1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

The Matrix: Reloaded (PAS OP: SPOILERS)

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door BoNEz|NL, 15 mei 2003.

1. So1aris

So1aris Headshooter

Leuk Bevonden:
    0
    Als alles een droom blijkt te zijn is dat wel de ultieme anti-climax.

2. Joeri71

Joeri71 Keep an open mind...

Leuk Bevonden:
    1
    KLopt ik ga er ook absoluut niet vanuit maar ik denk wel dat er nog ergens een andere wereld zal gaan verschijnen die dan echt echt echt is zeg maar...

3. WiXX

WiXX Kijk uit maloot...

Leuk Bevonden:
    5
    De maker van the matrix zegt dat hij het voor lief neemt dat de mensheid dan dood is, want de mensen in zion gaan dood niet degene in die cellen (misschien wat onduidelijk). Ook denk ik niet dat the real world een matrix is. Als ik namelijk jouw geest over dat van mij kopieer dan ben jij toch mij met mijn uiterlijk (is aan te raden hoor :9 ). Dat is precies wat smith doet.

Ook red hij trinity niet (zoals de maker zei) maar hij wekt haar tot leven (hij lijkt iets te kopieren) door een gave wat hij lijkt te hebben georven van smith.

Mij rest alleen de vraag hoe hij de emp kon uitzetten, ik gok erop dat dit kon omdat er een band tussen smith en neo is. Dat hij dus via smith die machine heeft uitgezet, want smith zit altijd wired aan het systeem want hij is een computer programma. Dat verklaart waarom ze allebei in coma zijn geraakt. Dus ik gok niet op een matrix in een matrix.

Hoe het eindigd??? hij word wakker op dezelfde manier als in deel 1 op zijn scherm, knock knock neo... --->> follow the white rabbit. Maar dat zijn mijn guessings.

4. Ahara

Ahara Guest

Als het zo eindigt eet ik mijn bioscoop stoel op. Dat zou gewoon te cheesy zijn denk ik.

Verder denk ik zelf ook niet dat het een matrix in een matrix is.

Maar ik meende wel te verstaan dat de architect zei dat alle mensen dood zouden gaan als Neo de deur nam die hij nu nam. Want daarna zei Neo dat de machines dan ook dood zouden gaan zonder de energie van de mensen in de cellen. En de architect nam dat dan op de koop toe, alhoewel ik dat vreemd vond klinken.

Neo en smith gaan het volgens mij uitvechten in Revolutions maar wat er precies gaat gebeuren is moeilijk te voorspellen. Verder leuk dat jullie hier aan het meedenken zijn!

Blessings

Ahara

5. So1aris

So1aris Headshooter

Leuk Bevonden:
    0
    Het woord revolutie betekent omwenteling.

In deel drie, Revolutions, zal de trilogie eindigen. Dan zijn er twee mogelijkheden,

Eén, alles wordt weer herhaald, zoals Wixx denkt, de matrix begint aan een nieuwe ronde, een omwenteling.

Twee. Tijdens een revolutie worden er allerlei zaken omgegooid, kijk maar naar de wereldgeschiedenis. Het zou kunnen ,dat dit ook gebeurt in de matrix, dat alles gaat veranderen, dat de continuiteit doorbroken wordt. Wat dit allemaal inhoudt, tjsa...

de tweede mogelijkheid wordt ondersteund doordat het gaat om RevolutionS, meerderen dus.

Aan de titel is, zoals lang niet altijd het geval is bij films en boeken, veel af te leiden. Kijk maar naar Reloaded, waarin het ging over het opnieuw stichten van Zion, het herladen.

Laatst bewerkt: 18 mei 2003
  6. Joeri71

Joeri71 Keep an open mind...

Leuk Bevonden:
    1
    Ja idd Ahara hij nam dat op de koop toe en dus gan die mensen in die cellen wel dood , dat is toch verschrikkelijk raar.

Ik had trwns wel iets raars gezien in die film. Neo was bij de oracle geweest en toen ging zij weg en toen kwam smith en toen stond ie daar zo mee te praten (toen ie nog in zijn eentje was) en toen stond er achter in een gebouw een man te kijken, dat was kei raar ik dacht daar zal wel iets mee gebeuren maar die kwam helemaal niet terug.
    Ben ik de enige die die man gezien heeft?? wie weet is het een spannende clue :D

7. So1aris

So1aris Headshooter

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zal erop letten als ik weer naar de bios ga.

Als Neo bij de architect staat, zie je op die schermen allemaal scenes uit de MAtrix 1.

8. TheFlood

TheFlood Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    zou wel gaaf einde zijn...maar een schande voor de de hele matrix films als die zo eindigt. Dan komt je echt met een kut gevoel thuis.

1 ding is voor mij inmiddels duidelijk. De matrix word niet gestopt...
    De makers van the matrix online wouden niks van het verhaal vertellen van de game om de films niet de verraden. Maar wel maakte ze bekend dat het NA de 3de film afspeelt en IN de matrix.

Misschien word het wel een film met een niet happy end. Dat kan ook natuurlijk.

Maar dit hele gesprek wat we nu hebben is het gevolg van het briljante stukje architect in de film. Hij gooit alle ideeen overhoop en niemand die kan zkr weten hoe het nou echt zit.

9. WiXX

WiXX Kijk uit maloot...

Leuk Bevonden:
    5
    Was dat die gezt die een agent werd of een andere??

10. Alien

Alien FreAkeD

Leuk Bevonden:
    1
    Ik denk dat Neo idd, The One One is. Hij redt de boel. En BTW, Enter The Matrix (spel) speelt zich af na de 2e film. (d8 ik zo)

Ik denk gewoon dat Neo de hele boel redt aangezien hij ook Trinity redde, hij deed iets bij haar hart, vast een elektroshock ofzo.

En de architect zei dat hij sommige verliezen maar moest accepteren. Ik denk iig dat mijn verhaal er nog het meest op lijkt.
    En ik denk dat er iig nog wel iets heel onverw8s gebeurt....

11. ITNL

ITNL Guest

jah neo wint zeker. Films met slechte eindes zuigen. Er gebeurt iig nog iets heeeeel moois in deel 3 dat is zeker

_O__O__O__O_MATRIX_O__O__O__O_

12. TheFlood

TheFlood Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    ETM speelt zich tijdens het 2de deel af.

13. Hordo

Hordo Wormen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    21
    Die scene heeft meer betekenis in de film dan je denkt. Het is hier dat Smith zegt dat hij iets van Neo heeft, dat hij vrij is. Hier probeerd hij Neo over te nemen maar Neo is sterker. Verder zie je dat Smith op het eind al weet dat het gebeurde.

Dat is juist zo brilliant. Iemand die eigenlijk niks betekende maakt ineens zo'n omwenteling. Wie weet wat Smith echt is?

Het nut daarvan is dat ze weer een stap dichterbij perfectie zijn. Een matrix die iedereen accepteert.

14. TheFlood

TheFlood Active Member

Leuk Bevonden:
    9

ja dat maakt het misschien leuk voor het volgende deel. Maar nou word je met zo'n gevoel achter gelaten van: Oke..wat deed die gozer hier nog??
    En dat hebben ze ook gedaan met de hele matrix idee. Alleen daar was het juist goed. Je gaat WEER zitten denken wat de hele matrix nou precies is en wat hun bedoeling is. Maar alleen die smith is gewoon niet boeiend. Hij is verslagen...Neo is 10x sterker dan 100 van hun bijelkaar. Waarom hem dan nog zo'n grote rol geven terwijl die tweeling veel moeilijker te verslaan voor hem geweest zou zijn en dat er aan die 2 maar weinig aandacht is geschonken.

Kijk begrijp me niet verkeerd. De film is briljant, niet zo goed als het 1ste deel maar dat komt omdat het een soort van inleiding is voor het 3de deel (net zoals ik dat vond bij starwars en Lotr).
    Maar hij had gewoon nog wat beter gekunt. Als ze sommige characters wat meer hadden uitgewerkt en sommige wat minder dan was er een beter evenwicht geweest.

15. TheRealMcenzy

TheRealMcenzy Active Member

Leuk Bevonden:
    0

ik vind films die slecht aflopen juist wel leuk. alleen open eindes zijn kut.

16. Perfect_Shit

Perfect_Shit Chimairist

Leuk Bevonden:
    2
    ik zal wel de enige zijn, maar ik vond hem best wel tegenvallen..

The Matrix 1 kwam met zo'n briljant verhaal en dan wordt hier ineens de nadruk veeeeeeel meer gelegd op actie, en als er dan een stuk echt verhaal komt, snap je er nix meer van; dat er meer The One's en Zion's geweest waren ofzoiets, dat was echt vaag. En je hoorde dat niemand in de zaal er iets van snapte :) ...

van de andere kant maken de ultieme Special Effects en droge humor weer veel goed.

schaal van 1-10: 8,5 tot 9

zker een hoog cijfer, maar van The Matrix had ik meer verw8 dan overdreven goeie Special Effects en humor..
    Ik weet niet wat ik dan zou verwachten, maar dit vindt ik toch tegenvallen..

17. TheRealMcenzy

TheRealMcenzy Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    perfect_shit je hebt wel een beetje gelijk maar de eerste matrix is wel een van de beste films van de laatste jaren. moeilijk te overtreffen.

18. So1aris

So1aris Headshooter

Leuk Bevonden:
    0
    Perfect_Shit, je wilt dus zeggen, dat je, toen je the matrix voor het eerst zag, je de film meteen helemaal hebt begrepen? In Reloaded is het verhaal heel belangrijk. Het verhaal van Reloaded omvat het hele verhaal van the matrix.

The matrix introduceerde het begrip "the one" en nu leer je wat dat begrip betekent en inhoud en als gevolg heeft.

MIsschien is het verstandig als je de film nog een keer bekijkt.

(Een film die tegenvalt en dan nog een 9 krijgt? Beetje voorbarig als je het mij vraagt.)

19. TheFlood

TheFlood Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    nou als je de thread had gelezen zou je gemerkt hebben dat niet iedereen tevreden erover is.

maar ik ben het wel met je eens...als zaten er nog steeds goede dingen in qua verhaal is het meer een actie film geworden. The matrix is nou een soort van proloog van the reloaded. Jammer alleen dat hier de proloog beter is |:-

20. TheFlood

TheFlood Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    hij valt tegen in vergelijking met het 1ste deel. Maar dat zegt niet dat ie alsnog niet super goed is *)

Deel Deze Pagina