1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

tasjesdief krijgt bedrijfsongevalletje!!

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door beuker(sr), 18 jan 2005.

1. Glue

Glue The Great Cornholio

Leuk Bevonden:
    2
    @ Sykes. Je bedoelt zoiets.

'Marokkaan moet zelfbeklag staken'
    Van onze verslaggever Iñaki Oñorbe Genovesi

AMSTERDAM - Marokkanen zijn geen slachtoffers. Ze zitten niet in de verdomhoek. Daarom moeten ze volgens Halim el Madkouri van multicultureel instituut Forum ophouden de samenleving overal de schuld van te geven.

Maar zijn landgenoten luisteren niet, weet hij. Weer zeggen Marokkanen op straat zich niet welkom te voelen. Weer roepen ze dat ze het meer dan zat zijn. Ditmaal is de gewelddadige dood van de vermoedelijke tasjesdief Ali el B. (19) voor hen het bewijs dat Marokkanen in Nederland groot onrecht wordt aangedaan.

El Madkouri: 'Onzin natuurlijk. Want de vrouw die hem heeft aangereden heeft echt niet gedacht: hé een Marokkaan! Die ga ik vermoorden. Marokkanen zitten in een vicieuze cirkel van frustratie en ongenoegen. Daardoor hebben ze continu het gevoel slachtoffer te zijn.'

Hij zag het ook woensdag bij de presentatie van het Marokkaans manifest van het boze ex-GroenLinks-Kamerlid Mohammed Rabbae en tientallen Marokkaanse organisaties. Rabbae is voor sociale cohesie en burgerschap omdat Marokkanen in toenemende mate zouden worden gemarginaliseerd.

Volgens El Madkouri benadrukken Marokkanen steeds vaker hun etnische achtergrond. En identificeren zij zich bij incidenten met Ali el B. of andere Marokkanen die in hun ogen slachtoffer zijn van de negatieve beeldvorming. 'Want ze zijn ervan overtuigd dat wat vandaag Ali overkomt, hun morgen kan overkomen.'

Ook Driss el Boujoufi van de Koepelorganisatie van Marokkaanse Moskeeën wijt de emotionele uitbarstingen van Marokkanen aan de negatieve publiciteit. 'Maar voor een deel hebben ze zelf aan dit negatieve beeld bijgedragen. Het wordt tijd dat Marokkanen voor de spiegel gaan staan en hun eigen minpunten erkennen.'

Maar dan moeten Nederlanders ook erkennen dat slechts een deel van de 350 duizend Marokkanen in Nederland overlast veroorzaakt, zegt El Boujoufi stellig. En Nederlanders moeten de Marokkanen helpen, benadrukt El Madkouri. 'Zelf zijn ze niet in staat uit die vicieuze cirkel van emoties te komen. Althans niet op de korte termijn. Bovendien missen Marokkanen echte leiders die bij incidenten rede kunnen laten doorklinken.'

Hij looft figuren als burgemeester Cohen, wethouder Aboutaleb of rapper Ali B die Marokkanen oproepen het hoofd koel te houden. 'Daar heb je meer aan dan al die nutteloze oproepen aan Marokkaanse ministers of zelfs de Marokkaanse koning. Daarmee geef je alleen maar aan: jullie zijn een minderheid. En denken de Marokkanen: wij zijn met minder, dus slachtoffers.'

Ook GroenLinks-Kamerlid Azough pleit voor rust en rede. Incidenten waarbij Marokkanen zijn betrokken leiden nu te vaak tot hysterische en emotionele taferelen. 'Marokkanen moeten niet direct allerlei wilde verwijten maken. Maar Nederlanders moeten ook niet gelijk met het vingertje wijzen. In het berbers heb je een gezegde: als de steppe in brand staat, moet je blussen. En niet aanwakkeren.'

2. SabZero NL

SabZero NL Sexyback

Leuk Bevonden:
    5
    Mooi als ze denken dat hun onrecht wordt aangedaan, donder dan op
    Je hoeft hier niet te zijn.

3. SyKeS1

SyKeS1 Avatarjattert

Leuk Bevonden:
    6
    Nederland spreek (door een enquete van dh de Hond) en daar ben ik blij om...vooral om de uitslag. Nederland is in mijn ogen nog niet helemaal gek geworden

rtlnieuws

edit:
    @ glue,

Ik weet zelf niet of dit op die manier speelt binnen de marrokaanse gemeenschap. Ikzelf krijg wel het gevoel idd dat dit zo is. Als ik de reacties kijk in het nieuws van marrokaanse mensen na dit ongeluk dan krijg ik een beetje de kriebels van hoe ze 'ons' weer de schuld weten te geven. Alsof die vrouw een marrokaan heeft gedood omschreven ze het. Als er uberhaupt al sprake is van opzet dan heeft ze nog altijd een dief gedood, wtf maakt ras in dat geval nou uit?? Helemaal debiel vond ik 1 reactie die dit met Theo van Gogh wist te vergelijken. In haar ogen was een stille tocht dus normaal en ze suggereerde dat als het tegenghouden werd dus weer 'oneerlijk' zou zijn |:-

Laatst bewerkt: 21 jan 2005
  4. rikkel

rikkel Umm Kulthum

Leuk Bevonden:
    1
    Dan voeren we toch de doodstraf in. Is precies het zelfde.

Ze nam het recht in hand door hem aan te rijden. Die jongen was niet op slag dood maar ze rood door tussen een boom, ze kon zeker niet stoppen.

Die jongen steelt hij is een crimineel.
    Die vrouw doodt zij is een moordenares.

Dat zijn de feiten. Wie dood is slecht, wie steelt is ook slecht.

5. SyKeS1

SyKeS1 Avatarjattert

Leuk Bevonden:
    6
    tuurlijk rikkel, precies hetzelfde. |:-

Laatst bewerkt: 21 jan 2005
  6. beuker(sr)

beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

Leuk Bevonden:
    3
    lmao.....moest ff lachen om je signature sykes :+

7. rikkel

rikkel Umm Kulthum

Leuk Bevonden:
    1
    Tuurlijk is dat hezelfde, ze nam het recht in eigenhanden. Rechters beslissen in dit land. Bevalt het je niet zoek je een ander land Sykes. Ze heeft iemand vermoord! Hij stal hij verdient een vet proces, en die vrouw ook.

8. beuker(sr)

Leuk Bevonden:
    3
    ze loopt weer gewoon los op straat.......aldus besloten door alle mensen die er echt verstand van hebben.

9. rikkel

rikkel Umm Kulthum

Leuk Bevonden:
    1
    Voorwaardelijk, als je weet wat dat betekent.

10. Slurpgeit

Slurpgeit Moderator XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    7
    Ja, niet in de gevangenis..

11. nusti

nusti Wannabe Diefast

Leuk Bevonden:
    7
    weer even een reactie....even helemaal buiten het allochtoon verhaal om....
    de vrouw moet gewoon berecht worden...waarom? Heel simpel, wat ze heeft gedaan mag niet volgens de wet....daar staat elk gevoel buiten....en ja, ik snap dat ze het gedaan heeft, maar heel clean bekeken doet dat er niet toe.
    Ook het verhaal dat ze het niet expres heeft gedaan en daarom niet vervolgd hoeft te worden is kompleet onzin. Als er een ongeluk gebeurt ergens dan zal dat zelden expres zijn, maar toch zal er een schuldige zijn die vervolgd kan worden....waarom? omdat er een wet is.
    En als ze die vrouw vrij laten en dus eigenlijk nog een schouderklopje geven, is dat een enorme vrijbrief voor mensen om hele rare dingen te gaan doen.
    Bij mij rijdt er regelmatig een groepje scooters behoorlijk hard door de straat en mijn buren vinden dat echt niet leuk....de brommers zijn opgevoerd dus zijn die kids "crimineel" volgens de wet...als ik ze van hun brommertje afsla dan mag dat dus schijnbaar....de buurt zal blij zijn dat ze hun kinderen weer op straat kunnen laten spelen, maar ik denk dat ik toch netjes in de bak beland....
    Ik hoop dat jullie de vergelijking een beetje begrijpen en nogmaals: Ik begrijp de vrouw kompleet....(ik zou het niet hebben gedaan) en ik zal ali geen seconde missen of een traan om laten, maar om excessen te voorkomen, moet zij gewoon voor de rechter verschijnen....

12. Bazzie

Bazzie Street Triple RRRR

Leuk Bevonden:
    3
    Lol, vermoorden is wat anders dan doden he, dus meneer laat de rechter maar beslissen laat dan ook der echter beslissen of ze hem heeft vermoord of alleen gedood, wise-ass.

13. mars15

mars15 Guest

prachtig wat ze gedaan heeft

hopelijk was het een pijnlijke dood

14. Bazzie

Leuk Bevonden:
    3
    Uhuh, je bent pas crimineel als je een misdaad pleegt die volgens de wet strafrechtelijk moet worden vervolgd en indien schuldig een aantekening in je strafblad krijgt, opgevoerde brommers vallen hier niet onder. Verkeerd voorbeeld dus.

15. nusti

nusti Wannabe Diefast

Leuk Bevonden:
    7
    daarom staat het ook tussen aanhalingstekens, maar ik neem aan dat je wel begrijpt wat ik bedoel...ook al klopt het voorbeeld niet helemaal naar je zihn....

16. Bazzie

Leuk Bevonden:
    3
    Ik snap wel wat je bedoeld maar ik vind je voorbeeld niet geheel gepast bij deze situatie.

17. beuker(sr)

Leuk Bevonden:
    3
    lol

dat niet alleen,maar ook gewoon thuis,bij de kids,s'avonds aan tafel aan de warme hap,lekker in haar eigen bed.....wellicht voorwaardelijk..maar 't is mooi wel zo.

ik krijg er gewoon een warm gevoel van.

18. Hordo

Hordo Wormen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    21
    Laat de familie van Ali el B die vrouw ook nog maar een schadevergoeding betalen voor haar kapotte auto en emotionele schade. Ze verdient een premie, eindelijk iemand die niet zomaar haar tasje laat stelen en later bij de politie te horen krijgt dat er helaas niets is wat ze kunnen doen. Gewoon erachteraan rijden en dit soort waardeloze schoften proberen aan hun verstand te brengen dat dit niet kan. Dat die gast dan op zijn bek gaat en wordt aangreden, risico van het vak. Hij begon met vluchten, hij had ook kunnen blijven staan en praten, maar hij maakte de keus van rennen en dus moest deze vrouw om hun te kunnen aanspreken wel achter ze aan. Helaas kon dit alleen achteruit want de straat is smal.

Die stille toch is echt vet asociaal, dat er gewoon honderden mensen meelopen??? Ze moeten een vreugde tocht houden voor die vrouw.

19. Elgee

Elgee Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Ben ik met je eens.
    Maar in dit geval is er geen stille tocht geweest. Er is wel een herdenkingstochtje geweest, die naar de moskee ging en daar werd dan een herdenkingsdienst voor de familie gehouden.

20. Hordo

Hordo Wormen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    21
    Alsnog snap ik niet wat honderden mensen daar zoeken, doen die mee uit principe, of is het daar gewoon een mega grote inteelt van honderden mensen?

Deel Deze Pagina