1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Theo van Gogh vermoord!

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door ErroX, 2 nov 2004.

1. TotalSOLO

TotalSOLO launch ball

Leuk Bevonden:
    0
    Wat vond ik je geniaal na 06 en blind date, nu ben je er niet meer.
    Ik ben er echt kapot van.
    Wat zal 0605 een mooi eerbetoon worden.

rust zacht Theo.

2. Kelovitz

Kelovitz Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Door parlementaire besluiten is de immigratiestroom sterk vergroot. Dat betekent niet dat elke Nederlander daar achter staat.
    Mijn woordgebruik is gebaseerd op het aantal mensen dat jouw mening deelt.
    Niet alle goede intenties worden beloond met goede gevolgen. De moord is, zoals al zo vaak gezegd, een handeling van één enkele persoon en niet een hele geloofsovertuiging.

Laatst bewerkt: 2 nov 2004
  3. Ol' Capone

Ol' Capone Future xbw *****

Leuk Bevonden:
    1
    Kijk naar de titel, sukkel! Zeg niets als je niets te zeggen hebt.

Ik vind het nu allemaal wel heel erg ver gaan... (Hoeveel moeten er nog komen, hoeveel moeten er nog gaan?) En deze keer vanwege een film!

Dit wordt nog is gewoonlijk, dat niemand er meer iets over zegt... Harder optreden!

Gegroet theo

4. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    hebben jullie de reactie van de vrouw gehoord? ging zoiets:
    "ik dacht meteen kutmarokkaan heel raar want ik ben de laatste die zoiets zegt"

hmmmm je kan wel zeggen kutmarokkaan je kan wel een link leggen met pim fortuyn maar pim is doodgeschoten door een rasechte nederlander, theo door een marokkaanse nederlander (waarschijnlijk)

en mensen die respect hebben voor de dader.............is een vrijheid van meningsuiting
    schiet ik je nu ook dood??? :{

5. BUZZA

BUZZA dit is mijn internet

Leuk Bevonden:
    0
    En ik geloof dat deze thread nu ongeveer in de welbekende "loop" terecht komt.

6. Ruttyx

Ruttyx Oh inverted world

Leuk Bevonden:
    5
    Deze thread gaat een beetje de verkeerde kant op. Zullen we niet de aandacht moeten focusen op de moord zelf, en de 'allochtonen moeten oprotten/zuigen' discussie ergens anders voeren?

7. X-power

X-power Nah

Leuk Bevonden:
    0
    Dat is geen discussie: dat is gelul.

8. BUZZA

Leuk Bevonden:
    0
    _O_

9. Ruttyx

Ruttyx Oh inverted world

Leuk Bevonden:
    5
    Boeiend, maar je snapt mijn punt?

10. DA_richard_-

DA_richard_- Jaaa

Leuk Bevonden:
    0
    ik weet niet of dit al gepost is (er zijn zoveel reacties)

luisteren? http://stream.2003.02.garnierprojects.com/media538/fragmenten/20041102_zinloos.wma

:)

11. HellHound

HellHound Active Member

Leuk Bevonden:
    16
    De achtergrond (of huidskleur) van de daders doen er niet toe. Volkert was dan wel een rasechte Nederlander, maar tevens extreem links en behoorlijk sympathetisch met de allochtoonse gemeenschap. Hij noemde Fortuyn onder andere een gevaar voor onze multiculturele samenleving die tegengehouden moest worden. Ook bij de moord op Theo van Gogh kun je vermoedelijk uitgaan van een soortgelijk motief. Wellicht dat het briefje dat achtergelaten was op zijn llichaam hier meer duidelijkheid over kan geven, maar dit wordt angstvallig stilgehouden (wellicht uit angst voor verdere escalatie?).

Een mogelijke link tussen deze twee moorden negeren, gebaseerd op het verschil in huidskleur of achtergrond is misschien dus wel te makkelijk.

12. X-power

X-power Nah

Leuk Bevonden:
    0
    Uiteraard ;).

13. ErroX

ErroX Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Gelukkig komen deze reacties nog..

Over een uur is de avondwake, ben er zelf niet heb ook niet echt behoefte om er te zijn, klinkt wat gek maar volg het liever thuis dan daar.

14. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    Ik heb gehoord dat op dat briefje stond dat Hirsi Ali de volgende was? Klopt dat? Sorry als dat voorbij is gekomen, maar het zijn 39 pagina's, ben hier net, ik heb dat niet allemaal kunnen lezen.

Ik hoorde op tv dat Theo van Gogh met Hirsi Ali een film had gemaakt tegen de vrouwenonderdrukking in de islamtische wereld. Als dat invloed had op de moord, dan mag die gek van mij meteen het land uit. :mad:

15. Outlander

Outlander Join the Mages

Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk dat het tijd wordt dat we als Nederlanders de discussie met elkaar aangaan over het grondrecht "vrije meningsuiting".

Een discussie onder elkaar dus. Dit houdt in dat we eerst de mensen die een dubbele nationaliteit hebben voor de keuze stellen of ze Nederlander willen zijn.

Zo ja, dan mogen ze meepraten... Ik ga er vanuit dat we er wel uitkomen met elkaar.

Als ze geen Nederlander willen zijn, dan is het ook duidelijk. Dan kies je voor de andere nationaliteit en hoor je hier niet.

16. Yi-Long

Yi-Long ...the little dragon

Leuk Bevonden:
    2.080
    Mensen blijven nu roepen dat er geen vrijheid van menings-uiting meer is, en dat je je MENING niet mer kan verkondigen etc etc. dat is bullshit.

Van Gogh is niet vermoord om zijn MENING, maar om zijn BELEDIGINGEN.

Je kunt hier in NL best een discussie opengooien over de multi culti etc, en over een zootje kut marokanen etc etc, maar zodra je ze al jaren achter elkaar steeds maar geiten-neukers noemt, of hoeren van allah etc... dan gaat geen zinnige moslim die discussie meer aan ofcourse.
    Als ik 4 jaar lang tegen Buurman B zeg dat zijn vrouw een achterlijke ******hoer is, dan kan ik me voorstellen dat ie na een tijdje eens een keertje met een honkbal knuppel reageert op mijn 'mening' , en op die manier de 'discussie' aangaat. En nee zo hoort het niet, maar zo gaat hetw el. Altijd. Overal in de wereld. Ongeacht wie er wonen.

En mensen zeggen steeds dat nederland zo tolerant is. ook bullshit. Zie jij een colomn in de meest gelezen krant van Nederland (metro) van een Moslim die iedere week de blanke mannen en vrouwen voor koeien-beffers of sletten uitmaakt!? Nee.

Respect hoort altijd van 2 kanten te komen. In dit geval deed Van Gogh dat niet, en hij deed dat té lang niet... en nu was er iemand die vond dat hij dan ook kon reageren zonder respect voor het leven.

en ja, dat is jammer, en ja dat hoort niet en is fout en die zieke gast mag wat mij betreft zeer lang de bak in etc...

...maar dat neemt niet weg dat Theo dit niet over zichzelf heeft afgeroepen.

Jammer, want als hij wat genuanceerder en slimmer te werk was gegaan, dan zouden veel meer mensen hem ook vast en zeker wat serieuzer genomen hebben. De leukste en best geschreven stukjes van Van Gogh waren ook altijd de stukjes waarin hij niet mensen of groepen steevast aanviel, maar de persoonlijke stukjes over zijn eigen leven...

17. VooDoo300

VooDoo300 010

Leuk Bevonden:
    6
    zet ze echt a.u.b meteen het land uit.gewoon iedereen een half paspoort geven en als je in de 1e 4 jaar een fout begaat meteen het land uit!!!

18. VooDoo300

VooDoo300 010

Leuk Bevonden:
    6
    Was die gast dan al een jaar in nederland???

19. BUZZA

Leuk Bevonden:
    0
    huh?

20. HellHound

HellHound Active Member

Leuk Bevonden:
    16
    @ Yi-Long:

Je hebt het nu alleen maar over beledigingen en dat hij het daarom over zichzelf heeft uitgeroepen, maar als je zijn stukjes kent dan zou je weten dat hij gewoon kritisch was waarbij hij zich vaak expres ongenuanceerd uitliet om meer aandacht te trekken. Dat noem ik iets anders dan oprecht beledigen zoals jij beweerd. Ik kan me dan ook voorstellen dat een radicale moslim (als dit het geval was natuurlijk) dit ook niet begrijpt en zichzelf "beledigt" voelt. Maar dan nog bestrijd je in een beschaafde samenleving woorden met woorden en niet met kogels.

Laatst bewerkt: 2 nov 2004

Deel Deze Pagina