1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

tasjesdief krijgt bedrijfsongevalletje!!

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door beuker(sr), 18 jan 2005.

  1. Riddick

    Riddick --

    Berichten:
    735
    Leuk Bevonden:
    0
    Leg die appels en peren is uit wat er zo verschilt, ten 2e eigen schuld dikke bult, zeg ik toch ook niet van Theo? Hij wist toch heus wel dat het niet verstandig was om die woorden te zeggen, en ja als je het 3e niet snapt, dan moet je hier niet reageren.
     
  2. geertbargeman

    geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

    Berichten:
    5.545
    Leuk Bevonden:
    308
    Eigen rechter spelen is nooit goed.
    Persoonlijk denk ik ook niet dat de vrouw met opzet hem heeft dood gereden. Als dit wel het geval is, moet ze extreem zwaar gestraft worden.
    Als iedereen op deze wijze voor eigen rechter gaat spelen, waar moet je dan de lijn trekken? Mag je dan bijv. ook alle jongeren met een opgevoerde scooter van hun scooter slaan?
     
  3. Goiz

    Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.408
    Leuk Bevonden:
    38
    het verschil zit em in woorden en daden. Theo liep te blaten wat hij vond. Ali steelt dingen. Hier mag je zeggen wat je wilt, je mag echter niet stelen.

    Eigen schuld zeg ik omdat Ali een crimineel was, en dat was Theo niet.

    Iedereen begrijpt hier dat een tas niet belangrijker dan een mensenleven is. Daar gaat het ook niet om. Plus dat eigen schuld is niet alleen gebaseerd op dat tasje hoor:

     
    Laatst bewerkt: 19 jan 2005
  4. Riddick

    Riddick --

    Berichten:
    735
    Leuk Bevonden:
    0
    OMFG You don't get the point, ik zeg dat het Theo's eigen schuld was omdat hij er toch voor koos om die woorden te zeggen, op een zeer onverstandig moment. En je kon er op gokken dat er een keer iets met hem zou gebeuren.
     
  5. Goiz

    Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.408
    Leuk Bevonden:
    38
    Je kon er op wachten zeggen sommigen. Anderen waren er van overtuigd dat zoiets niet kon in NL, en dat je gewoon je mening moet kunnen delen. Eigen schuld of niet... dat laat ik maar in het midden... Ik vond dat voorbeeld alleen niet echt te vergelijken met dit onderwerp.
     
  6. SyKeS1

    SyKeS1 Avatarjattert

    Berichten:
    843
    Leuk Bevonden:
    6
    nee jij snapt het niet! Ali was een vieze crimineel, ik ben blij dat hij is omgekomen en niet die vrouw. Wel heeft die vieze laffaard gezorgd dat het leven van een onschuldige vrouw kapot is!

    Theo was voor velen misschien te grof met wat hij zei. Anderen sloten zich helemaal aan bij zijn mening en humor. Maar theo heeft niemand kapot gemaakt.

    Dit is absoluut iets anders. En wat mij betreft klopt die stelling van tas en leven ook niet. En als je het al doet geef ik het voordeel van de twijfel aan de tas, die Ali maakt alleen maar dingen stuk met gewapende overvallen, die tas niet.

    Is dit jouw poging om Ali hiermee een handje boven het hoofd te houden ofzo? Is Ali slachtoffer van een mediahype ofzo? Doe even normaal. De kranten geven echtwel de feiten neer. Dat je twijfelt aan een sbs6 actienieuws kan ik nog wel begrijpen.
     
    Laatst bewerkt: 19 jan 2005
  7. ghoulio

    ghoulio AmsterdaM

    Berichten:
    166
    Leuk Bevonden:
    0
    Zo zie je maar hoe gehecht vrouwen aan die Louis Vuitton tasjes zijn :+
     
  8. Elgee

    Elgee Active Member

    Berichten:
    1.864
    Leuk Bevonden:
    1
    Vind het maar raar hoe sommige mensen hierop reageren. Die jongen is een crimineel, en dan wordt alleen gekeken naar de vrouw die hem geraakt heeft (dat ten koste gaat van die jongen zijn leven). Je hoort Marokkanen of Turken zeggen dat die vrouw een moordenaar is, maar over dat de jongen een crimineel is, daar hoor je ze niet over.

    Ik vind dat die vrouw gewoon goed gehandeld heeft, dan had die jongen maar niet moeten stelen. Als je een bank overvalt, dan kan het ook zijn dat de politie je net ergens anders raakt, en je er ook niet goed vanaf was gekomen.
    Ik vind dat er een beetje overdreven veel media aandacht bij komt.
     
  9. WillemWalrus

    WillemWalrus t Kan altijd stouter

    Berichten:
    81
    Leuk Bevonden:
    0
    Gedver, dat populaire 'Theo', zeg gewoon Theo van Gogh, jullie zijn geen vrienden van hem hoor ofzo....

    Verder vind ik het een beetje kort door de bocht om te zeggen dat het zijn eigen schuld was. Wat Ali el B. doet is natuurlijk niet goed. Maar hoe de vrouw handelt al helemaal niet (als het met opzet gebeurde).

    Hebben jullie weleens gehoord van handelen in noodweer? Daar zou dit onder kunnen vallen volgens mij (ben geen kenner), maar er is daarbij ook het beginsel dat de handeling wel te 'vergelijken' moet zijn met wat jou wordt aangedaan.
    Oftewel: als jij een klap voor je kop krijgt, is het niet jouw goed recht om je mes te pakken en de dader neer te steken.

    Tuurlijk keur ik het gedrag van Ali el B. niet goed, maar het had niet zo mogen eindigen. Je hebt nooit het recht om iemand van zijn of haar leven te beroven (als de vrouw het dus bewust gedaan heeft).
     
    Laatst bewerkt: 19 jan 2005
  10. Goiz

    Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.408
    Leuk Bevonden:
    38
    nee dat zeggen we hier toch ook niet. Het is nou eenmaal gebeurd. En sommigen zeggen alleen dat ze Ali el Baklap niet zullen missen. Myself included.
    Ik vind ook als die vrouw met opzet die gast heeft doodgereden, moet ze daarvoor ook gestraft worden, wel rekening houdende met de omstandigheden.. Maar die Ali had tijdens z'n gewapende overval ook kunnen overlijden in het meest ernstige geval. Die gast was gewoon een gevaar voor de samenleving.
     
  11. djlaulau

    djlaulau Lamlendigheid

    Berichten:
    175
    Leuk Bevonden:
    0
    voorbedachte rade????? waar gaat dat over? ze zal nooit de intentie hebben gehad om die jongen te doden of wel soms? en al was ze het wel van plan dan is het doodslag. Moord met voorbedachte rade is net zoiets als bij theo van gogh, dat iemand een wapen regelt, uitzoekt waar diegene op dat moment zal zijn enz enz. ik denk niet dat die vrouw die ochtend heeft ged8: als ik mijn auto parkeer moet ik hem wel alvast in de achteruit zetten zodat ik degene die misschien wel mijn portier opentrekt en mijn tasje steelt kan overrijden!
     
  12. Flamingo

    Flamingo ********************

    Berichten:
    812
    Leuk Bevonden:
    1

    Das heel wat anders dan zitten ze niet aan mijn spullen. Ik heb ook ff gauw het topic doorgebladerd en kan er totaal niet mee zitten. Moet je maar met je klauwen van iemand anders z'n spullen afblijven. En de gasten die hier zeggen.. ik bel gewoon rustig de politie... YEAH RIGHT.... die hebben pas de volgende dag tijd voor je en je moet nog een afspraak maken ook. Als iemand wat van mij jat en ik heb de kans om erachter aan te gaan dan zal ik dat ook zeker doen... en het boeit mij niet hoe ik mijn spullen terug krijg op dat moment. Maar daar denk je op zo'n moment toch niet bij na
     
  13. Riddick

    Riddick --

    Berichten:
    735
    Leuk Bevonden:
    0
    De Telegraaf is de meest subjectieve krant ter wereld en is dus gewoon een oplage van de prive maar dan in krant vorm, en nee ik probeer hem geen hoofd boven te houden maar reageerde even op al die andere meningen. En je kan feiten niet neer geven :+. En als jij hem doodwenst dan wens je dus iedere crimineel dood, ongeacht hoe erg het misdrijf, you're a Madman |:- , ik keurde het niet goed alleen tasjes stelen met als gevolgd de dood :cool: Voel je je nu stoer dat je dat heb gezegd?

    Edit:
    Je weet niet of die vrouw het wel of niet met opzet heeft gedaan, tuurlijk is het bijna zeker dat ze het niet met opzet heeft gedaan maar je kan het nooit uitsluiten.
     
    Laatst bewerkt: 19 jan 2005
  14. SyKeS1

    SyKeS1 Avatarjattert

    Berichten:
    843
    Leuk Bevonden:
    6
    Weetje het ergste voor die vrouw is gewoon dat het haar overkomt. Ik geloof er gewoon niet in dat ze het expres deed. Dit was een willekeurige vrouw dus laten we er ook vanuit gaan dat deze willekeurig vrouw ook geen moordenaar is. Dit lijkt mij de meest voor de hand liggende optie. Maar stel dat ze hem aanreed met de gedachte zo pak ik hem of verwond ik hem. Zij heeft nooit gevraag om deze keuze wel of niet te maken. Wij zitten hier heerlijk minuten lang over na te denken maar zij moest het direct doen. En zonder alles te kunnen opverwegen maakte ze een keuze die de rest van dr leven kan veranderen. Dus hoe je het ook went of keert, Ali maakt alleen maar dingen stuk. Ik hoop dat hij al aan het branden is.

    En riddick, ik zeg niet dat iedere crimineel dood moet. Alleen laat het me absoluut koud nu omdat hij in dit geval zoals ik al zij een onschuldig persoon kapot maakt. Voel je je nu beter? _0/
    Edit: en om je nog even bij te scholen, als het voorbedachte rade zou zijn geweest zou ze dus voor dit hele gedoe al een band hebben gehad met Ali. Dat was niet zo, het gebeurde allemaal in 1 samenhangende actie. Dus dit is nooit voorbedachte rade. ;)
     
    Laatst bewerkt: 19 jan 2005
  15. Goiz

    Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.408
    Leuk Bevonden:
    38
    @ Riddick: hij heeft wel meer op zijn kerfstok dan alleen tasjes stelen hoor...
     
    Laatst bewerkt: 19 jan 2005
  16. Riddick

    Riddick --

    Berichten:
    735
    Leuk Bevonden:
    0
    Oh dus dan is het wel gerechtvaardigd dat hij dood is. :eek: ?
     
  17. SyKeS1

    SyKeS1 Avatarjattert

    Berichten:
    843
    Leuk Bevonden:
    6
    nee maar wel lekker.
     
  18. Goiz

    Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.408
    Leuk Bevonden:
    38
    dat bedoel ik er niet mee maar ik snap je reactie. Maar ik ben het met Sykes eens; het laat me koud.
     
  19. Riddick

    Riddick --

    Berichten:
    735
    Leuk Bevonden:
    0
    Goeie mij bijscholen 8) O-), heb ik uberhaupt iets gezegd met:"voorbedachte rade"erin dan, lezen jongen dat noem je bijscholen.
     
  20. Riddick

    Riddick --

    Berichten:
    735
    Leuk Bevonden:
    0
    Het laat hem niet koud, hij vindt het wel gerechtvaardigd, want als je het lekker vind = het dus goed en dus vindt hij het gerechtvaardigd.
     

Deel Deze Pagina