1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

The Matrix: Reloaded (PAS OP: SPOILERS)

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door BoNEz|NL, 15 mei 2003.

1. So1aris

So1aris Headshooter

Leuk Bevonden:
    0
    Dan zou betekenen dat Neo, versie 6, een andere keuze maakt dan al zijn voorgangers, wat ook te verwachten was omdat het systeem was gebaseerd op een vrije keuze, waardoor de architect niet eens verbaasd was.

Dus dan zullen de machines die aan het graven zijn de stad binnen 36 uur vernietigen "We only have 36 hours left!"

En dan? Is het dan, aan het systeem ligt afgelopen met de matrix?

2. WiXX

WiXX Kijk uit maloot...

Leuk Bevonden:
    5
    Ik denk dat het op dit moment mis gaat omdat een agent zichzelf heeft bevrijd. Wat gebeurd er namelijk als neo gekilled was door smith in zion zelf (die gezt met dat mes is eigenlijk smith). Dan was er geen one meer en crashte alles waardoor smith ultieme vrijheid heeft omdat hij waarschijnlijk bij een reboot weer in the matrix terecht komt.

3. Hordo

Hordo Wormen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    21
    Smith wou in deel 1 ook al uit de Matrix inderdaad, hij wil oppermachtig zijn.

Leuk is dat alle neo's die Neo voorgingen precies hetzelfde eruit zagen ook.

4. WiXX

WiXX Kijk uit maloot...

Leuk Bevonden:
    5
    ?? The one´s die hem voor gingen zie je niet hoor. Dat is allemaal neo op die schermen. Anders zou the oracle in deel 1 niet zeggen "you´re cuter than i thought".

5. Hordo

Hordo Wormen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    21
    De programmer zegt het zelf, alle Neo's lijken op elkaar.

6. WiXX

WiXX Kijk uit maloot...

Leuk Bevonden:
    5
    Die zin heb ik niet gehoord, hmm misschien volgende keer als ik ga kijken.

7. ITNL

ITNL Guest

Nee dat zijn zeker niet de vorige one`s. Dat zijn gewoon de gedachtes van Neo. Als hij bijvoorbeeld een keuze van deuren moet maken kijken al die hoofden dezelfde kant op. Dat zijn gewoon de gedachtes van Neo. Ook als hij voor het eerst hoort dat er meerdere the one`s zijn zeggen al die hoofden tegelijk: fuck you etc... (echt zo humor, ik lag echt dubbel :):):))

En voor de rest is de film zooooo geweldig _O_

8. ITNL

ITNL Guest

trouwens, die coma snap ik ook niet helemaal. Waarom raakt hij is coma nadat ie die sentinals molt. "I can feel them" _O_ Hij leek wel een JEDI!!! geweldig _O_

9. Hordo

Hordo Wormen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    21
    Vage film man.. snap nog steeds niet alles.. Ik snap nog niks van Smith eigenlijk.. iemand theorien?

10. jermain

jermain

Leuk Bevonden:
    18
    die film is gewoon hardnekkig:'-( _O_ :'-( _O_ :'-( 8)

11. Jajojo

Jajojo ÜberCosy!

Leuk Bevonden:
    4
    Die Smith begon zich eigenlijk een beetje te gedragen als een virus, zichzelf kopieren en tegelijkertijd anderen infecteren......

12. So1aris

So1aris Headshooter

Leuk Bevonden:
    0
    Zoals ik al eerder zei, Agent Smith is verbonden met Neo, en samen gaan ze het lot van de wereld bepalen. Door elkaar te mollen ofzo.

13. TheFlood

TheFlood Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    Ik heb 'm net gezien en alhoewel mijn idee over de film na de 1ste helft nou niet bepaald goed was maakte de 2de helft dat weer goed voor mij.

Tijdens de 1ste helft is de actie super net zoals in de hele film maar de dialogen zijn te lang...net zoals de meeste actie scenes. Het was vet hoe Neo die hele hoeveelheden agents versloeg maar voor een actie scene die weinig invloed heeft op de rest van de film duurde die veel te lang.

En toen kwam de 2de helft...we skippen even over naar het stuk dat hij bij de Architect kwam. Compleet briljant was dat!! 5 jaar lang bezig geweest om het hele matrix gedoe uit te pluizen, heb de film 8x keer gezien. En elke keer kwam ik weer wat nieuws tegen zodat ik het verhaal nog beter snapte. Uiteindelijk had ik helemaal precies door hoe alles zat en dan komt dus die ene scene met de architect. Daarin word alles maar dan ook echt ALLES weer helemaal overhoop gegooid.
    En wat het helemaal perfect maakt...het laat meerdere keuzes open. Zou het zijn dat het de bedoeling van hun zijn dat mensen uit de matrix komen en alles overhoop gooien tot het moment dat ze Zion verwoesten en daarna het weer overnieuw word opgebouwd. Maar ook is het heel goed mogelijk dat als zij denken dat zij uit de matrix gaan dat ze dan eigenlijk gewoon nog steeds in de matrix zitten. Wat mijn gevoel hierover bevestigde was dat Neo op een gegeven moment die sentinals kon stoppen in de 'echte wereld'.

Jammer genoeg kon ik ook niks wijzer worden van de beelden van Revolutions die ik erna te zien kreeg dus we zien het wel in november dit jaar.

Wat ik trouwens wel jammer vind is dat ze dus die Smith zo'n belangrijke rol geven terwijl hij voor mijn gevoel niet echt boeiend meer is..

Wat ik dan ook aan zat te denken: Die oracle....die fockt het hele systeem!!! Ze doet alsof ze goed is maar dat is dan ook allemaal geprogrammeerd om dus Neo te helpen.

Als ze al 6x overnieuw zijn begonnen dan betekent dat ook dat alle mensen 6x zijn dood gegaan. Wat is het nut daarvan??

14. So1aris

So1aris Headshooter

Leuk Bevonden:
    0
    Alle mensen zijn de mensen van Zion, niet die in de batterij gevangenissen zitten. Als de mensen van Zion niet eens op hun tijd allemaal doodgaan, dan worden het er teveel. The one is een controle systeem zodat om de zoveel tijd de vrije mensen populatie weer drastisch wordt ingekrimpt.

Morpheus praat in het eerste deel over het begin van the resistance. Hoe "the one" de eerste van hun vrij maakte. Hij heeft het daar over de voorganger van Neo, die ervoor gekozen had om Zion met een aantal mannen en vrouwen weer op te bouwen.

The oracle heeft een erg belangrijke rol in dit systeem, zij moet de vrije mensen namelijk overtuigen van dat the one weer terug komt, zodat de mensen een nieuwe "one" gaan zoeken, die dan weer uiteindelijk de keuze maakt over het lot van Zion. Cirkeltje rond...

Maar Agent Smith is een factor waar de architect geen weet van heeft, en hij is erg close met Neo. Dus waarschijnlijk zal hij wel een rol van betekenis hebben aldus mij.

Laatst bewerkt: 18 mei 2003
  15. Alien

Alien FreAkeD

Leuk Bevonden:
    1
    Ik vond het een supervette film, een waardige sequel.
    Alleen was het architect gedeelte wel vaag, maar ik denk dattik het snap.
    Volgens mij:
    "The One" is zeg maar een soort van controle programma. (dat zei die). Als hij de deur voor het redden van Zion zou kiezen dan zou hij Zion opnieuw mogen opbouwen ofzo en dan zou Trinity doodgaan.
    Maar als hij de andere deur opent kan hij proberen Trinity te redden (die architect zegt dat dat niet lukt) maar dan is Zion verloren.
    Hij redt dus Trinity (wat niet kan volgens mr. architect) en dan gaan ze proberen Zion te redden in de volgende film.

The One is een afwijking van de matrix, maar de afwijking is voorzien. (de architect wist dat ofzo)
    The One is een controle programma: Als the one bij die architect komt, dan hebben ze in het verleden (voor zover ik denk) telkens de deur voor Zion gekozen. Er waren namelijk al 6 matrixen geweest ofzo.
    Maar als the one de andere deur zou kiezen (om de geliefde te redden) dan zou het menselijk ras vernietigd worden. En als het ze nou in Revolutions redden om de boel te redden dan is Neo een iets andere afwijking, dus eigenlijk onvoorzien. Dus als Neo de boel redt, dan weten ze dat er een xtra afwijking in de matrix is gekomen, waardoor the one de boel kan redden.
    En zo gebruiken ze The One als controle programma.

(hoemeer ik erover nadenk hoe minder ik er van snap :confused:)

Neo heeft nu trinity gered, en daarom denkik dat hij WEL the one is. Ook kon hij die sentinels killen.

Laatst bewerkt: 18 mei 2003
  16. So1aris

So1aris Headshooter

Leuk Bevonden:
    0
    Misschien is Neo the one one

17. Alien

Alien FreAkeD

Leuk Bevonden:
    1
    Hoe bedoel je? the one "one" :confused::confused:???

18. masterape

masterape Guest

Ik ben de enigste apo hier. Mijn broer is er gister ook heen geweest. En ze zeggen dat er heleboel versies te downen zijn maar allemaal troep!

19. So1aris

So1aris Headshooter

Leuk Bevonden:
    0
    Met the one one bedoel ik dat Neo de eerste van de 6 ones is die een andere keuze maakt, namelijk NIET de stad te redden, daarom is hij de only one of the one one. Alleen om even aan te geven dat "onze" Neo speciaal is.

20. Joeri71

Joeri71 Keep an open mind...

Leuk Bevonden:
    1
    Nou ik ben er gisteravond heen geweest en iheb nu ff al de 4 de paginas doorgelezen die hier staan.
    Nou staan er in alle posts ongeveer hetzelfde. Maar er zijn een aantal dingen die ik nog niet snap zoals:

Waarom zei de architect dat hij de mens niet nodig had? Neo zei zoiets van 'maar jij hebt de mensen nodig' zegt die architect ' mwah ik heb ze niet echt nodig' ofzoeits. Maar hij heeft ze tog wel nodig als batterij???

En ik denk dat de 'echte wereld' ook niet echt is, ik kan me namelijk niet voorstellen dat NEo ineens echt superman is geworen zeg maar...dat zou wel heel erg niet kunnen.
    En dat zou ook makkelijk verklaren warom Smith in de echte wereld kwam, omdat hij gewoon in een ander computer wereldje komt.

Het zou mij niks verbazen als op het einde Neo gewoon wakker wordt uit zijn droom en gewoon in de tegenwoordige wereld leeft.
    Het zou wel een heel erg onbevredigend einde zijn, maar ja...

Deel Deze Pagina