tasjesdief krijgt bedrijfsongevalletje!!

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door beuker(sr), 18 jan 2005.

  1. Orcrist

    Orcrist XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.297
    Leuk Bevonden:
    8
    Uhm bekvechten doen we over pm. Hier wordt gediscussieert.
     
  2. Riddick

    Riddick --

    Berichten:
    735
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zeg al niks meer, Mod _O_
     
  3. nusti

    nusti Wannabe Diefast

    Berichten:
    507
    Leuk Bevonden:
    7
    Ik heb nu even op mijn gemak dit topic doorgelezen en hoewel ik eigenlijk voorgenomen had om niet te reageren, kan ik het helaas niet laten....
    Ik sta er versteld van hoe makkelijk mensen het normaal vinden om het recht in eigen handen te nemen....."het is die gasten hun eigen schuld, dit hebben ze verdient, hadden ze maar van het tasje af moeten blijven enz." En ja, het is klote dat er mensen bestaan die zomaar spullen van iemand anders jatten, vernielen enz. Maar dat wil niet zeggen dat je het recht hebt om die mensen iets aan te doen, zeker niet om iets materialistisch als een tasje. Als mijn tas wordt gejat met mijn knip erin met pasjes credit card enz, is dat heel vervelend, maar geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om die persoon te gaan achtervolgen, voor hetzelfde geld heb ik een mes tussen mijn ribben. Laat de pasjes blokkeren en zorg dat je je tas niet te opzichtig in de auto legt ofzo. In mijn ogen is die vrouw niet echt slim bezig geweest door ze te gaan volgen. Had gewoon de politie gebelt of wat dan ook. Nu is ze zelf de klos....dom, dom ,dom....
    Als je van mening bent dat dit gerechtigheid is dat zo'n gast overreden wordt door een vrouw die wraak wil nemen (ik weet het, het is speculatief, maar het wordt hier wel gesuggereerd) dan ben jij degene die in het verkeerde land zit en vind ik je een eng persoontje....
     
  4. Riddick

    Riddick --

    Berichten:
    735
    Leuk Bevonden:
    0
    _O_ *) _O_ *) _O_
     
  5. ErroX

    ErroX Active Member

    Berichten:
    5.059
    Leuk Bevonden:
    2
    zoveel? Het is het leeuwendeel..
    Er is een kleine groep die het voor de rest verpest.

    Ik wilde nog iets zeggen maar ben het alweer kwijt:mad:
     
  6. Goiz

    Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.408
    Leuk Bevonden:
    38
    ben het niet helemaal met je eens nusti. Er zijn zat mensen die wel achter hun spullen aangaan. Ik zou het ook doen. Ik zou niemand omver rijden denk ik, maar ik zou zeker wel eerst zelf proberen mijn spullen terug te halen. De politie doet er toch vrij weinig aan.

    Voor alle duidelijkheid. Ik ben niet van mening dat het gerechtigheid is dat die gozer dood is. Maar ik wel van mening dat het z'n eigen domme schuld is.

    Heel simpel: Er bestaan gekken die dingen van andere mensen stelen, er bestaan ook gekken die andere mensen platrijden als dat bij hun gebeurd. Hiermee zeg ik dus niet dat die vrouw dat was.. Maar hiermee zeg ik dat als je als maatschappij rekening moet houden met mensen die je tas kunnen stelen ("niet te opzichtig neerleggen"), moeten criminelen ook maar rekening houden met dat ze een keer de verkeerde kunnen treffen :)

    /edit

    Ik heb alleen gezegd dat ik dit meende op het nieuws gehoord te hebben, weet het niet zeker he.., van die boom.. Of is het inmiddels bevestigd door iemand.
     
    Laatst bewerkt: 18 jan 2005
  7. Elendill2003

    Elendill2003 For those who gave

    Berichten:
    943
    Leuk Bevonden:
    0
    Jah ik had et ook gehoord, goed van die vrouw maar hij had niet dood gehoefen. dats wel echt kut.
     
  8. nusti

    nusti Wannabe Diefast

    Berichten:
    507
    Leuk Bevonden:
    7
    En hoe zou je dat willen doen...door vriendelijk te vragen? Of wordt je dan het onderwerp van de volgende stille tocht....Ik weet dat het frustrerend is, maar je bereikt er zo weinig mee door er zelf op af te gaan....Ik heb het iets te vaak gezien dat mensen met hun grote mond zeiden dat ze het wel even op zouden lossen en helemaal afgetuigd werden.

    Ik heb meer het idee dat het die vrouw haar schuld is......hoe jij het zegt is dat het zijn eigen schuld is, omdat hij het tasje heeft gestolen. Dus vind je het terecht, toch?

    En is de een beter dan de ander? Als je een crimineel vermoord, ben je nog steeds een moordenaar....
    Ik ben van mening dat je je spullen gewoon goed in de gaten moet houden....geef ze de kans niet om te jatten...
     
  9. Riddick

    Riddick --

    Berichten:
    735
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat bedoel ik, ben soms beetje onduidelijk :+
     
  10. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    Ja natuurlijk. Laat jij je maar lekker beroven en weet ik wat allemaal. Sorry hoor, maar ik heb het recht om mijn bezittingen en dierbaren te beschermen. Natuurlijk is dit voorval niet de bedoeling, en ik hoop echt dat het niet haar bedoeling is geweest om ze daadwerkelijk aan te rijden.

    Ik ben zelf tweemaal beroofd en bij een van die berovingen ben ik neergestoken door een stel van die criminelen. Waarom? Omdat ik mijn spullen niet af wilde geven. Ben ik dan dom? Misschien wel, maar die mensen die eromheen stonden te kijken en niets deden vind ik nog veel dommer. Wie ben jij om mensen die wel wat doen dom te noemen?

    Tegen mij werd gezegt dat het mijn eigen schuld was, ik had me gewoon moeten laten beroven net als de rest van Nederland en niet tegenstribbelen. Mensen zoals jij zorgen ervoor dat criminelen steeds brutaler worden omdat ze weten dat niemand wat durft te doen. Zolang je met je oogkleppen op blijft rondhobbelen en met jou velen anderen in dit land, zal die cyclus nooit doorbroken worden en zal de criminaliteit alleen maar toenemen en verharden.

    Ik kies ervoor om niet als een of ander weerloos schaap door het leven te gaan en jij?
     
    Laatst bewerkt: 18 jan 2005
  11. Goiz

    Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.408
    Leuk Bevonden:
    38
    Moeilijk in te leven in zo'n situatie eigenlijk. Ik zou het eigenlijk niet weten. Maar als zo'n gast in z'n eentje zoiets doet ben ik wel van plan om even verhaal te halen.

    Niet terecht datie dood is. Maar wel z'n eigen schuld. Door het tasje te stelen heeft hij het balletje aan het rollen begracht. Dit is een oorzaak - gevolg verhaal. Helemaal het begin = stelen tasje = oorzaak. Dood = uiteindelijk gevolg. Dus: hij had van mij niet dood gehoeven (niet terecht), maar wel eigen schuld.

    De een is niet beter dan de ander. Ik ben van mening dat het jammer is dat je op je spullen moet letten in deze tijd. Maar ik ben het met je eens dat je er wel op moet letten. Is nou eenmaal niet anders hier. Trouwens, dat laatste stuk je wat je van mij quote, en wat je daarna als antwoord geeft heeft niet echt wat met die quote te maken imo.
     
    Laatst bewerkt: 18 jan 2005
  12. Riddick

    Riddick --

    Berichten:
    735
    Leuk Bevonden:
    0
    Dom is denk ik niet het juiste woord ik denk dat hij onverstandig bedoelde.
     
  13. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    En als jij gewoon in je auto zit, moet je je tas dus met zes rollen plakband aan je lichaam plakken? Sorry hoor, maar als ik in mijn auto zit verwacht ik ook niet echt dat iemand het lef heeft om mijn portier open te maken en mijn tas te jatten. Kom op nou man.
     
  14. the only ego

    the only ego linux hippie

    Berichten:
    1.655
    Leuk Bevonden:
    0
    das dus iets wat ik niet snap.Waarom ben je direct een weerloos schaap als je het recht niet direct in eigen hand neemt.Een tas staat in geen enkele vorm gelijk aan een leven.Eigen rechter spelen is iets wat niet mag en kan.Dat in jou geval mensen het "ik stond er bij en keek ernaa" syndroom vertoonde maakt jou niet in 1 keer dom.Maar iemand om het leven brengen om iets kleins als een tas......Deze mevrouw had nooit zover mogen gaan.Heel simpel

    rechtvaardigd dat dan dat deze mevrouw iemand van het leven berooft ?
     
    Laatst bewerkt: 18 jan 2005
  15. nusti

    nusti Wannabe Diefast

    Berichten:
    507
    Leuk Bevonden:
    7
    en jij wilt een oorlog gaan ontketenen...nee dat is slim.....
    En dat recht om je bezit te verdedigen....dat heb je dus niet....ook als slachtoffer heb je je aan de wet te houden.....ik vind het ook krom en ik ben het met je eens adt het niet eerlijk voelt, maar als je het recht in eigen hand gaat nemen dan gaat het helemaal mis, waar ligt de grens dan.....iemand heeft mijn band lek gestoken, dus steek ik hem maar lek?
    wat is een eerlijke straf voor iemand die je tas jat? doodrijden?
    Ik ben het met je eens dat er best meer politiecontrole mag zijn en blauw op straat, maar om jezelf neer te laten steken voor je spulletjes, dan ben je niet dom, dan ben je gek....als je spulletjes belangrijker vind dan je eigen leven dan spoor je niet....
     
  16. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    Dom of onverstandig is mij om het even. Ik ben eigenlijk nog bozer op die mensen die er naar staan te kijken en niets doen dan op degenen die mij hebben neergestoken. En dan komt iemand even vertellen dat dat dom is.

    Als ik ooit weer eens op het verkeerde moment op de verkeerde plaats ben, zal ik precies hetzelfde doen.
     
  17. Goiz

    Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.408
    Leuk Bevonden:
    38
    *Agrees

    @ only ego: Ik betwijfel heel erg dat deze vrouw bewust die gast heeft dood gereden hoor.

    *Waarschijnlijk komt het gewoon doordat ze vrouw is en niet goed kan autorijden. Maar dat is een hele andere discussie:)
     
    Laatst bewerkt: 18 jan 2005
  18. Riddick

    Riddick --

    Berichten:
    735
    Leuk Bevonden:
    0
    Nou het heeft toch een heel andere inhoud ;). Maar het kan soms onverstandig zijn om te reageren door te zeggen nee ik geef het niet, dan ben je geen weerloos schaap maar misschien wel verstandig, want het risico is dat degene die jou besteelt misschien wel een wapen bij zich heeft.
     
  19. the only ego

    the only ego linux hippie

    Berichten:
    1.655
    Leuk Bevonden:
    0

    mwah weet of je sbs hebt gezien ?Maar die auto lag zwaar in de kreukels.Ik vraag me echt af inhoevere dit "perongeluk" kan gebueren...
     
  20. Goiz

    Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.408
    Leuk Bevonden:
    38
    oke dan neem ik nu even aan dat het niet per ongeluk is gegaan.. Ik verdedig niemand.
    Ik blijf er wel bij dat het z'n eigen schuld is.
     

Deel Deze Pagina