1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Studio E-sports

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door kingarthur, 15 jun 2005.

1. kingarthur

kingarthur Ownage

Leuk Bevonden:
    0
    Netjes je huiswerk gedaan ;)

2. Cyber-Ninja

Cyber-Ninja Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Maarja dat is ook niet altijd waar. Soms ben ik hele gespreken aan het voeren met iemand en ben ik meer geconcentreerd op het gesprek.
    En dan sta ik van verbazing ineens op nummer 1.

3. Elgee

Elgee Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Los van de discussie wou ik hier even op ingaan:
    Van darten en schaken wordt je wel degelijk moe. Vooral bij darten. Let maar eens op, als jezelf eens heel lang (1,5 uur o.i.d.) probeert te darten dat houd je niet lang vol.

4. kingarthur

kingarthur Ownage

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb dat ook wel eens gedaan en dan heb je slappe armen ofzo :eek: want dat duurt wel wat langer voordat je dat merkt.

Oh en als je met iemand praat en je wint nog dan heb je niet hele grote competitie aan je tegenstanders, anders moet je helemaal op scherp staan :9

Laatst bewerkt: 18 jun 2005
  5. Borix

Borix Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    is die opname nou al geweest, zo ja hoe was het?

6. kingarthur

kingarthur Ownage

Leuk Bevonden:
    0
    Het was echt supervet. Dit kan niet anders dan een leuk programma worden. Helemaal voor mensen die zelf gamen, voor jullie dus;) En voor mensen die niet gamen moet het ook aantrekkelijk zijn. De opname duurde nogal lang maar ik denk dat het de moeite waard zal zijn!! Als ik meer weet over wanneer en waar hij uitgezonden wordt laat ik het jullie weten!!

7. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Schaken is slopend ... Ik heb aan toernooien mee gedaan en was echt brak op het einde ...

Ik speel nu nog steeds schaak toernooien ... maar dan ben ik ook brak op het einde door de alcohol consumptie *)

8. SpiNNeNMaN

SpiNNeNMaN Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    haha.
    Ik zat zo ff te zoeken naar een punt in die HEEEEEEEEELE lange zin.
    Maar na 3x lezen heb ik hem nog niet gevonden :mad:.
    Uhh en owjah ff ontopic: gamen is een sport :p. Hoera!

Ow en gamen is wel een sport omdat je er wel een goede conditie voor nodig hebt en je er flink van gaat zweten. Als je hier in de zomer op mijn kamer komt zitten snap je wel wat ik bedoel.

Laatst bewerkt: 20 jun 2005
  9. Dr Zoidberg

Dr Zoidberg WuWuWuWuWu

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben bij de opnames geweest. Het was best leuk om erbij te zijn, maar jezus wat duurde die dag lang zeg!!! 14:30 zou het beginnen en om 17:00 zou het afgelopen zijn. Nou het begon pas rond 16:00 en het was 19:10 afgelopen. Die gasten hadden het allemaal niet goed voorbereid. Er moest veel gerommeld worden met de instellingen van de Xbox en de PC's en er moest ook veel opnieuw worden opgenomen. Degene die commentaar gaf tijdens het spelen, maakte zoveel spreekfouten, niet normaal meer!

Een van die Camelot Dead or Alive clan gasten werd dik geowned in de halve finale door een lokale gozer (duidelijk een outsider). Begint hij te janken dat zijn controler het niet goed deed, moet de hele shoot opnieuw. Vervolgens is die lokale gozer genoodzaakt om met een ander character te spelen, omdat ze beide met dezelfde speelden en dat gaf toch wat verwarring voor de commentator. De partij was spannend en de lokale gozer verloor op het randje. Die Camelot gast had hem gewoon moeten laten winnen aan het eind, wat een jankerd!!

Maar het was wel leuk om zoiets een keer bij te wonen. Er liepen leuke chickies rond en je kon voor de opnames lekker gamen. Jammer dat ze alleen Fifa Street en Dead or Alive hadden staan. Op deze spellen ben ik namelijk snel uitgekeken.

Ik deed ook nog mee aan de voorrondes van de Dead or Alive competitie (iedereen mocht meedoen). Ik heb het spel niet eens, maar ik vond het wel leuk om mee te doen. Weet ik veel dat ze een blik Camelot gasten open trekken. Ik werd hard geownend door zo'n gast, toch nog wel een ronde gewonnen :D. Ik hoorde dat die Camelot gasten zaterdag de hele dag hebben zitten oefenen..........jezus jongens, wisten jullie wel wat voor een lekker weer het was zaterdag!!

Aan het eind van de opnames werden er onder publiek games, t-shirts, tassen en een Xbox verloot. Iedereen kreeg wat. Ik ging er lekker met de Xbox vandoor :D.......geslaagde dag dus.

Het programma zelf is best leuk. Je ziet pro's aan het werk en dat is best wel leuk om te zien. Maar volgens mij heeft het programma niet voldoende diepgang om na verloop van tijd echt interessant te blijven. Beetje oppervlakkig allemaal.

10. Kryalis

Kryalis De Man met de Hamer

Leuk Bevonden:
    0
    Die 'Outsider' hoorde ook bij Camelot :p
    En ze hebben nog gevraagd of hij het goed vond dat de partij opnieuw ging (de match settings waren ook wat fucked up) en hij vond het prima. Het was dus gewoon allemaal in overleg. Was in ieder geval een gezellige dag, de opnames zelf duurden inderdaad veel te lang en waren ook saai doordat alles constant over moest.
    Toch een leuke dag gehad, DOA competitie gewonnen ^^
    Helaas geen echte prijs in de loterij gekregen (moest het doen met een Pariah t-shirt -_-)

PS. gefeliciteerd met je xbox, als hij een nummer later was weggegeven had ik hem gehad :p

11. Dr Zoidberg

Dr Zoidberg WuWuWuWuWu

Leuk Bevonden:
    0
    Ok, dat wist ik niet. Hij had namelijk geen T-shirt van de Camelot clan. Ze hadden zeker z'n maat niet, die gast was huge!! Ook al ging het in overleg, het is erg irritant als je een wedstrijd speelt en dat alles over moet. Dan valt er een stukje competitie element weg. Vooral als je net je momentum hebt te pakken. De Camelot clan ownde in ieder geval het toernooitje. Veel plezier met je T-shirt :D

12. Kryalis

Leuk Bevonden:
    0
    Jah, het is waar dat het kut is als er een match over moet, maar op dat gebied was het bij UT2004 toch een stuk erger gesteld, hoevaak waren ze daar wel niet opnieuw begonnen :confused: . Wel grappig dat ze ook echt constant in die wedstrijd zaten en niet merkten dat ze opnieuw moesten beginnen.

13. Dr Zoidberg

Dr Zoidberg WuWuWuWuWu

Leuk Bevonden:
    0
    Ja, dat was wel droog, gewoon doorspelen terwijl de opname al plat ligt :D

Trouwens, als je die gasten aan het werk ziet dan zie je echt wat het verschil is met de doorsnee online gamer. Die gasten lopen alleen maar patronen af en schieten op plaatsen waar ze denken dat de tegenstander gaat komen. Was erg leuk om te zien.....

14. Kryalis

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben nog wel het (naar mijn mening) grootste minpunt vergeten te melden. Ze zeiden vantevoren dat ze een programma wilden maken dat echt gericht was op het pro-gaming, maar daar kwam in de uitzending niet echt veel van terecht. Veel matches moesten opnieuw gestart worden, of de settings konden niet goed nageleefd worden. Dit zorgt er dus voor dat het echte niveau niet snel behaald kan worden. Ik had dit vantevoren eigenlijk al een beetje verwacht, maar ik vind het toch jammer, zeker omdat ze er zo trots over deden.

15. kingarthur

kingarthur Ownage

Leuk Bevonden:
    0
    Maar je moet niet vergeten dat dit de eerste opname was, en tuurlijk gaan er dan dingen niet helemaal goed. De mate van professionaliteit kun je ook opbouwen als je verder komt in de reeks afleveringen. Mensen die namelijk er naar kijken zullen de games steeds beter begrijpen en dan kan er ook steeds professioneler mee omgegaan worden. Het duurt ook nog wel even voordat het op tv komt; zal wel na de vakantie zijn. Met een beetje geluk kunnen ze de WCG erin doen, en dan krijg je dus zeker professionele beelden e.d. Het duurde nog tot kwart voor 11, dat studiogedeelte moest ook nog opgenomen worden...Oh en het heet geen Studio E-sports meer maar Total E-sports.

PS: Vond het jammer dat Bemsma niet meegegaan was voor DOAU ;)

Laatst bewerkt: 21 jun 2005
  16. Tim

Tim Active Member

Leuk Bevonden:
    1.947
    Was er nu ook een BN'er in de studio (hoorde iets over Froukje de both)?

17. Kryalis

Leuk Bevonden:
    0
    Das waar, maar daar hadden ze van tevoren rekening mee kunnen houden als ze wat meer tijd in het bestuderen van de spellen hadden gestoken, maar misschien is dat te veel gevraagd.

Was wel jammer ja, hij deed weer eens lekker arrogant op ownage.nl, maar hij heeft zichzelf niet echt waargemaakt :/

18. soolmaan

soolmaan Lonely Together

Leuk Bevonden:
    2
    volgens vandale.nl:
    sport: lichamelijke bezigheid ter ontspanning of als beroep met spel- of wedstrijdelement waarbij conditie en vaardigheid vereist zijn, resp. bevorderd worden en waarvoor bepaalde regels gelden
    spel: bezigheid ter ontspanning volgens vaste regels met elementen als verbeelding, competitie, behendigheid, inzicht en kans

ligt dus een vrij dunne scheidslijn door wat als sport dan wel als spel betiteld kan worden, denk dat met name het publiek en media uiteindelijk bepalen wat daadwerkelijk het stempel 'sport' krijgt, theeft ook wel een historische en geografische inslag, denk ik, wanneer iets als dusdanig erkend wordt... inderdaad, waarom is tafeltennis een sport en tafelvoetbal weer niet, waarom werpen de schotten met boomstammen en beschouwen we dat 10 meter verder als folklore (nou ja, dat doen ze zelf ook wel een beetje, maar je begrijpt de strekking :)) eerst was darten slechts een bargame, nu is dat uitgegroeid tot bijna volkssport nummer 3 (ik gok op voetbal en schaatsen)... in amerika begrijpen ze eigenlijk nieso goed waarom we hier nu voor warmlopen (totdat de olympische spelen beginnen) en neem bijvoorbeeld enkele niet nader te noemen koningshuizen, daar wordt zelfs de jacht als een sport beschouwd... kweenie, ik geloof niet dat gamen de algemene status van sport al behaald heeft, maar zie het wel als potentiele kandidaat, zeker als de nederlanders het goed blijven doen, want we blijven chauvinistisch en trots op onze wereldkampioenen, of het nu met koekhappen of met voetbal is (ookal prefereer ik het laatste :))

persoonlijk vind ik het overigens geen sport om 1 bepaalde reden, en dat is dat een computergame altijd een eindigheid/grens kent... het blijft een geprogrammeerd iets, met een specifieke beperking... het verschil tussen een echt pijltje gooien op een dartbord en het middels een dart-computerspel doen, is dat nooit elke factor geprogrammeerd kan zijn, dus op een gegeven moment zou je hypothetisch dus exact kunnen leren wat je op een bepaald moment moet doen, terwijl het echte darten wel in een oneindige loop van mogelijkheden blijft verkeren... overigens niets dan respect voor degenen die een bepaald spel in alle facetten beheersen, en ik kijk er dan ook graag naar (met bewondering) maarruhm, nu ja, das mijn mening :p

19. Badkiller

Badkiller Hardcore xbwer!

Leuk Bevonden:
    19
    Kom op jongens, gamen is echt geen sport.

King Tuur, er kan niemand jaloers zijn omdat je goed bent in het sport gamen, maar iemand kan wel jaloers zijn op je skills in gamen.

Ik zie hierboven toch echt het woordje conditie staan :{
    En bij gamen heb je geen conditie nodig, lijkt mij.

Doed, weet je wel waar je over praat |:-
    Kijk vooral naar deze zin: Die lui verdienen miljoenen, terwijl je als gamer weinig krijgt, tenzij je bij de echte profs behoort.
    Sinds wanneer krijgt iedereen die voetbalt er geld voor? Óók bij voetbal moet je toch écht een prof zijn om geld ermee te kunnen verdienen. Je spreekt jezelf nog tegen. |:-
    En al lijkt het aantal dat proffesioneel voetbalt erg groot, het blijft toch echt een klein deel van de mensen die voetballen om op een dag door te breken en er ook echt een beroep van willen maken. Er breken er maar zó weinig door, je hebt totaal geen idee.
    Dan zou je van lp's draaien in de disco ook een sport kunnen maken enz. ook dit is weer zo'n voorbeeld van skills hebben voor iets.

En dat trein gedoe, als er 1 vliegtuig neerstort of word gekaapt, wil dat toch ook niet zeggen dat je het hele vlieg gebeuren moet afschaffen?|:-
    Natuurlijk niet! Je gaat meer op de beveiliging letten en kijken hoe je dat soort dingen kan voorkomen. ;)

Gamen is alleen een sport wanneer dit in de vorm van virtual reality word gedaan en wanneer je dan ook echt meer dan alleen je ogen en handen voor nodig hebt.

En over schaken, het is een breinsport zeggen ze idd, maar ja, daar ben ik het dus ook mee oneens.

Ik snap niet waarom jullie gamen als een sport willen erkennen, het is nu juist 1 van de meest leuke dingen dat je op aarde kan doen en het hoort helemaal nergens bij, het is gewoon een op zichzelf staand iets. Waarom willen jullie dat het ergens bij hoort? Je kan toch net zo trots zijn als je er goed in bent dan wanneer het een sport is.

20. kingarthur

kingarthur Ownage

Leuk Bevonden:
    0
    Wacht maar eens 20 jaar, zullen we zien of het als sport erkend wordt. Oh en een game heeft net zo goed een grens als elke andere sport. Er is een theoretische grens, maar die zal nooit bereikt worden.

Deel Deze Pagina