Kom op jongens, gamen is echt geen sport.
King Tuur, er kan niemand jaloers zijn omdat je goed bent in het sport gamen, maar iemand kan wel jaloers zijn op je skills in gamen.
Ik zie hierboven toch echt het woordje conditie staan :{
En bij gamen heb je geen conditie nodig, lijkt mij.
Doed, weet je wel waar je over praat
Kijk vooral naar deze zin: Die lui verdienen miljoenen, terwijl je als gamer weinig krijgt, tenzij je bij de echte profs behoort.
Sinds wanneer krijgt iedereen die voetbalt er geld voor? Óók bij voetbal moet je toch écht een prof zijn om geld ermee te kunnen verdienen. Je spreekt jezelf nog tegen.
En al lijkt het aantal dat proffesioneel voetbalt erg groot, het blijft toch echt een klein deel van de mensen die voetballen om op een dag door te breken en er ook echt een beroep van willen maken. Er breken er maar zó weinig door, je hebt totaal geen idee.
Dan zou je van lp's draaien in de disco ook een sport kunnen maken enz. ook dit is weer zo'n voorbeeld van skills hebben voor iets.
En dat trein gedoe, als er 1 vliegtuig neerstort of word gekaapt, wil dat toch ook niet zeggen dat je het hele vlieg gebeuren moet afschaffen?
Natuurlijk niet! Je gaat meer op de beveiliging letten en kijken hoe je dat soort dingen kan voorkomen.
Gamen is alleen een sport wanneer dit in de vorm van virtual reality word gedaan en wanneer je dan ook echt meer dan alleen je ogen en handen voor nodig hebt.
En over schaken, het is een breinsport zeggen ze idd, maar ja, daar ben ik het dus ook mee oneens.
Ik snap niet waarom jullie gamen als een sport willen erkennen, het is nu juist 1 van de meest leuke dingen dat je op aarde kan doen en het hoort helemaal nergens bij, het is gewoon een op zichzelf staand iets. Waarom willen jullie dat het ergens bij hoort? Je kan toch net zo trots zijn als je er goed in bent dan wanneer het een sport is.
Laatst bewerkt: 21 jun 2005