1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Theo van Gogh vermoord!

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door ErroX, 2 nov 2004.

1. Volkoren

Volkoren Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3

Fout, Het probleem is bepaalde mensen die het moslim-geloof misbruiken om onrust over de hele wereld te zaaien. Ik ben het helemaal met Rikkel eens dat het normaal is dat je de boosheid van moslims op je afroept als je midden op de dam gaat roepen dat ze geitenneukers zijn, dan heb je geen respect voor andere mensen, riep Balkenende laatst niet dat we respect moesten hebben voor het koningshuis? En nu zeggen al die politici dat het een aanslag op vrije meningsuiting was. Ik vind het een beetje dubbel, hij had absoluut niet vermoord mogen worden, maar dat die de woede van sommige mensen zich op de hals haalde snap ik wel.

2. Securer

Securer Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    @ Rolling: maar volgens mij ging hij ook nooit de discussie over zijn standpunten uit de weg. Op het moment dat je echter grijpt naar dwangmiddelen (en de meest extreme daarvan: moord) om je gelijk af te dwingen (!!) dan is het inderdaad een aanval op de vrije meningsuiting. Je uitten is wat anders dan iets afdwingen.
    Waarom is dit een aanval: een moord op een vooraanstaand iemand die zijn mening verwoord werkt beangstigend waardoor anderen hun mond gaan houden vanuit die angst. Probeer het in het groter geheel te zien.

Laatst bewerkt: 3 nov 2004
  3. KeaveXL

KeaveXL Feelin' Funky

Leuk Bevonden:
    0
    Dat komt omdat Chinezen geen slechte naam in de media hebben, wel integreren en ook geen raar geloof hebben.

4. KeaveXL

KeaveXL Feelin' Funky

Leuk Bevonden:
    0
    Vandaar dat jij liever de krant leest }:]

5. Binh

Binh asiannerd

Leuk Bevonden:
    0
    Niet alleen in de Media....ik bedoel maar als je bij ons per ongeluk nasi krijgt ipv van bami. Krijg je de volgende keer extra bami gratis :p .. En NL's mogen ons uitschelden voor spleetoog of voor sambalbij. Vinden we wel niet zo leuk maar waarom druk maken = waste of time. En we gaan altijd netjes uit de weg als we in de weglopen en we zeggen altijd ''solly'' als we per ongeluk iets verkeerds doen. Maar voor de rest proberen we zo vriendelijk mogelijk te zijn en zo weinig problemen te hebben. Maar we houden niet van opdringerige mensen die in ons cultuur komen staan we niet echt open, maar je mag altijd in ons restaurant komen eten O-). Grote mond opzetten is asociaal dus doen we ook liever niet. We laten ons ook niet wijsmaken door ander geloven, het gaat allemaal om the way of live, buddhism, bruce lee. Iets bereiken in je leven is belangrijk, want dat houdt je scherp. Daarom willen we graag in bedrijfsindustrie/economie omdat je daar als maar omhoog kan komen en rijk worden jaja we houden van geld. Vaak zijn chinezen nogal geniepig, in t chinees praten we over iedereen vooral over andere bevolkingsgroepen. En wil nog steeds wijzen dit is allemaal maar een standaard voorbeeld van de chinese bevolkingsgroep, er zijn natuurlijk ook die buiten vallen. Zoals ik. Maar wat leuk is, is dat in tegenstelling tot al dat negatieve gedoe over allochtonen komen steeds meer NL''s in chineze resaturant erg gezellig.

maar dat in TEGENSTELLING tot

de Allochtonen..

6. KeaveXL

KeaveXL Feelin' Funky

Leuk Bevonden:
    0
    Ik neem aan dat jij Chinees bent?

7. BUZZA

BUZZA dit is mijn internet

Leuk Bevonden:
    0
    Wie wil er nou een Chinees beledigen...? Er zijn er zo fokking veel van moeje voorstellen als je die over je dak krijgt :D

8. RiFF

RiFF Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    LOL @ dat Chinese pleidooi :D Mooie vormgeving hoor! _O_

Maar het klopt inderdaad wel, je hoort veel minder van Chinezen dan van allochtone Islamieten. Maar het gevaar is altijd het generaliseren, en daar moeten we echt op blijven letten. Je kunt niet iedereen van een bevolking over één kam strijken...

9. 60 Yen

60 Yen Monetary Disaster

Leuk Bevonden:
    0
    Maar hoe betrouwbaar zijn al deze statements van moslims. Is het niet veel Takia (Takiyya)? Liegen in de Islam is heel gewoon, of met 2 tongen spreken. Het woord Takia (Takiyya) is sji'itisch en het is gerechtvaardigd liegen. Ook soennieten doen het. Grootste voorbeeld is misschien nog wel Arafat, wat een farce zet die kerel neer. Moslims mogen dan zelfs alcohol drinken en hun baard hoeven ze niet te laten staan. Omwille van het 'hogere doel'.

Moslims mogen wel doden, alleen mede moslims mogen ze niet doden. Of moet je de Koran nog eens doorlezen rikkel? Of is gewoon je tekst ook een voorbeeld van Takia? _0/

10. Glue

Glue The Great Cornholio

Leuk Bevonden:
    2
    Damn daar gaat onze cover. 8) :+

11. Jerkmaine

Jerkmaine Wanker

Leuk Bevonden:
    0
    Uh, aan dit nummer verdienen ze niks. De opbrengst gaat naar de organisatie van de vader van Meindert Tjoelker. Dat Theo gisteren werd vermoord wisten zij ook niet, en wie zegt dat ze hier geld op verdienen?

12. Outlander

Outlander Join the Mages

Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk dat de discussie hier niet echt meer de kern raakt...

Nu we weten dat er een "fundamentalistisch" plan achter zit, wordt de zaak anders. Hoe groot is die groep? Wat wil men bereiken? Wie staan achter deze mensen actief of passief? Laten we het gebeuren dat we tegen elkaar opgezet worden?

We moeten in elk geval eens stevig met elkaar praten. Dus alles benoemen. Als je een oprecht beleider van de islam bent, dan laat je je geloof toch niet misbruiken!!!

Spreek dat dan uit en verwijder de gasten die dit wel doen uit je gemeenschap. Maak een duidelijke keuze en laat zien dat je Nederlander wilt zijn.

En natuurlijk moeten we het er ook over hebben wat kwetsende uitspraken zijn. Vrijheid van meningsuiting betekent naar mijn idee niet dan je een ander onbeschoft toespreekt en voor alle uitmaakt. Het moet wel ergens over gaan.

Bijvoorbeeld de positie van de vrouw etc....

13. HeAvY-GeAR

HeAvY-GeAR Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    wat mij opvalt is dat er steeds 2 groepen worden gemaakt; allochtonen - autochtonen, moslims - niet moslims. autochtonen zijn 'bang dat allochtonen hun zullen 'vermoorden' of niet moslims vinden moslims beangstigend... waar slaat dit in godsnaam op!

niet alle allochtonen zijn nice guyz en niet alle autochtonen zijn nice guyz. een allochtoon kan net zo goed een ander allochtoon vermoorden als een autochtoon een andere autochtoon.

ook vind ik dat je niet je mening over iets moet baseren op een verhaaltje dat je van een persoon hebt gehoord. wil je een duidelijke mening geven lees dan de feiten ( en dan bedoel ik niet een column van Theo )

14. HeAvY-GeAR

HeAvY-GeAR Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    hoezo allochtoonse islamieten ?!?, om te beginnen; chinezen zijn ook allochtonen moslim of niet, ten tweede zie ik Turken, Pakistanen, Indonesiers, en andere moslims met een afrikaanse afkomst (exept marokko) niet of bijna nooit negatief in de nieuws verschijnen.

Het is een hele geringe groep dat alle moslims een slechte naam bezorgt.

15. Volkoren

Volkoren Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3

Dat was het nou net, hij had geen echte standpunten. Hij schold een paar mensen uit zonder inhoudelijke argumenten. Weten jullie nog dat Balkenende opriep tot het minder belachelijk maken van het Koningshuis? Nu hoor je de politici alleen nog maar van dit is een aanslag op de vrije meningsuiting. Van Gogh was gewoon een racist op alles wat anders was dan hem, jammer dat de media een fout beeld geeft van de gebeurtenissen.

16. HellHound

HellHound Active Member

Leuk Bevonden:
    16
    Als Theo van Gogh niets meer was dan een ordinaire rascist volgens jou waarom maakte hij dan bijv. een serie als Najib en Julia en films als Cool met o.a. moslims in de hoofdrol? Toch gek dat zij met een rascist zouden willen samenwerken die hun als niet meer dan geitenneukers beschouwd. In tegenstelling tot wat sommigen hier lopen te beweren trok Van Gogh namelijk niet van leer tegen moslims in het algemeen, maar tegen de islam en diens volgelingen die bepaalde tradities erop nahielden die hem tegenstonden. Net zoals hij dat ook met christenen deed.

Een quote van hem uit het NRC Handelsblad:

http://www.nrc.nl/scholieren/artikel/1043042157816.html

17. Kelovitz

Kelovitz Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind zelf dat hetgeen waar we het nu over hebben helemaal los staat van de moord op Theo van Gogh. Het was gewoon voor de hand liggend dat een extremistische mohammedaan deze aanslag zou plegen. Dit is ten slotte de enige cultuur die Van Gogh treft met zijn uitspraken!

Ik raak "lichtelijk" geïrriteerd van al dat afschuiven op de buitenlanders. Ik weet niet wat voor een beeld sommigen van jullie hebben van islamieten maar het is in ieder geval erg negatief. Dat lijkt me ook niet zo verwonderlijk want we worden dagelijks geconfronteerd met beelden van Al-Qaeda en terroristen.

Om nog even in te haken op 60 Yen's reactie: Ik ben het ook niet helemaal eens met dat wat geschreven staat in de Koran. Er zijn een heleboel overeenkomsten tussen het christendom en de islam maar in de islam wordt de vrouw gewoon achtergesteld. Dat vind ik primitief als je dat vergelijkt met hoever het "Westen" daarin is ontwikkeld. Wij zien het waarschijnlijk als ontwikkeling, de islam zal daar natuurlijk anders tegenaan kijken. Ook kan de Koran op meerdere manieren worden geïnterpreteerd wat een soort uitkomst biedt voor de moordlustige Moslim.

Dit alles betekent niet dat Moslims rare mensen zijn. Rikkel is islamitisch en is (tot grote verbazing ;)) echt een goede gozer. Je kunt met hem lachen, goede gesprekken hebben en is een echte vriend. In mijn ogen is hij ook een "vriend" met een andere geloofsovertuiging en niet een "vieze moslim" (Blader gewoon wat terug, je vind er genoeg onzin!) of iets in die trant. Niet altijd met je vooroordelen klaar staan!

@Desperado: You got it! :p

18. XeoN

XeoN Guest

Rikkel is zeker een goeie gozer, de lol op Live elke avond zul je nergens anders tegenkomen!
    Of niet Kelovitz.;)

19. Hoeveel moeten er nog komen? Hoeveel moeten er nog geen YEYEYE fo sjo ;/

20. TheWalrus

TheWalrus Guest

Daarom hoeft hij niet in niet humanistische dogma's te vervallen en cliché's uit te schreeuwen. Zijn haat jegens religie op zich is ongegrond. Een geloof is niet de brond van het kwaad, de mensheid achter de religie is de bron van het kwaad. Mensen misbruiken een geloof om dingen te doen die niet kunnen. Maar zo gebruiken mensen ook extreem verlicht gedachtengoed om alle daden maar goed te praten, of denk eens aan democratie als reden voor oorlog. Zijn uitspraken waren bot en beledigend, iets wat je alleen maar doet als je anderen niet respecteert. En respect is juist ene goed dat mensen verbroedert.

Zowel de moordenaar als Theo van Gogh hebben geen respect voor de medemens. Dat je beter verbaal iemand niet kan accepteren zonder de daad bij het woord te voegen dan iemand afmaken omdat je het niet met hem eens bent mag duidelijk zijn.

Dit alles neemt niet weg dat vrijheid van meningsuiting niet betekent dat je iedereen kan gaan kwetsen. Een beetje empathie zou veel meer kunnen dan al het gestigmatiseer van allerlie mensen in deze wereld. Als je eens van elkaar leert te houden, zoals bijna iedere religie ons leert, inplaats van elkaar te haten zou het allemaal een stuk mooier zijn.

Laatst bewerkt door een moderator: 3 nov 2004

Deel Deze Pagina