1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

The Great Global Warming Swindle

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Tript, 19 jun 2007.

1. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.640
    Vind ik nou een mooi schoolvoorbeeld wat aantoont dat politiek helemaal niet handelt in belang van het milieu.

Edit:
    Sorry dat ik nu je edit nu pas lees ;)
    Maar wil jij ontkennen dat de Nederlandse samenleving niet rechtser wordt dan? 8)
    dan ben ik benieuwd hoe jij de politiek volgt.
    En volgens mij geven de verkiezingen juist een goed beeld hoe de samenleving is. Het lijkt mij logischer dat een kabinet waar PVV en VVD de winst hebben behaald een andere weergave geven van een kabinet met Wim Kok.
    Maar dat is de hele discussie niet in dit topic :p
    Anders moeten we even naar de Politiek topic, kijken hoe de meningen daar liggen.

Laatst bewerkt: 16 feb 2012
  2. PineaPPle JOE

PineaPPle JOE Registered Abuser

Leuk Bevonden:
    74
    Nee de politiek speelt inderdaad in op de mens. Maar uiteindelijk bepaalt het volk wel wat ze willen horen (tot op zekere hoogte).

3. Seh

Seh Guest

Wat je wil horen wel ja. Althans, de politiek verteld 'het volk' wat ze willen horen. Wat er gebeurt bepaald 'het volk' niet hoor.

4. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.640
    Mooi sprookje ;).

5. Seh

Seh Guest

Typisch voorbeeld van iemand met een te goed wereldbeeld. :+

6. PineaPPle JOE

Leuk Bevonden:
    74
    Niet echt. Heb eigenlijk een vrij cynische kijk op alles. Ik studeer Journalistiek en daar krijg je toch wel van alles te horen, en daar baseer ik mijn mening dus op. Natuurlijk is ook niet alles wat mijn docenten zeggen de waarheid. Maar ik geloof wel dat zij een hele hoop weten. Maargoed, ik houd er over op en Martiniboy is een frikandel.

7. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    De enige mensen die handelen in het beland van het milieu zijn mensen die daar geld aan kunnen verdienen :+ (en een handjevol idealisten)

8. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.640
    No way 8)

9. PineaPPle JOE

Leuk Bevonden:
    74
    Ga lekker leuk doen kerel.

10. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Tja, wat verwacht je dan als er een olie cowboy aan de macht is. :+

11. Seh

Seh Guest

Ach. Al reden wij hier allemaal met paard en wagen en stookte we alleen bij -30 dan nog boeide het geen ene aarsch qua CO2 uitstoot. Elk land heeft namelijk schijt aan het Kyotoverdrag, dus wat Nederland verder uitvoert boeit niet zo.

Ben er overigens van overtuigd dat CO2 weldegelijk meedoet met het verwarmen van de aarde, maar ik ben nog lang niet overtuigd dat wij als mens daar een heel groot aandeel in hebben.

12. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Dat onze olie opraakt, daar maak ik me juist zorgen om. Niet over CO2.

13. Seh

Seh Guest

Precies...

Het is jammer dat ook dit onderwerp in een voor- en tegen- kamp verdeeld is. Hoeveel doet het ertoe of de mens verantwoordelijk is voor het opwarmen van de aarde? Ik denk dat het niet het geval is, maar mocht het wel zo zijn dan denk ik dat het het kopen en verkopen van CO2 emissies het probleem niet oplost. Ongeacht of de mens verantwoordelijk is vind ik dat het een erg slecht idee is om de aarde te plunderen en vervuilen bij het boren naar fossiele brandstoffen. Als we alle energie over de hele klimaatdiscussie nou hadden gestoken in het bedenken van duurzame oplossingen waren we nu al een stuk verder geweest.

Ik denk dat zowel het voor- als tegen kamp het wel eens is over de stelling dat het bevorderlijk is voor ons toekomstperspectief wanneer we niet afhankelijk zijn van dingen die op aan het raken zijn.

De motivatie achter de klimaatdiscussie gaat over geld. Ik denk dat het verstandiger zou zijn de aandacht te richten op zaken die niet gebaseerd zijn op man made fiction bullshit.

14. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    de aarde warmt al 15 jaar niet meer op

http://www.dailymail.co.uk/sciencet...A-scientists-right-Thames-freezing-again.html

mensen moeten 'opwarmen aarde' echt eens gaan vervangen door 'klimaatverandering'

Nav bovenstaande stukken en andere stukken weet ik eigenlijk niet zo goed wat ik er van moet denken. Het lijkt er op dat de mens de temp een beetje in balans houdt en dat het zonder ons hier een stuk kouder was geweest doordat de zon erg zwak is op het moment.

Daarnaast speelt er natuurlijk veel meer. Milieubewust zijn omvat oneindig veel meer dan je bezighouden met de CO2-uitstoot. Regenwouden die worden gekapt, diersoorten die uitsterven, voorraden die opraken en ga zo maar door.

15. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.640
    Uh je zegt het zelf al?

16. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Ironisch genoeg verbruikt de klimaatdiscussie het meeste energie? :lol:

17. Seh

Seh Guest

Ik zal er voortaan bijzetten qls iets een conclusie is van mijn hersenspinsels.:+

Deel Deze Pagina