld te geven. Als je gewoon ergens staat --> Op dat moment houd je bij: hoeveel ammo heb je nog, moet je reloaden, wat is je 2e wapen en welke kun je beter vast hebben, waar liggen de goede wapens, heeft iemand ze al gepakt enzo ja waar was die naartoe, hoor je je tegenstanders enzo ja waar zijn ze en waar kun je dan het beste staan, hoeveel kans heb ik als ik via route 1 loop, hoeveel kans als ik route 2 loop....als ik route 10 loop, welke wapens hebben ze wrs, hoeveel afstand moet ik dan houden, als ik nu een stap naar rechts zet hoe groot is dan de kans dat ik win met mijn wapen, hoe groot is zijn kans met de wapens die hij heeft, hoe recht moet ik schieten als ik nu opzij stap, als ik naar links stap moet ik dan minder raken maar heb ik miss minder kans dat ik hem ook helemaal dood krijg....als ik mijn nade zo gooi hoe lang duurt het voordat ie ontploft, waar kan hij naartoe vluchten en waar kan ik dan het best staan zodat ik de meeste kans heb om het te winnen. ENZOVOORTS, zijn gewoon te veel dingen om allemaal op te schrijven alhoewel ik nu best veel tekst heb ingenomen :9

14. Taab

Taab man XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.330
    Wow...uiteraard doe ik dat ook, maar ja, ik ben niet zo'n rekenwonder 8)

Dat programma ga ik overigens zeker bekijken. Dat soort dingen vind ik altijd wel leuk.

15. ghost14

ghost14 Active Member

Leuk Bevonden:
    0

wat maakt het dan geen sport!? hier heb je 10 redenen die aangeven dat gamen geen sport is! en ik weet zeker dat ik er nog meer kan verzinnen.

1:Je word er niet lichamelijk moe van
    2:Bij voetbal etc heb je ECHT talent nodig om het ver te schoppen want er zijn heel veel mensen die goed kunnen voetballen,je moet trainen krachtrainen etc
    3:Als gamen een sport is tafelvoetbal dan ook een sport?
    4:Je hoeft je huis er niet voor uit
    5:Elk nietsociaal kind kan goed worden in het spelen van games.
    6:Echt sporten is gezond, van gamen verbrand je geen vet en het is ook slecht voor je ogen.
    7:eek:m behendig te worden met een controller doe je dan ook je duim trainen enzo? :confused: Behendig met een controller word je als je gewoon af en toe een spelletje speelt, en dat kan iedereen. Met bijv Tennis moet je ook behendig zijn maar ik ken genoeg mensen die al jaren tennisen maar en geen drol van kunnen!
    8:Gamen zul je over een paar jaar ook zeker niet vinden op Olympiche spelen!
    9:Als je dag in dag uit games speelt krijg je echt geen goede conditie voor de gene die dat niet wisten, je gezondheid gaat alleen maar achteruit.
    10: uhmmm jah gamen is geen sport het is entertainment waar je goed in kan worden.

16. kingarthur

kingarthur Ownage

Leuk Bevonden:
    0
    1: darten en schaken zijn ook sporten, word je ook lichamelijk niet moe van.
    2: zijn ook zat mensen die kunnen gamen, hier kan er ook maar 1 winnen net zoals bij elke andere sport.
    3: jup
    4: je moet je huis wel uit voor toernooien
    5: elk niet sociaal kind kan ook goed in tennis worden
    6: je kan er naast gewoon ook andere sporten doen zodat je niet dood zal gaan, oh en er zijn wel meer sporten waar je geen vet verbrand.
    7: Als iedereen het kan is de competitie juist nog groter, de verschillen zullen kleiner worden wat voor meer spanning zorgt. Toch kan niet iedereen winnen dus dan heb je toch een probleem.
    8: het is bijna een olympische sport, voor een olympische sport moeten 70 landen er aan meedoen, WCG telt al in de 60 landen.
    9: je krijgt idd geen goede conditie, maar dat wil niet zeggen dat het dan geen sport meer is, dat noem ik work-out ofzo.
    10: basketbal of voetbal is ook entertainment waar je goed in kan worden, denk toch echt dat iedereen sport voor zijn plezier/entertainment.

Het komt er op neer dat je alles waar je fysiek niet moe van wordt niet als sport ziet. Dan zijn biljarten, darten, schaken en noem maar op ook geen sporten.

17. balleknieper

balleknieper .

Leuk Bevonden:
    4
    FF Tussendoor: wat een ultralelijke site (ownage.nl) is dat zeg. Ik hoop toch dat het programma er wat beter uit gaat zien..

18. Victor

Victor Guest

Tuur for President!! :cool:

19. Cyber-Ninja

Cyber-Ninja Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Eigenlijk kan je zeggen dat alles waar competities en wedstrijden voor worden gemaakt zijn sporten.

Dit stond er bijvoorbeeld bij Wikipedia:
    Een ander voorbeeld is Aikido.
    Aikido lijkt bijvoorbeeld wel op een vechtsport, maar er worden voor Aikido geen wedstrijden georganiseerd waardoor het eigenlijk geen sport genoemd kan worden.
    Daardoor is het meer een Vechtkunst dan Vechtsport.

Laatst bewerkt: 17 jun 2005
  20. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11
    @Kingarthur , deze gast is gewoon jaloers op jou .
    Hij vergeet dat je vooralleer je kunt winnen zoals jij hebt gedaan , je toch het beste van het beste in jezelf moet bovenhalen aangezien je in halo2 op het gebied van tactiek en strategie géén steekje mag laten vallen , en je daarbij altijd dé goede keus moet maken over de wapens die je hebt en met welke taktiek je daar het meeste voordeel kan uithalen , evenzeer geldt dit voor je reflexen en de zuiverheid het schieten zelf plus de intensiteit van het spel zelf , aangezien dat je van de éérste seconde tot en met de laatste seconde géén enkele rustpauze hebt zodat dit erg veel vergt in verband met je concentratie en overzicht , gewoon omdat elk foutje dat je maakt er één te veel kan zijn op het einde.

Deel Deze Pagina