1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Theo van Gogh vermoord!

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door ErroX, 2 nov 2004.

1. InfernoGamer

InfernoGamer ...

Leuk Bevonden:
    1
    je kan niet voor je geloof opkomen door iemand te vermoorden, volgens mij is dat juist tegen iemands geloof.

2. FeaR

FeaR Inside you ...

Leuk Bevonden:
    4
    Hij heeft zn dood geplanned, Theo is de nieuwe Tupac Shakur _O_

3. goodfella

goodfella You're fired!

Leuk Bevonden:
    65
    Hitler gaf dus ook gewoon zijn mening. Heeft ie jaren achter elkaar gedaan alvorens hij aan de macht kwam en ze toen dus ook daadwerkelijk ten uitvoer kon uitbrengen. Ik snap je dus niet helemaal. Verder vergelijk ik van Gogh niet met Hitler. Ik zeg alleen dat vrijheid van meningsuiting nogal een moeilijk begrip is. Tot hoever kun je gaan?

Op veel punten was ik het niet eens met van Gogh. En nu hij vermoord is, moet ik het wel met hem eens zijn? Hij betichte veel mensen van intolerantie, maar was zelf met de regelmaat van de klok intolerant. Ik laat m'n blik dus niet vertroebelen. Ook al is het een zeer laffe daad.

4. FeaR

FeaR Inside you ...

Leuk Bevonden:
    4
    Okay skinhead, jouw mening boeit me dus echt niet hè ...

Dit is MIJN mening, respecteer het dan ... kaasbroodje

5. Sushi

Sushi Niet eetbaar

Leuk Bevonden:
    0
    En nog zo'n post dat in de regel: "best wel zinloos" post hoort...

6. SyKeS1

SyKeS1 Avatarjattert

Leuk Bevonden:
    6
    jij bent echt te triest

7. FeaR

FeaR Inside you ...

Leuk Bevonden:
    4
    Tjah tis wel in de Ramadan ... maar blijkbaar was ie het gewoon zat ...

8. Graveheart

Graveheart Groovy XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.548
    Ik schrok me kapot toen ik het op radio 538 hoorde vanmorgen.
    Wilde het dan ook niet geloven, dat het weer gebeurd.

Maar toch, de bevestiging kwam een minuut later, om iets over 10.
    Theo van Gogh is vermoord.
    Mes-steken, neergescohtne, en een briefje op z'n borst.

Waar gaat het heen met onze samenleving?
    Vrijheid van meningsuiting was het toch...?

Trietste bedoeling.

Rust in vrede Theo.
    Sterkte toegewenst aan de nagebleven familie en vrienden van hem.

9. SyKeS1

SyKeS1 Avatarjattert

Leuk Bevonden:
    6
    jouw moeders pussy ziet er uit als een gesmoltenkaasbroodje, je vergist je dus. En ik moet zeggen...als een nazi jou is zou wegruimen dan heb ik daar geen problemen mee.

En idd voegt niets toe aan dit alles...maar ik dacht ik laat eens weten hoe ik over deze stinkende shoarmarol denk. Hij zit hier de boel nu al lang genoeg op te focken.

10. Martini

Martini O RLY

Leuk Bevonden:
    2
    Doed wie is nu de racist... :{

11. Cyrax

Cyrax Weldoener van beroep

Leuk Bevonden:
    903
    En dan beschuldig jij anderen van racisme? Geloofwaardig hoor.

12. Riddick

Riddick --

Leuk Bevonden:
    0
    Uhuh, Mods et zou verstandig zijn deze thread te sluiten want er komt egt alleen nog maar gescheld van voort. En jah je mening mag je uiten, alleen iemand kaaskop of kutmarokkaan noemen vin ik een beetje ver gaan.

13. FeaR

FeaR Inside you ...

Leuk Bevonden:
    4
    ga jezelf verminken ofzo gothic ... damn

14. Graveheart

Graveheart Groovy XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.548
    Mensen, hoe nou toch eens op met dit idiote gezeik.
    Er is iemand dood, en direct vliegen we elkaar weer naar de keel.

Fear, kappen met die bullshit.
    Een mening is geen reden voor moord, hoe dan ook.
    Toen dan vervolgens direct wat respect voor dit persoon.

15. Gurbe

Gurbe Hi everybody

Leuk Bevonden:
    0
    |:-
    Laat je dan gewoon niet opfocken!

Hoever vinden jullie dat vrijheid van meningsuiting mag gaan? (inhoudelijke antwoorden aub)

16. Rinus

Rinus XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Oke dan!

Leuke boeinde discussie, NOT!

Slotje, als jullie elkaar de huid willen volschelden doe je dat lekker via MSN!

17. BlaiR.WitcH

BlaiR.WitcH Rally-ho

Leuk Bevonden:
    0
    zover als de wet zegt dat je mag gaan.

18. ErroX

ErroX Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Maarja, je kan wel aan je water voelen hoe ver je kan gaan.
    Ik weet nu niet of jullie het nu over FeaR hjebben of over Theo.
    Als het over Theo gaat, Een mening is toch echt wel iets anders dan een moord.

19. KeaveXL

KeaveXL Feelin' Funky

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb alleen de laatste pagina gelezen, de rest wil ik geloof ik niet eens lezen.

Teneerste respect voor Theo!

Dan mijn mening over deze situatie die maar men maar te respecteren heeft:

Ik begin me dus nu gewoon ernstig te ergeren aan meerdere punten in het land. Het wordt steeds normaler in dit land om geweld te gebruiken. Zo liep ik vanmiddag over straat met een paar klasgenootjes en toen werd er 1 bijna aan gereden door een auto (bestuurder zijn schuld). Waarop mijn klasgenoot reageerde met "Kijk eens uit idioot". Hierop sprong de bestuurder van de auto meteen zn auto uit en liep met gebalde fuisten op ons af. Ik bedoel maar aggressie begint tegenwoordig een soort van rage te worden. Dus ja ook Nederlanders kunnen er een potje van.

Maar waar ik me wel ernstig aan ga ergeren is de meningen van de "buitenlanders". Hier heb ik in de meeste gevallen dus geen enkel respect voor. Zo ook van Gogh, dit was een man met zijn eigen mening. Dat mag hij hebben, en voelt meneer de Moslim man zich daardoor geirriteerd dan is dat zijn probleem. Ik vindt persoonlijk het hele geloof bullshit dus ook dat hele Moslim gebeuren, moet ik dan ook dood? Op school ook daar zijn het afgelopen jaar ook hele grote groepen buitenlanders gekomen. In mijn klas zitten er nou ook meerdere, helemaal geen problemen mee. Maar nou kan ik goed met een klasgenoot opschieten en dat is een "donkere" jongen. Wij maken elkaar ook voor van alles uit, en hij vindt het zelfs grappig als ik hem neger noem. Nou zij ik dat dus een keer in de gang van de school, hij dik lachen, maar wat staat er achter me... een marrokaanse gast. Nou daar kwam het hoor " Jij moet klap hebben he, jij doet discrimineer durf dan regt in mijn gezicht te zeg".

Nou dan ga ik dus best wel anders over dit soort mensen. Ze trekken gewoon alles naar zich zelf toe en voelen zich op alles beledigd, ik denk dat dat het grootste probleem is.

Adios en hou het netjes, dit was mijn mening!

Laatst bewerkt: 2 nov 2004
  20. Cyrax

Cyrax Weldoener van beroep

Leuk Bevonden:
    903
    Huh, hij was toch gesloten? Waarom wordt de thread eigenlijk gesloten? Het gaat om een belangrijke gebeurtenis en natuurlijk is het vervelend dat sommigen het dan nodig vinden om hersenloos te gaan lopen schelden. Maar ban diegene dan gewoon en dan kunnen degenen die wel een normale discussie kunnen voeren gewoon verder gaan.

Deel Deze Pagina