1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Theo van Gogh vermoord!

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door ErroX, 2 nov 2004.

1. KeaveXL

KeaveXL Feelin' Funky

Leuk Bevonden:
    0
    http://forums.marokko.nl/showthread.php?t=403021&page=3&pp=15

Citaat van het forum:

http://forums.marokko.nl/showthread.php?t=403021&page=3&pp=15 < Ook vies vuil wat daar komt.

|:-

Neej vindt je het gek dat er gediscrimineerd wordt, dat soort mensen mogen ze van mij echt ... Agh fuck it , de wereld is al verk*nkerd genoeg.

Meer overigens op www.Jaggle.nl

En op www.weirdinside.com

Laatst bewerkt: 2 nov 2004
  2. GrEyFoX1987

GrEyFoX1987 Derp.

Leuk Bevonden:
    0
  3. rikkel

rikkel Umm Kulthum

Leuk Bevonden:
    1
    Nou nou nou ik kon het zien aankomen. Nee niet de moord maar de reacties. Ik had altijd al een gevoel dat dit de standaard reactie zou zijn van members.

Om te beginnen, de dader is niet MOSLIM want moslims mogen niet doden doe je dat wel ben je geen moslim. Het feit dat hij marokkaan is heeft totaal geen meerwaarde aan het hele verhaal. Was het een belg dan zouden we niet allemaal roepen: "Alle belgen het land uit!!!!".
    Theo heeft in zijn obsessions de Moslim gemeenschap niet te vriend gehouden. Als jij een naakte vrouw met voor Moslim heilge teksten op haar naakte lichaam schrijft is dat een belediging. Om effe te verduidelijken zijn de vrouwen in de koran niet onderdrukt maar beschermd.
    Effe toelichten, hoofdoek is geen plicht. In de komst van de islam waren de moslims in weinigen aantallen en vervolgd, om hun vrouwen te beschermen kregen de vrouwen een doek over het hoofd om zo verkrachters en moordenaars geen duidelijk beeld te geven van de vrouw, moordenaars en verkrachters zouden dan denken dat het gewoon nomaden waren dit allemaal in de hoop dat ze niet verkracht/vermoord zouden worden, dat is het verhaal van de hoofddoek. Wat doet Theo, hij gaat er hele andere dingen van maken zoals onderdrukking, FOUT. Het was bescherming. Sommige zouden nu met de vraag zitten waarom NU nog een hoofddoek? Dat is ter nagedachtenis van dit bovenstaande verhaal. Het is deel van hun cultuur die ze graag behouden willen houden. Hoor ik mensen denken "doe dat maar in je eigenland!!!" Aha hier komt de aap uit de mouw, je mag wel een mening hebben, zolang hij maar niet anders is dan de Nederlandse cultuur?!?!! Dat klopt van geen kant. Waarom mag dat niet? Zijn sommige mensen bang voor andere culturen? Bang voor het onbekende, dat zijn sommige mensen.

Sommigen komen dus met kreten van meningsuiting. Is allemaal goed en aardig. Maar als iemand er dan voor kiest om moslim te zijn en de boodschappen van de Islam te verspreiden, is dat geen meningsuiting? Is dat Jihad? Nee, dus. Dat is ook een vorm van meningsuiting. Je mag toch geloofen wat je wilt, vervolgens moet je die mensen dan ook respecteren om hun geloof.

De moordenaar is Marokkaan. En zeg ik "Wat heeft dat er mee te maken?". Zijn nu al je vooroordelen bevestigd? Ja hier is het bewijs alle marokkanen zijn slecht? Als een Amerikaan naar Nederland komt en hij ziet een coffieshop denk hij ook alle Nederlanders worden high om de minuut. Maar dat is ook niet zo!!

Maar waarom zijn Marokkanen dan zo 'gepakt'? Nu komen er kreten van Marokkanen het land uit! Waarom? Mag de Gemiddelde Marokkaan niet zijn cultuur bewaren? Mag hij niet gelofen wat hij wilt? Als hij de taal beheerst, belasting betaalt zoals elke Nederlander, er zijn nederlanders die belasting ontduiking dat betekent niet allemaal, mag hij dan niet in het o-zo-tolerante nederland blijven?

Het is afschuwelijk wat er is gebeurd maar bekijk het niet oppervlakkig. Theo is vermoord vanwege meningsuiting door een Marokkaan. De mening die hij had was niet erg vriendelijk tegenover Moslims. En die Marokkaan was niet goed bij zijn hoofd.

Respect krijgen is ook respect geven. Een persoon zij het ook:' Maar zodra je ze al jaren achter elkaar steeds maar geiten-neukers noemt, of hoeren van allah etc... ' En geloof me Theo van Gogh zei die dingen allemaal in zijn colum in de metro.

Verschrikkelijk maar waar.

4. HellHound

HellHound Active Member

Leuk Bevonden:
    16
    @ Yi-Long:

Naar mijn idee leg je nu veel te veel de nadruk op zijn "hardere" stukjes. Alsof we het hier om een rascist ging. Ik deel dan ook niet je mening dat hij daarin alle moslims aanviel simpelweg omdat het niet zo was imo. Dat veel moslims dat anders zien heeft wellicht ook te maken met dat de moslimgemeenschap (te) weinig zelfkritiek kent.

5. Yi-Long

Yi-Long ...the little dragon

Leuk Bevonden:
    2.080

Ik heb toch zon anderhalf jaar lang ofzo zijn stukjes in de metro gelezen, en daarin was hij ZEER REGELMATIG ZEER BELEDIGEND ten opzichte van moslims. En het is gewoon niet duidelijk wanneer hij dat 'speelde' (dus te ver doorgaan in zijn opvatting met als enige doel te shockeren), of wanneer hij het echt meende. Ik zou hem toch als racistisch omschrijven. Of hij er nou zelf in geloofde of niet. Hij kwetste een grote goep mensen op basis van hun afkomst/geloof. hij zag ze als minderwaardig.

6. NL_Wouter

NL_Wouter The_Guardian

Leuk Bevonden:
    4
  7. rikkel

rikkel Umm Kulthum

Leuk Bevonden:
    1
    Laat ik het zo stellen: Hebben de members hier de koran gelezen? Nee, dus. Gasten jullie weten niet waar over jullie praten!!!!! Theo scheld Moslims uit voor geitenneukers. Moslims moeten hun bek houden want als ze wat zeggen worden ze de grond ik gekraakt, door domme mensen die niet weten waat ze het over hebben.

8. ErroX

ErroX Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Heel indrukwekkend die ''demonstratie''. danet was dat kabaal moment..

9. Cygnum

Cygnum XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    0
    @ KeaveXL

Realiseer je wel dat je nu iedereen over 1 kam scheert? Ik moet toegeven, ik ken ook een aantal buitenlanders (met name Marokkanen) die ik ook niet veel goeds toewens, maar lang niet iedereen is zo.

Waarom Marokkanen aggressiever zijn dan anderen? Omdat het ze op die manier wordt aangeleerd! Het probleem is dat de ouders niet voldoende ingrijpen, omdat de man des huizes het maar normaal vindt dat dit soort dingen gebeuren. Ze hebben hier niet voor niets al een samenscholingsverbod ingesteld...

10. Qontroller

Qontroller Q-dance fan

Leuk Bevonden:
    0
    Laat ze dan ook hun cultuur verdedigen, en degene die het misbruiken ook vanuit hun gemeenschap veroordelen, zolang je ze niets hoort zeggen over stukjes zoals dat tegen Wilders ennz van misdrijf: spotten met de islam, doodstraf , dan krijg je dit soort discussie's

11. Cygnum

Cygnum XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    0
    Mag ik daar even bewijs van hebben? Ik las zijn columns in de Metro elke week, en ik heb hem er wel regelmatig op betrapt dat hij pittige uitspraken deed, maar wel binnen de vrijheid van meningsuiting en binnen de discriminatiegrenzen.

Btw, Theo van Gogh's laatste column in de Metro, afgelopen vrijdag:

EDIT:

Die van de week ervoor:

Zo schreef Van Gogh zijn columns altijd. Recht voor zijn raap, en zo hoort het!

Laatst bewerkt: 2 nov 2004
  12. Nosh

Nosh innit?

Leuk Bevonden:
    9
    Dat aggresieve zit hem ook in de zuiderlijke temperament. Ook mannen in landen als Spanje of Italie zijn erg geestdriftig, en laten ook duidelijk hun mening horen als iets niet gaat zoals zij het graag zien. Doordat dze generatie allochtonen zich toch nog verbonden voelt met Marrokko, krijg je vaak een versterkte versie van die gevoelens, met dingen als eerwraak en vrouwenonderdrukking als gevolg.

13. Jerkmaine

Jerkmaine Wanker

Leuk Bevonden:
    0
    Onzin, hij doet dit uit naam van de moslims. Als je toevallig vanavond naar RTL Boulevard hebt gekeken kon je zelf horen wat er op die veelbesproken brief stond.

Wat doen regisseurs? Precies; die verfilmen hun visie op een gelezen verhaal of een boek.

Nu spreek je jezelf tegen, eerst was het geen moslim, en nu ineens wel? :confused:

Och gut. Je doet nu net alsof Theo van Gogh de Hitler van Nederland aan 't worden is. Als iemand zoiets zegt is dat vrije meningsuiting. Dan hoef je toch niet gelijk iemand te vermoorden, of ben ik nou gek?

14. Jerkmaine

Jerkmaine Wanker

Leuk Bevonden:
    0
    Overdrijf je nu niet een beetje? Wat mij betreft mogen ze echt een enkeltje Marokko krijgen; en dan bedoel ik niet alle Marokkanen, maar wel degenen die zich op grond van de wet misdragen. En helaas zijn dat er veel; ik ken helaas geen enkele Marokkaan (Eigenlijk verdienen ze niet eens de hoofdletter M) die 'wel goed' is... Erg jammer :{

15. Mike

Mike Curaçao

Leuk Bevonden:
    3
    Zojuist de herdenking op de Dam gekeken (NED 2) en was mooi. Zoveel mensen op de been, voor dat ene halve uurtje herdenken.

Zal er iets veranderen? Nee, deze situatie laat zich niet controleren. Over een paar maanden, misschien wel een jaar, gebeurt er weer zoiets. Weer een herdenking, maar het voorkomt geen volgende moord. Helaas.

16. Elgee

Elgee Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Ik vind eigenlijk ook dat ze een beetje heeel erg veel aandacht eraan besteden op TV. Vooral The Box en TMF vind ik overdreven, ze zenden niets anders uit dan een foto van Theo van Gogh en een zwarte achtergrond. Kijk dat het erg is, okj dan vind ik ook, maar om nou de hele tijd dat te laten zien.
    Zo speciaal was die man nou ook weer niet, vind ik dan he.

edit: ik heb het dan niet over de herdenking enzo he.

17. BUZZA

BUZZA dit is mijn internet

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben het met Yi-Long eens. Hij is vermoord om zijn beledigingen zijn mening heeft er nix mee te maken. Als een moslim geiten-neuker ofzo genoemd word dan maakt het niet uit in welke context het staat het enigste wat je herinnerd is het woord geiten-neuker en als hij dat vaker doet en je word er constant mee geconfronteerd dan stapelt dat hoopje woorden zich steeds hoger op en op een gegeven moment knapt er iets bij een geestelijk minder persoon (die gast had een strafblad van hier tot tokyo) en dan is zo'n beslissing snel genomen.

18. Nosh

Nosh innit?

Leuk Bevonden:
    9
    Bullshit, als ik morgen 3 oude vrouwen van de trap af duw, en een briefje op hun buik leg met daarop teksten uit de bijbel, handel ik niet in naam van god, en ben ik niet gristelijk. Zelfde geldt voor moslims.

Waar, en ik respecteer hem daarvoor ook. Hij had een mening, en stond daar pal achter, vroeg niet om bescherming na de dreigementen. Hoe erg hij ook provoceerde, hij nam vrijwel nooit zijn woorden terug, en dat verdient respect. Hij had ook nooit doodgeschoten mogen worden naar aanleiding van zijn columns, al was het duidelijk dat zoiets er aan zat te komen.

19. Yi-Long

Yi-Long ...the little dragon

Leuk Bevonden:
    2.080
    Dat aggresieve hebben niet alleen marokanen. In hoeveel boerendorpen gaan er wel niet ieder weekend boeren met elkaar op de vuist, of op zondag morgen rollend het voetbalveld over!?
    Als ik per ongeluk op een teen sta van iemand, en ik zeg 'ow shit, sorry', dan is het ok verder. En ik kom uit een zeer gemengde buurt. Mijn persoonlijke ervaring is dat ik vaker ruzie heb gehad met 'nederlanders' dan met ' allochtonen.

maar goed, daar gaat deze discussie dus niet over... iedereen met een beetje gezond verstand weet dat je hele groepen niet kunt beoordelen op het gedrag van een paar mensen...

Zit af en toe beetje die demonstratie te bekijken op TV; toch wel indrukwekkend ofcourse... Uiteraard gaat het niet zozeer om Theo zelf, maar meer het gevoel dat deze moord, en de angst dat mensen hun mening niet meer mogen uiten, oproept... maar toch indrukwekkend dat in zo'n korte tijd die hele Dam volstaat, en ook 2 minuten hun bek kan houden als daar om gevraagd wordt.

Over die laatste 2 stukjes van Van Gogh; klopt, die waren wat milder dan normaal. Ik beleef ook veel meer plezier aan zijn stukjes waarin hij WEL relativeert en gewoon cynisch is, dan aan de stukjes waarin hij 100% voor het shockerende ging, door gewoon te beledigen etc.
    Ga nu alsjeblieft niet hypocriet doen door te zeggen dat hij nooit zulke stukjes schreef, want daarvan zijn er genoeg langsgekomen de afgelopen anderhalf jaar.

20. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11

Inderdaad , wat hem is overkomen heeft hij zowat aan zichzelf te danken , hij ging telkens over de grens van het fantsoenlijke tijdens zijn zogezegde vrije meningsuitingen , die niets anders waren dan rasechte beledigingen aan de anders- gelovigen.
    En er hoeft maar 1 gek rond te lopen met wraakgedachten , en die verziekt het dan voor de rest van de allochtone gemeenschap.

Deel Deze Pagina