1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

tasjesdief krijgt bedrijfsongevalletje!!

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door beuker(sr), 18 jan 2005.

  1. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    Nee, ik wil geen oorlog ontketenen. Het recht om mijn bezit te verdedigen heb ik dus wel, en dat heeft iedereen. Je mag iemand overmeesteren wanneer jij iemand ziet die iets doet wat niet mag. Dat staat toch echt in de wet en iedere burger mag dit doen. Ik weet dat je niet te ver kan gaan in het beschermen van jezelf en je bezittingen.

    Ik ben het met je eens dat er een grens moet zijn, dus als iemand je band lekt steekt lijkt het me niet nodig om die persoon neer te steken. Dat staat ook in de wet en lijkt me niet meer dan normaal.

    Het opkomen voor mijn dierbaren en bezitting noem ik nou niet het recht in eigen hand nemen maar juist het beschermen en opkomen voor datzelfde recht.

    En als jij vind dat de mensen die wel opkomen voor hun bezittingen en dierbaren gek zijn vraag ik me af wat jouw grens is. Ik wil nou eenmaal niet als een bang vogeltje in een hoekje gaan zitten als er iets gebeurd.

    Denk je nou echt dat ik mijn leven wil riskeren voor een paar schoenen of een discman? Natuurlijk niet, daar heb ik op dat moment niet aan gedacht. Toen ik dat mes zag was het al een beetje te laat. Ik ben van mening dat mensen zoals jij ervoor zorgen dat criminelen steeds verder gaan aangezien er niemand wat doet. Weet je hoe het voelt als je ziet dat er 50 man het zien en dat dezelfde mensen gewoon weglopen terwijl je daar omringt door een stel van die criminelen staat? Als je het weet hoor ik graag hoe dat voor jou voelde. Als er namelijk maar 4 of 5 personen er iets van hadden gezegd, dan had ik nu gewoon netjes 1 navel gehad in plaats van 2. Denk daar even over na voordat je iemand gek noemt.
     
  2. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    Deze mevrouw had het recht niet om ze dood te rijden maar ze had wel het recht om de daders te achterhalen en staande te houden. Wie zegt welke van de twee opties ze had gekozen? Ik weet het niet, maar jij ook niet..



    [/QUOTE]rechtvaardigd dat dan dat deze mevrouw iemand van het leven berooft ?[/QUOTE]

    Mijn post daarover ging over een post van Nusti over het beter op je spullen letten. Ik wilde aangeven dat dat makkelijk lullen is aangezien criminelen steeds verder gaan in hun praktijken. Dus jouw post is een beetje misplaatst.
     
    Laatst bewerkt: 18 jan 2005
  3. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    Ja, die mensen met hun grote mond waren waarschijnlijk de enige die wat deden. Daarom werden ze afgetuigd, de rest koos er namelijk voor dat het het risico niet waard was. Zeg nou zelf, als er 20 mensen staan en drie mannen slaan iemand helemaal in elkaar en die 20 mensen die er bijstaan gaan zich ermee bemoeien, denk je dan niet dat de 3 mishandelaren zich nog wel even bedenken alvorens door te gaan met de bezigheden? Ik denk het wel. Ik weet het, het is een droom en het zal nooit gebeuren. Maar ik vind het o zo jammer dat er weer iemand doodgeslagen wordt omdat we bang zijn en niet durven op te komen voor onszelf en anderen.
     
  4. nusti

    nusti Wannabe Diefast

    Berichten:
    507
    Leuk Bevonden:
    7
    Je hebt het recht om een burger arrest te doen en daar houdt het bij op.Dat houdt in dat je iemand mag vasthuoden totdat de politie komt om het over te nemen. En wat jij met opkomen voor je recht bedoelt begrijp ik niet zo....
    en wil je aub ophouden met: mensen zoals ik die ervoor zorgen dat blabla....je kent me niet en je weet al helemaal niet wat ik heb meegemaakt en ik ben het er 100% mee eens dat als je iets ziet gebeuren dat je er ook iets aan moet doen, in zoverre dat je het kan.
    Dat heeft ook niets met deze discussie te maken. Het gaat er hier om dat je niet je eigen recht in handen moet nemen en als er een of andere gek tegenover je staat die iets van je wil jatten, je het beter kunt geven dan heel stoer, of ondoordacht er tegen in te gaan en al zeker niet erachteraan gaan.
    Ik vind het heel vervelend voor je dat je dit hebt meegemaakt en dat niemand iets deed, maar dat is een heel ander verhaal en heeft niets met deze discussie te maken. Als je naderhand 1 voor 1 die gasten had opgezocht en afgemaakt dan wel....
     
  5. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    Ik bedoel dat wanneer ik beroofd word dat ik het recht heb om de dader(s) tegen te houden tot op zekere hoogte. Dat is het recht waar ik het over heb. De dame in kwestie heeft een persoon doodgereden (en dat keur ik zeker niet goed wanneer dit moedwillig is gebeurd), maar jij en ik weten beide niet wat haar doel geweest is toen ze achter de daders aanging. Wilde ze ze staande houden of wilde ze ze moedwillig iets aandoen wat niet in verhouding staat met de beroving? Ik weet het niet, dus om dan te oordelen dat zij fout zat vind ik wat voorbarig.

    Mijn verhaal heeft direct niet zoveel met dit verhaal te maken, maar indirect zeker wel. Ik wil hiermee aangeven dat we als maatschappij te gemakkelijk worden en te veel pikken. De dame in kwestie word door velen gezien als dom en ondoordacht omdat ze "het recht in eigen hand nam". Dat recht nam ik ook in mijn hand en wilde niet zomaar mijn bezittingen afgeven. Als gevolg daarvan heeft zij iemand doodgereden en ben ik neergestoken. Daar zit volgens mij weinig verschil in.

    Ik wil hiermee niet het zielige vogeltje uithangen, en zo voel ik me ook niet en dat ben ik ook niet (want ik kan nog altijd gewoon gamen haha ;) ). Ik vind gewoon dat de maatschappij ook schuldig is aan wat er in ons land gebeurt en de maatschappij zijn wijzelf.

    Maar je vind het wel nodig om mij dom en niet goed bij mijn hoofd te noemen terwijl je het fijne van het verhaal niet kent. Net zoals ik fout zat door te zeggen dat mensen zoals jij ervoor zorgen dat de maatschappij verloederd, zit jij imo fout door mij dom, ondoordacht, stoer of gek te noemen toch?
     
    Laatst bewerkt: 18 jan 2005
  6. StephaN

    StephaN Active Member

    Berichten:
    167
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zit nog steeds aan de hutspot ja heb je daar problemen mee? :+
     
  7. nusti

    nusti Wannabe Diefast

    Berichten:
    507
    Leuk Bevonden:
    7
    heb je ook gelijk in, ik was ook niet helemaal koosjer....al blijf ik erbij dat sommige mensen te ver gaan in het "verdedigen" van hun spullen. En met de maatschappij is het idd een beetje mis aan het gaan en ik ben af en toe een beetje bang dat mensen echt gekke dingen gaan doen. Elke keer als er weer iets gebeurd gaan mensen dingen roepen als: alle buitenlanders eruit, doodstraf moet weer terug en verzin er zo nog maar een paar. En ik ben ook niet altijd een lieverdje geweest en een paar wraak acties gedaan , maar waar ik nooit bij stil heb gestaan is dat het niet alleen om mij draait, maar dat ik ook een familie heb die zich zorgen om mij maken en ik niet alleen achter wil laten en dat ik daar ook rekening mee moet houden. Wraak is opeens geen optie......
     
  8. Riddick

    Riddick --

    Berichten:
    735
    Leuk Bevonden:
    0
    Nee ik eet het zelf ook heel vaak :D
     
  9. Clawviper

    Clawviper New Member

    Berichten:
    1.994
    Leuk Bevonden:
    0
    Moet je jezelf nou is horen joh.. Je zit dus eigenlijk gewoon moord goed te praten met als achterliggende gedachte het gestolen tasje. De jongens zaten zeker fout, en zouden daar ook door de "POLITIE" op moeten worden gewezen. Daar zijn ze immers voor. Die vrouw zat nog veel fouter en verdient het naar mijn mening om voor een paar jaar achter de tralies te zitten.
     
  10. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    Misschien moet je nog eens proberen mijn posts aandachtig te lezen. En dan wel begrijpend lezen welteverstaan.

    Ik praat de "moord" niet goed, dat heb ik ook nergens gedaan. Ik vind het ook geen goede zaak dat zij op die manier heeft gehandeld. Maar tenzij de dame in kwestie bewust op ze heeft ingereden vind ik een paar jaar cel een beetje overdreven. Ik vind het een beetje raar hoe die jongen dat zei. Zo van"Wat denkt ze wel pffff...." Dan vind ik een beetje vreemd. Ik zou eerder ook denken waar halen die jongens in eerste instantie het lef vandaan om die tas te stelen. Het vervolg ervan is wat minder geslaagd om het maar even zo uit te drukken. 20 jaar cel krijg je nog niet eens in Nederland als je 30 kinderen in je kelder hebt zitten die je hebt vermoord.....
     
    Laatst bewerkt: 18 jan 2005
  11. mark145

    mark145 maffiamaffia.nl

    Berichten:
    228
    Leuk Bevonden:
    0
    ik vind dat ze goed gehandeld heeft.
    en dat er iemand dood is gegaan had zij ook vast niet van tevoren geweten of gewilld.
    wij reden een keer met 3000 euro omzet bij ons, stond op de achterbank in een tas.
    twee jongens op een scooer slaan het raam in pakken de tas.
    we zijn ze achterna gereden maar ze doken een zijstraat in en weg waren ze.
    als ik de kans had gekregen had ik ze vol geschept.
    en ik denk uit woede voor me zuur verdiende geld dat ik ze erna nog afgetuigd zou hebben met zijn tweeen ook.
    ik wil moord ook nie recht praten, maar bedrijfsongeval?.......precies het goede woord.



    ik hoop ook dat deze vrouw niet veroordeeld wordt maar wordt vrij gesproken wegens zelfverdediging,want ik kan me volkomen indenken in de situatie.
    als het gebeurd schrik je eerst,wat is er aan de hand/dan komt de woede en in een reflex trap je je gas in.
    denkt ik rij ze omver en pak me spullen terug.
    maarja uit reflex trap je je gas iets te diep in.
    dan denk ik bij me zelf : pech voor hem,les voor een ander!
     
    Laatst bewerkt: 18 jan 2005
  12. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    Ik had liever gehad dat je het woord getinte niet gebruikt had. Dat is totaal niet relevant. Ik snap niet waarom je dat zegt, daarmee lok je alleen maar reacties uit. Wat maakt het nou uit of het getinte of blanke daders waren? Had je blanke gezegd als het blanken waren geweest? Nee, dat denk ik niet..... Doe dat dan niet, want anders krijgen we hier weer een onnodige oorlog in dit topic....
     
  13. greenbean

    greenbean Pow! ur dead!

    Berichten:
    266
    Leuk Bevonden:
    1
    waarom is dit niet relevant? ben je bang voor reacties of bedreigingen? ik vind het feit dat de daders "getint" waren toch wel relevant, zeker met de ontwikkelingen van de laatste tijd met onder andere vele misdrijven gepleegd door marokkanen (kijk het nieuws erop na).

    btw,
    dat vind ik echt niet kunnen. zijn die mensen zo naief dat ze niet zien dat die gozer een misdadiger was of wat?
     
    Laatst bewerkt: 18 jan 2005
  14. Panzer

    Panzer Seven deadly sins...

    Berichten:
    742
    Leuk Bevonden:
    0

    Maar ik keur het wel goed, bikkelhard aanpakken die criminelen!!!
     
  15. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    Het is niet relevant imo. En nee ik ben niet bang voor de reactie of bedreigingen???? Ik weet ook wel dat er onder de Marrokanen een hoge criminaliteitsgehalte ligt. Maar ik heb nergens gelezen (in wat die jongen een paar posts hierboven vertelde) dat het om een Marrokaan gaat hoor. Niet alle getinte daders zijn per definitie een Marrokaan. Ik denk dat het er in dit specifieke geval niet toe doet of een getinte of blanke persoon de dader was. Ook niet in het geval waar dit topic over gaat vind ik het niet relevant...... Als jij dat wel vind, is dat jouw recht. Ik denk er ietwat anders over..... We moeten vooral niet overal meteen een rassenkwestie van maken, lijkt me niet erg zinvol denk je niet?
     
    Laatst bewerkt: 18 jan 2005
  16. mark145

    mark145 maffiamaffia.nl

    Berichten:
    228
    Leuk Bevonden:
    0





    ik vind ook wel dat je gelijk hebt en heb me bericht ge-edit.
    het gaat ook om het verhaal dat ik overvallen ben en niet om van welk ras hun waren. en idd. bij blanke zou ik het niet gezegd hebben denk ik.en wat je zei dat het misdaadcijfer hoger is bij marokanen zou kunnen,maar met elk schip komen wel een paar ratten mee.
    maar goed ging de discussie niet over.
    dus bij deze ge-edit en mij hoor je er niet meer over O-)
     
    Laatst bewerkt: 18 jan 2005
  17. venom NL

    venom NL Active Member

    Berichten:
    556
    Leuk Bevonden:
    0
    er stond vanmorgen in de krant dat ze helemaal bevend en trillend boven het lichaam van ali stond...
    als je zo geschrokken ben zal ze wel niet met opzet hem hebben dood gereden.

    zijn familie en vrienden zijn woest en zinnen op wraak, tegen haar of haar familie... 8)
    What The F*ck... weer een duidelijk geval van marokanisme. :mad:
    dan is die f*cking familie en vrienden kring net zo erg als hij zelf... :mad:
    en dan maar zeggen dat hij geen dief is, omdat hij "hard" werkte voor zijn geld...
    jaja met zo'n achtergrond geloven we dat ook nog wel... O-)

    het is erg wat er is gebeurt, ze had niet het recht om hem dood te rijden.
    wel staande houden, maar dan moet hij wel eerst stil staan en dat heeft ze geprobeert.

    stel: het was haar wel gelukt de scooter stond ingesloten.
    dan had ze gezegt blijf staan en geef met tasje weer terug.
    dan had ze zelf het leven ook wel kunnen laten.

    nog ff een onduidelijkheid, was die scooter nou ook total loss of heeft ze alleen hem aangereden.
    want ik kan nergens vinden of hij nog op de scooter zat toen ze hem aanreed.
    wel dat zij "vriend" er vandoor ging toen hij hem zal zag liggen(mietje, beetje matennaaierig als je het mij vraagt)

    en heeft die vrouw haar tasje weer terug gekregen?
     
    Laatst bewerkt: 19 jan 2005
  18. the only ego

    the only ego linux hippie

    Berichten:
    1.655
    Leuk Bevonden:
    0
    tjah.Zo als het gister bij sbs werd gezegt.Ze is met hoogesnelheid 50m achteruit gereden en die jongen tegen een boom aangezet maar ze had het niet door.Vind ik knap.Als je achteruit rijd kijk je neem ik aan ook achteruit verder lijkt me zeker dat je iets merkt als je het al niet ziet.We hadden laatst op de snelweg een duif tegen de auto met 120 en dat hoor en voel je wel.Laten we er van uitgaan dat deze mevrouw idd 50 meter achteruit heeft gereden op hoge snehelheid.Lets say 60/70 en dan tegen een boom(pje) met deze jongen er tussen.Zou dat dan geen enorme klap opleveren en het lijkt mij dat je dat dan A ziet B hoort
     
  19. venom NL

    venom NL Active Member

    Berichten:
    556
    Leuk Bevonden:
    0
    1) 60/70 lijkt me wel een beetje overdreven.
    2) ze zal wel door hebben gehad dat ze de boom heeft geraakt, maar dat betekend niet dat ze hoefde te weten dan ze de jongen ook geraakt had.
    als die jongen er nou wel of niet stond het geeft zowiezo wel een flinke klap.
     
  20. Technotic

    Technotic Digitaalgras.nl

    Berichten:
    808
    Leuk Bevonden:
    0
    Had ik in het begin van deze thread ook al is aangegeven dat het totaal niet relevant is van wat voor afkomst de jongen was

    jammer dat het door meerdere wel wordt aangehaald en we dus al weer racistische neigende posts zien.....
     

Deel Deze Pagina