Dat slaat natuurlijk helemaal nergens op. Als je bang moet zijn omdat je bepaalde (niet racistische, maar controversiele) uitspraken doet, moet er toch ECHT EINDELIJK EENS IETS VERANDEREN IN DIT LAND. Tolerantie is altijd erg belangrijk geweest in dit land, en dat is een goede zaak. Het enige wat wij kunnen doen is iedereen in onze omgeving op het hart drukken hoe belangrijk dat is....
EDIT: zit ik nu.nl te chekken, lees ik dit bericht (posttijd, 30 min voor de moord op Theo):
"Hirsi Ali en Wilders bedreigd door scholier
Uitgegeven: 2 november 2004 08:34
Laatst gewijzigd: 2 november 2004 08:34
De 17-jarige scholier uit Sas van Gent, Yeyha K., heeft Kamerleden Ayaan Hirsi Ali en Geert Wilders op internet met de dood bedreigd. Ook werden eind september bij een doorzoeking van zijn ouderlijk huis materialen gevonden voor het vervaardigen van een bom, zo meldt Algemeen Dagblad.
De van origine Marokkaanse K. zit nu ruim een maand vast. Dinsdag besluit de rechtbank in Middelburg of zijn voorarrest met dertig dagen wordt verlengd. De scholier ondergaat volgens zijn advocaat H. Dunsbergen momenteel een psychologisch en psychiatrisch onderzoek. Dunsbergen zegt dat zijn cliënt spijt heeft betuigd en spreekt van een 'uit de hand gelopen grap'.
Wilders zag er de grap echter niet van in en deed aangifte van de bedreiging. Op 27 september werd K. door een arrestatieteam uit de klas gehaald. K. zit in de zesde klas van het atheneum op het Zeldenrust-Steelantcollege in Terneuzen."
Bron: www.nu.nl
Lees nou alsjeblieft even over de nationaliteit heen en zie in dat leeftijdgenoten van ons (ik ben al wat ouder maar toch) het bedreigen met de dood als uit de hand gelopen grap wordt gezien. Ik hoop datie nu inziet wat voor een sukkel ie is. En terecht dat ie opgepakt is...
Laatst bewerkt: 2 nov 2004