1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Televisie] Dokwerk: de Tweede Kamer en de domheid van de LPF.

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door da -Z-, 1 sep 2003.

1. Perfect_Shit

Perfect_Shit Chimairist

Leuk Bevonden:
    2
    als hij wel geleefd zou hebben dan had het dus niks uitgemaakt :confused:

2. Jajojo

Jajojo ÜberCosy!

Leuk Bevonden:
    4
    Ik ben het bijna alle punten met da-Z- eens.

Wat is het voor onzin dat Pim ineens ontastbaar is geworden omdat hij dood is? Als dat het geval is kunnen we het onderwerp maar beter helemaal laten vallen, want dan wordt het heeeeel erg eentonig.

3. TheWalrus

TheWalrus Guest

Pim Fortuijn was een theatrale clown, een slinkse man die alles wat afkraakbaar was afkraakte, en die riep dat alles fout was, en dat klopte in sommige gevallen. Hij had echter geen enkele oplossing.

Zijn oplossingen waren gericht op middenstanders en mensen met het IQ van een fishsticvk die geen benul hebben van de werkelijke vreemdelingenproblematiek.

Pim Fortuijn en iedereen in zijn partij wilden de politiek in vanwege ijdelheid, machtswellust en voor de lol.

Paars een puinhoop noemen vind ik een zeer extreme vorm van demoniseren. Paars 2 was redelijk, de tijden zaten paars 2 niet mee. De huidige regering zit met hetzelfde maar houdt er een a sociaal beleid op na waarbij onder andere mensen die werkelijk ziek zijn afgeschilderd worden als een stel misbruikers van de sociale voorzieningen en daarom maar in een arbeidsmarkt gedumpt worden waarin niemand behoefte heeft aan iemand die maar 20% van het werk van een gezond mens kan verrichten en ze daardoor dus in de bijstand belanden.lekker handig.

Huidige regering is voor rijkeluiskindjes en volksmannetjes die niks om een ander geven. Ik vind de mensen die niks om anderen geven en dan maar spreken over gelijke kansen niet erg humaan. Maar goed, na mij de zondvloed.

4. Panzer

Panzer Seven deadly sins...

Leuk Bevonden:
    0
    En op mensen die moeite hebben met het woord visstick!!!!8)

5. Rinus

Rinus XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    En ook op mensen die off-topic reageren!!

Zinnige posts graag!

6. TheWalrus

TheWalrus Guest

Het is een fishstick, als jij met jouw platte boerenengels de vernederlandste versie wil uitroepen tot de enige juiste vorm van het woord vind ik dat je de visstick maar in moet slikken.

Dat er een extra letter tussen staat is omwille van de verborgen boodschappen. Is het gestofzuigd of gestofzogen ?

7. Hordo

Hordo Wormen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    21
    `

Volgens mij weet je zelf niet echt goed hoe de vreemdelingenpolitiek in elkaar zat. Pim sprak juist die problemen aan die de andere niet durfde te zien. Ook bij jou vraag ik me af hoe je erbij komt dat hij geen oplossingen had. Hij is nooit aan de macht geweest en heeft dus ook geen goede oplossingen kunnen doorvoeren. Het is waar dat hij voor sommige dingen nog geen oplossing had, maar daar zij hij wel bij wat er mis was en dat er gewoon onderzoek moest komen om zo na te gaan hoe het beter kon.

Ook wordt ik gek van het constante geklaag dat deze regering asociaal is. Ga je eens met wat nuttigs bezighouden, iedereen kan overleven en deze tijden vragen nou eenmaal om harde maatregelen. Dat vooral de minder gestelde meteen gaan klagen was al te voorzien, helaas is het nu eenmaal niet anders en kun je geen dingen doen als je er niet het geld voor hebt sim-pel.

De huidige regering is voor rijkelui's kindjes blablablablabla, de hudige regering is voor iedereen en houdt met iedereen rekening. Als andere mensen dat nou ook eens deden ipv altijd maar te wijzen naar de "rijke" mensen. Maar nee hoor, er gebeurd iets en ze staan met z'n 7000én op de stoep in den haag. Echt triest wordt ik daarvan. het heeft geen enkel nut om meer te eisen als er niet meer kan. Leer ermee leven en hoop dat het zometeen gewoon weer beter gaat. Iedereen leidt onder deze maatregelen maar ze zijn nou eenmaal nodig.

8. Hordo

Hordo Wormen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    21

Je stemt waar je op wilt stemmen he. Pim was iemand die deed wat hij dacht. Ik vond eht machtig om te zien hoe ongrijpbaar hij was. Vond hij het ene niet meer goed dan ging die gewoon voor het andere. Het verschil is dat dit ook altijd mijn gedachtes waren. Wat is het nut van een partij hebben die maar zo blijf dreunen op punten die ze 4 jaar geleden hebben afgesproken of hebben vastgelegd in een programmaboekje? Als die punten ineens niet meer juist zijn moet je dan toch daarvoor blijven strijden? Politiek was veel te elitair, eindelijk was er iemand die gewoon afging op het volk ipv hun eigen programmaboekje. hij had dan wel een programmaboek, maar daarin stonden alleen de hoofdzaken die hij zowieso wilde aanpakken.

Dus? Je gaat toch regeren? Dan is het juist de bedoeling dat je dingen gaat uitwerken en doorvoeren. Iemand hoeft van mij niet al een mega gedetaileerd plan te hebben van hoe of wat hij alles gaat veranderen. Als hij de problemen ziet en daar goede argumenten bij kan geven mij hij van mij een goede oplossing vinden.

9. TheWalrus

TheWalrus Guest

Het roepen van blablabla zegt al genoeg. Daarnaast zeg je het om Pim gaat. Wat betekend dat je een ingewijde bent. Even op alledrie de punten een reactie:

Pim Fortuijn,

Pim Fortuijn sprak over de juiste problemen. Maar dat deed Jan Marijnnissen ook al eerder.. Pim beloofde veel, en zei alles wordt opgelost, hoe hij dat wou doen zou hij uiteenzetten in zijn boek. In zijn boek stonden slechts zeer ondoordachte oplossingen op kroegniveau. Zo wilde hij mensen voor de klas zetten zonder een gedegen opleiding. Als je geen deskundige voor een klas hebt staan dan krijg je didactische fiasco’s.

Ook zo’n mooi punt, alles moest georganiseerd worden zoals in het bedrijfsleven. Dan krijg je dus wat de LPF belichaamt, een zootje baantjesjagers die allemaal voor hun eigen gewin bezig zijn. Zorg kan wel efficiënter geregeld worden, maar dan moet je niet als voorbeeld het bedrijfsleven nemen.

Pim Fortuijn riep dingen die bij veel mensen leefden, er zijn echter veel belangrijkere problemen. Pim Fortuijn had het over zichtbare zaken, hij repte over allochtonen en wachtlijsten, en regeltjes, dat is slechts de buitenkant van de regering. Allemaal loze praat die de ware lading van d epolitiek niet dekken.

De asociale regering,
    Leuk, dat is makkelijk praten als je wel geld hebt. Ik denk dat het gebrek aan empathie waarvan je hiermee blijk geeft boekdelen spreekt. Het is belachelijk dat een partij als de VVD weer terug wil naar de tijd dat alleen mensen met zeer veel duiten kunnen studeren, zo gaat al het talent dat we hebben verloren.

Mooi ook, dat de regering zegt dat je keuzes kan maken om je te laten verzekeren. Mensen die genoeg geld hebben zitten niet met zo’n extra bijdrage. Juist de mensen die geen geld hebben kunnen het risico niet lopen dat ze onverwachte uitgaven hebben en moeten zich dus laten verzekeren. Waardoor ze nog minder hebben. Maar goed, denken over andermans problemen is de rechtse kliek vreemd, ze denken dat iedereen hetzelfde is. De regering had dit alles heel anders op kunnen lossen, de bezuinigingen hadden een heel ander karakter kunnen hebben. Van mijn part een algehele verhoging van de belastingen voor eenieder. Bezuinigingen op defensie, zorgen dat mensen uit de auto stappen om files op te lossen, en ga zo maar door.

Leuk trouwens zoals je praat over mensen met minder geld; die zullen wel gaan zeuren. Ik hoop dat je beseft dat je daar de essentie te pakken hebt. Die mensen merken het allemaal en kunnen de eindjes niet aan elkaar knopen. Leef je eens in, denk eens na over een ander.

Dat ze op de stoep staan is terecht, het zijn juist die mensen die niet meer menswaardig kunnen leven die in opstand komen, en als de regering zo doorgaat zal er zeker steeds meer maatschappelijk verzet ontstaan. Zaken als een sociaal vangnet zijn in mijn ogen heel belangrijk. Dankzij dit kabinet krijgen we meer kunstgebitten over tachtig jaar. Veel mensen kunnen veel dingen gewoonweg niet betalen. Maar goed dat beseffen veel mensen niet.

Ik ben zelf ook iemand met twee ouders die werken, ik heb alles wat ik nodig heb, en zelfs veel meer dan dat, maar ik besef dat het voor heel veel mensen geen vetpot is. Als je dan een regering hebt die de arbeidsmarkt vergroot terwijl de vraag kleiner wordt dan spreek ik van asociaal beleid.

Politiek gaat om beleid, als jouw reactie op de vraag wat is het beleid luidt: lees mijn boek. Dan heb je in mijn ogen niks in de politiek te zoeken. Dan kun je beter de soundmixshow gaan winnen.

Laatst bewerkt door een moderator: 3 sep 2003
  10. TheWalrus

TheWalrus Guest

Ugamer.

Politiek was te elitair ? Dus dan zetten we er maar een bekakte steenrijke man in die met een daimler rondrijd en die de pers niet eens te woord wil staan ? Die in achterkamers van alles bespreekt waar geen enkel mens grip op heeft ? Die wat rare wisecracks uitkraamt en daarmee veel punten scoort ? Die de gewone man lokt door te zeggen dat hij allochtone mensen uit het land wil kwakken en vervolgens totaal aandere dingen zegt ?

Leuk is dat als iemand ongrijpbaar is, het ene moment dit zegt, en het andere moment iets totaal anders roept. Iemand die met alle winden meewaait voor zijn eigen glorie. Die alleen maar stemmen wil omdat hij volgens eigen zeggen gefaald heeft in zijn persoonblijke leven.

Pim Fortuijn was niks meer dan een showman, briljant in veel opzichten, maar leeg qua gedachtengoed, dat is ook de reden dat iedereen er wel een kant mee opkan. Het zegt genoeg dat er geen partij was maar alleen een man met een lijst. De Connie Breukhoven van de politiek.

Laatst bewerkt door een moderator: 3 sep 2003
  11. Stone

Stone Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Gefaald in zijn eigen leven? Met alle winden meewaaien? Jij hebt je huiswerk klaarblijkelijk niet goed gedaan. De titel 'professor Pim' die hem zo vaak toegedicht werd, was namlijk geen fictieve titel. Fortuyn had namelijk een erg succesvolle accademische carriere achter de rug, waardoor hij het zelfs tot professor aan de universiteit heeft geschopt (dit houdt in dat hij een 'zetel' in de universiteitsraad had). Gefaald had hij dus zeker niet.
    Met alle winden meewaaien deed hij evenmin, tenminste: als je je echt verdiept zou hebben in zijn 'gedachtengoed'. En dan heb ik het niet over dat flutboek, dat hij duidelijk onder te grote tijdsdruk heeft moeten schrijven, maar over de jaren daarvoor waarin hij tallozen wetenschappelijke teksten en collumns schreef. Hierin gaf hij immer heldere en onderbouwde kritiek. Gemakshalve vergeet je namelijk het korte tijdsbestek dat hij had om zich op de kaart te zetten. Als hij lijsttrekker van LN was gebleven, was het waarschijnlijk een stuk gestuctureerder overgekomen. Maar ja, hij had inderdaad enkel een 'lijst'. Hij heeft echter niet de mogelijkheid gekregen om van die lijst ook een partij te maken. Alsof D'66 ook niet rommelig was in de beginjaren...

En wie denk je dat er nu voor de klas staan dan??? Ineens zijn er een bosje leraren uit een hoge hoed getrokken zeker...ik dacht het niet. Ik heb zelf al de mogelijkheid gekregen om op mijn oude middelbare school voor de klas te gaan staan en ik ben nog niet afgestudeerd. Sterker nog, ik ken 2e-jaars die het wel doen!

Sorry hoor, 'niet meer menswaardig kunnen leven'(??!): dat bestaat echt niet in Nederland. Het niveau van sociale zekerheid behoort tot de top-5 van de wereld! Natuurlijk zijn er mensen die slechte tijden het eerst voelen en natuurlijk mogen die klagen, maar je moet niet overdrijven! Helaas is in een democratie nooit iedereen tevreden...DE MEERDERHEID ECHTER WEL. Het enige alternatief is dan communisme, en we weten allemaal dat dat ook niet praktisch uitvoerbaar is.

12. Rinus

Leuk Bevonden:
    4
    Pim is professor geweest ja, maar op het moment dat hij de universiteit heeft verlaten mocht hij geen aanspraak meer maken op die titel!

Dus alle boeken en collumns die na zijn universiteitsperiode zijn geschreven onder de naam "Professor dr. P. Fortuyn" zijn in werkelijkheid dus uitgebracht onder een "valse" titel/naam.

Menswaardig bestaan is een groot begrip en verschilt van mens tot mens, maar de laagste inkomensklassen krijgen het steeds zwaarder en moeilijker omdat aan de fundamenten van de sociale zekerheid word gezaagd.

13. Panzer

Panzer Seven deadly sins...

Leuk Bevonden:
    0

Prrrrrrrffffff een Fishstick wat jij wil jongen, is het nou miereneuken of mierenneuken?????|:-

14. Stone

Stone Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Ik dacht dat hij ook een zetel had bij de universiteit hoor, maar dat weet ik niet zeker. Dan kun je de titel namelijk blijven gebruiken (correct me if I'm wrong).

Dat doet er niet toe. dr. was hij nog steeds; de professor-titel is geen aanduiding voor een hogere opleiding. Het is slecht een 'eertitel'. M.a.w. hij wist wel waar hij hetover had!

Daarom vind ik dan ook dat mensen zeker moeten klagen als ze ontevreden zijn en die ontevredenheid tijdens de volgende verkiezingen om moeten zetten in stemgedrag. (Menswaardig bestaan is trouwens helemaal geen groot begrip. Dit staat keurig beschreven in vele VN-resoluties en oorlogswetgeving ;) ).

Tis miereNneuken :D

Laatst bewerkt: 4 sep 2003
  15. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    Wat ik altijd heb begrepen is dat een titel als 'professor' een áctieve titel is, dwz dat je moet werken als professor om de professor titel te kunnen hanteren. Als je eenmaal je functie als professor neerlegt ben je direct je prof. titel kwijt.

16. Rinus

Leuk Bevonden:
    4
    De titel professor behoud je alleen op het moment dat je met de VUT of met pensioen gaat, niet als je, zoals pim ontslag neemt.

De VN kan zo veel bepalen, een bijstandsmoeder die haar kinderen in 2e handskleren moet hijsen en maar 1 keer in de week vlees op tafel kan zetten vind dat "mensonwaardig"
    Terwijl een miljonair die in plaats van 6 maar 4 keer op vakantie kan, dat "mensonwaardig"vindt.

Het verschilt namelijk per sociale klasse en inkomen, we spreken niet over oorlogsbepalingen.

17. TheWalrus

TheWalrus Guest

Beste Stone,

Je leest niet eens wat ik zeg, dat zegt al iets over de haast waarin je een verhaal over Pim schreef. Pim Fortuijn zei zelf dat zijn eigen persoonlijke leven hem niet beviel en dat hij als hij liefde had gevonden hij nooit in de politiek was gegaan. Jouw hele verhaal gaat over zijn prestaties in de maatschappij. Dat professor punt interesseert mij niks, iemand krijgt niet meer respect van mij door een titel. Ik ga alleen in op zijn wijze van politiek bedrijven en hetgeen hij verkondigde in de periode dat hij politicus was.

Mijn wetenschappelijk essays zijn net zo goed onderbouwd als die van Pjim, van een universitair geschoold iemand kan je niks anders verwachten. In zijn politieke ideeen deed hij echter alleen wat mensen aansprak, het ging hem niet om zijn gedachtengoed, maar om hetgeen anderen dachten die hem stemmen zouden bezorgen. Daarom was hij niet links, rechts of wat dan ook.

Dat flutboek, zoals jij het noemt, was zijn partijprogramma en dat verwoord hetgeen hij politiek wilde bewerkstelligen. Misschien schreef hij wel erotische romans voordat hij politicus werd, daar gaat het niet om. Je beoordeelt een andere politieke partij toch ook niet op al haar vorige partijprogramma's ?

Lerarentekort, wat een argument, ja er staan nu tweedejaars voor de klas. Wauw, wat een constatering, dat heeft ook erg veel te maken met pims oplossingen. Je moet leerkrachten uit het bedrijfsleven houden en niet mensen uit het bedrijfsleven tot leraar bombarderen. Pims redenatie was krom en simpel.

Het vak leraar moets slechts een nieuw imago krijgen en aantrekkelijker worden, dat doe je niet door er minder geld in te steken. Het belangrsrijkste is dat leraar een goed alternatief is voor een baan in het bedrijfsleven. Gelukkig is de pabo populairder dan ooit en vangen we het tekort spoedig op. Dat komt mede omdat het bedrijfsleven ineens niet meer zo aantrekkelijk is.

Pim Fortuin was een volsmenner, een goed redenaar, die veel oppikte en dit verkondigde als zijn mening. Wat hij werkelijk wilde wist niemand, extreem midden zou ik het willen noemen. Met rechtse en linkse kantjes die aanslaan.

Lees eerst eens iets jongeman, ik heb de feiten in handen, mijnheer. Ik heb alles al gezegd, u bent een demagoog mijnheer stone, u haalt er dingen bij die ik niet heb gezegd. Ik wordt door u gedemoniseerd!!!

Laatst bewerkt door een moderator: 4 sep 2003
  18. TheWalrus

TheWalrus Guest

Ja, nederland had goede sociale voorzieningen. Maar net nu we die hard nodig hebben worden ze steeds meer naar Amerikaans model vormgegeven. Ik zeg echt niet dat iedereen uit de vuilnisbak eet, en dat we het allemaal slecht hebben. Ik zeg slechst dat veel mensen het heel moeilijk hebben, probeer maar eens rond te komen van een minimumloon. Ik vind het schandalig dat juist die mensen, vooral WAO-ers waarvan de meeste werkelijk ziek zijn, maar men alleen maar wijst op een handjevol misbruikers, steeds meer aangepakt worden.

Pim vond dat mensen met terminale ziekten maar uit de WAO moesten, omdat het geen bedrijfsongevallen waren. Dat een werkgever waar iemand zich veelal jaren voor heeft ingezet dan een jaar aanvulling moest betalen vond hij belachelijk, wat uiteraard muziek in de oren was van de middenstand. Onder het motto, in de hemel zijn we allemaal gelijk maar hier niet.

Slimme man, maar oprecht ? Was hij consistent ? In zijn verleden in ieder geval niet, zelfs in zijn korte cariere als politicus niet. Sting zong ooit: "Some people say I lost my faith in politicians, they all look like talk show hosts" en ik denk dat Pim Fortuijn goed in dat beeld past.

Laatst bewerkt door een moderator: 4 sep 2003
  19. Stone

Stone Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    @ Rinus: Ja, en een dokter zegt dat je 'dood' bent als je hart niet meer klopt en een filosoof zegt dat je 'dood' bent als je geen geluk meer hebt in je leven. Zo is rechts ook ineens links als je je omdraait. Dan heeft geen enkel woord meer echt betekenis he?

@ The Walrus:
    Ik was inderdaad gehaast, maar het liefdesleven van Fortuyn interesseert mij juist helemaal niets. Het ging mij ook niet om die titel; hier wilde ik alleen maar mee aangeven dat Fortuyn al politiek bezig was voordat hij echt 'politicus' werd. En als dat niet bij het zogenaamde 'gedachtegoed' van hem hoort, dan weet ik het ook niet meer. Iemand heeft toch niet pas een mening vanaf het moment dat hij politicus is? Wat hij daarvoor heeft gezegd / geschreven doet er toch ook toe?!

Ik ben benieuwd naar die essays, professor walrus ;) . Maar hier sla je wel de spijker op zijn kop: het ging hem om wat anderen dachten. Hij verwoorde de problemen in de samenleving, zette ze op de politieke agenda. Los van zijn oplossingen moet je toch toegeven dat dat zijn verdienste is geweest? De bevolking zit namelijk al jaren niet meer te wachten op uitgesproken rechtse of linkse politici. Daarom zijn de zgn. rechtse en linkse politieke partijen bijna geen van allen meer echt rechts of links. Compromis, compromis, compromis: dat is politiek in Nederland. En dat kan ook niet anders als je altijd met 2, 3 of zelfs 4 partijen moet regeren.

Ohhh, nee inderdaad. Heel Nederland leest braaf iedere 4 jaar alle nieuwe partijprogramma's door, vergelijkt ze en gaat stemmen :+ .

Dat is inderdaad geen argument, maar een constatering. En deze mensen staan voor de klas terwijl Fortuyn niet aan de macht is hoor. Dus niet doen of de andere politieke partijen hier geen hand in hebben. En uiteraard is een leraar voor de klas altijd het beste, wie zegt van niet dan? Maar als ze er niet zijn dan kun je toch beter iemand voor de klas hebben die er iets vanaf weet?!

Je hebt mij ook niet horen zeggen dat ik het eens ben met alles wat Fortuyn gezegd heeft en al helemaal niet met het bezuinigen op het onderwijs en de zorg. Een lerarensalaris is helemaal niet slecht...als je er tenminste geen gezin van hoeft te onderhouden. De Pabo is trouwens altijd populair geweest. Helaas maakt het merendeel tussentijds (na de simpele propedeuse) een overstap naar de universiteit. En van het deel dat wel afstudeerd gaat maar een klein percentage daadwerkelijk voor de klas staan. Het is dus maar de vraag of het lerarentekort opgevangen gaat worden: leraren genoeg namelijk, alleen doen ze ander werk.

Lees eerst eens iets jongeman, ik heb de feiten in handen, mijnheer. Ik heb alles al gezegd, u bent een demagoog mijnheer thewalrus, u haalt er dingen bij die ik niet heb gezegd. Ik wordt door u gedemoniseerd!!!:cool:

20. TheWalrus

TheWalrus Guest

Stone,

Deze reactie vond ik een stuk beter, op de eerste plaats weet ik ook dat veel mensen geen partijprogramma's lezen en dat vind ik jammer. Veel mensen weten immers niet waar ze op stemmen. Daarom hoor ik ook niet graag mensen praten over het gedachtegoed van Pim, die had immers een heel breed gedachtengoed.

Maar goed, als heel nederland geen partijprogramma's leest gaan ze ook geen oude essays van een partijleider lezen. Pim Fortuijns werk is heel divers en gaat alle kanten op. Je kunt het net zo vrij intepreteren als de Bijbel of de Koran. Zijn werk, dat het gedachtegoed van de partij verwoorde is het werk dat zijn toenmalige visie weergeeft. Waar het mij om gaat is het volgende:

Pim Fortuijn analyseerde problemen die de gewone man aanspraken en bracht deze ook ten gehore, hij zij zaken, en legde de vinger ergens op, maar hij boodt daarbij oplossingen die even snel uit de hoed kwamen als de constateringen uit zijn mond. Je merkte dat hij geen gedegen overweging had gemaakt maar de simpelste, niet realistische oplossingen aandroeg. Deze zijn wel aansprekend, maar niet realistich. Let wel, hij zij ook dat hij eerest dingen riep en dat hij later compromissen moest gaan maken.

Een middenpartij voegt heel weinig toe, eigenlijk veranderde er politiek gezien weinig.

Pim Fortuijns verdienste is het doen opleven van de politieke interesse van een deel van het volk dat was ingedut. Dat vind ik ene goed punt, de mensen gingen weer stemmen, dat waardeerd ik. Wel vind ik het een beangstigend idee dat iemand die slechts voor zijn eigen glorie bepaalde dingen zegt in d epolitiek gaat. De massa is nog steeds makkelijk te berieken met een mooie verpakking en leuzen, er kan best eens iemand komen die werkelijk rare plannen heeft maar ze goed verpakt. De kleine man is machtiger en bijtgrager dan we dachten.

Ik vind het zorgelijk dat mensen in tijden, waarin er angst heerst daarop inspelen. Zijn uitlatingen over de Islam beschouw ik als makkelijk scoren na de voorafgaande gebeurtenissen. Ook zeggen dat de grens maar dicht moet was wel vermakelijk. Op een gegeven moment waren er zelfs mensen die hem citaten van Janmaat toedichten.

Er is in mijn ogen een groot verschil van politiek voor het volk bedrijven en het volk gebruiken om aan de macht te komen om de Nederlandse Berlusconi te worden (de man die hij als groot voorbeeld zag).

Ik heb zijn methodes geanalyseerd en deze waren wel afgewogen. Hij maakte gebruik van elke tactiek die we van vroeger kenden. Hij richte zich op de massa, hij ging in op onderbuikgevoelens, hij wist wie hij de schuld moest geven (paars), vatte alles samen in gevatte leuzen, enz.

Deel Deze Pagina