1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

tasjesdief krijgt bedrijfsongevalletje!!

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door beuker(sr), 18 jan 2005.

1. BUZZA

BUZZA dit is mijn internet

Leuk Bevonden:
    0

Tja dat zou ik waarschijnlijk ook doen maar het feit blijft wel dat jij dan door justitie word aangeklaagd voor moord.

2. geertbargeman

geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

Leuk Bevonden:
    308
    Of je gaat op een plek zitten waar niets te halen valt. Inbrekers zijn op zoek naar dingen met waarde. Ze proberen daarna zonder sporen weg te gaan. Als jij, met je familie en mobiel, in de garage gaat zitten, dan kan de politie direct komen. Als je de inbreker schiet, ben je nog lang niet jarig.

3. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11

Ze moeten uit mijn huis blijven , niet meer en niet minder.
    Willen ze wel binnenbreken dan kiezen ze zelf voor de gevolgen en krijgen ze kokend lood door hun stroot zoals ze bij ons zeggen , en dat van zelf crimineel dat raakt me niet ik heb in het leger vroeger ergere dingen zien gebeuren.

4. BUZZA

Leuk Bevonden:
    0
    Maar je bent het wel met me eens dat je dan wel voor je daden berrecht kunt worden?

5. geertbargeman

Leuk Bevonden:
    308
    Maar als ik het goed begrijp, wil je wel zo'n 15/20 jaar zitten om dieven uit je huis te houden? En hoe zie je dan de terug keer in de samenleving na die 15/20 jaar die je gezeten hebt? Iedereen kijkt je met de rug aan omdat je een moordenaar bent. Tja... tis net wat je kiest.

6. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11

Hoe oud ben je als ik vragen mag?
    Wel ik ben 48 en ik kan niet tergelijker tijd overdag gaan werken en s'nachts
    gaan zitten waken tot ze komen, en als die inbreker in mijn huis ligt zal me niets gebeuren want daar hoeft hij helemaal niets te zoeken.
    Als hij op de oprit of tot in de tuin geraakt, tja dan moet ik hem laten lopen want daar mag ik hem niet meer neerschieten , maar in huis wel.
    edit : voor verdedigen bij nacht van je huis kun je niet zwaar gestraft worden, en als het moet ja en waarom niet.
    Het gaat hier om het principe dat je van andermans eigendom je handen moet afhouden.

Laatst bewerkt: 22 jan 2005
  7. geertbargeman

Leuk Bevonden:
    308
    Mag je in Beligie ongestraft iemand in je eigen huis neerschieten, zonder enige gevolgen? Geloof daar niet alles van :confused:
    Ben overigens net 18 geworden :) Heb nog een lang leven voor de boeg, tenminste als de samenleving dat toestaat _0/

edit:/ Natuurlijk vind ik dat je van andersman spullen af moet blijven. Maar dat betekend niet dat jij hem/haar van zijn/haar leven mag beroven

8. Barbatruuk

Barbatruuk huub huub huub

Leuk Bevonden:
    2
    Ik vind dat svennies op sommige punten best gelijk heeft. Als er iemand 's nachts ongevraagd en ongewild in m'n huis komt en ik sta voor 'm met een pistool in m'n poten, dan zal ik denk ik wel proberen hem onschadelijk te maken. En als hij daar dan dood bij gaat, dat is dan zijn eigen domme schuld. Ik noem het zelfverdediging. En dan ben ik echt niet zoveel crimineel als hij is, dat is een hoop gelul. Die gast kon voor hetzelfde geld een moordenaar zijn die het op onze levens had gemunt.

9. Nijmegendabest

Nijmegendabest Registered User

Leuk Bevonden:
    0
    wil je hiermee zeggen dat als je binnen iemand vermoord je geen 15/20 jaar hoeft te zitten omdat het 'mag'. en er buiten, achtervolgend zou je het niet doen

10. BUZZA

Leuk Bevonden:
    0
    Daar gaat het ook niet over, ik snap best wel dat je je huis en familie wil beschermen. Maar de staat ziet dit als een onwettige daad en je begaat gewoon een strafbaar feit waar je voor de gevangenis in kunt draaien.

11. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11

Waarom , het is nacht en halfduister in huis en ik weet niet of die inbreker bewapend is en dan moet ik dat eerst niet vragen maar direct tot actie overgaan .
    Wie gaat bewijzen dat ik een engeltje heb neergeschoten , namelijk engeltjes breken niet in hardwerkende mensen hun huizen om alles van waarde te stelen.

12. Barbatruuk

Leuk Bevonden:
    2
    Ok. Maar vind je dat het rechtssysteem moet worden aangepast zodat dit soort gevallen wél worden toegestaan?

13. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11

Je wapen wordt wel in beslag genomen en je wordt wel ondervraagd , maar als je kan bewijzen dat je hem in het donker niet al te goed hebt kunnen zien
    of hij gewapend was en hij binnen het huis gevonden is dan kunnen ze je namelijk niets doen , want jij mag je eigen bezit verdedigen met alle middelen.
    Weet je ,uiteindelijk werkt iedereen om er beter van te worden, het gaat niet op dat jij moet werken zodat de inbrekers op jou kosten rijk worden.

14. geertbargeman

Leuk Bevonden:
    308
    Volgens mij moet je lekker je kamer op slot doen. Dan met je mobiel de politie bellen, en niet als een "held" naar beneden rennen om met opset die inbreker wat aan te gaan doen.

15. BUZZA

Leuk Bevonden:
    0
    Tja, dat ben ik dus de hele tijd aan het afwegen. Ik bedoel je moet toch ergens een lijn trekken. Kijk het is natuurlijk logisch dat je je familie beschermt, dat doe ik zelfs met mijn blote handen. Maar er zijn gewoon situaties waar je bij zo'n wet misbruik zou kunnen maken van de situatie. Het word natuurlijk allemaal goed onderzocht (alhoewel je daar aan kunt gaan twijfelen naar al die opgeloste zaken van Peter R de Vries) maar ik heb er een beetje dubbel gevoel over.

16. Barbatruuk

Leuk Bevonden:
    2
    Maar je weet toch niet dat het een inbreker is? Je weet toch niet of hij wel of niet gewapend is? Tuurlijk, het beste is dat je helemaal niks doet, je er heelhuids van afkomt en alles terug krijgt van de verzekering. Maar stel je nou voor dat je kinderen in een andere kamer liggen, je moet wel gaan kijken of alles goed met ze is. Misschien zijn de dieven of in het ergste geval moordenaars wel via daar naar binnen gekomen. Je móet in zo'n geval wel wat doen, en niet alleen de politie bellen. Je moet ervoor zorgen dat je gezin in veiligheid is, en als dat nou alleen kan gebeuren door die personen met geweld aan te pakken, tja....

/edit

Daar ben ik het mee eens. Er kan zeker misbruik worden gemaakt. Het zou zomaar kunnen zijn dat die vrouw in die auto die jongen eens flink wilde aanrijden, het liefst met dodelijke afloop. Dan krijg je allemaal van die gevallen met 'voordeel van de twijfel'. Maar je kan natuurlijk ook niet alles gewoon afstraffen. Een nette huisvader die nooit wat fout heeft gedaan en netjes zn belasting betaald en nou net de pech heeft om een dief met dodelijke afloop neer te schieten de hele straf te geven lijkt ook niet juist.

Het komt erop neer dat die dieven gewoon moeten opfokken, dus zullen wij allemaal gewoon niet die kant opgaan? Het is een begin:)

17. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11

Inderdaad als hij nog in je huis is heb je alle recht om hem uit te schakelen , maar als hij buiten geraakt moet je hem laten lopen.

18. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11

Jij begrijpt tenminste wat ik wil bedoelen , eerst de bescherming van je gezin en ten tweede niemand mag ongevraagd je huis betreden en ten derde kun je het niet riskeren om ze ongewapend tegemoet treden omdat je zelf niet weet of zij wel gewapend zijn en dit is de verschoningsgrond waarop je altijd zult vrijgesproken worden.

19. geertbargeman

Leuk Bevonden:
    308
    Ik begrijp heel goed wat je bedoeld, maar ik vind het niet de manier van handelen. Daarin verschillen we gewoon van mening en dat mag.... toch? :eek:

20. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11
    Dat mag zeker kerel , maar ik hoop dat je nooit een inbraak in je huis zal meemaken
    en dan dat machteloos gevoel hebt dat waar jij jaren voor gewerkt hebt binnen enkele minuten verdwenen is , plus het onveiligheidsgevoel dat je daaraan overhoudt.
    Dat je maandenlang 3 a 4 keer per nacht opstaat om alles nog eens te kontroleren of alles veilig is.
    Dan moet je eens bedenken dat je dan meer dan 1 keer meemaakt , en dan vraag je je af net zoals ik waarom????
    En als ze dan nog een keer binnen geraken dan zul je wel paraat zijn want zoals een belgisch politieker ooit zei "trop is te veel , en te veel is trop".

Deel Deze Pagina