1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Theo van Gogh vermoord!

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door ErroX, 2 nov 2004.

1. Cyrax

Cyrax Weldoener van beroep

Leuk Bevonden:
    903
    Hoor je nou zelf wat je zegt? Laat je nou niet verblinden man! Ga nou niet haten om het haten want daar bereik je al helemaal niets mee.

2. Volkoren

Volkoren Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    In Nieuw-Zeeland zitten Neo-Nazi's.. ik weet niet of je daar ook blij mee moet zijn.. :{

3. X BelieveR

X BelieveR Im the X priest

Leuk Bevonden:
    0
    En DAT beste mede-forumbezoeker heb jij helemaal FOUT. Iemands vrijheid houdt op waar die van een ander begint. En mag ik je er even op wijzen beste vriend, dat Theo van Gogh juist het gebrek aan vrijheid binnen de Islam aan de kaak stelde. Denk maar aan de behandeling van vrouwen, en de verwerping van homo-seksualiteit.

En natuurlijk heeft iedere religie zijn nadelen. Zelfs in de Bijbel staat dat homo's gedood moeten worden. Maar feit is dat de moderne Christenen hun geloof inmiddels hebben vertaald naar de normen en waarden van de 21ste eeuw. Dit is iets wat het grootste gedeelte van de moslims nog niet hebben gedaan. Zij beleven (bewust) hun geloof nog zoals wij dat in de middeleeuwen deden. Ik noem het niet achterlijk, wel vrij primitief en kortzichtig. Want op zo'n manier krijg je zulke incidenten.

4. Graveheart

Graveheart Groovy XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.548
    Het is 1 persoon die dit gruwelijke misdrijf heeft gepleegd, niet een complete geloofsovertuiging...

Dat vergeten sommige mensen op dit moment.

5. ErroX

ErroX Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Zelf nog niet beluistert maar:

via volkomenkut.com

6. madison

madison madison

Leuk Bevonden:
    0
    waar moet dit in godsnaam heen met deze k*twereld??

7. DuckyWarrior NL

DuckyWarrior NL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ALWEER iemand!!
    Dit kan echt niet langer zo doorgaan.

8. Ruttyx

Ruttyx Oh inverted world

Leuk Bevonden:
    5
    Ik ben erg geschokt door deze gebeurtenis. Het is gewoon belachelijk wat er is gebeurd. Meer heb ik niet te zeggen. Ik condoleer de familie en kenissen.

9. Kelovitz

Kelovitz Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Mensen, jullie denken nu echt verkeerd. Heeft ooit al eens iemand wat gezegd over de buitenlanders die zich wel kunnen gedragen? Nee, en dat is toch echt het overgrote deel. Ik ben het ook niet op alle punten eens met de islam maar jullie moeten de dader als mens op zich zien, een psychopaat!

10. FFWD

FFWD XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Ik laat me niet verblinden. Het is alleen maar een bevestiging wat ik al d8...
    Maar het zijn natuurlijk wel een paar personen die het verpesten voor de hele marokkaanse gemeenschap

11. X BelieveR

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zie dit als een algehele weerspiegeling van het gedachtegoed van een groot gedeelte van de moslimgemeenschap, gezien de reacties in de grote steden op deze moord. Verder zie ik over de hele wereld de laatste tijd een sterke haat tegen het westen groeien.

En ja dan is er één iemand die het uitvoert, maar de gedachte is er bij meerderen.

Laatst bewerkt: 2 nov 2004
  12. Goiz

Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    overgrote deel?? daar ben ik het ook niet helemaal mee eens hoor...

/edit was @ Kelovitz

13. Ruttyx

Ruttyx Oh inverted world

Leuk Bevonden:
    5
    Feit is alleen wel dat het percentage moorden door allochtonen/buitenlanders imo hoger is dan dat van autochtonen/'nederlanders'. Tenminste, voor mijn gevoel is dit echt zo.

14. PimpmasterB

PimpmasterB Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dit is dus wat Pim Fortuyn wel wilde bewerstelligen: artikel 1 van de grondwet (die in 1985 gewijzigd is) aan te passen. Het is namelijk een contradictie dat je aan de ene kant wel mag zeggen wat je denkt, maar als je mening kwetsend (ruim begrip) voor iemand is, moet je hem voor je houden.

DAT IS GEEN VRIJHEID VAN MENINGSUITING!!!!

En voor strafrechtelijke zaken, zoals mensen aanzetten tot haat, hebben we een Wetboek van Strafrecht. Ik wil mijn vrijheid terug !!

15. X BelieveR

Leuk Bevonden:
    0
    O nee? Het aantal radicale moslims neemt gestaag toe. Op het moment is het aantal misschien nog te bezien, maar binnen tijdsbestek van 20 jaar sta ik er niet voor in.

16. Goiz

Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    daar ben ik het toch mee eens... Kelovitz had het erover dat het overgrote deel heilige boontjes zijn, maar daar ben ik het ook weer niet mee eens

17. Cyrax

Cyrax Weldoener van beroep

Leuk Bevonden:
    903
    Als je er zo over nadenkt is de mens eigenlijk nog minder beschaafd dan de dieren. Zij hebben een echte reden om te moorden, namelijk eten of zelfbescherming. We noemen onszelf beschaafd, maar de mens is de oorzaak van de slechte conditie van moeder aarde. Waarom? Omdat we denken dat we alles maar kunnen doen, dat de aarde er voor ons is en niet omgekeerd. We baden ons in luxe en we nemen het er maar van. Dit doe ik zelf ook, zonder dat ik er eigenlijk over nadenk wie er allemaal een prijs moeten betalen voor mijn luxe. Nu ik er zo over nadenk besef ik steeds meer dat de hoop op een normale wereld ijdel is en nooit zal gebeuren zolang wij bestaan.

Ik bedoel dus ook dat het geen zin heeft om groeperingen de schuld te geven maar dat de oorzaak in de mens zelf ligt.

18. EviL^TuiNHekjE

EviL^TuiNHekjE Vroem Vroem NFSU2

Leuk Bevonden:
    0
    orgineel forum..maar triest wat er gebeurt is

19. SyKeS1

SyKeS1 Avatarjattert

Leuk Bevonden:
    6
    Hoe kom je er bij dat dit een daad is van een individu?? Dit alles duidt toch erg sterk op voorbedachte rade, hoezo zouden andere islamieten hier niet betrokken kunnen zijn?? Misschien heb je gelijk...maar alles duidt op iets anders, raar vind ik het dus dat je dit zegt. Deze gek wou duidelijk een boodschap overbrengen naar ons met die brief (of politie) iig naar de groep die zou grieven om een dode theo. Ik denk eerder dat deze boodschap een boodschap is van meerdere binnen de islamitische gemeenschap dan van 1 man.

20. Rodger Young

Rodger Young Active Member

Leuk Bevonden:
    5
    laten we hopen van wel ja ;)

Deel Deze Pagina