1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Theo van Gogh vermoord!

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door ErroX, 2 nov 2004.

1. Glue

Glue The Great Cornholio

Leuk Bevonden:
    2
    hij heeft het toch over hirsi ali, die in zijn ogen ook een verblinde fundamentalist is

Laatst bewerkt: 5 nov 2004
  2. SyKeS1

SyKeS1 Avatarjattert

Leuk Bevonden:
    6
    voor de rest maakt het in hun ogen weinig uit...alleen de bedreigingen gaan eerst weg. De jihad is de strijd tegen alle niet moslims...vandaar.

3. SyKeS1

SyKeS1 Avatarjattert

Leuk Bevonden:
    6
    kijk een beetje om je heen man. Zo'n beetje alle aanslagen die dagelijks gebeuren is in de naam van allah. En dan maar zeggen dat het zon mooi geloof is. Kut voor mensen die wel vredig dat geloof aan willen hangen, maar heel het islam is verrot van binnen. Ga dat eerst eens maken voor ze hier weer met een mening over van Gogh komen, zij zijn degene met een verrot geloof dat een bedreiging is voor de wereldvrede..

4. TheWalrus

TheWalrus Guest

Sykes, je doet nu al twee opmerkingen die wle laten zien dat je jouw onkunde slechts als kundig presenteerd. De Djihad is geen
    letterlijke heilige oorlog. De Djihad is normaliter voormnaemlijk mondelinge en schriftelijke verdediging vanm de Islam. Voor de gewone Moslim betekend dit niet zoiets als mensen met een andere mening afschieten.

Dat is net als kruistochten, daartoe is nooit opgeroepen in de bijbel, mensen hebben slechts hun veroveringsdrang gerechtvaardigd met willekeurige teksten.

De Islam is niet verrot van binnen maar mensen. En de mate waarin jij intolerant bent en overgeneraliseerd is welhaast dezelfde fout die extremisten maken in het beoordelen en veroordelen van anderen.

Het gaat niet om een slecht geloof maar om slechte mensen die religie gebruiken en misbruiken.

5. Cyrax

Cyrax Weldoener van beroep

Leuk Bevonden:
    903
    Mooi gesproken en wat mij betreft de enige waarheid.

6. the only ego

the only ego linux hippie

Leuk Bevonden:
    0
    skyes je vraagt mij om je heen te kijken he maar jij bent hier de gene met oogkleppen op.Het blijkt trouwens ook maar weer dat lezen moeilijk blijft voor vele onder ons.Ik maak A duidelijk onderschijt tussen niet radicale moslim organisaties en degene die dat wel zijn en daar is mijn mening duidelijk over.B waar zeg ik dat de islam een een "mooi"geloof is.En c in 1 van mijn eerdere posts heb ik duidelijk aangegeven dat ik anti kerk ben tegen de kerk in elke vorm van elk geloof ik ben NIEt tegen het geloof zelf das je eigenkeus maar de mensen achter de kerk zijn de gene die het na mijn mening verkeerd uitleggen.Verder ben je een grote hypocriet door te zeggen dat zij (de moslims) de gene zijn met het veroote geloof dat een bedrijging is voor de wereld vrede.Ik wil niet lullig zijn maar wat denk je van juigende joden dat arafat waarschijnlijk dood is.De palastijnse zelfsmoordernaars.De gevechten tussen christenen en moslims op oa de molukken.Het is grote onzin hypocricie en onterecht om te roepen dat de moslims de gene zijn met het verrote geloof.Ik geloof dat er iets in zowel de bijbel als de koran staat:heb je medemens lief.En er zijn weinig "christenen"die dat doen laat staan dat christenen het accepteren als jij eigenlijk anders denkt dan hun.Als dit wel zo was geweest hadden we nu niet tientallen verschillende type christelijke geloofsovertuigingen gehad.En voor skyes omdat het hem nog steeds niet duidelijk is .HET is niet het GElOOF maar de PERSONEN die het geloof misbruiken om hun foutieve daden goed te spreken.Verder is de mens een kudde dier en zullen er alteid mensen zijn die het daar mee eens zijn dat zit in de mens en dat is nieet aleen iets van de islam of de moslims.

edit:\ der waren me der al 2 voor ach jah miss dat het 3 maal scheepsrecht is wie weet...

7. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    @Sykes1: wat geeft jou het recht elke moslim over één kam te scheren? Jij doet precies hetzelfde wat die extremisten doen, namelijk je stelling zo veralgemeniseren en onsubtiel maken dat er geen enkele vorm van discussie meer mogelijk is, een kwalijke zaak imo.
    Jij gaat ervan uit dat het islamitisch geloof rot is van binnen. Mocht dit zo zijn, wat wilde je hier aan doen dan??? Ze allemaal afmaken? Ze negeren?? Lekker makkelijk aangezine het een van de grootste religies in de wereld is. Stel je eens wat pragmatischer op dan rücksichtslos om je heen te trappen en alleen maar te trappen trappen trappen

8. Glue

Glue The Great Cornholio

Leuk Bevonden:
    2
    Kom op Sykes. Deze thread is nog niet gezakt tot het niveau van de Nick Berg thread. Ik vind et toch een redelijke thread aan het worden en daar bedoel ik mee dat mensen naar elkaar luisteren.
    Als je je gal verder wil spuwen over moslims en de Islam ga dan daarmee verder in de Nick Berg thread als je blieft. Ik ga in deze thread niet in discussie met je, omdat ik op al je stellingen en opmerkingen antwoord heb gegeven in de Nick Berg thread. Mocht je iets nieuws te zeggen hebben, wat ik zeer betwijfel, zal ik natuurlijk reageren, maarja wat moet ik nou met je laatste post.
    Ik ga niet in herhaling en zeker niet voor jou. Aan gezien je toch niet wil luisteren en je oogkleppen niet effe af wil doen.

9. SyKeS1

SyKeS1 Avatarjattert

Leuk Bevonden:
    6
    mijn gal spuwen over moslims? Het is duidelijk dat jullie niet luisteren naar mensen die een realistischere of een andere kijk op dingen hebben dan jullie zelf. Wat een trieste opmerkingen...heb ik ooit gezegd dat ze allemaal dood moeten? Goed bezig da Z, jullie stoppen mij echt niet in een hoekje hoor.

Ik zeg hier: De islam is van binnen verrot, er vloeit veelsteveel extreemisme uit voort! Dat lijkt me gvd toch niet meer dan duidelijk? Doe het nieuws aan en kijk eens hoeveel aanslagen er worden gepleegd in de naam van Allah. Ik vind het de taak van degene die wel vredelievend dat geloof willen uitvoeren dat zij dit extremisme aanpakken, maar wat krijg je, alleen maar vingertjes tegen het weste of mensen met een vrije mening. Je snapt dat zulke daden ook enig draagvlak moeten hebben bij de massa onder de islam, anders zou het toch veel harder met gezamelijke machtige leiders optreden?

En dan weer mijn onkunde, man jij zit met je kuthoofd teveel in de boeken, was jij in Amsterdam om de meningen ff aan te horen? Kan je vertellen dat ik aardig veel marrokanen blij heb zien lopen...het was immers mar een dode die de islam beledigde...Nou, Theo is gewoon gestorven voor een kutgod die niet bestaat! Wat ook weer opmerkelijk was uit bijvoorbeeld de NIck berg thread is dat ik constant werd uitgemaakt voor iedereen over 1 kam schren...ik meen toch echt dat ik net ook weer onderscheid maakte maar goed. In irak is 92% van de burgers het eens met onthoofden van onschuldigewesterlingen ter voorbeeld, aldus El jahzeira. Ai, zaten jullie daar dus altijd ff naast met je 1%. Ik ga dr van uit dat jullie alles zullen ontkennen, iedereen is immers gek behalve ik toch?

Het is duidelijk dat jullie op de een of andere manier fan zijn van het islam, jammer dat mensen die hun mening durven uitebn gestopt zijn aan het begin van deze thread. Zij zagen denk ik al eerder aankomen dat het weer op zulk onterecht pro islamitisch gezwets ging uitlopen, terwijl hier het onderwerp zou moeten zijn dat Theo ook een slagtoffer is geworden onder de naam Allah.

10. Cyrax

Leuk Bevonden:
    903
    Ik denk dat deze tekst genoeg zegt over hoe serieus we jouw mening moeten nemen. Niet dus, want je loopt alleen maar dom te schelden. Er is een verschil tussen fan zijn van iets of onderscheid kunnen maken. Het is duidelijk dat jij (net als die extremisten) geen onderscheid kunt maken en de gedachte dat er met jou nog miljoenen anderen zijn maakt mij ongerust. Denk nou eerst een goed na over de dingen die je zegt en probeer niet met je gevoel maar met je verstand te denken.

11. SyKeS1

SyKeS1 Avatarjattert

Leuk Bevonden:
    6
    veel plezier in lalaland, in de diepe zeeeeeeee _0/

12. Cyrax

Leuk Bevonden:
    903
    Ik denk dat mijn punt nu wel gemaakt is. Je reactie is erg kenmerkend. Een discussie voeren is moeilijk he als je niet kunt nadenken.

13. SyKeS1

SyKeS1 Avatarjattert

Leuk Bevonden:
    6
    serieus, mijn mening heeft altijd loodrecht gestaan tegenover die van DaZ en Walrus, ik vind het echt jammer dat vooral walrus altijd alleen maar met opmerkingen kan komen, en ik citeer:
    -Je hebt niet het intellectuele bagage
    -Je laat je onkunde zien dit onkunde dat
    -etcetc.
    Toch kan ik het enigszinds waarderen dat ze toch hun mening probeerde te onderbouwen. Van de laatste paar opmerkingen is denk ik niemand te spreken, maar goed.

Mijn punt is echter, jou mening is altijd al stront geweest. Het slaat nergens op. Het enige waar jij goed in bent is zeggen van: Ja joh, zoals walrus het zij. Voor de rest, zucht, echt beneden pijl. Maar nu komt het, ik vraag jou toch niet om weg te gaan met het schrijven van troep die het daglicht niet kan verdragen? Nou dan, vraag mij niet om weg te gaan met mijn mening. Zolang ik zin heb om die te geven kan je die hier vinden!

en cyrax, waar komt die opmerking denk je dan vandaan _0/ . Ik geloof dat jij niet kunt antwoorden met een zinnig gesprek.

14. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    Je draait zaken om. Theo is slachtoffer geworden van iemand die helemaal doorgedraaid is. Islam roept niet op tot doden, dat doen mensen die een kronkel in hn kop hebben. Elk geloof is op hetzelfde gebaseerd, namelijk respect! Iets wat mensen hard nodig hebben, ook jij Sykes1. Jij zoekt alleen naar een stok om weer je kortzichtige vooroordelen van stal te halen. Maar blaat jij maar lekker door, want in jouw visie heb alleen jij gelijk. Zij zijn gek, niet jij. Maarja, jammer dat je nu net zo klinkt als die extremisten. Vind je het gek dat we je niet serieus nemen

15. Cyrax

Leuk Bevonden:
    903
    |:- Volgens mij snap jij het niet helemaal. Maar dat geeft verder niet hoor. Ga jij maar lekker door met je mening verkondigen, we leven immers in een vrij land. Maar verwacht nou niet dat iemand je serieus neemt jochie want het is zeer duidelijk dat je niet zo een hoog denkniveau hebt (no offence verder hoor maar dan maak ik op uit je posts)

16. the only ego

Leuk Bevonden:
    0

jonge lees jij blijft maar het geloof aan de moordkoppelen terwiijl dat bullshit is.Je inlevens vermogen is trouwens ook nul want jij vind het raar dat zoveel mensen het eens zijn met die onthoofdingen? jonge dan gaat er voor jou een wereld open als amerika hier zou binnevallen.Verder geeft de opmerking "kut god" je respect voor je medemens aan 0,0 en als je moslims niet als mensen zou beschouwen ben je een rasist simpele conclusie.En wij fan van de islam om het in jou termen te houde: lekker bezig sykes1.Ik weet niet ik heb het geloof ik al meerdere malen gezegt.Ik benantie kerk.Met die opmerking dat wij fan zouden zijn van islam geef je des temeer aan dat je niet leest en dus invult.En pro islamitische gezwets wat moet je nou joh dat heet neutraal zijn het van beide punten bekijken.Verder heb je mijn post ook niet gelezen anders had je gelezen dat er wel degelijk moslim organisaties zijn die extremisten willen aanpakken.Maar aangezien je dit waarschijnlijk ook niet zal lezen is dit miss toch wel een verspilling van mijn energie.

17. the only ego

Leuk Bevonden:
    0
    jou mening is alteid stront geweest het slaat nergens op:heb je de spiegel ontdekt joh ?.en dan deze.Ik vraag jou toch niet om weg te gaan schrijven van troep die het daglicht niet kan zien.Jonge dat heet debateren.En jij mag wel jou mening geven en wij niet.Hypocriete (vul hier iets in wat toepasselijk is) dat je bent :mad:

18. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    Geloof me als ik zeg dat dat ook inderdaad het geval is 8)

19. SyKeS1

SyKeS1 Avatarjattert

Leuk Bevonden:
    6
    Jij doet anders PRECIES hetzelfde nu. Als je is zou lezen dan had je het begrepen, ik zeg ook, de mensen die het geloof wel vredig willen uitvoeren (zoals het imo de bedoeling is en ken ik lang niet zo goed de koran als die extremisten(mag duidelijk zijn)) hebben het zwaar. Ik vind ht wel erg vervelend dat het wijzende vingertje weer gaat tegen het westen, Lees: Amerika, Bush, Theo van Gogh Of iedere andere instantie/persoon met een andere mening. Er komt gewoon zoveel slechts MOMENTEEL voort uit de islam, en dat is niet iets dat ik (en die miljoenen anderen) even uit de duim zuigen. Er is gewoon duidelijk bewijs nodig voor dergelijk draagvlak lijkt me niet? Tevens ik onderbouw het nog met feiten, el jahzeira, frequentie aanslagen etc. Maar je moet zeker niet luisteren, ik ben toch gek met die miljoenen anderen.

Als je ziet dat er zoveel slechts voortkomt uit de islam (ookal zou het voor iets goeds moeten staan), kun je dan niet oordelen dat de kern ervan verrot (aan het worden) is? Ik denk van wel. En als mensen als cyrax dan zulke dingen zeggen, dan snap je dat wij laggen wanneer ze ons dom noemen (ik zit hier met meer).

20. SyKeS1

SyKeS1 Avatarjattert

Leuk Bevonden:
    6
    *gaap*

Deel Deze Pagina