1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Theo van Gogh vermoord!

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door ErroX, 2 nov 2004.

1. Rush nl

Rush nl FRAUDE!

Leuk Bevonden:
    3
    Dat gaan we doen zodra iemand vermoord wordt vanwege zijn mening... :{

(Van der Graaf was ook geen moslim.... )

Het gaat er niet om dat je de persoon in kwestie zal missen, het gaat erom dat iemand wordt afgeslacht vanwege het uiten van zijn of haar mening. :{ Ik kan niet begrijpen dat je dat niet snapt.... Een moord op een zwerver is net zo erg, en tegelijk minder erg. Individueel is van Gogh niet meer waard dan welke andere willekeurige nederlander dan ook, maar het motief in deze moord is zo verschrikkelijk cruciaal.... :{

2. Xante

Xante Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind het een beetje raar om conclusies te gaan verbinden op basis van enkel persoonlijke ervaring. Kop in het zand steken en niet verder kijken dan je neus lang is vind ik.

3. geertbargeman

geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

Leuk Bevonden:
    308
    Ik heb er weining mensen horen zegen van "kut mensen.. die Nederlanders". Als een Marokkaan een moord pleegt, worden wel meteen alle Marokkanen onder dat kopjes geplaatst. Erg jammer, en het gaat zeker ten koste van de multiculturele samenleving. Net als ik al vaker heb gezegd, er zijn goede en slechte Marokkanen, maar er zijn ook goede en slechte Nederlanders. Overigens was de mening van van Gogh vaak op het randje, als hij er niet al ver (erg ver) over heen zat.

4. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    Ik dacht ik de enige was die er zo over dacht. The Box is wel de ergste, die laat een foto zien en verder niks, geen muziek, helemaal niks. Wat heeft het voor nut?? respect kan je op veel betere manieren tonen.

@ Bartflash, daar heb je zeker gelijk in. Nederlanders (en zeker van die kunstzinnige bekende types) zijn over het algemeen veel beledigender en sarcastischer als ze hun mening uiten. Uiteraard Theo van Gogh, maar ook mensen als Hans Teeuwen of Theo Maassen (zie het nummer "Doodsbedreigingen"). En Marokkanen en andere Islamieten nemen dat allemaal heel persoonlijk op. Passen bijv. Marokanen dan wel in onze samenleving?
    Er hoeft maar iets te gebeuren en er ontstaat weer een oneindige discussie over Marokkanen en Nederlanders. En wederzijdse vooroordelen.

ik zag daarnet in iemands msn naam staan:
    "Een Marokaan heeft een mening uit geloofsovertuiging....een Nederlander met een mening is een racist."
    wat vinden jullie daarvan?

Laatst bewerkt: 2 nov 2004
  5. Rush nl

Rush nl FRAUDE!

Leuk Bevonden:
    3
    Nou, nou.
    Ten eerste ga je in de fout door te zeggen dat ze hier te gast zijn. Dat was wel de oorspronkelijke gedacht, maar deze mensen zijn hier opgegroeid, en zullen hier naar alle waarschijnlijkheid ook blijven wonen.

Daarnaast denk ik dat je de situatie in Marokko en Turkije (waar de meeste niet-westerse immigranten oorspronkelijk vandaan komen) ernstig slechter doet voorkomen, dan het in werkelijkheid is. De meeste mensen zijn 'gevlucht' voor de armoede.

Verder mogen ze qua gebruiken doen wat ze zelf willen, zolang het maar binnen de grenzen van de Nederlandse wet blijft.

6. Yi-Long

Yi-Long ...the little dragon

Leuk Bevonden:
    2.080
    Tja, verder zit ik op school op een multi culti school in utrecht, en heb ik familie-leden in alle kleuren en maten...
    Zoals ik al zei, ik baseer MIJN mening op wat IK meemaak in MIJN leven. En uiteraard lees ik de kranten etc en besef wel degelijk dat er een hele zooi kut marokanen zijn en ik vind ook dat die HARD aangepakt moeten worden. Ik heb het nu gewoon over celstraffen, geen taakstraffen of boetes ofzo... maar ik ben van mening dat zeer veel mensen hun mening over marokanen al klaar hebben, zonder dat ze ooit met een marokaan gesproken hebben, laat staan dat ze bij ze thuis zijn langsgeweest, of een paar keer hebben gevoetbald ofzo...
    Wie steekt er dan zijn kop in het zand!?

Ga in IEDER boerendorp op een zaterdag avond ff het centrum in, en er gaan wel een paar dronken boeren met elkaar op de vuist. Dit gebeurt gewoon en iedereen weet ook dat het gebeurt. Maar dan geven we de schuld aan alcohol enzo, en vergeten we het binnen een week, maar als marokanen het doen denken we dat het is omdat ze MAROKANEN zijn... en komt het in de kranten.

7. Rush nl

Rush nl FRAUDE!

Leuk Bevonden:
    3
    Dit kan ik enkel beamen.

Uit naam van het geloof mag je in nederland wel een hele boel meer zeggen dan 'normale' mensen mogen. Zo lijkt het althans. (Ik denk aan bijv. El-Moumni, welke homo's lager dan varkens noemde.)

8. HeAvY-GeAR

HeAvY-GeAR Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ik zal effe mijn mening voorop zetten: ik vindt dat dit niet had moeten gebeuren, maar vind daar tegen ook dat Theo dit uitgelokt had.

ook zat ik naar de discussie op NL2 en al die vrienden van Theo doen alsof het de aardigste man was dat je kon tegenkomen. ook reageren ze té emotioneel. Vooral dat vrouw die columns schreef op Theo's site. Ze heeft ook van die rechtse idieeën waarvan je denkt; van wat heb je toch vrouw.

ik zal er later nog wel verder op in gaan.

9. NLJohnny Cage

NLJohnny Cage Drunkn Munky

Leuk Bevonden:
    0

Je eigen mening geven is uilokken?
    tuurlijk joh, denk eens na je grote vriend is net vermoord, natuurlijk ben je dan emotioneel, ben je achterlijk of zo?

10. Bartflash

Bartflash ...Hip-Hop...

Leuk Bevonden:
    0
    hilarisch... ik woon in zeeuws-vlaanderen, het onderste stukje van zeeland. als je in je atlasje kijkt zul je dit hier wel als 'boerengebied' bestempelen. ik ga hier elke vrijdagavond uit en ik zie NOOIT problemen (en nee ik ben niet om 2 uur al weg, ook om 4 uur is het nog steeds rustig (4 uur ja, hier is geen sluitingstijd)). de laatste keer dat er hier problemen waren in onze disco (geen schuur, maar een professionele disco) was het ruzie tussen 'Lonsdale-mannen' en turken/marokkanen die vanuit Terneuzen (zoek maar op, toch wel een stad te noemen) hierheen waren gekomen om ruzie te zoeken. wat voor idee heb je eigenlijk van mensen buiten de stad? mensen in overall en klompen? noem bijvoorbeeld een bekend kledingmerk en we dragen het hier (armani, lacoste). en boeren is ook al zo'n leuk vooroordeel, omdat ook hier maar, wat zal het zijn... 5% van de mensen boer is (waarschijnlijk minder).
    ik ben btw 16, en de gemiddelde leeftijd in het uitgaansleven is hier 20 ofzo.. van die volwassen boeren die uitgaan en gaan zuipen en vechten... zie je het al voor je :{

sorry voor het off-topic, maar ik laat iemand nou eenmaal niet verkondigen dat de aarde plat is zonder dit te weerleggen.

11. Rush nl

Rush nl FRAUDE!

Leuk Bevonden:
    3
    Pure kolder, en stemmingmakerij.

Jij, duidelijk.

12. Yi-Long

Yi-Long ...the little dragon

Leuk Bevonden:
    2.080
    Ik kom zelf oorspronkelijk uit West-Friesland, en heb familie in de horeca enzo, en natuurlijk neven en nichten die nogal eens uitgaan, en dan hoor je daar dus genoeg over. Gooien naar andere boeren met bierglazen etc...
    maar als dat in jouw dorpje niet gebeurt, dan is dat alleen maar mooi, toch?

13. Unrealist

Unrealist A Real Unreal Fan

Leuk Bevonden:
    0
    Ik kom net terug van de Dam. Ik vond het toch wel belangerijk om even te gaan. Er waren trouwens ontzettend veel mensen. Het plan om een luidruchtige optocht te houden was zeker gelukt. Iedereen maakte ontzetend veel lawaai met pannen en deksels, de klokken luiden door de hele stad, er werdt zelfs vuurwerk afgestoken en brandweer auto's stonden er gewoon met de sirenes aan. Het duurde trouwens wel erg kort.

14. Jerkmaine

Jerkmaine Wanker

Leuk Bevonden:
    0
    Euhm, en met welk doel zou jij die oudjes van de trap duwen dan? Juist!

15. HeAvY-GeAR

HeAvY-GeAR Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    een mening moet niet rasictisch of beledegend zijn voor de ander. wat in Theo's geval overduidelijk voorkomt. Als ik jou een klootzak vind en dat vaker openbaarlijk herhaal is het niet echt verrasend als je me een mep verkoopt.
    (voor alle duidelijkheid ik probeer heer niks goed te praten wat betreft het moord) ik vind gewoon dat Theo's opmerkingen veels te ver gingen en al helemaal voor de nationale media.

emotionele mensen kunnen niet subjectief zijn en ook weer zorgen voor extra problemen. zoals je dat vrouw al hoorde zeggen: ' natuurlijk zijn het marokannen' wat is je punt vrouw...

als je er nog niet over bent, verschijn dan ook niet op de tv met zulke reacties.

en of ik achterlijk ben zal ik deze keer maar niet antwoorden, maar dit ga je maar tege je kleine broertje zeggen ofzo.

16. Bartflash

Bartflash ...Hip-Hop...

Leuk Bevonden:
    0
    dat zijn enkel carnavalstaferelen... maar ik hou er over op..
    on topic: zo'n optocht houden is een mooi gebaar, en het is goed dat 'het volk' zijn betrokkenheid toont, maar misschien gaan mensen elkaar dan ook opstoken en slaat zo'n goed bedoelde optocht dan om in een mars tegen allochtonen. ik zou zeggen dat we het eerst maar even 'moeten laten inwerken' btw.. die advocaat die de dader gaat vertegenwoordigen.. hebben jullie daar ook maar enig begrip voor? ik niet iig

17. goakhan

goakhan Uns4n1ty

Leuk Bevonden:
    2
    Ben het eens met Yi-Long. Ik weet nog toen El moumi (hoe die dan ook heet) uitspraken deed over homo's die een ziekte zijn, was heel NL in rep en roer (dit kan en mag niet gezegd worden in NL etc). En als ik mij niet vergis is ie ook vervolgt door justitie (alleen jammer genoeg niet het land uitgezet). Echter iedereen houdt zijn bek als van Gogh kwetsende en erg beledigende uistpraken doet over een geloof en schuift het onder de mom van Recht op vrijheid van meningsuiting. Ik vind het erg dat een of ander idioot Theo heeft vermoord en wat iemand zegt mag ABSOLUUT geen reden zijn om iemand te vermoorden. Ieder mag zijn mening uiten maar doe dat A.U.B. op een manier dat voor beiden respectabel is.

18. Volkoren

Volkoren Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Met welk doen zou iemand iemand anders doodschieten?

19. KeaveXL

KeaveXL Feelin' Funky

Leuk Bevonden:
    0
    Jah, en dat is mijn mening! Vindt je het verdomme gek met dit soort berichten, ik heb het nu wel genoeg gehoord!

Ik weet nog goed dat topic over die leraar die toen is doodgeschoten, ook van die dikke discussies over o.a. één kam scheren... rot op man voor mij zegt wat er van daag is gebeurd voor mijn gevoelnal genoeg... en ik kan je vertellen ik ben niet de enige.

Door deze berichten onstaat haat daar kan je simpelweg niet omheen hoe triest het ook is :mad:

20. HeAvY-GeAR

HeAvY-GeAR Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ik neem aan dat je een 100% autochtoon bent; wat dacht je toen Pim F was vermoord - weer een klote allochtoon? en wat dacht je nadat het bekend werd gemaakt dat het een Nederlander was?

en als beide groepen slecht en verkeerd zijn, bestaan er gewoon geen 'goeie' mensen meer.

Deel Deze Pagina