Ik vond het een supervette film, een waardige sequel.
Alleen was het architect gedeelte wel vaag, maar ik denk dattik het snap.
Volgens mij:
"The One" is zeg maar een soort van controle programma. (dat zei die). Als hij de deur voor het redden van Zion zou kiezen dan zou hij Zion opnieuw mogen opbouwen ofzo en dan zou Trinity doodgaan.
Maar als hij de andere deur opent kan hij proberen Trinity te redden (die architect zegt dat dat niet lukt) maar dan is Zion verloren.
Hij redt dus Trinity (wat niet kan volgens mr. architect) en dan gaan ze proberen Zion te redden in de volgende film.
The One is een afwijking van de matrix, maar de afwijking is voorzien. (de architect wist dat ofzo)
The One is een controle programma: Als the one bij die architect komt, dan hebben ze in het verleden (voor zover ik denk) telkens de deur voor Zion gekozen. Er waren namelijk al 6 matrixen geweest ofzo.
Maar als the one de andere deur zou kiezen (om de geliefde te redden) dan zou het menselijk ras vernietigd worden. En als het ze nou in Revolutions redden om de boel te redden dan is Neo een iets andere afwijking, dus eigenlijk onvoorzien. Dus als Neo de boel redt, dan weten ze dat er een xtra afwijking in de matrix is gekomen, waardoor the one de boel kan redden.
En zo gebruiken ze The One als controle programma.
(hoemeer ik erover nadenk hoe minder ik er van snap )
Neo heeft nu trinity gered, en daarom denkik dat hij WEL the one is. Ook kon hij die sentinels killen.
Laatst bewerkt: 18 mei 2003