1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Theo van Gogh vermoord!

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door ErroX, 2 nov 2004.

1. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11

Volledig mee eens, maar er is nog een kleine nuance bij te zetten .
    Namelijk dat jullie net zoals wij hier met een regering zitten die alles laat betijen.
    Het is namelijk zo dat het in sommige steden al zover gekomen is , dat de politie op straat in sommige wijken niets meer te vertellen heeft.
    Als men een strenger politiebeleid hanteert en dit zowel voor de autochtonen als voor de allochtonen , en de kleine en middelgrote criminaliteit eens een keer aanpakt zoals die zou moeten aangepakt worden , dan zou het veiligheidsgevoel van de mensen verbeteren , en de criminelen de straffen geven die ze verdienen .
    Een veiligere buitenwereld zal de multiculturele samenleving ten goede komen , en zou er automatisch meer begrip van beide zijden komen.

2. Qontroller

Qontroller Q-dance fan

Leuk Bevonden:
    0
    In de krant van vanochtend stond het volgende : Theo heeft de islam niet beledigd, dat heeft de moordenaar gedaan.

En dit is nou iets waar ik het helemaal mee eens ben!

3. HeAvY-GeAR

HeAvY-GeAR Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    mischien moet je maar 1 van ze columns lezen..

4. Qontroller

Qontroller Q-dance fan

Leuk Bevonden:
    0
    Oh ik heb zkkr een paar van zn columns gelezen, maar de belediging die die mohammed B maakt door uit t geloof aan de islam hem te vermoorden is vele malen groter dan die columns van hem!

En als je het daar niet mee eens ben dan ben jij vast zo iemand die er nog in geloofd ook, en die samen met een paar van die marokanen uit roept dat ze trots zijn op de moordenaar!!!!!

Laatst bewerkt: 4 nov 2004
  5. TheWalrus

TheWalrus Guest

Quontroller jij projecteert en speculeert. Die columns en verhalen van Theo van Gogh waren behoorlijk beledigend en ronduit respectloos en slecht onderbouwd. Dat betekent niet dat hij dood moest maar het is wel zo dat hij zelf haat zaaide op een manier die niet past binnen een beschaving als de onze. Dat dit iemand aanzette tot het doodmaken van Theo van gogh vind ik onbegrijpelijk maar dit is nog geen reden om te denken dat alle Marokanen trots zijn op iemand die zoiest doet. Allochtonen in het algemeen vinden deze daad juist heel erg omdat er domme mensen zijn die nog geen procent van alle allochtonen beschouwen als vertegenwoordigs van de totale niet autochtone populatie.

Laatst bewerkt door een moderator: 4 nov 2004
  6. Cole Trickle

Cole Trickle Active Member

Leuk Bevonden:
    6
    Wat Theo van Gogh deed was vaak schelden inderdaad The Walrus, maar om nu te zeggen dat dat niet Nederlands is? Columns zijn mi een nationale volkssport geworden. Had een krant een tien jaar geleden een column of twee, nu twee per dag. En tja, columns schrijf je niet voor de informatie, maar voor het prikkelen wat dus bij sommigen tot schelden leidt.

Wat niet Nederlands is om eigen rechter te spelen en dat gebeurd wel steeds vaker, uit welke hoek het komt. Als je werkelijk beledigd bent moet je naar de rechter en daar een oordeel laten vellen!

7. BUZZA

BUZZA dit is mijn internet

Leuk Bevonden:
    0
    Die collumn op woensdag (zogenaamde laatste column van Theo) was vet nep. Der liep iemand van de metro flink z'n gal te spuwen imho.

Zielig

8. HeAvY-GeAR

HeAvY-GeAR Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Om te beginnen zitten/zaten de columns bom vol met beledigingen, als je het daar niet mee eens bent, ben jij vast zo een zielige Nederlander die met zijn vrienden denkt dat Theo 'heilig' is.

( ik weet niet waar mijn tekst op slaat, maar het slaat erg veel op die van Qontroller - gaarne geen reacties op deze stukje )

9. Volkoren

Volkoren Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Van mij mag je prikkelen, maar hij deed het niet alleen op colums, zoals ik eerder al zei, vind ik schelden op de dam en moslims geitenneukers noemen niet echt genuanceerd denken, en niet kunnen.

10. X-Box-Ace

X-Box-Ace Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    het is jammer dat mensen zo kortzichtig zijn, de gedane uitingen zijn NOOIT letterlijk te nemen. het kernpunt van Theo's uitingen was de DIALOOG gaande houden (dat doen de mensen op XBW trouwens prima). door radicale bewoordingen te gebruiken worden mensen reacties ontlokt en dat is nou precies waar het om gaat. praten over problemen.

mensen die Theo een moslim-hater(en erger) noemen zijn te kortzichtig en komen met een oordeel terwijl de feiten niet bekend zijn. bevooroordeeld zijn is menselijk, maar hieraan vasthouden terwijl de feiten op tafel liggen is gewoon dom.....

dat brengt ons bij het volgende punt: domheid in de breedste zin van het woord is kenmerkend voor veel gelovigen, het blindelings aannemen van andermans opinie is helaas typerend binnen veel geloofsovertuigingen. machtsgeile eenlingen en door haat verblindde individuen misbruiken het geloof in het algemeen voor persoonlijk gewin. kinderen van zestien, geindoctrineerd vanaf hun geboorte blazen zich op op volle marktplaatsen. dit soort gekweekte domheid en het in stand houden hiervan is waar het slechte gedeelte van het geloof op gedijt.
    gelukkig er is ook nog geloof vanuit eerlijke oprechte hoop op een betere samenleving.
    het was wat mij betreft hartverwarmend om te zien hoe mensen van verschillende afkomst, sexe en geloofsovertuiging hun aversie jegens de laffe moord op theo lieten en nog steeds laten zien.

laat het voor iedereen duidelijk zijn; zodra verdraagzaamheid en tolerantie overgaan in haat en onerverschilligheid is niemand veilig.......

Peace

11. rikkel

rikkel Umm Kulthum

Leuk Bevonden:
    1
    @60yen:
    Moslims mogen wel doden, alleen mede moslims mogen ze niet doden. Of moet je de Koran nog eens doorlezen rikkel? Of is gewoon je tekst ook een voorbeeld van Takia?

Jij bent werkelijk onnozel. Moslims mogen niet doden jij oelewapper. Jij weet niks to niehiel van de Islam, alleen Allah mag het leven van iemand nemen. Ook niet in naam van Allah. Ik qoute nu uit de koran:

[Bloedprijs voor moord]
    (94) 92. En niets staat het aan een gelovige, dat hij een gelovige doodt, tenzij in vergissing. En indien iemand een gelovige doodt bij vergissing, dan moet vrijlating van een gelovige geknechte en bloedgeld uit te keren aan zijn verwanten, tenzij het als liefde schenken.

Dit betekent dat je niemand mag vermoorden, doe je het uit vergissing moet je geld donneren aan zijn familie of een goed doel.

verder staat dit.
    (95) 93 En wie een ongelovige met opzet doodt, diens vergelding is djahannam (hel), eeuwig-levend daarin. En Allah is vertoornd op hem en vervloekt hem en bereidt voor hem een ontzagelijke bestraffing.

Moorden is dus NIET GEACCEPTEERD in de Islam. Leer dit eens.
    Dus als iemand nog met een domme opmerking komt met Moslims mogen doden MOET je de koran eens lezen.

Laatst bewerkt: 4 nov 2004
  12. TheWalrus

TheWalrus Guest

Ik schrijf zelf regelmatig colums, meestal zitten daar wel eens groffe dingen in maar niet op een belachelijke niet onderbouwde manier. De opmerkingen van Theo van Gogh zouden leuk zijn als hij ook wat meer relativeerde of zaken sarcastisch bedoelde.

Zowel Theo van Gogh als Hirschi Ali claimen allerlie dingen over de Islam die gebaseerd zijn op clichébeelden en alleen voorkomen bij gestoorde extremisten. Zoals die twee figuren ten strijde trekken tegen de Islam en het christendom vind ik mislijkmakend. Inplaats van religies van medemensen te accepteren maken ze religie op foute gronden belachelijk en willen ze door middel van harde uitspraken in de media hun eigen opvattingen bij anderen door de strot drukken.

Op hun manier zijn ze even intolerant als conservatieve Christenen en Moslims.

Hun vasthoudende gegooi met cliché's liet duidelijk zien dat het hier om schijn intellectualisme gaat inplaats van gegrond commentaar. Als je iets geeft om de positie van vrouwen, allochtonen of welke groep in de samenleving dan ook, moet je verzoening nastreven inplaats van haat zaaien.

13. TheWalrus

TheWalrus Guest

Rikkel is een van de vele moslimjongeren, die gewoon zo nederlands zijn als welke inwoner van ons land dan ook. Dat iemand Moslim is, is evenmin gevaarlijk als het Christen of Jood zijn van wie dan ook. Jammer dat mensen steeds lopen te zeiken over afkomst terwijl asociale ruziemakers als de Tokkie's als helden worden gezien en probleemjongeren van Nederlandse komaf, die veel overlast verzorgen, lekker vergeten worden.

14. X-Box-Ace

X-Box-Ace Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    walrus: het is grove....

ik heb nu helaas de tijd niet om er wat dieper op in te gaan maar ik zal hier zeker op terug komen. mensen storen zich aan de woorden maar lezen de boodschap tussen de regels niet.....

15. rikkel

rikkel Umm Kulthum

Leuk Bevonden:
    1
    Masterlijk. Elke persoon die ik op live tegenkom weet niet dat ik Moslim ben omdat, zet je schrap, de taal beheers. Ik heb wel een zwaar limburgs accent erop maar niemand vermoed dat ik van Marokkaanse afkomst ben. En zo zijn er nog vele andere Marokkanen, zoals me neefje die ook op live is (major m nl). Ik heb vaak genoeg met The Mega Walrus gespeeld en hij is gewoon een toffe gast die gewoon op inhoud ging bij mij. Zo moet het zijn.

16. TheWalrus

TheWalrus Guest

Tja, ik heb weleens wat van hem gelezen en veel inhoud heeft het niet. Jammer dat je over spelling valt, mede omdat je zelf hoofdletters negeert. Kritisch zijn op religie als organisatie van een geloof is best terecht. Geloof zelf afkraken op basis van eigen vooronderstellingen is niet echt een teken van slimheid of vermogen tot reflectie op het zelf en de wereld daar omheen.

Het geloof is niet de bron van het kwaad, zoals Theo van Gogh dat zei, maar de mens zelf is het kwaad. Of hij dat nu met religie, verlicht gedachtegoed of wat dan ook, rechtvaardigd heeft niks met het kwaad op zich te maken.Onderscheidt maken tussen geloof en religie is voor veel mensen, waaronder van Gogh, nogal moeilijk.

Als je achterlijke uitspraken moet doen om reacties uit te lokken vind ik dat nogal schlemiel. Beschaafd over deze zaken discussiëren is ook mogelijk. ik stoorde mij erg aan Theo van gogh als zijnde schijn intellectueel. Hij pretendeerde de waarheid in pacht te hebben terwijl hij duidelijk niks wist van antropologie en de grondbeginselen daarvan.

In mijn ogen is elke cultuur anders maar gelijkwaardig. Hetzelfde geldt voor mensen. Ieder mens is anders maar gelijkwaardig.

Begrijp me niet verkeerd, een reactie uitlokken is soms belangrijk maar zijn constante geblaat begon op een gegeven moment wel te vervelen en werd steeds meer clownesk gezwam dat compleet voorbij ging aan de discussie waar het nu volgens velen om draaide.

17. Ak-47(P)

Ak-47(P) I love myself

Leuk Bevonden:
    8
    Theo van Gogh was een goed man.. Klaar. En misschien had hij het al een beetje zien aankomen maar het is te gek voor woorden als je zo aan je einde komt zoals Theo in dit meningsvrije Nederland.. Dieptriest..

18. the only ego

the only ego linux hippie

Leuk Bevonden:
    0
    we zitten op 1 lijn walrus.Maargoed het keurt de moord op theo van gogh niet goed.Het is spijtig dat die moord word gekoppeld aan een geloof inplaats van het geloof los te koppelen van de persoon die deze daad heeft gepleegd.Ik zelf ben antikerk maar dit geld niet voor 1 geloof dit geld voor alle geloven.En het is niet het geloof waar ik tegen ben maar de manier waarop het geloof word uitgelegd door de mens.Men laat zich in nederland spijtig genoeg ook beinvloeden door de selectieve journalastiek.Alles wat de marokaan of turk verkeerd doet word breed uitgemeten in de pers,maar de dingen die ze goed doen krijgen niet die vergelijkbare publiciteit.

19. Rush nl

Rush nl FRAUDE!

Leuk Bevonden:
    3
    Aha, ze mogen dus geen gelovigen doden...

20. TheWalrus

TheWalrus Guest

Er mag niemand gedood worden aldus de Islam. In beginsel is het islamtische geloof toleranter dan het christendom of jodendom vanwege het feit dat dit geloof gebaseerd is op de andere twee genoemde geloven. Omdat mensen alleen naar de slechte mensen kijken die het geloof misbruiken is er nu ene beeld geschets van een geloof dat alle ongelovigen als sabelvoer beschouwd. Iets dat zowel Christelijke als Islamitisch geetselijken ooit bedacht hebben. Het waren altijd mensen die oorlogen voerden, uit eigen belang, met het geloof als extra rechtvaardiging.

Deel Deze Pagina