1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

The Passion of the Christ

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Hordo, 4 apr 2004.

1. mvdstam

mvdstam Active Member

Leuk Bevonden:
    4
    [star trek mode]
    Ahum, zoiets heet een Transporter-beam O-)
    [/star trek mode]

:D:D:D

Ik heb onlangs een stukje van de film gezien bij een vrind en ik moet zeggen, dat hij wel errug erg is hoor 8) Een en al bloed, martelingen en jankende vrouwen....

T3h Sh!t dus 8) }:]

2. DS The Best

DS The Best Whitepoison

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb de film vrijdag ook gezien, er zit wel degelijk een verhaal in, maar om de film goed te begrijpen moet je de bijbel gelezen hebben (nu heb ik ook de bijbel niet gelezen, maar ik ken iemand die dat we heeft gedaan en het verhaal aan mij heeft uitgelegd).

Hieronder (in de spoiler) staat wat het verhaal was...
    LET OP Spoiler absoluut niet lezen als je de film nog niet gezien hebt!

Het verhaal was (verkort): jezus offert zich op voor de mens, hij heeft zo geleden om alle zonden van de mens op zich te nemen, daarom schreeuwt de duivel (die "vrouw") ook op het eind, de zonden van alle mensen zijn namelijk weg... En dat is ook de rede dat hij zich helemaal niet verdedigd tijdens het proces. Verder klopt het verhaal zoals het in de bijbel staat, Jezus is 3x gevallen toen hij het kruis droeg, had 30 stokslagen gehad (stond toen weer op en kreeg slagen met zwaardere wapens). En judas veraade Jezus voor 30 goudstukken. Ook heeft jezus op het kruis precies gezegd (volgens de bijbel) wat in de film gezegd wordt. Ook was er tijdens de dood van Jezus een aardbeving (volgens de bijbel). Ten slotte heeft die man die Jezus hielp het kruis te dragen ook echt gezegd dat ze moesten stoppen met slaan, anders stopte hij met dragen.
    Kortom alles klopt met het verhaal in de bijbel (ook die andere 2 mannen aan het kruis en de raaf die kwam om 1 van die ogen uit te pikken)

Ik vond het in elk geval een zeer goede film.

3. Heavenraiser

Heavenraiser The raiser of heaven

Leuk Bevonden:
    25
    alleen het kruis klopte toch niet met de bijbel?

4. Dutch Raven

Dutch Raven XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1
    Wat maakt het uit dat het verhaal klopt of niet :mad:

Deze film word bestempeld als Dramafilm! Damn man ze kunnen daar net zo goed HORROR van maken want deze film is echt te goor voor woorden.......

Ik vond de film TE ERG voor woorden!

Ik hoop in ieder geval niet aan zo'n einde te komen. gruwelijke film, en dat zeg ik niet gauw aangezien ik best een horrorliefhebber ben :D

5. TheWalrus

TheWalrus Guest

Jahaa, Dutch, Evil Dead is dna ook stukken leuker om te kijken ;)

Even off topic. Is die dope pic (die je ook op een forum van een zekere clan gebruikte) the real you?

6. Dutch Raven

Leuk Bevonden:
    1
    Nee dat ben ik niet Walrus, dat is mijn rolemodel Adam Sandler. Die gast is echt dope :)

7. TheWalrus

TheWalrus Guest

lol, jammer..... Maar, wacht eens..... dan is dat Little Nicky..... dat is een van de grappigste films ooit (ik lag aan één stuk door dubbel). Eigenlijk ook een religieuze film......

8. Dutch Raven

Leuk Bevonden:
    1
    idd Walrus.

En Anger Managment, 50 first dates, Big Daddy, Happy Gilmore, The Waterboy, Mr Deeds, Billy Madison, Bulletproof, The Wedding Singer, Eight Grazy Nights zijn o.a ook leuke films van deze topacteur :)

check anders gewoon de website ff :p is wel lache

www.adamsandler.com

9. Peter OtH

Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

Leuk Bevonden:
    217
    Dit is ook denk ik het resultaat wat ze met deze film wilden bereiken, het moest de lijdensweg laten zien die Jezus doorgemaakt zou hebben.
    Heb hem onlangs op dvd gekocht en vervolgens gezien.
    Het is een harde film maar tot een zekere hoogte niet onrealistisch.
    Ik ben zelf dan niet gelovig dus ik geloof niet in het jezus verhaal, maar als iets dergelijks gebeurt is is het waarschijnlijk wel op een manier gebeurt zoals in de film getoond wordt.
    Laten we eerlijk zijn de romeinen waren niet bepaald lievertjes, en ook toen had je al religieuze leiders die handelden in eigen belang.
    En idd wil je niet op een dergelijke manier aan je einde komen, maar dat is dus net de boodschap een beetje van de film dat jezus dat dus over had voor de mensen.
    Hoe dan ook die film vond ik beter als dat ik verwachtte..

10. Ruben III

Ruben III Rando

Leuk Bevonden:
    23
    Ik vond het een belachelijke film (lekker late reactie, had dit topic nog nooit gezien).

Ten eerste; de lijdensweg van Jezus is imo niet het meest leuke deel van de bijbel om te verfilmen. Ik geloof zelf niet in iets bovennatuurlijks, maar door zo'n film wordt mijn verachting van het Christelijk geloof vergroot. Ik vroeg me tijdens die film af, voor wie dit gemaakt is? De enigen die er plezier uit kunnen halen, zijn sadisten volgens mij.

Ten tweede: waarom zo bloederig? Ik kan tegen wat, maar ik vond dit ronduit smerig. Dat het vreselijk vorm hem was (alhoewel ik aan 'hem' evenveel waarde hecht als aan bv batman :/) is begrijpelijk, maar dit kun je toch ook wel op een andere manier laten zien? Ik heb nooit het idee gehad weg te lopen uit de bioscoop, maar ik had het hier willen doen (niet gedaan btw, zonde van geld :p)

Ten derde: Ik heb het boek niet gelezen, maar dingen die ik vreemd vond; hoe kan die gast die helpt het kruis te dragen dat kruis amper alleen dragen en Jezus wel? Jezus was een magere en bebloede kerel maar krijgt wel dat kruis een heel stuk op weg. En hoe kan Jezus hangen aan het kruis als heel zijn arm uit de kom wordt getrokken?

Toch, de film maakte iig indruk en ik zal hem niet licht vergeten. Maar dat neemt niet weg dat ik het walgelijk vond en beslist geen 'propaganda' voor het Christelijk geloof. Zo is het misschien niet bedoeld, maar om nou naar een horrorfilm te kijken gebaseerd op de bijbel is ook maar niks.

Geef mij de Messias maar, duurt wat langer en is zeker mooier :)

11. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    Ben niet christelijk, zal het waarschijnlijk niet worden ook :). Toch begrijp ik een ding niet. Mij is altijd geleerd dat christus voor liefde en vergeving staat. Hij heeft zoveel wonderen verricht en wat laat meneer Gibson zien? Christus die heftig gemarteld wordt waardoor je bijna een hekel aan joden krijgt en alleen maar het lijden van Jezus ziet. Niks geen passie, alleen maar ellende. Ik denk dat onze heere niet echt blij is met dit soort films omdat het alleen maar vraagtekens neerzet en haat aanwakkert.
    Tevens, als we het allemaal zo erg dat iemand gemarteld wordt, waarom is hier bijna niemand dan lid van Amnesty International??

12. rikiepikie

rikiepikie Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb de film niet gezien maar er is echt een hele vette parodie op deze film. 'The passion of the jew' is een aflevering van southpark en die moet je echt kijken _O_ . Is trouwens gewoon te dowloaden met kazaa.

13. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11

Wat deze film betreft , kan je gewoon geen lijn trekken tussen waargebeurd en fantasie , alleen al het feit dat hij uit hollywood komt is al voldoende om te weten dat de schaarse feiten behoorlijk aangedikt zijn.
    Dit is nu het amerikaans probleem , als het er gewoon uitziet verkoopt het niet , en daarom wordt alles zo uit verband gerukt.
    Zo kon je bijvoorbeeld horen in de film intepedend day ,dat de belgen in de sinai woestijn gezien werden , lol zeg , ik zie me al zitten op een kameel }:]

14. Glue

Glue The Great Cornholio

Leuk Bevonden:
    2
    Ja klopt iemand had hier een link geplaatst. Was weer een van de betere afleveringen. "Wir musssen die Juden ausrausen" 8)

15. TheWalrus

TheWalrus Guest

Ausrotten..... Ja... GENAU!

16. Vinnie 78

Vinnie 78 Vinnie vinyl

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vond de gruwelijkheid wel meevallen. Voor de rest vond ik wel een vette film. Wel jammer vind ik dat er weinig verhaal in zit. In de film hebben ze geloof ik de laatste 12 uur van Jezus zijn leven laten zien. Hier hadden ze misschien een paar dagen van kunnen maken.

Laatst bewerkt: 14 sep 2004

Deel Deze Pagina