1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Theo van Gogh vermoord!

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door ErroX, 2 nov 2004.

1. Alex V

Alex V V RACING

Leuk Bevonden:
    1
    Inderdaad dat is ook de kern. Als ie je beledigt klaag je em aan voor smaad of schrijf je een artikel of weet ik wat, maar je gaat dan niet schieten.

2. Grave

Grave Gym Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    520
    Net even programma gevolgt op NL 1 met wat interviews met mensen op straat. De eerste marokaan die ze interviewde vond het wel kunnen, was zijn eigen schuld, hij zat er helemaal niet mee. Toen ze em vroegen of dat dan normaal was zei ie 'ik zou em zelf inelkaar geslagen hebben, maar niet neergeschoten, maar tis zijn eigen schuld' Lekker is dat. En daarna nog 2 marokanen ertussen en die vonden er niet zoveel van, ze kenden hem toch niet en ze zaten er helemaal niet mee. Stond erg in contrast met wat de andere mensen er over zeiden/dachten.

3. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    Mooi gezegd, _O_ Hier sluit ik mij bij aan.

4. Yi-Long

Yi-Long ...the little dragon

Leuk Bevonden:
    2.080
    Dat snappen JIJ en IK, maar van de 10.000 mensen die zoiets menselijk zouden oplossen, is er altijd wel 1 of 2 die het liever op een andere manier doen...

Net als wanneer je je vrouw in bed vind met de buurman; 9 van de 10 mannen gaat gewoon scheiden; de 10de schiet beide door hun kop.
    Scheiden is natuurlijk de 'normale' reactie, maar de 10de is niet onbegrijpelijk.

5. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    Hmmm, ik heb het ook gezien op nederland 1 en er waren inderdaad een paar marokkanen op tv. Je brengt het alleen wel te cru. Eentje verwoorde het zo. Hij zei dat het hem niet zoveel kon schelen dat het van Gogh was geweest omdat hij hem niet kende. Maar hij gaf wel aan dat dit niet kon (neerschieten dus) en dat hij dit betreurde dat dit in nederland mogelijk was. Zijn reactie was lauw, maar hij keurde de daad af

6. Grave

Leuk Bevonden:
    520
    Hij keurde het af, toen ze em vroegen. Maar het kon em niks schelen eigenlijk zei ie. De eerstvolgende marokaan die ze spraken kon het ook niks schelen. En de interviewer verbaasde zich erover wat die jonge gewoon zei. Heb je 1 autochtoon zo'n reactie horen zeggen? Blijkbaar vinden 'zei' geweld toch normaler dan wij. Hoe kan zoiets iemand niet deren? Alsof het normaal is dat iemand vermoord word.

7. HellHound

HellHound Active Member

Leuk Bevonden:
    16
    Waarom leg je in je vorige post dan de schuld van deze gebeurtenis bij Theo van Gogh zelf en niet zozeer bij de dader? Theo had het recht om op zijn manier zich te uitten. De dader met zijn moordaanslag niet.

Dat je de schuld op Theo's eigen gedrag afschoof was waar het mij om ging in mijn reactie op jou.

Laatst bewerkt: 2 nov 2004
  8. McRed

McRed PSPZone.nl

Leuk Bevonden:
    18
    Een moord acceptabel of goedkeuren dat nooit maar de manier waarop Theo van Gogh de Moslim cultuur heeft behandeld is zonder enige vorm van respect, ze "geitenneukers" en andere intimiterende woorden gebruiken om je te uiten tegenover radicale Moslim activisten is goed, maar hij heeft ook een hoop andere mensen hiermee gekwetst... Ik ben diep getreurd dat er weer iemand vanwege zijn mening is omgebracht want ongeacht een mening is zoiets onacceptabel. Maar hij riep het deels over zich af, hij heeft hele foute uitspraken gedaan en dat keur ik zekers ook niet goed maar aangezien het feit dat ik nog nooit een film van Theo van Gogh heb gezien, die gast altijd alleen maar zag roken en ongeinteresseerd over zag komen in interviews en TV Documantaires sta ik er om eerlijk te zijn niet bij stil, ik vindt het meer een aanslag op democratie en recht van meningsvrijheid dan een aanslag op de persoon Theo van Gogh. Niemand uit de Moslim cultuur kan achter deze daad staan want wat er nu gebeurd is nog veel erger, de Moslim gemeenschap krijgt weer een slechte naam terwijl de afgelopen tijd het minder in de media na boven kwam...

9. geertbargeman

geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

Leuk Bevonden:
    308
    Met al het respect voor de allochtoonse bevolking in Nederland, maar ik vind ze persoonlijk ook agressiever overkomen dan de Nederlandse bevolking. Natuurlijk heb je zowel goede als slechte allachtonen. Dit heb je ook bij de Nederlandse bevolking. Toch denk ik, dat procentueel gezien er meer agressie is onder de allochtoonse bevolking, dan onder de autochtoonse bevolking. Volgens mij hebben zei ook minder moeite met het gebruiken van (erg) geweld. Overigens heeft van Gogh het er zelf ook zeker naar gemaakt. Hij was iemand die opzettelijk de grens opzocht, en er zelfs overheen ging. Natuurlijk is dit geen excuus om het van kant te maken.

10. Yi-Long

Leuk Bevonden:
    2.080
    Klopt natuurlijk, maar moslims voelen zich wel degelijk 'beledigd' als je ze steevast geiten-neukers noemt. Wij mis-interpreteren als blanken toch ook heel veel passages uit de Koran!? Dan vind iemand weer een zinnetje wat erin staat en komtd at groots in het nieuws en denkt iedereen weer dat de Islam een beest-achtig geloof is, maar dan staat er precies hetzelfde in De Bijbel, en dan zeggen diezelfde mensen weer 'dat moet je in de context zien' en 'zo bedoelt de bijbel dat niet' of 'niemand leeft dat na' etc...

uiteraard was het van gogh's methode om iets onder de aandacht te brengen, door maar keihard te shockeren zodat mensen op gingen letten van ' wat bedoelt hij daar nu weer precies mee!?'
    Maar minstens zoveel mensen haken meteen af als iemand meteen met vooroordelen en beledigingen komt. Daarnaast had hij gewoon vaak ONGELIJK. Hij scheerde alle moslim-vrouwen en hoofd-doekjes draagsters over 1 kam... en zo is het nu eenmaal niet; niet alle moslim-chicks worden onderdrukt; Zelfs niet VEEL. Maar wel meer dan wat we hier in ONZE cultuur gewend zijn, en ja dat is een probleem dat aangepakt moet worden, maar niet door ze hoeren van Allah te noemen.
    Als het doel van van Gogh was dat die vrouwen respect zouden krijgen zodat ze gelijk aan de man kwamen te staan, is dat mooi mislukt natuurlijk door ze hoeren te gaan noemen. Laat staan als half nederland die mening van Van Gogh overneemt en de hoofddoek-draagsters ook zo beschouwen.

En over die marokaanse gasten die geïnterviewd wereden op straat en weinig verdriet of whatever toonden; Waarom zouden ze!? Wat heeft Theo ooit voor hun gedaan behalve hun ouders en zussen te beledigen!? Als ik daar had gelopen (En ik ben blank met blauwe ogen) dan zou ik ook vrij eerlijk geantwoord hebben op de vraag wat het met me deed; niet veel!

11. Yi-Long

Leuk Bevonden:
    2.080
    Ik leg de schuld van de moord niet bij Theo zelf. De moordenaar is de idioot die dit heeft gedaan, en wat mij betreft de rest van zijn leven opgesloten mag worden.
    Ik zei dat als je stelselmatig een grote groep mensen beledigt, en ERNSTIG beledigt, dat het dan niet vreemd is dat er vanuit die groep dan op een gegeven moment een gek is die denkt dat hij het 'probleem Theo' met geweld op kan lossen.
    Hij riep het over zichzelf af... maar de hoofd-dader is ofcourse die 26 jarige gek.

12. Xante

Xante Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    De Bijbel wordt door veel mensen evenveel bekritiseerd als de Koran, Yi-Long. Tenminste, door ongelovigen.
    Als iemand zijn mening eens niet indirect en politiek correct verkondigt roept hij het over zichzelf af? Echt ongelofelijk hoe jij de beweegredenen van de dader enigzins goed probeert te praten. Zoiets doe je niet, ook al heeft die persoon je 1000x doodgewenst of whatever :{ .

13. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    Denk jij dat? Hoe noem jij het dan dat vrouwen verplicht worden hoofddoekjes te dragen, hun nek e.d. niet mogen tonen en worden verplicht te gehoorzamen aan de man?

14. Yi-Long

Leuk Bevonden:
    2.080
    Nederlanders zijn ook hypocrieter wat dat betreft. Kijk maar hoe Pim Fortuyn behandeld werd VOOR zijn dood, en NA zijn dood; wereld van verschil. 'Over de doden niets dan goeds'...
    Natuurlijk is het kut dat Theo doodgeknald wordt, maar persoonlijk vond ik de man niks, en deze gasten vonden hem blijkbaar ook niks... en dus raakt het ons niet persoonlijk, en kunnen we dus zonder valse sentimenten onze mening geven. Zoals ik al zei, als ik daar had gelopen en ze hadden me dingen hierover gevraagd, dan had ik ook gezegd wat ik hier al eerder zei; een mening is iets anders dan stelselmatig beledigen. Je kon het dus verwachten.
    Als je geen respect toont voor anderen, dan kun je verwachten dat die bal een keer ketst.

15. BlaiR.WitcH

BlaiR.WitcH Rally-ho

Leuk Bevonden:
    0
    inderdaad... Als nou blijkt dat een of andere homoseksuele groepering die Imam heeft vermoord, zullen de meeste nederlanders ook zoiets hebben van, who cares....

16. Grave

Leuk Bevonden:
    520
    Ben ik het helemaal mee eens. Kan zelf menig voorbeeld opnoemen. Als je per ongeluk op iemands voet staat en hij toevallig marokaan heb je toch meer kans dat als je naar buiten gaat dat je word opgewacht door 10 marokanen dan als je per ongeluk op de voet van iemand ander gaat staan. Je mag het niet zeggen, maar dit is gewoon m'n eigen ervaring ermee, wat ik al tig keer heb gezien. Misschien toch een andere mentaliteit. Misschien wel cru gezegt.

17. Grave

Leuk Bevonden:
    520

Met het eerste ben ik het eens. Dat slaat idd nergens op en persoonlijk vond ik Van Gogh vaak doorslaan, maar okay. dat wil niet zeggen dat dit mag gebeuren. Als jezelf het programma daadwerkelijk gezien had, dan had jou mond ook opengestaan van wat ie gewoon zei. het kon em echt niks schelen en het was z'n eigen schuld. Hij zou hemzelf inelkaar geslagen hebben, maar niet neergeschoten. De interviewer kon z'n oren niet geloven en vroeg em meermalen als dit dan normaal was, en hij vond dat het wel kon. Sorry hoor, maar zulke uitspraken kan iemand anders niet goedpraten. Ik geloof er geen ene reet van dat 99% van de moslims dit echt in hun hart afkeuren. Ah dus als je geen respect voor moslims hebt dan kan/mag je vermoord worden? Dan ist je eigen schuld? Ik heb geen respect voor mensen die dit normaal vinden.

18. Yi-Long

Leuk Bevonden:
    2.080

Ik noem dat kut. ik snap ook niet dat vrouwen dat zouden moeten in naam van hun geloof. Maar ja, ik ben ook niet gelovig. Als die vrouwen zelf gelovig zijn, en ze willen hun geloof op hun eigen manier uitdragen en volgen etc, moeten wij als Nederlanders ze dan verbieden/onderdrukken door te zeggen dat dat niet mag!?
    Wat is dan het verschil van onderdrukking!?
    maar goed, daar gaat deze discussie ook niet over. ik ben zelf niet gelovig etc en vind het zowiezo vreemd dat mensen 'geloven', maar goed... dat is hun eigen zaak en daar bemoei ik me verder niet mee en zolang ze mij niets opdringen ofzo, hou ik me daar ook gewoon buiten.

Het gaat nu over de moord op Van Gogh, en of 'stelselmatig beledigen' hetzelfde is als 'een mening'.

Ik keur de moord ZEKER niet goed (en dit is al de 7de keer ofzo dat ik dit probeer uit te leggen) maar ik kan zeker wel begrijpen dat er op een gegeven moment een gek opstaat die het niet meer pikt en het recht in eigen hand neemt. En iets 'begrijpen', is iets anders dan iets goedkeuren of goed praten.

19. Tco

Tco The Chosen One

Leuk Bevonden:
    1
    Ik ben begin zowat wat tegen buitenlanders te krijgen als ze zo doorgaan.....
    Elke BN'er kan wel met een bodyguard gaan lopen zeg.....

20. Qontroller

Qontroller Q-dance fan

Leuk Bevonden:
    0
    Indd, zulke dingen merk ik ook. Ze lossen eerder dingen op met geweld dan met praten, kijk maar naar die geinterviewde marokanen op NL1 , ik zou hem in elkaar geslagen hebben, en de volgende antwoorde, als hij m verrot geslagen had ok. Ze lijken geweld wel veel minder erg te vinden dan dat wij t vinden. BEetje vaag....

Deel Deze Pagina