1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

The Passion of the Christ

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Hordo, 4 apr 2004.

1. Ik ben niet gelovig en alle geloven interreseren me niet, maar:
    De film gaat over het lijden van Jezus en hoe het echt geweest is. Idd. Maar dat is niet het belangrijkste van het verhaal. Het gaat om voor de marteling en na de marteling. De marteling is maar een bijzaak wat heel kort moest zijn. Deze film gaat puur om de sensatie van het martelen.

Als het doel was om te laten zien hoe Jezus werd gemarteld dan is het een goede film. Maar ik vind het meer sensatie en voor mensen die kicken op zulke beelden. Deze film heeft helemaal niets met de boodschap te maken die aan het verhaal hangt.

2. DMX

DMX X gonna give it 2 ya

Leuk Bevonden:
    0
    Dat er geen boodschap in de film zit klopt niet. In de film willen ze laten zien wat Jezus allemaal voor jou en mij over heeft gehad en dat hij voor ons geleden heeft en ik moet zeggen dat dit behoorlijk goed is weergegeven in de film.

3. WiresOUTLAW

WiresOUTLAW ''screw you guyz''

Leuk Bevonden:
    0
    voor jou en mij 2000 jaar geleden |:- lol nou wat hebben we daar veel aan gehad.

Laatst bewerkt: 5 apr 2004
  4. DMX

DMX X gonna give it 2 ya

Leuk Bevonden:
    0
    kijk, er is een verschil jij gelooft het niet, andere wel. En wat we er aan gehad hebben kan je lezen in de bijbel;)

5. Hordo

Hordo Wormen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    21
    Idd beetje loos om nu iemand geloof te gaan trashen :{

6. TheWalrus

TheWalrus Guest

Ik vind Jesus een zeer interessant figuur, zijn filosofie spreekt me aan en ik beschouw hem als een evengroot voorbeeld voor de mensheid als Gandhi. Ik ben echter beslist geen christen.

Die kruisiging voor de zonden van de mensheid is niks meer dan een doctrine die Paulus ooit bedacht. Het is gewoon dwaas om dat als belangrijkste punt van de boodschap die Jesus had te zien.

Zelfs in deze film komen de meest wijze woorden van jesus voor in de vorm van terugblikken. Jesus zei kortweg het volgende, het belangrijkste dat men kan doen is anderen liefhebben, liefde is het belangrijkste goed, hou van elkaar zoals ik van jullie hou.

Toen hij zei dat hij de weg was, bedoelde hij in mijn ogen niet dat zijn volgelingen futuliteiten als de doop moesten immiteren maar dat je een ander lief moet hebben, zelfs je vijand. Wat zo bijzonder is aan Jesus als historische figuur is het feit dat hij iedereen vergaf en zich vrijelijk tussen melaatsen begaf, iets wat destijds niemand deed.

Zonder dit in religieuze context te plaatsen ben ik van mening dat dit een goede boodschap is. Als we eens wat meer van elkaar hielden zou het een stuk beter gaan op aarde.

Vreemd dat zijn volgelingen altijd mensen buitensluiten en veroordelen omdat ze anders denken, iets dat Jesus zelf dus beslist niet deed.

Vreemd genoeg vormen allle religies een voedingsbodem voor gestoorde extremisten, terwijl elke religie wijst naar het goede. Leuk dat mensen dingen kunnen interpreteren.....

Ik denk zelf dat de kruisiging, en de wijze waarop Jesus zijn lot onderging blijk geeft van geweldloosheid en naastenliefde van een man die eigenlijk niks fout heeft gedaan.

De film vond ik niet geweldig, maar ook niet slecht, eigenlijk een beetje een bekend verhaal. Jammer dat de personages niet meer uitgedipet werden, want zo zie je alleen een film over zinloos lijden.

Dan blijf ik erbij dat Jesus Christ superstar beter is .........................

Laatst bewerkt door een moderator: 7 sep 2004
  7. Cole Trickle

Cole Trickle Active Member

Leuk Bevonden:
    6
    Elke religie wijst naar het goede 8). Voor de eigen aanhangers misschien, maar jij heiden, zult eeuwig branden in de hel :D.

Ben het met je eens dat JC superstar oké is. The passion of the christ lijkt mij niet van gelijk kwaliteit. Deze film kijk ik waarschijnlijk per ongeluk over een jaar of tien op de tv. Ben niet van plan naar Mel Gibsons zijde van het alom bekende verhaal te kijken...

8. king of XBOX

king of XBOX active user agian

Leuk Bevonden:
    1
    waarom niet? het lijkt mij wel een mooie film.
    ik heb alleen het idee dat de film een beetje teveel naar het sensatie maken wijkt i.p.v. het echte verhaal.

9. DMX

DMX X gonna give it 2 ya

Leuk Bevonden:
    0
    nee, het is zeker geen sensatie film en ze hebben zich gehouden aan wat er in de bijbel staat zover het kan.

10. Shriko

Shriko Gamebites.nl

Leuk Bevonden:
    4
    Ik denk dat je best kan zeggen dat het een sensatie film is in beperkte mate dan. Als in de bios de film met het verhaal van Marcus, dus hele hele verhaal van Jezus, met dan een stuk minder nadruk op de marteling, dan waren er echt niet zoveel mensen naar de bios gegaan. Maar op deze manier gaan mensen wel naar de bios en raken ze hopelijk geïnteresseerd en gaan ze ook verder zoeken.

11. king of XBOX

Leuk Bevonden:
    1
    ja ze houden zich misschien wel aan wat er in de bijbel staat, maar er wordt zoveel aandacht op de martelingen gevestigd dat ik me afvraag of Mel Gibson nou een film wilde maken over het verhaal van Jezus of een gruwel film met een religieus tintje.
    ach ik zal het vrijdag zelf wel zien.

12. DMX

DMX X gonna give it 2 ya

Leuk Bevonden:
    0
    hij eilde geen film maken over het verhaal van jezus, maar over zijn lijden en hij wilde laten zien wat voor een erge dingen er toen zijn gebeurd

13. underhunter

underhunter XBW member 706

Leuk Bevonden:
    0
    Laatst zag ik zo'n amerikaanse pastoor op tv, je weet wel, op zondag, voor zo'n zaal van 3000 mensen, die had de film 2 keer gezien, en vond hem echt geweldig, nouja, ik heb hem nog niet gezien, waarschijnlijk ga ik er dit weekend heen.

14. Ghost

Ghost XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1
    -

Sorry, jammer dat je je eigen post neit kan deleten

Laatst bewerkt: 7 apr 2004
  15. goakhan

goakhan Uns4n1ty

Leuk Bevonden:
    2
    Ik heb de film ook gezien....kvond hem wel hard en geweldadig. Ik heb geen idee of de film waarheidsgetrouw is. Hebben de Joden Jezus nou 'aangegeven' bij de Romeinen?

Mel Gibson beweerd dat ie de film niet anti semtisch heeft gemaakt. Vind ik op zich dubieus aangezien zijn vader (volgens mij ook gibson) hele veronrustende artikelen schreef over joden.

Jammer dat er weinig special fx inzaten...daar had ik me wel op verheugd ;). Life of Bwian had zelfs meer effecten (alien spaceship :D).

Laatst bewerkt: 8 apr 2004
  16. king of XBOX

Leuk Bevonden:
    1
    wat mij betreft gaat het niet om de special effects. ik ga meer voor het verhaal.
    maar ik vraag me af of dat wel de goede insteek is :confused:

17. halo

halo Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb'm gezien. Het is echt een zeer goede film. Zoals jullie al wisten is deze film best hard en gewelddadig. Je voelt je als kijker er echt bij betrokken en daardoor worden er verschillende emoties bijgeroepen. Maar dan ook van af het begint tot het einde. En voor diegenene die niet weten: er zit geen pauze tussen! Maar dat is wel begrijpelijk ;)
    Ps: een mevrouw moest er zelfs kotsen.

Laatst bewerkt: 10 apr 2004
  18. Heavenraiser

Heavenraiser The raiser of heaven

Leuk Bevonden:
    25
    ik snap niet dat mensen deze film willen zien,
    ik vraag me af: het is toch niet vermakelijk om een film te gaan kijken over het lijden van iemand?
    meeste mensen gaan naar de bioscoop om vermaakt te worden (dat kan ook door een dramatische film)

Als ik over een Film hoor waar Jezus in speelt denk ik niet wow wat een goede film(dit even terzijde)

19. berend

berend Santa Blows

Leuk Bevonden:
    0
    weet je wat me nou vet lijkt een film over het leven van mohammed, jeweettoch die koran gast, vette actiefilm(hij was niet zo'n lieverdje) lijkt me wel wat.
    mohammed the movie

20. TheWalrus

TheWalrus Guest

Dat is zeker waar Berend. Ik heb respect voor de Islam. De verhalen die ik over mohammed lees maken echter weinig indruk op me en ik heb niet het gevoel dat hij als mens altijd het goede nastreefde. Eigenlijk heel vreemd dat mensen zo massaal in het woord van iemand geloven die zelf niet het wandelende voorbeeld van goedheid was.

Voor wie ik nu tegen de borst stoot, wees vrij om te reageren ;)

Laatst bewerkt door een moderator: 11 apr 2004

Deel Deze Pagina