1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

tasjesdief krijgt bedrijfsongevalletje!!

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door beuker(sr), 18 jan 2005.

1. mark145

mark145 maffiamaffia.nl

Leuk Bevonden:
    0

iemand die bij je inbreekt is altijd gewapend.
    want anders kunnen ze niet bij je inbreken.
    ze hebben altijd een schroevendraaier,coevoet of wat anders bij zich.
    en een coevoet op je kop doet ook best wel zeer.

2. Barbatruuk

Barbatruuk huub huub huub

Leuk Bevonden:
    2
    Maar nu geen je svennies gewoon meer gelijk, toch?

En trouwens, de dief kan ook gewoon een nagemaakte sleutel bij zich hebben, of een lockpick set. Altijd gewapend? Denk 't niet.

3. Nijmegendabest

Nijmegendabest Registered User

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind het ook niet de goede manier van handelen. Zo kun je je gezin, en jezelf alleen maar meer risico laten riskeren. Gewoon rustig blijven en vooral niet er tegenin gaan.

4. Ross

Ross The Father

Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk, (en ik zeg denk omdat ik het nooit heb meegemaakt dus val me er niet op aan) dat een dief hard weg rend als je een pistool op zijn hooft zet, dus het schieten is een beetje overdreven. Dat je hem met een knuppel zijn benen breekt vin ik nog wel een beetje kunnen (had hij maar niet binnen moeten komen) maar dood schieten gaat veel te ver. Wie ben jij om iemands leven te nemen?? oke hij komt jou huis binnen en hij steelt jou spullen maar zijn spullen meer waard dan een mensen leve? ik denk het niet.

5. SyKeS1

SyKeS1 Avatarjattert

Leuk Bevonden:
    6
    Ja maar in dit soort gevallen zit soms een dunne lijn. Ik ben het met je eens, iemand doden gaat te ver, maar wat als je hem slaat omdat je je rot schrikt, dit moet kunnen toch? Maar nu dondert hij van de trap, dood. Kleine kans...maar nu ben jij ineens wel de moordenaar zo als jij zegt en dan is de actie weer helemaal fout. Terwijl het misschien niet je bedoeling was die inbreker zo erg te verwonden.

Probeer deze casus is te vertalen naar die vrouw in de auto, vind je haar dan nog steeds een moordenaares?

6. rikkel

rikkel Umm Kulthum

Leuk Bevonden:
    1

Dan was die vrouw ook te ver gegaan! Zij moet gewoon berecht worden net zoals iedereen in dit land.

7. SyKeS1

SyKeS1 Avatarjattert

Leuk Bevonden:
    6
    HAHAHAHA, ze moet berecht worden net zoals IEDEREEN!! ja mensen, iedereen is een boefje! 8)

Ik vond haar gedachte om erachteraan te gaan terecht (en ook niet in strijd met de wet overigens!). Ik vind het erg voor haar dat ze daarbij perongeluk die crimineel om het leven bracht. Als ze dus berecht wordt dan moet ze dat hoogstens voor het nemen van een onaanvaardbaar risico. En nooit voor doodslag (en helemaal al geen moord uiteraard, en jij loopt mij uit te leggen hoe het nederlandse recht werkt _0/ ) zoals jij het meteen zo lekker zwart wit weet te brengen. Daarvan is imo geen sprake. Aangezien ze in 'dezelfde actie' ook slachtoffer was van een overval vind ik dat als ze overgaan tot aanklagen zwaar rekening moeten houden met het feit dat zij gedupeerd werd. Ik hoop niet dat het zo ver komt, maar je weet maar nooit in dit kleine batavierenlandje af en toe.

En je had me beloofd Homerus te gaan lezen. Waarom ben je er dan nog? :'-(

Laatst bewerkt: 23 jan 2005
  8. Ross

Ross The Father

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb haar ook nooit een moordenaares gevonden, En jah ik denk dat je hem enig "letsel" mag toe brengen, maar je moet wel ff oppassen dat je hem dus niet van de trap af laat flikkeren. Of neem een camera mee als je een inbreker hoort dan heb je zijn gezicht misschien ook nog op camera, en je kan bewijzen dat je hem niet expres van de trap af sloeg.

9. SyKeS1

SyKeS1 Avatarjattert

Leuk Bevonden:
    6
    ja, maar om die hele intentie draait het dan helemaal in de rechtbank. Wanneer jij hem echt uit een schrikbeweging slaat dan heb jij hem echt nooit willen doden. Je bent dan ook gewoon geen moordenaar. Maar zou jij daarvoor dan wel 10 jaar moeten zitten? Ik zou dat echt verschikkelijk vinden als dat met iemand gebeurt die ik ken. Een in princiepe goed persoon wordt door het toedoen van een crimineel (inbreker tasjesdief whatever) voor een keuze gesteld die je in een seconde moet maken. En die keuze die zelfs nog geeneens bedoel was om serieus letsel aan te doen bij de crimineel in kwestie zou dus even je hele leven in puin gooien + je hebt nog kans de bak in gemietert te worden. Daarom vind ik de mensen hier ook erg kort door de bocht die zo iets hebben van: moordenaaR! opsluiten en sleutel weggooien!! |:-

10. rikkel

rikkel Umm Kulthum

Leuk Bevonden:
    1
    Sykes moet zijn paardenkleppen af doen. Nederland heeft het Menselijk recht ondertekend en daarin staat dat je niet iemand mag dood maken, uitzondering van het leger in actie. En blijf maar zeggen wat je wilt ze heeft iemand dood gemaakt pubt. Ik hoop dat de rechter haar een goede straf geeft zoniet dan kan jij de nederlandse vlag uit je kamer hangen.

En wat betreft mijn boek, dat is uitgelezen.

11. SyKeS1

SyKeS1 Avatarjattert

Leuk Bevonden:
    6
    Oke, als jij dat vierkante projectiel uit je reet haalt. It's making you cranky! :eek: Wanneer jij je koran misschien ooit eens uit je raam gooit omdat je er genoeg van hebt ofzo en iemand krijgt dat boek op zijn hoofd en sterft dan hoef je echt niet voor 10 jaar de bak in fijne knul. En je bent ook niet per se slecht, dat ben je al om andere redenen ;) . Door een ongeluk heeft zij iemand doodgemaakt idd, maar waar de vraag wel ligt is of er intentie was. Punt uit. Maarja, als het aan jou lag pleurde we haar in een gevangenis en gooien we de sleutel weg om daarna gezellig naar een jihad bijeenkomst te gaan. _0/

12. DarkSoldier

DarkSoldier Sniper

Leuk Bevonden:
    3
    als ik eerlijk ben interesseert het me niet of ze het wilde of dat het per ongeluk was. Als iemand toch ziek genoeg is om bij je in te breken, jouw eigen huis waar ie gast nikx te zoeken heeft, dan vind k dat je em zo dood mag maken als je zelf wilt. En dat je dan een medaille krijgt omdat je een crimineel hebt doodgemaakt.

13. SyKeS1

SyKeS1 Avatarjattert

Leuk Bevonden:
    6
    vind ik weer wat ver gaan, ben bang dat je dan van die Amerikaanse tafferelen krijgt. Maar we zijn het er in ieder geval over eens dat de vrouw in het voorbeeld niet de Dader is, maar gewoon slachtoffer van een veelplegende idioot. Laat dat voorop staan. :{

14. rikkel

rikkel Umm Kulthum

Leuk Bevonden:
    1
    Waarom moet je me geloof erbij halen? Is dat soms een vorm van spanning voor je?
    Beledig me maar op andere fronten daar kan ik veel beter tegen.

Ik wil wel zien wat de rechters ervan vinden. Als de rectzaak voorbij is dan zal ik me bij die straf neerleggen.

15. SyKeS1

SyKeS1 Avatarjattert

Leuk Bevonden:
    6
    Tja, ik vind het niet fijn om keer op keer onterecht als kaalkop te worden beschilderd die met zn lul op zn toetsenbord ramt en dat ik allemaal nationale dingen op me kamer heb hangen. Dus hang aub niet zo het slachtoffer uit. Jij maakt voor mij enige discussie vanaf het begin van deze thread haast onmogelijk omdat je alles op racisme van mijn kant gooit. Raar, aangezien ik toch echt aangaf het hier om dader vs slachtoffer ging en NIETS anders. Dus ik een kaalkop?...nouja, dan maar van die lekkere goedkope opmerkingen maken waar kaalkoppen volgensmij wel heer en meester in zijn (zolang er niet veel over nagedacht moet worden heh ;) ) Ik ben net zo benieuwd over wat er gaat gebeuren, maar ik ga me nergens bij neerleggen. Voor mij wordt het een kwestie van gerechtigheid of een gigantische ergernis betreffende waar het met Nederland naartoe gaat...

16. beuker(sr)

beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

Leuk Bevonden:
    3
    dan zeg ik...dont bring your "schroevendraaier" to a gun fight.

je denkt toch niet als ik merk dat beneden mijn halve huisraad wordt gejat door en of meerdere personen dat ik zonder gereedsschap naar beneden ga.
    weet iig een ding wel....tis erop of eronder op dat moment of die gas(ten) nu 2 meter zijn of niet.......gekker kan je me niet krijgen.

17. Ross

Ross The Father

Leuk Bevonden:
    0
    Als ze bij mij binnen komen en mijn stereo stelen sla ik ze neer maar als ze aan mijn xbox komen sla ik hun benen onder ze uit. komnou een beetje mijn heiligdom binnen komen....

18. Berrie

Berrie Nakkie d'r bij?

Leuk Bevonden:
    0
    Jah daar moeten ze inderdaad afblijven.

19. nusti

nusti Wannabe Diefast

Leuk Bevonden:
    7
    bron: nu.nl

Oftewel die vrouw heeft gewoon een stomme actie gedaan (al meerdere keren) en moet er gewoon voor boeten.....het recht in eigen handen nemen is nooit een goed idee, ook al begruip ik wel dat je over de zeik bent als je tas wordt gejat....

20. SyKeS1

SyKeS1 Avatarjattert

Leuk Bevonden:
    6
    Dit hele verhaal is trouwens nogmaals in herhaling gebeurt. Er was een busschuaffeur die een zwartrijdende crimineel in de houtgreep pakte omdat deze ervandoor wilde gaan...viel het lulletje flau. Wordt de chauffeur aangeklaagd. Echt dikke bullshit, helemaal als je weet dat de jongen nog gestolen waar bij zich had ook. Ik zal ff kijken of ik nog een bron kan vinden. Was een aantal weken geleden gebeurt.

Deel Deze Pagina