Precies...
Alhoewel het matrix in een matrix idee een mogelijkheid is toch denk ik zelf dat het dat niet is.
Wat ik me afvraag of jullie de Neo Kung fu vecht scenes overbodig vonden? Ik wel, alhoewel het best mooi eruit zag was het meer gewoon leuke vulling voor de film dan noodzakelijk voor het verhaal.
1. Gevecht tegen die chinees die de oracle beschermd. Het slappe excuus van die gozer is dat ie moet vechten om te weten of het de echte Neo is.
2. De Smith brawl... Neo kon in de 1e matrix gewoon in een agent gaan en die van binnenuit opblazen, waarom moeilijk met handen en voeten doen, en hij kan altijd op elk moment gewoon weg vliegen, niet echt spannend als je het mij vraagt. (Smith moet natuurlijk wel ff proberen te kopieren).
3. Gevecht op de trap met mergovinian goons. Waarom moeilijk doen en met die gasten vechten en niet gewoon weg vliegen en deurtje dicht doen. Het beschermen van de keymaker was heel wat belangrijker, en die twins waren nogal gevaarlijk.
Eindelijk bij het smith gevecht in de backdoor vlakbij de mainframe doet Neo handig en vliegt ff snel door de gang met morpheus. (Ik vond het trouwens leuk hoe de Keymaker ze mooi omzeilde.)
In mijn mening komt hierdoor de actie niet echt tot zijn recht omdat er geen goeie reden ervoor is. De scenes met Neo bedoel ik dan.
Blessings
Ahara
Laatst bewerkt door een moderator: 18 mei 2003