Ik heb de film vrijdag ook gezien, er zit wel degelijk een verhaal in, maar om de film goed te begrijpen moet je de bijbel gelezen hebben (nu heb ik ook de bijbel niet gelezen, maar ik ken iemand die dat we heeft gedaan en het verhaal aan mij heeft uitgelegd).
Hieronder (in de spoiler) staat wat het verhaal was...
LET OP Spoiler absoluut niet lezen als je de film nog niet gezien hebt!
Het verhaal was (verkort): jezus offert zich op voor de mens, hij heeft zo geleden om alle zonden van de mens op zich te nemen, daarom schreeuwt de duivel (die "vrouw") ook op het eind, de zonden van alle mensen zijn namelijk weg... En dat is ook de rede dat hij zich helemaal niet verdedigd tijdens het proces. Verder klopt het verhaal zoals het in de bijbel staat, Jezus is 3x gevallen toen hij het kruis droeg, had 30 stokslagen gehad (stond toen weer op en kreeg slagen met zwaardere wapens). En judas veraade Jezus voor 30 goudstukken. Ook heeft jezus op het kruis precies gezegd (volgens de bijbel) wat in de film gezegd wordt. Ook was er tijdens de dood van Jezus een aardbeving (volgens de bijbel). Ten slotte heeft die man die Jezus hielp het kruis te dragen ook echt gezegd dat ze moesten stoppen met slaan, anders stopte hij met dragen.
Kortom alles klopt met het verhaal in de bijbel (ook die andere 2 mannen aan het kruis en de raaf die kwam om 1 van die ogen uit te pikken)
Ik vond het in elk geval een zeer goede film.