1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

The Great Global Warming Swindle

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Tript, 19 jun 2007.

1. PineaPPle JOE

PineaPPle JOE Registered Abuser

Leuk Bevonden:
    74
    Ik doe lekker weer mee :)

2. Jorrie

Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

Leuk Bevonden:
    5.100
    Ik ben het met je eens hoor, moet je eens kijken wat een vulkaanuitbarsting voor CO2 oplevert, ik heb geen cijfers daarvan maar het was wel ontzettend veel. Normaal gezien wordt het in balans gehouden door de natuur, maar wij zouden daar weer wat verandering inbrengen. Zo zijn er allemaal dingen wat je kunt zeggen. Ik heb ook geen zin om met feiten op internet te strooien, zoals je zegt in je laatste zin :)

3. Jingga

Jingga Hand in Hand

Leuk Bevonden:
    139
    Mirik tweette pas dat het in Spitsbergen en de Baltische zee afgelopen maand bijna 14 graden boven de normale temperatuur was, en dat dat verband hield met de koudegolf in Europa (kouder dan normaal). Als ik zulke feitjes zie schrik ik toch altijd wel.

4. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Klimaat veranderd wel extreem momenteel. Maar ik kan alleen oordelen vanuit een momentopnamen. Tot nu toe ben ik nog niet overtuigd dat de klimaatsverandering veroorzaakt wordt door de mens zelf.

Wie durft me te overtuigen? :cool:

5. Head Ninja

Head Ninja Ronald Cage

Leuk Bevonden:
    259
    Kijk, ik ben al zo overtuigd van mijn mening, ik heb echt geen zin om speciaal voor die ene pannekoek op de frontpage allemaal websites af te struinen om mijn mening te kunnen onderbouwen.

Daarbij komt dat zoals ook al in dit topic gezegd werd, dat het van beide kanten moeilijk te bewijzen is of die websites dan wel waarheidsgetrouw zijn.

Ondanks dat vond ik het wel een leuke discussie die ik even op het forum wou delen. :)

Hopelijk vind die martini knul het hier ook...

6. xboxz

xboxz Sinaasappelsap

Leuk Bevonden:
    4
    Het valt mij sowieso wel op van martinibaby dat hij vaak de confrontatie opzoekt. Als je zn andere reacties leest (door op zn profiel te klikken en te kijken naar recente reacties) zijn er meerdere momenten dat hij in discussie gaat.

Maar zoals Head Ninja hierboven al vermeld is het wel een leuke discussie :)

7. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.611
    Leuke discussie, maar niet op hetzelfde niveau. Martini probeert duidelijk te maken dat nergens wordt aangetoond dat de opwarming van de aarde wordt veroorzaakt door de mens (waar ik het zeker deels mee eens ben), terwijl Pineapple en HN dat opvatten alsof hij de opwarming ontkent (gezien hun argumenten). Dus praten ze volledig langs elkaar heen.

En HN: als je toch lui bent kap dan ook met discussiëren. Pannenkoek :emo:

Ikzelf heb toen in 2009 die uitzending met Salomon Kroonenberg:
    http://nos.nl/video/120165-gesprek-met-klimaatscepticus-salomon-kroonenberg.html

Aanrader.

Oja en ten slotte, deze uitspraak van Pineapple:
    Kan ik echt niet plaatsen hoor 8)
    Of was deze discussie op de FP uit 1977? Dat zou wel wat verklaren.

Laatst bewerkt: 16 feb 2012
  8. Seh

Seh Guest

Waarop baseer je die overtuiging dan precies? Bronnen neem ik aan? Of je dagelijkse dosis NOS Journaal?

9. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
  10. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.611
    Ben het wel eens met Seh. Lekkere Middeleeuwse instelling. Zo word je nooit slimmer :p.

11. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Ik ook. Zit alleen niet op het verhaal van HN te wachten dat straks door 10 XBW'ers wordt aangevallen.

iets over goed en kwaad

12. PineaPPle JOE

Leuk Bevonden:
    74
    Dat zei ik omdat hij het raar vond dat je zulke dingen leest hier. Je ziet het overal, zuinig rijden, duurzame energie, etc etc, en dan janken dat hij zo'n post leest op een forum. vandaar. Kan je overal wel tegenkomen toch?

En hoezo 1977? En ondanks dat we momenteel een rechtse gedoogcoalitie hebben wil niet zeggen dat ons land dan opeens 'rechtser' is of niet. Dus ik begrijp ook niet echt wat jij nu bedoelt?

Laatst bewerkt: 16 feb 2012
  13. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.611
    Vind jij de politiek daarom verlinksen? Want ik zie toch echt een andere trend.

14. PineaPPle JOE

Leuk Bevonden:
    74
    Op sommige punten wel ja. Ons land wordt steeds meer milieubewust. Dit kan je niet ontkennen. Dus hij moet er niet raar van opkijken om zo'n artikel tegen te komen.

Plus ik vat het inderdaad op zoals jij zei, aangezien Martinibaby verwijst naar het 'klimaatsprookje'. Hoe moet ik dit anders zien dan?

15. Seh

Seh Guest

Milieubewust? Je bedoeld goedkoop scoren met milieu dingen in je programma/wetsvoorstellen. Heeft niets met links of rechts te maken imo.

16. PineaPPle JOE

Leuk Bevonden:
    74
    Oh, inderdaad, maar dat zijn de bedrijven en partijen die met zulke dingen komen. Maar de mensen willen het toch zien? Nietwaar?

17. Seh

Seh Guest

Ik hoef dat niet te zien. Mensen denken door al die suggestieve berichtgevingen dat ze er goed aan doen om zo'n groene auto te kopen, ''groen stroom'' te nemen en meer van zulke bullcrap. Je word gewoon flink in de maling genomen door al die zooi. En de politiek werkt daar (uiteraard) aan mee.

18. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.611
    Hoe kom jij erbij dat milieubewust linkse politiek is?
    Betekent dat rechts dan liever het milieu vervuilt? 8)

@Seh: Toevallig 'Who Killed The Electric Car' gezien?

19. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Ik wel. Maar wat heeft het met Seh te maken?

20. Seh

Seh Guest

Nee? Is dat een docu? Gaat dat toevallig over die Nederlander die heel ver was met bepaalde technieken voor elektrische auto's? Die man is nu 'verdwenen' en Shell heeft die rechten gekocht. :emo:

Deel Deze Pagina