Ok, ik snap m al
BTW:
Zeer goede films op tv vandaag:
Memento
Misdaadfilm
Details
Zender: (RTL 5)
Datum en tijdstip: 22 oktober 2005, 22:25-00:35 uur
Genre:
Misdaad
Jaar van premiere:
2000
Acteurs:
Guy Pearce
Carrie-Anne Moss
Joe Pantoliano e.a
Regie:
Christopher Nolan
Leonard is een verzekeringsinspecteur, wiens geheugen is beschadigd als gevolg van een verwonding aan zijn hoofd. Deze heeft hij opgelopen toen hij zijn vrouw probeerde te beschermen tegen een gewelddadige moordenaar. Sinds die avond is zijn leven drastisch veranderd. Het verleden kan hij moeilijk onthouden. De enige manier om zijn herinneringen vast te houden en zijn leven voort te zetten is door notities op zijn huid te laten tatoeëren en door middel van het nemen van foto's met een polaroid camera. Leonards enige doel is wraak nemen op de moordenaar van zijn vrouw, maar lukt het hem zijn herinneringen in de juiste volgorde te zetten?.
Ik vind dit een ERG goede film! Deze film moet je zeker gezien hebben. Vooral omdat het verhaal op een unieke manier (wat ze ook erg goed is gelukt) wordt verteld.
Ik zou deze zeker niet willen missen.
---------------------------------------
Blade
Horrorfilm
Details
Zender: (Veronica)
Datum en tijdstip: 22 oktober 2005, 22:00-00:15 uur
Genre:
Film
Jaar van premiere:
1998
Acteurs:
Wesley Snipes
Stephen Dorff
Kris Kirstofferson e.a
Regie:
Stephen Norrington
Blade is half mens en half vampier. Hij is zo geworden doordat zijn moeder tijdens haar zwangerschap door een vampier is gebeten. Blade heeft alle sterke punten van een vampier. De zwakke punten bezit hij niet. Blade heeft het verlangen zich te wreken voor de vloek die hij bij zijn geboorte heeft meegekregen en voor de dood van zijn moeder.
Blijft een film dat ik na 15 keer gezien te hebben toch nog erg leuk vind om er nog maar eens naar te kijken. Zeer goede film in mijn ogen.
---------------------------------------
The Godfather
2-delige Misdaadfilm
Details
Zender: (Veronica)
Datum en tijdstip: 22 oktober 2005, 00:15-02:15 uur
Genre:
Misdaad
Jaar van premiere:
1974
Aflevering:
2
Acteurs:
Al Pacino
Robert Duvall
Diane Keaton e.a
Regie:
Francis Ford Coppola
De negenjarige Vito is getuige van de moord op zijn broer en ouders door een rivaliserende maffiabende op Sicilië. Zestien jaar later woont Vito in Amerika en ziet hij kans de dood van zijn ouders te wreken. Hij groeit uit tot de peetvader van een machtige maffiafamilie. Na zijn dood treedt Vito's jongste zoon Michael in zijn voetsporen. Deze probeert van de maffiabusiness een respectabele onderneming te maken.
Over deze film hoef ik niet eens wat te zeggen