Het roepen van blablabla zegt al genoeg. Daarnaast zeg je het om Pim gaat. Wat betekend dat je een ingewijde bent. Even op alledrie de punten een reactie:
Pim Fortuijn,
Pim Fortuijn sprak over de juiste problemen. Maar dat deed Jan Marijnnissen ook al eerder.. Pim beloofde veel, en zei alles wordt opgelost, hoe hij dat wou doen zou hij uiteenzetten in zijn boek. In zijn boek stonden slechts zeer ondoordachte oplossingen op kroegniveau. Zo wilde hij mensen voor de klas zetten zonder een gedegen opleiding. Als je geen deskundige voor een klas hebt staan dan krijg je didactische fiasco’s.
Ook zo’n mooi punt, alles moest georganiseerd worden zoals in het bedrijfsleven. Dan krijg je dus wat de LPF belichaamt, een zootje baantjesjagers die allemaal voor hun eigen gewin bezig zijn. Zorg kan wel efficiënter geregeld worden, maar dan moet je niet als voorbeeld het bedrijfsleven nemen.
Pim Fortuijn riep dingen die bij veel mensen leefden, er zijn echter veel belangrijkere problemen. Pim Fortuijn had het over zichtbare zaken, hij repte over allochtonen en wachtlijsten, en regeltjes, dat is slechts de buitenkant van de regering. Allemaal loze praat die de ware lading van d epolitiek niet dekken.
De asociale regering,
Leuk, dat is makkelijk praten als je wel geld hebt. Ik denk dat het gebrek aan empathie waarvan je hiermee blijk geeft boekdelen spreekt. Het is belachelijk dat een partij als de VVD weer terug wil naar de tijd dat alleen mensen met zeer veel duiten kunnen studeren, zo gaat al het talent dat we hebben verloren.
Mooi ook, dat de regering zegt dat je keuzes kan maken om je te laten verzekeren. Mensen die genoeg geld hebben zitten niet met zo’n extra bijdrage. Juist de mensen die geen geld hebben kunnen het risico niet lopen dat ze onverwachte uitgaven hebben en moeten zich dus laten verzekeren. Waardoor ze nog minder hebben. Maar goed, denken over andermans problemen is de rechtse kliek vreemd, ze denken dat iedereen hetzelfde is. De regering had dit alles heel anders op kunnen lossen, de bezuinigingen hadden een heel ander karakter kunnen hebben. Van mijn part een algehele verhoging van de belastingen voor eenieder. Bezuinigingen op defensie, zorgen dat mensen uit de auto stappen om files op te lossen, en ga zo maar door.
Leuk trouwens zoals je praat over mensen met minder geld; die zullen wel gaan zeuren. Ik hoop dat je beseft dat je daar de essentie te pakken hebt. Die mensen merken het allemaal en kunnen de eindjes niet aan elkaar knopen. Leef je eens in, denk eens na over een ander.
Dat ze op de stoep staan is terecht, het zijn juist die mensen die niet meer menswaardig kunnen leven die in opstand komen, en als de regering zo doorgaat zal er zeker steeds meer maatschappelijk verzet ontstaan. Zaken als een sociaal vangnet zijn in mijn ogen heel belangrijk. Dankzij dit kabinet krijgen we meer kunstgebitten over tachtig jaar. Veel mensen kunnen veel dingen gewoonweg niet betalen. Maar goed dat beseffen veel mensen niet.
Ik ben zelf ook iemand met twee ouders die werken, ik heb alles wat ik nodig heb, en zelfs veel meer dan dat, maar ik besef dat het voor heel veel mensen geen vetpot is. Als je dan een regering hebt die de arbeidsmarkt vergroot terwijl de vraag kleiner wordt dan spreek ik van asociaal beleid.
Politiek gaat om beleid, als jouw reactie op de vraag wat is het beleid luidt: lees mijn boek. Dan heb je in mijn ogen niks in de politiek te zoeken. Dan kun je beter de soundmixshow gaan winnen.
Laatst bewerkt door een moderator: 3 sep 2003