1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Theo van Gogh vermoord!

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door ErroX, 2 nov 2004.

1. KeaveXL

KeaveXL Feelin' Funky

Leuk Bevonden:
    0
    Ow jah dus we moeten maar kranten gaan lezen en de rest lekker zn gang laten gaan . Ga jij dan maar lekker je krantje lezen oud wijf 8)

2. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    :D:D:D
    Nee, allemaal lekker doof worden op Baas B en lange staak is lekker 8)

3. KeaveXL

KeaveXL Feelin' Funky

Leuk Bevonden:
    0
    Tis maar wat je een hype wilt noemen :eek:

4. KeaveXL

KeaveXL Feelin' Funky

Leuk Bevonden:
    0
    Dat heb ik niet gezegd, maar ik vindt het wel goed dat er een poging gedaan wordt meer mensen aan het denken te zetten dan alleen de ijverige kranten lezertjes O-)

5. Culemborg

Culemborg XBOX VERSLAAFD

Leuk Bevonden:
    1
    wat heeft dat nou met de krant te maken ik ben het in ieder geval met rinus eens en ik lees liever de krant dan dat ik na die k*t muziek luister

6. Taab

Taab man XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.330
    Het probleem is extremisme. Niet het moslim geloof. Ook niet "de buitenlanders". Zodra mensen extremistisch worden gaat het verkeerd. Dit kan bij alle geloven gebeuren, en bij alle culturen. Alle mensen van buitenlandse komaf die iets verkeerd doen het land uitsturen is een domme, nutteloze "oplossing". Criminaliteit wordt door alle lagen van de bevolking gepleegd. Niet alleen door "buitenlanders".

De oplossing heb ik ook niet. Het is makkelijker andere oplossingen af te kraken dan er zelf een te verzinnen.

7. Culemborg

Culemborg XBOX VERSLAAFD

Leuk Bevonden:
    1
    het probleem is extreem moslim geloof

8. Securer

Securer Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Hiermee bevestig je volgens mij wat Vinnie78 probeert te zeggen (alleen op een omslachtige wijze). Rascisme is geen eenrichtingsverkeer. Jouw reactie actie=reactie lijkt eropte duiden dat het 1 het gevolg is van het ander. Dit lijkt me te simpel gesteld angezien je de oorzaak van dit soort kettingreacties nooit zal kunnen aantonen. Het is gewoon een weergave van de huidige (poraliserende) maatschappij helaas. Dit is niets nieuws. Ca. 15 jaar geleden ongeveer heeft dit proces zich ook voorgedaan in Engeland. De grootste rellen daar tussen Britten en o.a. de Indiërs. Datzelfde proces speelt zich nu af hier Nederland. We hebben te lang gedacht dat we op basis van een multiculturele samenleving waarin we iedereen op dezelfde wijze benaderen dit soort problemen konden onderdrukken. Absolute denkfout!
    De multiculturele samenleving is zeker niet mislukt. Denk aan de Turken, Chinezen, etc etc. Enige probleem is dat de mensen uit het midden-oosten (ongeveer he, pin me niet vast) een dusdanige andere levenswijze en visie hebben dat 'onze' aanpak niet werkt. Zij zijn (en ja ik praat ivm het gemak even in algemeenheden) niet gevoelig voor onze socio aanpak. Autoriteit is het enige wat telt hierin. Niet onze autoriteit trouwens maar vanuit hun eigen gemeenschap. Hier zal in de aanpak ook rekening mee gehouden moeten worden. Het is niet voor niets dat er op diverse fronten op dit moment getracht wordt samen te werken met imams aangezien zij meer invloed hebben in de gemeenschap dan welke andere westerse autoriteit dan ook. Dit gaat echter ontzettend moeizaam. Kern van mijn verhaal is: ontken niet dat er een andere aanpak nodig is en erken dat polarisatie onontkoombaar is
    Ben ik niet met je eens. Vooraanstaande moslims hebben veel invloed op hun gemeenschap. Dit is met alle geestelijke leiders maar zeker in de moslim community. Als de Paus zegt dat condooms verboden zouden moeten worden, dan ontstaat er ook veel ophef. Waarom? Omdat er veel mensen zijn die hem als autoriteit accepteren en zijn visie daarom automatisch overnemen. Zo is dat ook met imams en andere geestelijke leiders. Dat er op dit soort uitspraken vand e Paus maar ook van Khomeini gereageerd wordt vanuit de 'westerse' maatschappij is natuurlijk onvermijdelijk. Om tegenstellingen te kunnen overbruggen moeten ze eerst ontstaan (denk daar maar eens over na ;) )

9. pobo

pobo Ganja User

Leuk Bevonden:
    0
    meschien een beetje te laat maar ik kan het niet beter vertelen _O_ _O_

10. Culemborg

Culemborg XBOX VERSLAAFD

Leuk Bevonden:
    1
    ik vind dat ze de nederlandse cultuur moeten over nemen en dat kunnen ze niet dus dan maar naar eigen land!

11. Binh

Binh asiannerd

Leuk Bevonden:
    0
    Die bovenste qoute dat is ook een STANDAARD opmerking/mening...

12. pobo

pobo Ganja User

Leuk Bevonden:
    0
    soory voor de duble post |:-

Laatst bewerkt: 3 nov 2004
  13. KeaveXL

KeaveXL Feelin' Funky

Leuk Bevonden:
    0
    Gut t mannetje heeft moeite met lezen, jij kan inderdaad beter geen muziek luisteren ben je straks ook nog doof.

14. Culemborg

Culemborg XBOX VERSLAAFD

Leuk Bevonden:
    1
    Het is afschuwelijk wat er is gebeurd maar bekijk het niet oppervlakkig. Theo is vermoord vanwege meningsuiting door een Marokkaan. De mening die hij had was niet erg vriendelijk tegenover Moslims. En die Marokkaan was niet goed bij zijn hoofd.
    -----------------------------------------------------------------------
    het is opervlakig iemand vermoorden om zijn mening

15. Qontroller

Qontroller Q-dance fan

Leuk Bevonden:
    0
    quote Rikkel :Moslims hebben in ons land nog nooit iets verkeerd gedaan.

WTF, heb ik iets gemist ofzo, eerst melden dat nl'ers ook verkeerde dingen doen en dan later deze zin in je txt zetten. Ik snap niet wat je probeert te bereiken.....

16. Culemborg

Culemborg XBOX VERSLAAFD

Leuk Bevonden:
    1
    quote Rikkel :Moslims hebben in ons land nog nooit iets verkeerd gedaan.

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA

17. Binh

Binh asiannerd

Leuk Bevonden:
    0
    Die bovenste qoute dat is ook een STANDAARD opmerking/mening...

Doe niet zo blind, de hele gebeurtenis is niks bevestigend en niet boeiend alleen triest. Spanning tussen Autochtonen en Allochtonen zijn er al een tijdje, oke heel algemeen en generaliserend. Stel voor gewoon een NL gezin met kinderen naar school en de spanning zitten marrokaanse Jeugd/pubers/volwassen die mensen op straat irriteren, groepjes vormen onveiligheid etc. Het is een feit dat gewoon zo is, oke oke oke NIET ALLEMAAL maar wel een GROOT DEEL. Vooroordelen zijn altijd slecht, maar hierbij kan je zeker gerust zeggen dat over het grote deel marrokaanse jeugd en wat ouderen een last zijn. Dus hou nou maar op met generaliseren omdat als argument te gebruiken dat is net zoals te zeggen gras is groen maar 1 sprietje is bruin dus is t gelijk generaliseren. Is gewoon tijdverspilling om daar hele tijd omheen te draaien.

Oke het lijkt wel of er 100000 interpretaties zijn over hoofddoekjes van vrouwen. Maar de links tussen onderdrukking van vrouwen en hoofddoekjes vind ik veel groter dan ''bescherming en daaruit voort cultuur element''... Dat lijkt me maar een klein deel.

Waarom schreeuwen mensen marrokanen moeten eruit?? Waarom niet Chinezen moet eruit?? Waarom doen ze dat dan niet?

het lijk me niet omdat marrokanen lelijker zijn dan chinezen 8)

Laatst bewerkt: 3 nov 2004
  18. Culemborg

Culemborg XBOX VERSLAAFD

Leuk Bevonden:
    1
    mijn oom is rechter 90procent van de mensen die die moet berechten zijn marrokanen zeg mij genoeg!

19. ErroX

ErroX Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Op telegraaf.nl staat een heel lugubere foto van Theo met dat mes nog in z`n buik.
    ....

20. Securer

Securer Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Generaliseren is nodig om niet alleen maar adhoc met incidenten bezig te zijn. Trends zijn aanwezig. Het argumment 'ja maar niet alle....' is per definitie waar (!!) maar als je niet enigszins generaliseert zal je ook geen oplossingen kunnen verzinnen. Dooddoener dus.

@Culemborg: geef dan geen reactie als je niets inhoudelijks te melden hebt (je hahahah post bedoel ik).

Deel Deze Pagina