Ik denk dat je zijn dood eigenlijk ook niet als een 'straf' kunt zien die is opgelegd. Hij is dood door een ongeluk, maar aangezien hij geen frisse kerel is en hij een vrouw overviel zie ik het persoonlijk als een terechte straf ofwel een ironische samenkomst van omstandigheden. Jammer voor hem, maar mijn dag werd een stuk fleuriger.
Dat van die vrouw weet ik niet. Als zij die gasten echt klem wilde rijden om ze te stoppen vind ik dat ze een lintje moet krijgen. Als ze zoiets had van ik rij ze dood dan zou dat wel erg drastisch zijn, maar misschien flipte ze door wat haar overkwam. Je weet zelf ook niet wat jij zou doen in zo'n situatie. wanneer zij dus oprecht die gasten aanreed vind ik dat zij slachtoffer en dader tegelijk is en daarom hoop ik dat ze nooit de binnenkant van een cel zal zien. Haar intenties kun je nooit achterhalen. Dat ze het achteraf beter niet had kunnen doen is wel duidelijk. Omdat je nooit kan weten wat ze dacht geef ik haar de voordeel van de twijfel in deze situatie...jammergenoeg werkt het nederlands recht niet zo simpel.
Laatst bewerkt: 20 jan 2005