1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

telegraaf wat moet je ermee

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Johannus, 23 jul 2003.

1. The Messenjah

The Messenjah Rotondés

Leuk Bevonden:
    4
    Man, gebruik de edit knop, weet je hoe fucking irritant dit is. |:-

Ik vind gewoon dat iedereen zelf moet weten welke krant ze kopen, je kan niet discussieren over iemands smaak. Persoonlijk vind ik de telegraaf te sensatie gericht, ik wil liever een serieuze krant. Roddel/sensatie-dingen boeien mij toch niet dus dat soort kranten koop ik niet. Ook vind ik de krant zelf er onoverzichtelijk, veel vette koppen met plaatjes en soms er tussen door nog een reclame. Maarja, je moet het gewoon zelf weten.

2. Hordo

Hordo Wormen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    21
    Wat is er irritant aan? Je kunt toch duidelijk zien dat ik op elk apart ding reageer :confused:

Klopt maar dan gaan we dus niet zomaar de Telegraaf de grond in stampen omdat het nieuws de mensen hier niet bevalt. Ook pik ik het dus niet dat er (jij nu ook weer) gewoon wordt gezegd dat de Telegraaf sensatie krant met roddels is. Lees de krant zelf eens een keer voordat je zulke dingen zeg. Plaatjes staan OOK in de andere kranten en advertenties ook. Dat de Telgraaf meer kleur gebruikt vind ik alleen maar meer waar voor me geld.

3. The Messenjah

The Messenjah Rotondés

Leuk Bevonden:
    4

Doe het dan gewoon allemaal in 1 post.

What the fuck zeg ik nou net: "je kan niet discussieren over iemands smaak". Het is mijn mening dat de telegraaf onoverzichtelijk is en op sensatie is gericht. Je bent toch zo'n Pim Fortuyn aanhanger? Freedom of speach dude, freedom of speach...

Ik heb de krant gelezen, wees daar maar niet bang voor. Natuurlijk worden plaatjes in andere kranten gebruikt, maar in de telegraaf staat ze onoverzichtelijk en rommelig. Dat is voor mij echt iets wat de krant maakt of breekt, als ik al meteen geirriteert word door de kleuren en posities van plaatjes neem ik snel een andere krant. Ik bedoel, kijk nou:

Alleen de koppen al: "Watertrappen op Curaçao" en "Blauwe cola". Daar koop ik dus geen krant voor (no offence to Curaçao).

4. Hordo

Hordo Wormen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    21

5. Wendy

Wendy Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    Zeg kalmeer een beetje en doe niet zo bot! :mad:

6. Johannus

Johannus tom joh

Leuk Bevonden:
    2
    veel mensen zien nu eenmaal niet meer dan de voorkant, omdat ze geen zin in omslaan hebben, moe zijn, of gewoon poep in hun hoofd hebben.. ik noem maar wat |:- Daarom zou het logisch zijn om het belangrijke nieuws iig op de voorkant te zetten. Dan hoef je ook niet eerst heel die krant door te spitten maar heb je gelijk het belangrijkste al gehad. Voor mensen met weinig tijd zou de telegraaf dus alvast niet handig zijn. Dat blauwe cola nieuwtje is er net zo een als die pelbare kiwi. Sommige mensen vinden het leuk om te weten, andere zitten er totaal niet mee als ze net NIET weten. Maar om zoiets nu op de voorpagina te zetten in plaats van een bosbrand waar 4000 mensen voor geevacueerd zijn of sonde die naar mars wordt gelanceerd gaat me een beetje ver...

7. Hordo

Hordo Wormen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    21
    Je ziet toch dat het belangrijke nieuws op de voorpagina staat? :confused:

Snelle mensen willen juist de telegraaf of De Spits in de trein. gewoon ff snel het belangrijke nieuws lezen terwijl je ondertussen ook nog wat nieuwtjes oppikt die je normaal nooi zou weten

8. Hordo

Hordo Wormen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    21
    Sorry maar dan moet jij ook niet zoiets zeggen :eek:

9. Wendy

Wendy Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    Ik geef gewoon mijn mening Jor. Ik heb het zelfs nog DUIDELIJK laten zien. Een mening kan je niet uitsluiten

10. Hordo

Hordo Wormen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    21
    Ik kan inderdaad jou mening niet uitsluiten maar:

"Hart van Nederland?!? Daar vallen me ook de schoenen van uit. Dan staan ze daar zo gezellig met z'n tweeën in de hoop dat er een kat jarig is geweest en wat ze dan naar voren kunnen brengen. En zitten ze er zogenaamd nog even bij te lachen. Jezus, ik dacht dat Lingo nep was "

Wat je verteld is gewoon niet waar. Ze behandelen geen jarige kat maar gewoon binnelands nieuws. En ja ze staan daar gezellig met z'n tweeen en ze lachen regelmatig over dingen inderdaad. Dat vind ik wel wat gezelliger uitzien dan zo'n strakke kop bij het journaal.. maar goed dat is ook een ander soort opzet. Het globale journaal behandeld altijd buitenlands nieuws omtrend politiek etc. Hart van Nederland is gewoon het burgernieuws.

11. Wendy

Wendy Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    Globaal nieuws behandelt helemaal niet alleen buitenlands nieuws :confused:
    En ik nam maar even een dom voorbeeld maar goed ieder zijn smaak.

12. Hordo

Hordo Wormen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    21
    Een slecht voorbeeld.. of helemaal geen voorbeeld eigenlijk want het is niet zo :+.

En ja het globale nieuws behandeld binnenlands nieuws, maar alleen de dingen uit de politiek en hogere klasses om het zo maar te zeggen. Zo zul je daar horen dat die en die is overleden die een kunstenaar as ofzo.

Globale nieuws kijk ik liever RTL en niet NOS omdat ik de NOS gewoon te bevooroordeeld vind.

13. Johannus

Johannus tom joh

Leuk Bevonden:
    2
    misschien is het jeugdjournaal ook wat voor jou? leuk nieuws, gezellig, lekker lachen, niet of nauwelijks politiek... wat wil je nog meer :p

14. The Messenjah

The Messenjah Rotondés

Leuk Bevonden:
    4
    Nee joh, dat is bevooroordeeld, NOS;)

15. Drone

Drone Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Het jeugdjournaal is voor kinderen, en tot die doelgroep behoort Ugamer volgens mij al een tijdje niet meer. Maar goed.

16. Johannus

Johannus tom joh

Leuk Bevonden:
    2
    ik zeg altijd maar: je bent net zo 'kind' als je jezelf voelt :{

17. Drone

Drone Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Ohw. :{.

18. Hordo

Hordo Wormen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    21
    Het jeugdjournaal vind ik zowieso al beter dan het normale journaal dus daar ligt het niet aan. Daar presenteren ze wel "los". Het zijn dan wel kinderlijke onderwerpen maar ze brengen evengoed het boeiende nieuws als nieuws wat kinderen leuk vinden om te horen.

Zoals ik al zei, Hart van Nederland is Burgernieuws. Nieuws voor jan en alleman die wil weten wat er zo'n beetje allemaal gebeurd in Nederland en zijn burgers. Het is dan ook niet echt een nieuwsprogramma zoals het globale nieuws omdat daarin wel buitenlands nieuws aan bod komt.

Neem nu bijvoorbeeld de nijmweegse vierdaagse. Het is Hart van Nederland die daar verslag van doet. De NOS deed het later ook, maar dat is dus alleen omdat er anders meer mensen naar Hart van Nederland kijken.

Telegraaf is zo de krant van wakker nederland :) De nederlands die gewoon letten op hun eigen land en wat er daar gebeurd. Ik snap echt neit dat jullie het niet gewoon "leuk" kunnen vinden om smorgens de krant te pakken en ff lekker te lezen. Soms zijn er gewoon "grappige" nieuwtjes gebeurd en daarnaast lees je ook nog het zogenoemde "serieuse" nieuws. Ondertussen zie je nog een plaatje van (zoals vandaag) een windhoos.

19. Cole Trickle

Cole Trickle Active Member

Leuk Bevonden:
    6
    grappig.

zowaar een serieuse discussie over de Telegraaf. Dat hadden die jongens zelf niet verwacht 8) .

Ik ben lettergeil en vind dan ook dat ik mij gelukkig mag noemen omdat ik drie abbo's heb op kranten (in volgorde van voorkeur het NRC, de Telegraaf, het financieel dagblad)

De eerste 2 betaal ikzelf en heb ik dan ook binding mee. De derde vind mijn baas een noodzakelijkheid (lees hem verder nooit, maar uistekende bbq aanstekers O-) )

Waarom NRC -> ik noem een Fokke&Sukke (werelds op globaal niveau), Youp (werelds op NL niveau) en de fantastische kunst en cultuur bijlage. Oftewel mijn lijfblad.

Waarom Telegraaf -> voor elk onderbuik gevoel en de betere roddel (oja ze doen ook nog een beetje reviewen) te ideaal. Wat een soppig blad :9

Kranten hoeven dus niet perse serieus te zijn. Mijn combinatie van abbo's is namelijk veel voorkomend.

20. Hordo

Hordo Wormen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    21
    Ik wil geen twee kranten. Lees ik toch nooit allebei. Liever een krantje voor de ochtend en de rest even via internet checken :)

Deel Deze Pagina