1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Televisie] Dokwerk: de Tweede Kamer en de domheid van de LPF.

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door da -Z-, 1 sep 2003.

1. Rinus

Rinus XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Stone,

Als je het goed had gelezen had je misschien mijn punt begrepen.

Als je tegen iemand in de bijstand zegt dat hij het goed heeft volgens de regels van de VN zal hij zeggen " De VN kan me zoveel vertellen".

Het gaat er niet om wat een organisatie over jouw situatie zegt, het gaat erom hoe die mensen zich daadwerkelijk voelen.

2. Stone

Stone Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    @ Thewalrus: Hulde! We praten wel enigszins langs elkaar heen, maar je zet een uitstekende argumentatie neer! Het feit dat we nog langs elkaar heen praten wijt ik aan het feit van de beperkingen van een dialoog op schrift. Je hebt me dus niet 'om', maar ik begrijp en respecteer je standpunt (en denk er dan verder het mijne van ;)). Ik vond het in ieder geval een leuke discussie die we nu maar moeten beeindigen ,omdat hij anders in herhaling valt.

@ Rinus: Ik heb het flauwe vermoeden dat er een te groot leeftijdsverschil tussen ons zit...anders had je mijn punt wel begrepen...jammer.

3. Rinus

Leuk Bevonden:
    4
    Dan ben, of ik heel oud of jij heel jong! ( Ik ben 288)

Ik begrijp je punten heel goed, ik ben alleen op een punt van een paar pagina`s geleden aanbelandt, waar ik eigenlijk niet zoveel mee aan kan.

Natuurlijk staan wij met ons land hoog in de welvaartslijsten van verscheidene instanties, maar waar hebben die organisaties hun drempels neer gelegd, waarschijnlijk met berekeningen van het BNP, inflatiecijfers enz. enz.
    Natuurlijk hebben wij het beter dan de mensen in ethiopie, maar omdat de VN dat heeft berekend, wil het nog niet zeggen dat mensen het ook zo voelen

Dan weer on-topic betreffende de LPF, qua regels in het management heeft fortuyn het helemaal goed gedaan.
    De vinger op de zere plek in de samenleving gelegd, geluisterd naar de "gewone" mensen en de dingen aangekaart die hun dwars zaten.
    De LPF is slachtoffer geworden van hun, in korte tijd vergaarde succes, de mensen die op minstersposten zaten wisten van gekkigheid niet wat ze overkwam, en een opgelaaide strijd binnen de partij zelf over de erfenis van Pim.
    De mensen waren teleurgesteld, ze hadden zich zoveel voorgesteld van de "nieuwe politiek", dat veel mensen bij de verkiezingen in Januari jongstleden het stemmen maar aan de kant hebben geschoven.
    Ik denk nog steeds dat de kortzichtigheid, paniek en wraakgevoelens waarmee mensen in Mei 2002 hebben gestemd voor een groot gedeelte debet zijn aan het, nog steeds aanwezige, vacuum in het beleid van het huidige kabinet.
    Immers elke partij probeert nou de kiezers die eerst LPF hebben gestemd of zwevend waren, te paaien met beloftes en harde ingrepen.
    In een democratie is iedereen verantwoordelijk voor het kiezen van een landsbestuur maar dat hoor je niet op een enkel punt in een verkiezingsprogramma te doen en ook niet met een korte-termijn instelling, de keuze die je maakt geldt namelijk voor 4 jaar.

4. Stone

Stone Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Kijk Rinus, dat is nou een mooie post!;) Ik ben het ook nog eens volledig met je eens. Om dan gelijk maar de menswaardigheidsdiscussie af te sluiten: Ik begrijp heel goed dat de belevenissen van ieder mens uiterst subjectief zijn, alleen vond ik de woordkeus hier wat misplaatst. Je hebt het erover dat mensen in Nederland gaan protesteren als ze een mensonwaardig bestaan hebben. Persoonlijk vind ik dat wat te dik aangezet. Dat was wat ik duidelijk wilde maken: taalkundig vond ik het wat ver gaan. Juist omdat (wat jezelf ook zegt) dit een sterk subjectief begrip is en in het algemeen gebruik veel ernstigere beelden oproept dan wat jij er hiermee bedoelde. Ik zou spreken van mensen aan de onderkant van de sociale ladder of de minderbedeelden in ons land etc. Puur een taalkundige kwestie dus, die de bedoeling van de zin een stuk duidelijker naar voren brengt. Ik dacht dat ik dat toch wel over had laten komen met dat links-rechts verhaal :confused: . Jouw onbegrip nam ik daardoor onterecht voor naiviteit aan (te wijten aan een jonge leeftijd), maar met 28 jaar behoor je die wijheid toch wel in pacht te hebben :p ?!

ps: je loopt immers 4 jaar op me voor...*)

5. Rinus

Leuk Bevonden:
    4
    Het is op dit moment een nadeel dat ik thuis tijdelijk geen internet heb, en dus alles op het werk doe, hierdoor heb ik af en toe niet de tijd om meningen te onderbouwen.

Het succes van de LPF op lokaal niveau is makkelijker te onderbouwen, op lokaal niveau merk je eerder dat er iets gedaan wordt met de punten van een partij waarop je hebt gestemd.
    Maar succes op het lokale vlak wil nog niet zeggen dat je ook succes kan vergaren op het landelijke vlak, voorstellen doen er langer over om steun te vinden, je moet meer mensen die andere standpunten hebben proberen te overtuigen.

En dat heeft de LPF nagelaten, mede door het continue oplaten van proefballonnen, hebben ze in plaats van vrienden te maken en gemeenschappelijke punten te vinden, continue aan de poten van de gevestigde orde gezaagd en tweespalt veroorzaakt.
    Dat gaat even goed maar als je mede-coalitiegenoten daar genoeg van krijgen (en wel met elkaar door 1 deur kunnen) laten ze je gewoon keihard vallen.

Ik ben wel benieuwd hoe de LPF zich als opositiepartij gaat opstellen.

6. TheWalrus

TheWalrus Guest

De LPF blijks als oppositie partij, onder leiding van Mat Herben in veel gevallen een soort linkse club. Links scoort immers weer als een tierelier, onder het gewone volk.

Nieuwe politiek vind ik een groot woord, ik denk dat een mantra die in de media gegooid werd door Fortuijn goed werkte; hij was de man van de nieuwe politiek, hij zou alles veranderen, hij was anders dan paars, heel anders. In standpunten nam hij dingen over van de sp en de vvd, en dus bood hij eigenlijk niks nieuws. Wat hij wel deed is het terugbrengen van het gevolescomponent in de politiek.

Pim Fortuijn werd een soort huisvriend, hij was immers altijd op TV. En hij kan wel zeggen dat hij gedemoniseerd werd, overigens ook een leuk woord voor de massa, dat ze te pas en te onpas konden roepen, maar hij creeerde alles wat er in de media gebeurde zelf. Publiciteit is belangrijk. Zowel positief als negatief.
    Het beruchte interview dat hem zijn plek in leefbaar Nederland kostte stond vol met uitspraken die overeenkwamen met Janmaats verhalen, later verschoof hij echter en bleek het allemaal wel mee te vallen. Hij had toen echter al veel zeer rechtse stemmers voor zich gewonnen en hij kon terugkomen op reacties op die uitspraken als hij het over het demoniseren had. Klotenwoord, maar goed......

Zelf vind ik Wouter Bos net zoiets als Pim Fortuijn. Een charismatisch man waar veel mensen op stemmen zonder precies te weten waarom. Dat is dus nieuwe politiek, showpolitiek, men wil geen saaie ambtenaar die verstand van zaken heeft maar iemand die het mooi brengt. Iemand die je in de ogen kijkt en zegt: "Ik begrijp wat je bedoelt".

Laatst bewerkt door een moderator: 5 sep 2003
  7. Perfect_Shit

Perfect_Shit Chimairist

Leuk Bevonden:
    2
    *kuchkuch*alweer-net-als-in-Amerika*kuchkuch*

8. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    Vanavond deel 2!!

21.00 op nederland 3

Iedereen kijken dus :)

9. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    Na het kijken van deel 2 van de serie blijkt: regeren is wel degelijk een vak. Mijn god, een lid van de LPF die verdorie het woord referendum niet eens kan spellen én niet eens weet of ze kamervragen via de voorzitter moet spelen. Hahahaha, ik ben ZO blij dat de LPF + kabinet is gevallen, wat een incompetente lui zeg

Deel Deze Pagina