Ik bedoel dat wanneer ik beroofd word dat ik het recht heb om de dader(s) tegen te houden tot op zekere hoogte. Dat is het recht waar ik het over heb. De dame in kwestie heeft een persoon doodgereden (en dat keur ik zeker niet goed wanneer dit moedwillig is gebeurd), maar jij en ik weten beide niet wat haar doel geweest is toen ze achter de daders aanging. Wilde ze ze staande houden of wilde ze ze moedwillig iets aandoen wat niet in verhouding staat met de beroving? Ik weet het niet, dus om dan te oordelen dat zij fout zat vind ik wat voorbarig.
Mijn verhaal heeft direct niet zoveel met dit verhaal te maken, maar indirect zeker wel. Ik wil hiermee aangeven dat we als maatschappij te gemakkelijk worden en te veel pikken. De dame in kwestie word door velen gezien als dom en ondoordacht omdat ze "het recht in eigen hand nam". Dat recht nam ik ook in mijn hand en wilde niet zomaar mijn bezittingen afgeven. Als gevolg daarvan heeft zij iemand doodgereden en ben ik neergestoken. Daar zit volgens mij weinig verschil in.
Ik wil hiermee niet het zielige vogeltje uithangen, en zo voel ik me ook niet en dat ben ik ook niet (want ik kan nog altijd gewoon gamen haha ). Ik vind gewoon dat de maatschappij ook schuldig is aan wat er in ons land gebeurt en de maatschappij zijn wijzelf.
Maar je vind het wel nodig om mij dom en niet goed bij mijn hoofd te noemen terwijl je het fijne van het verhaal niet kent. Net zoals ik fout zat door te zeggen dat mensen zoals jij ervoor zorgen dat de maatschappij verloederd, zit jij imo fout door mij dom, ondoordacht, stoer of gek te noemen toch?
Laatst bewerkt: 18 jan 2005