1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Studio E-sports

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door kingarthur, 15 jun 2005.

1. XiroKe

XiroKe <font color="orange"><b>XBW.nl VIP</b></font> XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    26
    Aardig programma. Alleen heb ik al gemerkt dat er een aantal problemen zijn met het programma waardoor ik vermoed dat het nooit iets zal worden.

Om maar te beginnen is de doelgroep voor zo'n programma minimaal en vraag ik me af hoe aantrekkelijk het is om er een dergelijk programma voor te maken. Het probleem is dat het ten eerste alleen gamers aanspreekt en dan met name de 'hardcore' gamers en zelfs van die groep waarschijnlijk voornamelijk de mensen die de spellen fanatiek spelen waarin gestreden wordt (in het geval van deze aflevering DOA, Fifa, UT).

Een 'normaal' gamesprogramma heeft het voordeel dat het kijken naar beelden van nieuwe spellen voor bijna alle gamers wel aantrekkelijk is (de doelgroep is velen malen breder). Ik moet toegeven dat ik, toch redelijk fanatiek gamer en redelijk bekend met alle spellen die vorige nacht werden gespeelt, regelmatig begon tussen dit programma en een documentaire zat te wisselen omdat het programma me simpelweg weinig kon boeien. Nu vertegenwoordig ik natuurlijk maar een klein deel van de doelgroep, maar ik heb zoiets van als het mij al vaak weinig kan interesseren in notabene de eerste aflevering.. waar moet dat dan heen?

Een ander probleem dat dit programma populariteit in de weg staat is het feit dat er geen emotionele band is tussen de gamers in de studio en de personen die thuis op de bank kijken. Ik wil niemand beledigen, maar het maakt mij niet uit of speler A of B wint als ik ze beide niet ken en al helemaal niet als ze allebei met Braziliƫ spelen in Fifa Street om maar een regelrecht voorbeeld uit de aflevering te noemen.

Daarnaast werd me duidelijk dat alle gamers die tegenoverelkaar stonden elkaar (persoonlijk) kende en vaak met elkaar oefende. Dat is natuurlijk niet zo vreemd, maar ik had er verder nog niet bij stilgestaan. Oftewel, hier zenden ze een 'spannende' finale DOA uit.. maar de avond ervoor hebben ze weet ik hoeveel wedstrijden gespeelt met wisselende uitkomst. Met dat feit in het achterhoofd maakt dat de wedstrijd die je op televisie ziet een stuk minder interessant. Dan heb ik het nog niet eens over het feit dat de wedstrijden een aantal keer overnieuw moesten gedaan worden door omstandigheden.

Vergelijk dat eens met het echte sportwereldje. Als er elke week (of meer) een wedstrijd tussen Feyenoord en Ajax is is de lol en spanning er al snel af.

Ik zit pas aan het topje van de ijsberg aan problemen dat een dergelijk programma met zich meebrengt. Ik wil wel kwijt dat het opzich een interessante en leuke aanpak was van gamen en dat ik het zeker leuk zou vinden als het voortgezet zou worden. Ik zet alleen vraagtekens bij de houdbaarheidsdatum van het programma en vraag me sterk af of het de moeite waard is voor de maker om er verder mee te gaan.

Deel Deze Pagina